Strona 1 z 1
Jarzmo hamulcowe - smarować czy wymieniać ?
: 28 lut 2015, o 14:43
autor: MIDO
Podobnie jak wcześniej w Felicii, tym razem w Aveo przy przebiegu 75kkm lewe jarzmo powiedziało papa - na kostce dzwoni jak cholera - cichnie przy delikatnym naciśnięciu hamulca. Zanim wymienię na nowe chcę wypróbować metodę zarzucenia prowadnikow smarem - czy mogę zastosować zwykły smar maszynowy czy do prowadnic stosuje sie jakieś specjalny patent ??

Re: Jarzmo hamulcowe - smarować czy wymieniać ?
: 28 lut 2015, o 14:53
autor: Maniek
Robiłem takie coś kiedyś w Clio, rozebrałem, dokładnie wyczyściłem, prowadnice delikatnie prze polerowałem drobnym papierem ściernym, potem delikatnie nasmarowałem smarem teflonowym (teflon nie łapie brudu), potem montaż wszystkiego i można jeździć dalej, zrobiłem jeszcze kilka tys. km i sprzedałem auto, więc na ile wystarczyła naprawa to nie powiem.
Re: Jarzmo hamulcowe - smarować czy wymieniać ?
: 28 lut 2015, o 21:35
autor: konradoo
Teflon utrzymuje się na powierzchniach,jednak do prowadnic są specjalne smarowidła. Teflonowy smar ma słabą termikę. Typowy do prowadnic lub chociaż ceramiczny. A może stukają blaszki prowadzące klocki? (O ile są)
Re: Jarzmo hamulcowe - smarować czy wymieniać ?
: 28 lut 2015, o 21:46
autor: MIDO
konradoo pisze:Teflon utrzymuje się na powierzchniach,jednak do prowadnic są specjalne smarowidła. Teflonowy smar ma słabą termikę. Typowy do prowadnic lub chociaż ceramiczny. A może stukają blaszki prowadzące klocki? (O ile są)
klocki trzymają się mono i stabilnie - zdecydowanie stawiam na jarzmo
Re: Jarzmo hamulcowe - smarować czy wymieniać ?
: 28 lut 2015, o 21:50
autor: MIDO
konradoo pisze:Teflon utrzymuje się na powierzchniach,jednak do prowadnic są specjalne smarowidła. Teflonowy smar ma słabą termikę. Typowy do prowadnic lub chociaż ceramiczny. A może stukają blaszki prowadzące klocki? (O ile są)
Gdyby się okazało, że zasmarowanie nie przyniesie sodziewanego efektu - na jaki koszt powinienem się nastawiać z jarzma?? (wtedy już wymienię oba)