Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
- ironstorm
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Witam forumowiczów
Posiadam Aveo T255 HB z rocznika 2011 z silnikiem 1.2 16V (B12D1). W chwili obecnej samochód ma przebieg 29 tys. i chciałbym zamontować w min instalację LPG.
Czy ktoś z Was posiada ten silnik z instalacją gazową? Jak wygląda sprawa regulacji zaworów, wiem na pewno że konieczna jest wymiana szklanek popychaczy bądź ich szlif. Niestety mój model nie ma utwardzonych gniazd zaworowych głowicy (opcja KL7), jakie przebiegi aktualnie na gazie macie w tym silniku i jak wygląda u Was sprawa regulacji zaworów czy przeprowadzaliście ją i po jakich przebiegach. Czy Wasza instalacja posiada lubryfikacje?
Instalację zakładać chcę w firmie Czakram w Mysłowicach - zaproponowali instalację BRC koszt ok. 2800zł.
Z góry dziękuję za wszelkie spostrzeżenia i informacje.
Posiadam Aveo T255 HB z rocznika 2011 z silnikiem 1.2 16V (B12D1). W chwili obecnej samochód ma przebieg 29 tys. i chciałbym zamontować w min instalację LPG.
Czy ktoś z Was posiada ten silnik z instalacją gazową? Jak wygląda sprawa regulacji zaworów, wiem na pewno że konieczna jest wymiana szklanek popychaczy bądź ich szlif. Niestety mój model nie ma utwardzonych gniazd zaworowych głowicy (opcja KL7), jakie przebiegi aktualnie na gazie macie w tym silniku i jak wygląda u Was sprawa regulacji zaworów czy przeprowadzaliście ją i po jakich przebiegach. Czy Wasza instalacja posiada lubryfikacje?
Instalację zakładać chcę w firmie Czakram w Mysłowicach - zaproponowali instalację BRC koszt ok. 2800zł.
Z góry dziękuję za wszelkie spostrzeżenia i informacje.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Wstaw sobie gaz. Przeglądaj stan luzu co około 15..30tys w zależności od szybkości jego kasowania się. Około 60 tys przebiegu na LPG zapewne będzie cię czekać wymiana lub szlif szklanek. Potem wychodzi, że luz dłużej się utrzyma zwłaszcza, że można naregulować z zapasem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Cześć
U mnie w Aveo z tym samym silnikiem, tylko 2009 rok, instalacja LPG (najlepszy Stag dostępny w sierpniu 2016) zakładana przy 51 kkm, przebieg na LPG nieduży bo 27 kkm.
Co do regulacji zaworów to odbywa się poprzez wymianę lub szlifowanie szklanek. Na swoją instalację dostałem 5 lat gwarancji z limitem 100kkm ale pod warunkiem kontroli luzu zaworowego co 40 kkm. Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę. Nowa szklanka podobno (nie sprawdzałem 40-50 zł). szef serwisu twierdzi, że z reguły trzeba wymieniać/szlifować max 3-4 szklanki a przy niedużych przebiegach na LPG najczęściej ogranicza się to do pomiaru luzu zaworowego tylko.
Nie mam lubryfikacji ani też opcji KL7.
U mnie w Aveo z tym samym silnikiem, tylko 2009 rok, instalacja LPG (najlepszy Stag dostępny w sierpniu 2016) zakładana przy 51 kkm, przebieg na LPG nieduży bo 27 kkm.
Co do regulacji zaworów to odbywa się poprzez wymianę lub szlifowanie szklanek. Na swoją instalację dostałem 5 lat gwarancji z limitem 100kkm ale pod warunkiem kontroli luzu zaworowego co 40 kkm. Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę. Nowa szklanka podobno (nie sprawdzałem 40-50 zł). szef serwisu twierdzi, że z reguły trzeba wymieniać/szlifować max 3-4 szklanki a przy niedużych przebiegach na LPG najczęściej ogranicza się to do pomiaru luzu zaworowego tylko.
Nie mam lubryfikacji ani też opcji KL7.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: T255 Aveo 1,2
- Silnik:
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Mam pytanie laika którym jestem w temacie mechaniki. ( popychacz w ASO kosztuje 38 zł) Skoro regulacja luzu polega na wymianie szklanek bo jak rozumuje grubość szklanki ulega zmniejszeniu po iluś milionach uderzeń przez krzywkę wałka rozrządu.W takim razie po co je szlifować ? Co zmienia się w zaworze że trzeba zastosować cieńszy popychacz ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Tutaj nie dochodzi do mechanicznego zużycia popychacza(szklanki), lecz szybszego na LPG zużycia przylgni zaworu i gniazda. Skutkiem wyższej termiki spalania i wyższego tarcia (niższa zawartość ciężkich węglowodorów smarnych w LPG, brak związków potasu czy ołowiu), dochodzi do szybszego mechanicznego zużycia. Zawór coraz bardziej "zapada się w gniazdo" co powoduje zmniejszanie się potrzebnego luzu na popychaczu. Gdy silnik nie jest wyposażony w korektę hydrauliczną luzu, to luz szybko kasuje się. W skrajnej sytuacji luz zanika powodując niedomykanie zaworu, a więc spadek kompresji oraz szybką destrukcję przez wyżarzenie przylgni. Rozwiązaniem dla takich sytuacji jest stosowanie specjalnie przygotowanych fabrycznie głowic wyposażonych w wytrzymalsze (twardsze, droższe) gniazda i zawory (tzw opcja KL7 w silnikach chevroleta). W jaki sposób jest to zrealizowane - tajemnica producenta, ale zapewne chodzi o zastosowanie odpowiednio domieszkowanej stali i właściwej obróbki termicznej tych elementów.
W silnikach nie wyposażonych w "twardą" głowicę i nie wyposażonych w hydroregulację (już rzadkość) trzeba się pilnować, traktować wymianę szklanek jak element eksploatacyjny i przyjąć na klatę tę niedogodność oraz związany z tym koszt jeśli chcemy korzystać z zasilania LPG.
W silnikach nie wyposażonych w "twardą" głowicę i nie wyposażonych w hydroregulację (już rzadkość) trzeba się pilnować, traktować wymianę szklanek jak element eksploatacyjny i przyjąć na klatę tę niedogodność oraz związany z tym koszt jeśli chcemy korzystać z zasilania LPG.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
- Reputacja: 0
- Imię: Jarosław
- Samochód: T255 Aveo 1,2
- Silnik:
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Dzięki za wyjaśnienie !, ale w takiej sytuacji co zmienia zastosowanie cieńszego popychacza ? bo chyba po to się je szlifuje, ew. wymienia na cieńsze.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Przywrócenie prawidłowego luzu.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Witam Cię drogi Wszimuniu jak wiadomo moje Aveo zostało zakupione w salonie z instalacją gazową czyli w wersji KL7 bo w tej wersji gaz montowano ,jakie jest twoje zdanie co do regulacji luzu zaworowego w kwestii przebiegu, bo serwis twierdzi że dla tej wersji to 90tys km - u mnie jest 63tkm - czy jakieś objawy wskazujące na potrzebę regulacji można wyłapać słuchowo - jakiś charakterystyczny dżwięk?czego ewentualnie nasłuchiwać
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Nie ma nic na słuch. Objawy nie są konkretne, mogą być błędy od sond, mogą być nierówne obroty biegu jałowego, może nie być jasnych oznak. Jak regulacja aveo jest przy 90 dla KL7 to bym trzymał się 90 i nie martwił zbyt. W cruze/orlando 1,8 jest przy 150tys. Nie było tutaj jeszcze przypadku żeby w normalnym terminie z głowicami KL7 coś się złego na gazie stało.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
cośik nie wierzę że koszt kontroli luzu z demontażem w silniku 16V w aveo wynosi 152zł. kiedyś pytałem to krzyczeli że koszt regulacji wynosi ok 600zł + szklanki i całośc wyniesie ok 1000-1200zł Tłumaczyli że trzeba rozpinać łańcuch, wyjąć wałki, szklanki i wymieniać (koszt jednej szklanki to 70zeta) wiec przy 8 (wydech) to koszt max 560zł + uszczelki i inne duperele.wiec skąd te ceny?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Przecież kontrola luzu to nie to samo co jego regulacja. Prócz pokrywy zaworów nic więcej nie demontujesz.
Analogia: kontrola stanu bieżnika a wymiana opon na nowe.
Analogia: kontrola stanu bieżnika a wymiana opon na nowe.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Hvala lepa,hvala lepa pane!wszim pisze: ↑28 sie 2018, o 15:11Nie ma nic na słuch. Objawy nie są konkretne, mogą być błędy od sond, mogą być nierówne obroty biegu jałowego, może nie być jasnych oznak. Jak regulacja aveo jest przy 90 dla KL7 to bym trzymał się 90 i nie martwił zbyt. W cruze/orlando 1,8 jest przy 150tys. Nie było tutaj jeszcze przypadku żeby w normalnym terminie z głowicami KL7 coś się złego na gazie stało.
Tako rzecze serwis na pysk oczywiście bo mają ponoć takie instrukcje serwisowe - nigdzie tego przeczytać nie można bo nie wiadomo jak dojść do tej informacji - po zmianach własnościowych jeden dealer (na dwóch) natychmiast się zwinął i to akurat ten gdzie mogłem mieć dojście - ten drugi zaś gdy został sam to jest chłodno uprzejmy - czytając drugą część Twej wypowiedzi mniemam że również w twoim motorku nie ma samoczynnej regulacji zaworów skoro masz(skąd?) podany limit na tą czynność- widać z tego że GM wydobył po przejęciu Daewoo jego najstarsze(najtańsze) rozwiązania techniczne - już pewnie wtedy wiedział że to tylko przejściówka bo de facto chodziło o rynek i całą strukturę organizacyjną- trzeba chyba zabrać do grobu ze sobą to auto, bo sprzedać się nie da czegoś co zniknęło z rynku - Opel się jakoś kojarzy ale GM nie bardzo
pozdrawiam cały w lansadach
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Nie pamiętam już skąd te dane, albo z TISa albo z książki serwisowej, którą dostałem w komplecie z autem. Lub też z instrukcji obsługi no i z naszego forum.
Nie wiem jak z aveo ale akurat o orlando co jakiś czas jestem nagabywany czy aby nie chcę sprzedać. Więc to raczej chodliwe auto i w przyszłości nie powinno być problemu ze sprzedażą.
Nie wiem jak z aveo ale akurat o orlando co jakiś czas jestem nagabywany czy aby nie chcę sprzedać. Więc to raczej chodliwe auto i w przyszłości nie powinno być problemu ze sprzedażą.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Szczerze mówiąc to mam gdzieś kto w co wierzy, a jak już jesteś taki niedowiarek to skontaktuj się z Auto-Mix w Skrzyszowie, w województwie śląskim. Ceny były podane na wrzesień 2017 bo wtedy pytałem, czy coś się zmieniło nie mam pojęcia. Inna kwestia, że niektóre ceny mają inne dla aut w których oni montowali LPG, a inne dla reszty klientów.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Pytałeś czy regulowałeś? bo to znacząca różnica
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Czytaj dokładnie to nie będziesz musiał dopytywać - o koszt tylko pytałem, a w odpowiedzi dostałem e-mail z kosztorysem (choć oczywiście całkowity koszt zależy od ilości szklanek do szlifowania). Na forum LPG warsztaty z Bielska i Katowic podały mi bardzo zbliżone ceny wówczas (różnice rzędy 10 % więc żadne), więc nie widzę w tych cenach nic nadzwyczajnego.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
to że pytałeś (a nie regulowałeś i zapłacić) to nic nie znaczy: już się nauczyłem że często cena końcowa różni się od ceny ceny wyjściowej o 100% lub wiecej. Dodatkowo warsztaty często doliczają duperele że głowa boli (szczególnie w aso) np: przeglądów: koszt wyjściowy to np 300zł a trzeba było zostawić 700 czy 800zł bop doliczyli np silikon za 50zł lub smar do drzwi za 70zł.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Pierdzielisz od rzeczy - nie wiem w jakich warsztatach serwisujesz auto, u mnie rachunek zawsze zgadzał się z kosztorysem w obrębie 10 max 15%. Gdy wyskoczyło coś dodatkowo zawsze się kontaktowali telefonicznie. Za przegląd zawołali 120 zł, zainkasowali 100 zł bo jakaś promocja itp itd. Dorabiasz teorię żeby uzasadnić swoją niczym niepopartą tezę - bez komentarza.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 4 wrz 2018, o 18:18
- Reputacja: 0
- Imię: Sławek
- Samochód: Aveo T255 5D + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź/Zgierz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Słuchajcie, a gdzie mozn sprawdzić tę wersję silnikową KL7? W VIN'ie po numerze silnika?
Sprawdziłem u siebie w instrukcji sprawdzanie luzów zaworowych : co 150 kkm i regulacja w razie potrzeby.
A pamiętam, że w ASO mówili mi, ze nie trzeba regulacji bo jest hydrauliczna.
To jak to jest z tą regulacją: konieczna czy nie?
Mam oczywiście załozoną instalację LPG bez lubryfikacji.
Aveo T255 HB z 2011 silnik 1,2 DOHC; przebieg 102 kkm instalacja założona przy 52 kkm.
Sprawdziłem u siebie w instrukcji sprawdzanie luzów zaworowych : co 150 kkm i regulacja w razie potrzeby.
A pamiętam, że w ASO mówili mi, ze nie trzeba regulacji bo jest hydrauliczna.
To jak to jest z tą regulacją: konieczna czy nie?
Mam oczywiście załozoną instalację LPG bez lubryfikacji.
Aveo T255 HB z 2011 silnik 1,2 DOHC; przebieg 102 kkm instalacja założona przy 52 kkm.
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2493
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Masz szklanki więc ja bym regulował. Info w książce dotyczy eksploatacji na benzynie, info z serwisu pozostawie bez komentarza...
Wysłane z mojego TA-1020 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego TA-1020 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Jak są szklanki i niepewność co do KL7 (to tylko w ASO w systemie GM do zweryfikowania), to po tym przebiegu warto pomierzyć luzy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 28 paź 2018, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Aveo 1.2 16v 84KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
Jak tam sytuacja cos sie zmienilo, jakie przebiegi na gazie macie? Chce zalozyc do swojego nie mam prawdobodobnie zadnej opcji KL7 w tej chwili aveo ma przebieg 49tys. od nowosci na benzynie.
-
- Bywalec
- Posty: 197
- Rejestracja: 17 maja 2016, o 16:04
- Reputacja: 0
- Imię: Zenon
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
ponad 200 tys na lpg. instalka brc:
-
- Bywalec
- Posty: 138
- Rejestracja: 28 paź 2018, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Aveo 1.2 16v 84KM
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.
zed ale masz opcje KL7? I pewnie w autoryzowanym zakladana od nowosci?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość