Wymiana paska osprzętu .

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
aferka1970
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
Reputacja: 0
Imię: ewa
Samochód: aveo t300
Silnik:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Wymiana paska osprzętu .

Post autor: aferka1970 » 2 cze 2017, o 09:02

Witam, co jaki czas wymienia się pasek wielorowkowy - Aveo 2012 r, silnik 1.2 16 v, przebieg 75000.

Sla_wek
Aktywny
Posty: 99
Rejestracja: 14 kwie 2017, o 15:06
Reputacja: 0
Imię: Sławek
Samochód: Tacuma/Rezzo
Silnik:
Lokalizacja: Lubawa
Kontakt:

Re: Wymiana paska osprzętu .

Post autor: Sla_wek » 2 cze 2017, o 22:43

Koło 25-50zł wydatek nie duży, jak optycznie widzisz, ze zajechany, to warto zmienić.
Pozdrawiam - Slaw_ek
NIE MA JUTRA BEZ KOMPUTRA!
///// -> OOOO -> Obrazek
Chevrolet Tacuma 1,6 LPi Vialle

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24971
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Wymiana paska osprzętu .

Post autor: etac » 2 cze 2017, o 22:43

Ja wymieniałem tak średnio po 90-120kkm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

aferka1970
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 16 sty 2017, o 11:59
Reputacja: 0
Imię: ewa
Samochód: aveo t300
Silnik:
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Wymiana paska osprzętu .

Post autor: aferka1970 » 3 cze 2017, o 18:34

Jeszcze pytanie - czy można samemu wymienić, czy nie jest to trudne, patrząc na silnik , to przez środek paska przechodzi łapa silnika, jak to obejść ?

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wymiana paska osprzętu .

Post autor: tdon » 3 cze 2017, o 19:04

Obecnie szykuję się do wymiany, bo pasek jest "na macanego" twardy a ja niebawem wybieram się na wakacje i nie chcę problemu - przebieg auta 72 kkm. Do wymiany paska niezbędne jest podwieszenie silnika, odkręcenie trzech śrub lewej łapy i lekkie uniesienie silnika - bez tego niestety nie przełożysz paska. Razem z paskiem wymieniam również rolkę napinającą - dla zasady.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Wymiana paska osprzętu .

Post autor: tdon » 9 cze 2017, o 14:37

Wczoraj wymieniłem pasek. Pomimo wspomnianej twardości był w bardzo przyzwoitym stanie i nie wykazywał spękań przeginany na wszystkie strony. Z perspektywy czasu uznaję decyzję o wymianie za przedwczesną ... z drugiej strony patrząc, będę teraz nieco spokojniejszy jadąc na wakacje. Rolka napinacza również była w doskonałym stanie i jej nie wymieniłem z powodu zamówienia przez mechanika nie takiej jak potrzeba, jednak łożysko nie wykazywało żadnego luzu ani oznak szumienia podczas kręcenia. Za pasek Contitech 6PK1380 zapłaciłem okazyjnie 50 zł.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości