Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
ironstorm
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: ironstorm » 17 sty 2018, o 15:07

Witam forumowiczów

Posiadam Aveo T255 HB z rocznika 2011 z silnikiem 1.2 16V (B12D1). W chwili obecnej samochód ma przebieg 29 tys. i chciałbym zamontować w min instalację LPG.
Czy ktoś z Was posiada ten silnik z instalacją gazową? Jak wygląda sprawa regulacji zaworów, wiem na pewno że konieczna jest wymiana szklanek popychaczy bądź ich szlif. Niestety mój model nie ma utwardzonych gniazd zaworowych głowicy (opcja KL7), jakie przebiegi aktualnie na gazie macie w tym silniku i jak wygląda u Was sprawa regulacji zaworów czy przeprowadzaliście ją i po jakich przebiegach. Czy Wasza instalacja posiada lubryfikacje?

Instalację zakładać chcę w firmie Czakram w Mysłowicach - zaproponowali instalację BRC koszt ok. 2800zł.

Z góry dziękuję za wszelkie spostrzeżenia i informacje.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 17 sty 2018, o 17:26

Wstaw sobie gaz. Przeglądaj stan luzu co około 15..30tys w zależności od szybkości jego kasowania się. Około 60 tys przebiegu na LPG zapewne będzie cię czekać wymiana lub szlif szklanek. Potem wychodzi, że luz dłużej się utrzyma zwłaszcza, że można naregulować z zapasem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 17 sty 2018, o 20:20

Cześć :)
U mnie w Aveo z tym samym silnikiem, tylko 2009 rok, instalacja LPG (najlepszy Stag dostępny w sierpniu 2016) zakładana przy 51 kkm, przebieg na LPG nieduży bo 27 kkm.
Co do regulacji zaworów to odbywa się poprzez wymianę lub szlifowanie szklanek. Na swoją instalację dostałem 5 lat gwarancji z limitem 100kkm ale pod warunkiem kontroli luzu zaworowego co 40 kkm. Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę. Nowa szklanka podobno (nie sprawdzałem 40-50 zł). szef serwisu twierdzi, że z reguły trzeba wymieniać/szlifować max 3-4 szklanki a przy niedużych przebiegach na LPG najczęściej ogranicza się to do pomiaru luzu zaworowego tylko.
Nie mam lubryfikacji ani też opcji KL7.

Jarni
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
Reputacja: 0
Imię: Jarosław
Samochód: T255 Aveo 1,2
Silnik:
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: Jarni » 23 sty 2018, o 18:14

Mam pytanie laika którym jestem w temacie mechaniki. ( popychacz w ASO kosztuje 38 zł) Skoro regulacja luzu polega na wymianie szklanek bo jak rozumuje grubość szklanki ulega zmniejszeniu po iluś milionach uderzeń przez krzywkę wałka rozrządu.W takim razie po co je szlifować ? Co zmienia się w zaworze że trzeba zastosować cieńszy popychacz ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 23 sty 2018, o 22:23

Tutaj nie dochodzi do mechanicznego zużycia popychacza(szklanki), lecz szybszego na LPG zużycia przylgni zaworu i gniazda. Skutkiem wyższej termiki spalania i wyższego tarcia (niższa zawartość ciężkich węglowodorów smarnych w LPG, brak związków potasu czy ołowiu), dochodzi do szybszego mechanicznego zużycia. Zawór coraz bardziej "zapada się w gniazdo" co powoduje zmniejszanie się potrzebnego luzu na popychaczu. Gdy silnik nie jest wyposażony w korektę hydrauliczną luzu, to luz szybko kasuje się. W skrajnej sytuacji luz zanika powodując niedomykanie zaworu, a więc spadek kompresji oraz szybką destrukcję przez wyżarzenie przylgni. Rozwiązaniem dla takich sytuacji jest stosowanie specjalnie przygotowanych fabrycznie głowic wyposażonych w wytrzymalsze (twardsze, droższe) gniazda i zawory (tzw opcja KL7 w silnikach chevroleta). W jaki sposób jest to zrealizowane - tajemnica producenta, ale zapewne chodzi o zastosowanie odpowiednio domieszkowanej stali i właściwej obróbki termicznej tych elementów.
W silnikach nie wyposażonych w "twardą" głowicę i nie wyposażonych w hydroregulację (już rzadkość) trzeba się pilnować, traktować wymianę szklanek jak element eksploatacyjny i przyjąć na klatę tę niedogodność oraz związany z tym koszt jeśli chcemy korzystać z zasilania LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Jarni
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
Reputacja: 0
Imię: Jarosław
Samochód: T255 Aveo 1,2
Silnik:
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: Jarni » 24 sty 2018, o 17:22

Dzięki za wyjaśnienie !, ale w takiej sytuacji co zmienia zastosowanie cieńszego popychacza ? bo chyba po to się je szlifuje, ew. wymienia na cieńsze.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 24 sty 2018, o 19:45

Przywrócenie prawidłowego luzu.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: flebuss » 28 sie 2018, o 13:30

Witam Cię drogi Wszimuniu jak wiadomo moje Aveo zostało zakupione w salonie z instalacją gazową czyli w wersji KL7 bo w tej wersji gaz montowano ,jakie jest twoje zdanie co do regulacji luzu zaworowego w kwestii przebiegu, bo serwis twierdzi że dla tej wersji to 90tys km - u mnie jest 63tkm - czy jakieś objawy wskazujące na potrzebę regulacji można wyłapać słuchowo - jakiś charakterystyczny dżwięk?czego ewentualnie nasłuchiwać
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 28 sie 2018, o 15:11

Nie ma nic na słuch. Objawy nie są konkretne, mogą być błędy od sond, mogą być nierówne obroty biegu jałowego, może nie być jasnych oznak. Jak regulacja aveo jest przy 90 dla KL7 to bym trzymał się 90 i nie martwił zbyt. W cruze/orlando 1,8 jest przy 150tys. Nie było tutaj jeszcze przypadku żeby w normalnym terminie z głowicami KL7 coś się złego na gazie stało.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: zed » 28 sie 2018, o 21:59

cośik nie wierzę że koszt kontroli luzu z demontażem w silniku 16V w aveo wynosi 152zł. kiedyś pytałem to krzyczeli że koszt regulacji wynosi ok 600zł + szklanki i całośc wyniesie ok 1000-1200zł Tłumaczyli że trzeba rozpinać łańcuch, wyjąć wałki, szklanki i wymieniać (koszt jednej szklanki to 70zeta) wiec przy 8 (wydech) to koszt max 560zł + uszczelki i inne duperele.wiec skąd te ceny?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 28 sie 2018, o 22:55

Przecież kontrola luzu to nie to samo co jego regulacja. Prócz pokrywy zaworów nic więcej nie demontujesz.
Analogia: kontrola stanu bieżnika a wymiana opon na nowe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: zed » 29 sie 2018, o 04:50

Tylko że Kolega napisał:
wojbur pisze:
17 sty 2018, o 20:20
Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę.
i w tą cenę nie uwierzę. Chyba że to prawda ale wtedy proszę o adres tego gościa to z chęcią pojadę na regulację

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: flebuss » 30 sie 2018, o 23:13

wszim pisze:
28 sie 2018, o 15:11
Nie ma nic na słuch. Objawy nie są konkretne, mogą być błędy od sond, mogą być nierówne obroty biegu jałowego, może nie być jasnych oznak. Jak regulacja aveo jest przy 90 dla KL7 to bym trzymał się 90 i nie martwił zbyt. W cruze/orlando 1,8 jest przy 150tys. Nie było tutaj jeszcze przypadku żeby w normalnym terminie z głowicami KL7 coś się złego na gazie stało.
Hvala lepa,hvala lepa pane!
Tako rzecze serwis na pysk oczywiście bo mają ponoć takie instrukcje serwisowe - nigdzie tego przeczytać nie można bo nie wiadomo jak dojść do tej informacji - po zmianach własnościowych jeden dealer (na dwóch) natychmiast się zwinął i to akurat ten gdzie mogłem mieć dojście - ten drugi zaś gdy został sam to jest chłodno uprzejmy :robi_focha: - czytając drugą część Twej wypowiedzi mniemam że również w twoim motorku nie ma samoczynnej regulacji zaworów skoro masz(skąd?) podany limit na tą czynność- widać z tego że GM wydobył po przejęciu Daewoo jego najstarsze(najtańsze) rozwiązania techniczne - już pewnie wtedy wiedział że to tylko przejściówka bo de facto chodziło o rynek i całą strukturę organizacyjną- trzeba chyba zabrać do grobu ze sobą to auto, bo sprzedać się nie da czegoś co zniknęło z rynku - Opel się jakoś kojarzy ale GM nie bardzo
pozdrawiam cały w lansadach
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 30 sie 2018, o 23:55

Nie pamiętam już skąd te dane, albo z TISa albo z książki serwisowej, którą dostałem w komplecie z autem. Lub też z instrukcji obsługi :zastanawiasie: no i z naszego forum.
Nie wiem jak z aveo ale akurat o orlando co jakiś czas jestem nagabywany czy aby nie chcę sprzedać. Więc to raczej chodliwe auto i w przyszłości nie powinno być problemu ze sprzedażą.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 31 sie 2018, o 20:14

zed pisze:
29 sie 2018, o 04:50
Tylko że Kolega napisał:
wojbur pisze:
17 sty 2018, o 20:20
Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę.
i w tą cenę nie uwierzę. Chyba że to prawda ale wtedy proszę o adres tego gościa to z chęcią pojadę na regulację
Szczerze mówiąc to mam gdzieś kto w co wierzy, a jak już jesteś taki niedowiarek to skontaktuj się z Auto-Mix w Skrzyszowie, w województwie śląskim. Ceny były podane na wrzesień 2017 bo wtedy pytałem, czy coś się zmieniło nie mam pojęcia. Inna kwestia, że niektóre ceny mają inne dla aut w których oni montowali LPG, a inne dla reszty klientów.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: zed » 31 sie 2018, o 22:07

Pytałeś czy regulowałeś? bo to znacząca różnica

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 2 wrz 2018, o 20:10

Czytaj dokładnie to nie będziesz musiał dopytywać - o koszt tylko pytałem, a w odpowiedzi dostałem e-mail z kosztorysem (choć oczywiście całkowity koszt zależy od ilości szklanek do szlifowania). Na forum LPG warsztaty z Bielska i Katowic podały mi bardzo zbliżone ceny wówczas (różnice rzędy 10 % więc żadne), więc nie widzę w tych cenach nic nadzwyczajnego.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: zed » 2 wrz 2018, o 21:37

to że pytałeś (a nie regulowałeś i zapłacić) to nic nie znaczy: już się nauczyłem że często cena końcowa różni się od ceny ceny wyjściowej o 100% lub wiecej. Dodatkowo warsztaty często doliczają duperele że głowa boli (szczególnie w aso) np: przeglądów: koszt wyjściowy to np 300zł a trzeba było zostawić 700 czy 800zł bop doliczyli np silikon za 50zł lub smar do drzwi za 70zł.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 2 wrz 2018, o 21:55

Pierdzielisz od rzeczy - nie wiem w jakich warsztatach serwisujesz auto, u mnie rachunek zawsze zgadzał się z kosztorysem w obrębie 10 max 15%. Gdy wyskoczyło coś dodatkowo zawsze się kontaktowali telefonicznie. Za przegląd zawołali 120 zł, zainkasowali 100 zł bo jakaś promocja itp itd. Dorabiasz teorię żeby uzasadnić swoją niczym niepopartą tezę - bez komentarza.

kaslawek
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
Reputacja: 0
Imię: Sławek
Samochód: Aveo T255 5D + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Łódź/Zgierz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: kaslawek » 11 paź 2018, o 23:44

Słuchajcie, a gdzie mozn sprawdzić tę wersję silnikową KL7? W VIN'ie po numerze silnika?
Sprawdziłem u siebie w instrukcji sprawdzanie luzów zaworowych : co 150 kkm i regulacja w razie potrzeby.
A pamiętam, że w ASO mówili mi, ze nie trzeba regulacji bo jest hydrauliczna.
To jak to jest z tą regulacją: konieczna czy nie?

Mam oczywiście załozoną instalację LPG bez lubryfikacji.
Aveo T255 HB z 2011 silnik 1,2 DOHC; przebieg 102 kkm instalacja założona przy 52 kkm.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2493
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 12 paź 2018, o 11:25

Masz szklanki więc ja bym regulował. Info w książce dotyczy eksploatacji na benzynie, info z serwisu pozostawie bez komentarza...

Wysłane z mojego TA-1020 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 12 paź 2018, o 12:38

Jak są szklanki i niepewność co do KL7 (to tylko w ASO w systemie GM do zweryfikowania), to po tym przebiegu warto pomierzyć luzy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

aveo531
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 paź 2018, o 11:03
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Aveo 1.2 16v 84KM
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: aveo531 » 28 paź 2018, o 13:44

Jak tam sytuacja cos sie zmienilo, jakie przebiegi na gazie macie? Chce zalozyc do swojego nie mam prawdobodobnie zadnej opcji KL7 w tej chwili aveo ma przebieg 49tys. od nowosci na benzynie.

zed
Bywalec
Posty: 197
Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
Reputacja: 0
Imię: Zenon
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: zed » 28 paź 2018, o 14:31

ponad 200 tys na lpg. instalka brc:

aveo531
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 28 paź 2018, o 11:03
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Aveo 1.2 16v 84KM
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: aveo531 » 28 paź 2018, o 14:36

zed ale masz opcje KL7? I pewnie w autoryzowanym zakladana od nowosci?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość