Strona 1 z 1

Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 18 wrz 2025, o 15:52
autor: mazek
Witam
mam problem nigdzie nie moge znaleźć uszczelki do pompy paliwa ( po zatankowaniu do pełna kilka dni śmierdzi benzyną )
auto to Aveo 1,2 84KM T250
Może macie nr.katologowy tej uszczelki (może jakaś stronka gdzie mozna kupic )
dla pewności podam nr.vin
KL1SF48DJAW074379
pozdr.
mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 18 wrz 2025, o 16:07
autor: bubu1769
Uszczelka ma numer 96183170, jest dość łatwo doesepna, w sumie jest duży o-ring 105X5.5 ale odporny na benzynę, zwykła NBR średnio się nadaje i może po jakimś czasie się rozpaść, bardziej bym polecał FBM.
Czy pompa była kiedyś demontowana?
Ja miałem taki objaw jak wyciągałem pompę w celu weryfikacji stanu zbiornika i przy montażu nie wyczyściłem powierzchni przez co pod uszczelnieniem było pełno piasku.

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 18 wrz 2025, o 16:23
autor: mazek
Witam ponownie
dzieki za numer
Nie pompa jeszcze nie była wyjmowana śmierdzi tylko po zatankowaniu do pełna
raczej wycieku paliwa nie ma (posadzka w garażu jest czysta)

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 18 wrz 2025, o 19:54
autor: etac
Pytanie czy nie przelany. Czy tankujesz paliwo po wybiciu pistoletu?

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 07:09
autor: mazek
Witam ponownie
Nie zawsze kończę po 1 odbiciu ( oczywiście chodzi o tankowanie hahaha )
Pozdr.
mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 07:48
autor: etac
no to dolewanie paliwa, na przysłowiowe pod korek, kończy się zalaniem filtra węgla aktywnego co powoduje ciągły zapach paliwa w samochodzie.

Pierwsze odbicie, drugie dolanie po 5 sekundach i koniec.

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 09:16
autor: bubu1769
Tam po "Nie" powinien być chyba przecinek.

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 10:37
autor: mazek
Witam
Oczywiście nie, zawsze..........
Zawsze kończę tankowanie po 1 odbiciu
Pozdr.
mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 16:25
autor: mazek
witam ponownie
mam prosbę czy ktoś mógłby podesłać mi linka gdzie mozna kupić taką uszczelke
kur.... byłem chyba w 20 sklepach i nawet na zamówienie jest praktycznie niedostępna
szukałem już chyba wszędzie i nigdzie nie ma ( chyba ze jestem już za stary na komputery i nie wiem jak szukac )
z góry bardzo dziekuję
pozdr.
mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 19 wrz 2025, o 17:14
autor: bubu1769

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 20 wrz 2025, o 10:33
autor: mazek
witam
serdeczne dzieki za linki
oring zamówiony
pozdr.
mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 20 wrz 2025, o 11:51
autor: bubu1769
Mam nadzieję że nie tą z pierwszego linku bo niewłaściwy link mi się skopiował.

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 20 wrz 2025, o 11:58
autor: mazek

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 20 wrz 2025, o 12:34
autor: bubu1769
:ok:

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 5 paź 2025, o 19:47
autor: POWERRubber.com
bubu1769 pisze:
18 wrz 2025, o 16:07
Uszczelka ma numer 96183170, jest dość łatwo doesepna, w sumie jest duży o-ring 105X5.5 ale odporny na benzynę, zwykła NBR średnio się nadaje i może po jakimś czasie się rozpaść, bardziej bym polecał FBM.
Czy pompa była kiedyś demontowana?
Ja miałem taki objaw jak wyciągałem pompę w celu weryfikacji stanu zbiornika i przy montażu nie wyczyściłem powierzchni przez co pod uszczelnieniem było pełno piasku.
W woli wytłumaczenia: tutaj była literówka: "FBM" nie występuje w naszej branży, tylko tutaj autor powinien napisać:
FKM lub FPM lub Viton®. Są to mieszanki przezanczone do stałego kontaktu z paliwami.

Najczęściej okazuje się, że w samochodach - o dziwo - są stosowane zwykłe NBR, czyli to mieszanka, z której materiały są przeznaczone do krótkiego w czasie kontaktu z paliwami.

Proszę bardzo. :piwo3:

Re: Uszczelka zbiornika/pompy paliwa

: 5 paź 2025, o 20:39
autor: bubu1769
Rzeczywiście zdarzyła się literówka, chodziło o FPM.
Co do NBR to ostatnio właśnie miałem okazję wymieniać taki o-ring przy regulatorze ciśnienia paliwa w zbiorniku Meriva A.
Pompa nie robiła prawidłowego ciśnienia i myślałem że to właśnie regulator padł a po rozebraniu okazało się że po prostu o-ring się rozpadł.