Aveo T300 - koniec gwarancji

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 4 lut 2015, o 21:49

Cześć :)
W przyszłym tygodniu mojej niebieskiej strzale kończy się ten boski czas posiadania gwarancji ;) I jako że dziś zauważyłam że mam naderwaną gumę/plastik pod z przednim zderzakiem to przy okazji wizyty w ASO chciałabym rozwiać swoje inne wątpliwości, a trochę się już ich nazbierało. Może macie jakieś sugestie, bo ja już sama czasami nie wiem czy to moja babska nadwrażliwość czy faktycznie się coś dzieje. Może u Was tez tak jest i "ten typ tak ma" a ja niepotrzebnie się tym zajmuję?
Jeżdżę naprawdę mało, bo codziennie jakieś 4 km do i z pracy po mieście, no i czasami tylko jakaś dłuższa trasa. W sumie przez 3 lata dzis mam 13 600 km przejechanych ;) Wcześniej jeździłam używanym Peugeotem 106.
1. Skrzypiące sprzęgło. Zaczęło się jakieś pół roku po zakupie. Przy naciskaniu dźwięk jakby tam było wszytko plastikowe i ten plastik się naginał. Wiecie o co mi chodzi? ;)
Dwa razy mi to sprawdzali, podobno wszytko jest dobrze. Tam się tylko zanieczyszcza coś od piasku i przeczyścili (co nic nie dało) i po prostu tak jest...
No tylko wkurza :/

2. Skrzynia biegów. Od samego początku przy wrzucaniu jedynki lub wstecznego trzeba uważać żeby bieg na pewno wskoczył.
Szpecjaliści sprawdzili, oglądneli, olej wymienili czy nie (nie pamiętam co z nim robili) i oczywiście werdykt jest taki że przecież jest ok.
Nie jest ok, ale nawet juz przestałam zwracać uwagę.

3. Przy ruszaniu auto "zajączkuje". Wiecie, lszarpie jakbym dopiero uczyła się jeździć. Lekko i może mało zauważalne , ale jest. Nie ważne jak powoli puszczam to sprzęgło i staram się to robić delikatnie. Nie jest to silne szarpanie, ale płynności w tym nie ma. Na początku brałam to a karb różnicy między moim starym autem do którego byłam przyzwyczajona i w którym wszytko juz było zuzyte i dotarte, a nowego Chevi które muszę wyczuć. Tylko że teraz znowu zwróciłam na to uwagę, bo przeciez po 3 latach to juz mam je chyba wystarczająco opanowane?!

W zeszłym roku stukało mi zawieszenie na nierównościach i okazało się że nie mam omamów, bo była właśnie jakaś kampania naprawcza elementu z którym to stukanie było związane (proszę nie pytajcie co to było ;)) i mój samochód właśnie również podlegał tej kampanii. Nie wiem dlaczego mnie o tym nie zawiadomili tylko powiedzieli tylko powiedzieli jak juz sama zauważyłam problem. W każdym razie teraz nic nie stuka w zawieszenieu ;)
Tak się nieszczęśliwie złożyło, że krótko potem wymieniałam opony na letnie i zamiast zrobić to tam gdzie zawsze to dałam się namówić na wersję tańszą i pojechałam do jakiegoś majstra u ktorego robią pracownicy w większym garażu :/

4. No i problem kolejny bo po kilku tygodniach na A4 przy 110/km/h autem zaczęło miotać że myślałm że z drogi wylecę. Był wiatr więc tylko sie przestraszyłam i zwolniłam. Ale przy kolejnych szybszych jazdach znowu wyczułam lekkie drgania. Takie trasy nie robię często więc nie mam możliwości obserwacji. Jednak coś było nie tak. Niestety na zimowych oponach nie miałam okazji jescze tego sprawdzić, a przy tej pogodzie to juz zupełnie będzie niemiarodajne :/ Ewentualnie może mi się uda zaobserwować zjawisko w sobote w drodze do serwisu ;)
W każdym razie mam teraz wątpliwości, czy to związek z naprawą zawieszenia, oponami (czytałam viewtopic.php?f=22&t=1033&view=unread#unread ) czy poprostu zbieg opoliczności.

5. Moi nieliczni pasażerowie zazwyczaj odpinali pasy zanim zgasiłam silnik, powodując piszczenie czujnika, który przestał juz piszczeć. Ale chyba mogę to olać?

6. Widziałam, że piszecie o akcji wymieniania stacyjek. Ja też mam w mychevrolet.eu wpisana jaką tajemniczą bezpłatną kampanię naprawczą i myślę że to będzie to. Tylko że z moja stacyjka nic sie nie dzieje. Naprawiać? Boję się że jak zaczną tam grzebać to dopiero zacznie się dziać :/ Co robicie?

Z takich innych usterek które miałam to uszczelka tylnego spoilera powiewała mi radośnie po dachu, ale panowie wymienili. Z tym że teraz obok szyby jest pętelka. Ale grunt, że nie lata i nic się z tym chyba nie dzieje więc już nawet nie zgłaszam bo jak widziałam jak to robili to mi było słabo ;)

Czy mam na coś jeszcze zwrócić uwagę i coś sprawdzić przed końcem gwarancji? Wiem że czasu mało, ale jednak parę dni jest.
A jak się Wasze nowości spisywały?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 4 lut 2015, o 21:57

Ja odpowiem tylko wybiórczo:
- akcje nawrotowe nie są po to żeby tylko osuwać problemy i objawy, ale także im zapobiegać w przyszłości
- pewne objawy pojawiające się na trasie, mogą wynikać z Twojego codziennego użytkowania, to tak jakbyś chodząc tylko do pracy, chciał potem maraton przebiec. Samochód jest poprostu zastany i pewnie nagar blokuje prawidłową pracę silnika.


Zrobić listę i odstawić do serwisu. ;)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 4 lut 2015, o 22:21

aaa i jeszcze spalanie...
Wasze samochody też tak duzo palą?
Móje spalanie po mieście dochodzi prawie do 10l. No wale wiem, światła, korki itd. Na trasie 100 km po wiochach udało sie kiedyś zejść do ~6,5l ale jechałam naprawdę ekonomicznie.
Może mam cos źle wyregulowane i dlatego tyle pali i szarpie?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: wszim » 4 lut 2015, o 23:13

Ad1) domagaj się usunięcia tego skrzypienia
Ad2) jak ewidentnie wyskakuje to reklamować, a jak bardzo sporadycznie to trudno będzie coś udowodnić. Skrzynie chevroleta marne są to wiadome.
Ad4) Bardziej podejrzewam opony, lub złe wyważenie. testować, zima nie przeszkadza.
Ad6) Nie bać się tylko wymieniać skoro kampania. Jeśli jest kampnaia to znaczy, że sprawa poważna i związana najprawdopodobniej z bezpieczeństwem. Więc kwestia na ile życie ci miłe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Sebastian » 4 lut 2015, o 23:17

4km to to auto nie zdąży się nawet porzadnie zagrzać ;) Lać codziennie 8km jeździ i nadal to mało (masło pod wlewm oleju, wieksze spalanie, itd.).

Gdzie oddajesz auto do ASO?
Bo może warto spróbować oddać go gdzieś indziej, może do MMCarsu ? ( na forum masz kontakt do kogo sie zglosić z info, że jesteś z forum)

Szkoda że tak późno chcesz oddawać, mogłaś oddać miesiac/dwa przed koncem, wtey można ew. walczyć jeśli nie naprawią kolejny raz).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 4 lut 2015, o 23:21

No właśnie do MM Carsu w Katowicach ;)

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: wojbur » 5 lut 2015, o 21:12

Carmen pisze:aaa i jeszcze spalanie...
Wasze samochody też tak duzo palą?
Móje spalanie po mieście dochodzi prawie do 10l. No wale wiem, światła, korki itd. Na trasie 100 km po wiochach udało sie kiedyś zejść do ~6,5l ale jechałam naprawdę ekonomicznie.
Może mam cos źle wyregulowane i dlatego tyle pali i szarpie?
Nie napisałeś jaki masz silnik. Siostra ma najsłabszy 1.2, 70 konny, dojeżdża do/z pracy 2x15 km dziennie, plus coś tam po mieście i spala jej (zależnie do pory roku,temperatury,korków) od 6 do 7.5 litra. Bardzo długo się docierał, przez pierwsze 4-5 kkm palił 8 i więcej.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 5 lut 2015, o 21:30

ale kolega dojeżdża 4 km, to przecież to nawet nie zdąży się nagrzać, wiec jedzie wciąż na bogatej mieszance.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: wojbur » 5 lut 2015, o 21:32

no to mi tez tyle pali, do pracy mam 2-3km, potem 3-4 km po mieście, powrót itp...

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 5 lut 2015, o 22:06

etac_owiec koleżanka... ;)
benny86 mam taki sam jak Twoja siostra :)
Czyli z tym spalaniem wszytko ok? Bo zastanawiałam się czy coś ta może mam źle wyregulowane i dlatego tyle pali i czasami szarpie.
Prawda jest taka że docieraniem to si zabardzo wcześniej nie przejmowałam, bo słyszeć o tym słyszałam, ale jak pytałam to usłyszałam że tak było kiedyś a teraz juz nie trzeba... Mam nadzieję że nie przyszłość nie okaże sie przez to kosztowna... ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 5 lut 2015, o 22:14

oki, no to koleżanko Carmen.

Szarpie, bo nagar się tworzy na zaworach i na EGR. Niestety na takie odległości do pracy to każde auto można szybko wykończyć. Co do skrzypiącego sprzęgła, to trzeba tam zajrzeć dokładniej, może nic się nie urwie, ale wkurza przy jeździe.

BTW, tego Carmen, ciekaw jestem czy w dokumentach tez masz Carmen, bo nie wiem o jakie auto pytać w MMCars z prośba o klubowe podejście do auta.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 6 lut 2015, o 22:17

etac_owiec pisze:Szarpie, bo nagar się tworzy na zaworach i na EGR. Niestety na takie odległości do pracy to każde auto można szybko wykończyć.
O takiej ewentualności nikt mi nigdy nie opowiadał :( To co robić żeby do takiej sytuacji nie doszło? Oprócz chodzenia pieszo do pracy 8-)
etac_owiec pisze:BTW, tego Carmen, ciekaw jestem czy w dokumentach tez masz Carmen, bo nie wiem o jakie auto pytać w MMCars z prośba o klubowe podejście do auta.
wyslę do Ciebie PW ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 7 lut 2015, o 09:05

Na 4 km, to lepsze jest rower, lub MPK :)

Lub niestety częstsze dalsze wyjazdy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: flebuss » 7 lut 2015, o 18:20

Zdecydowanie jak mówi Etac na takim dystansie mordujesz auto - silnik niedogrzany odkładają sie osady i robi się szlam - zaplanuj sobie jakieś wycieczki weekendowe - zakupy w innym miescie czy turystyczne wypady żeby robić jednym cięgiem conajmniej 50km - stopniowo wygrzejesz i powypalasz osady :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Sebastian » 8 lut 2015, o 20:57

I jeśli bedziesz gdzieś dalej jachała, i silnik już się zagrzeje, to nie bój się go "przeciągnąć" pod czerwone pole na obrotomierzu ;) nie mówię tutaj o "piłowaniu" ciągle przez -naście km, ale jeśli co jakiś czas przy wyprzedzaniu auto zobaczy te 5,5k obr/min i wiecej to nie zaszkodzi :D
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: flebuss » 9 lut 2015, o 20:27

Wyrażny głód dziewczyn na forum - jedna się odezwała i od razu posypały się posty - Carmen! pytaj o wszystko i każdy Ci pomoże OLE!! :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 10 lut 2015, o 12:10

flebuss pisze:Wyrażny głód dziewczyn na forum - jedna się odezwała i od razu posypały się posty - Carmen! pytaj o wszystko i każdy Ci pomoże OLE!! :tak:
Dobra, to mam następne pytanie :mrgreen:

Gdzie radzicie zrobić teraz przegląd? Bo do gwarancji tego ogólnego już nie potrzebuję a kosztuje 600 zł z przeglądem blachy i reszty, natomiast wersja oszczędnościowa to 150 przegląd blachy wymagany do gwarancji + 100 zł za przegląd u zwykłego lolka :) Jakieś wady/zalety? ;)
Przy tym w ASO są wymieniane wszystkie filtry i co tam ma być wymieniane, w zwykłym nie i podobno tracę dostęp do mychevrolet. Niby jestem skłonna machnąć ręką i dać te 600 zł ale 350 zł piechota nie chodzi i akurat w tym miesiącu bardzo by sie przydało na wyminę eurasków do marcowej wycieczki ;)

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: konradoo » 10 lut 2015, o 12:47

To pisz na PW - na pewno dużo zaoszczędzisz na częściach :)
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: XaRaDaS » 10 lut 2015, o 12:49

Ooo, to ja już dawno powinienem nie mieć dostępu do mychevrolet ;) ASO nie może zmusić do robienia przeglądów u siebie, jest odpowiednia dyrektywa EU na to. Przegląd musi być wykonany zgodnie z procedurą producenta i ewentualnie jeżeli coś jest do wymiany, jak np. filtry itp. to nie trzeba się trzymać kurczowo oryginałów, wszelkie zamienniki zgodne z normami są dozwolone.

Zrób przegląd blach, bo na to gwarancja jest, a raczej zwykły blacharz tego nie podbije, a resztę zrób u Miecia. Co do wymiany filtrów to tak jak z świecami, nigdy nie ma się pewności, że nówka szt. dlatego ja mam warsztat, gdzie mogę stać nad głową mechanika i mu na ręce patrzeć i komentować i nie mam za to dopłaty, bo to brat :D

PS. ja do pracy mam z 10 km i mój laczek pali też tak 10-11 na 100 i przy wymianie oleju pod korkiem jest muszę czyścić z masła ;)
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 10 lut 2015, o 18:20

Carmen pisze:
flebuss pisze:Wyrażny głód dziewczyn na forum - jedna się odezwała i od razu posypały się posty - Carmen! pytaj o wszystko i każdy Ci pomoże OLE!! :tak:
Dobra, to mam następne pytanie :mrgreen:

Gdzie radzicie zrobić teraz przegląd? Bo do gwarancji tego ogólnego już nie potrzebuję a kosztuje 600 zł z przeglądem blachy i reszty, natomiast wersja oszczędnościowa to 150 przegląd blachy wymagany do gwarancji + 100 zł za przegląd u zwykłego lolka :) Jakieś wady/zalety? ;)
Przy tym w ASO są wymieniane wszystkie filtry i co tam ma być wymieniane, w zwykłym nie i podobno tracę dostęp do mychevrolet. Niby jestem skłonna machnąć ręką i dać te 600 zł ale 350 zł piechota nie chodzi i akurat w tym miesiącu bardzo by sie przydało na wyminę eurasków do marcowej wycieczki ;)

Albo skorzystać z oferty dla CTP prowadzonej przez MMCars. Zawsze parę złotych taniej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: flebuss » 11 lut 2015, o 10:55

No i tu jest rzecz ciekawa bo w instrukcji wymienione są dwa przeglądy gwarancyjne o dalszych nie ma mowy - czy robienie kolejnego przeglądu w ASO przed upływem gwarancji -czyli trzeciego - ma sens i czy skutkuje póżniej na cokolwiek :zastanawiasie:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 11 lut 2015, o 11:19

:ocochodzi: :zastanawiasie: mozesz to bardziej sprecyzować? Jakie 2 gwarancyjne.

Czy jest gdzieś zapisane, ze są przeglądy gwarancyjne i jakieś inne?

Producent zaleca wykonywanie przeglądów okresowych, które mogą być są warunkiem do udzielenia gwarancji na pojazd, a nazwa przegląd gwarancyjny, to jest tylko potoczna nazwa, ktora w zaden sposób nie jest ustalona przez producenta-sprzedawce.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Carmen
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 6 gru 2013, o 20:16
Reputacja: 0
Imię: Ania
Samochód: Aveo T300
Silnik:
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: Carmen » 11 lut 2015, o 14:44

etac_owiec pisze: Czy jest gdzieś zapisane, ze są przeglądy gwarancyjne i jakieś inne?

Producent zaleca wykonywanie przeglądów okresowych, które mogą być są warunkiem do udzielenia gwarancji na pojazd, a nazwa przegląd gwarancyjny, to jest tylko potoczna nazwa, ktora w zaden sposób nie jest ustalona przez producenta-sprzedawce.
Ale przecież o tym właśnie mowa ;) Niby zaleca, a tak naprawdę jak ich nie zrobisz to tracisz gwarancję. I nie ważne czy przegląd się nazywa okresowy czy gwarancyjny ;)
Co więcej, przecież gdy nie zrobię teraz przeglądu blachy to tracę na nią gwarancję która wynosi 6 lat od daty zakupu ;) I dobrze że w zeszłym roku któryś pracownik się o tym przez przypadek wygadał bo tak to bym nawet nie wiedziała że coś takiego muszę zrobić ;) Normalnie jest to wykonywane w komplecie przy przeglądzie gwarancyjnym którego teraz już robic nie muszę, bo i tak gwarancji mieć nie będę.
flebuss pisze:czy robienie kolejnego przeglądu w ASO przed upływem gwarancji -czyli trzeciego - ma sens i czy skutkuje póżniej na cokolwiek :zastanawiasie:
Tez mnie to ostatnio nurtowało stąd moje ostatnie pytanie :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: etac » 11 lut 2015, o 16:04

Moja zona tez tak myśli. Koniec gwarancji, koniec przeglądów, ale tak nie jest. Teraz muszę oddać samochód na mój koszt.

Ja robię przeglądy w ASO, może mam inne układy, ale odwiedzałem rożne warsztaty zanim doszedłem do takich wniosków i wiem ze w ASO przynajmniej reklamacja wygląda inaczej.

Wszystko tez zależy od warsztatu i jego podejścia do klienta. Cena czasem ma druga wartość.

Dla przypomnienia przegląd nie równa się wymiana oleju, przegląd to szereg czynności, w tym update oprogramowania, którego normalny warsztat nie wykona.

Robie tak od ponad 10 lat i żaden samochód w rodzinie nigdy nie stanął z powodu awarii technicznej.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
STFrozen
Zasłużony dla forum
Posty: 737
Rejestracja: 13 sie 2013, o 22:10
Reputacja: 0
Imię: Agnieszka
Samochód: Toyota Yaris Hybrid
Silnik: 1.5
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - koniec gwarancji

Post autor: STFrozen » 11 lut 2015, o 16:25

Moja zona tez tak myśli. Koniec gwarancji, koniec przeglądów, ale tak nie jest. Teraz muszę oddać samochód na mój koszt.

:rotfl: :przytul:
Agnieszka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości