Kod: Zaznacz cały
Pojemność 1.2 benzyna
Rok produkcji 2008r.
VIN KL1SF08TJ8B150557
Problem zaczął się od tego, że przy stałych obrotach od 2.000 do 3.000 samochód szarpał (skakał jak kangur) po odłączeniu sondy lambda przed katalizatorem jedzie dobrze oczywiście komputer wyłapuje błąd.
Teraz doszedł problem słabej mocy który stopniowo narastał teraz pod lekkie wzniesienie nie jest w stanie podjechać na II biegu.
Obecnie doszedł jeszcze piszczący dźwięk (podobny do dźwięku turbiny lub łożyska) pochodzący z tylnej części silnika (od strony grodzi) okolice kolektora dolotowego ssącego które pojawiają się przy wyższych prędkościach obrotowych od 2.000 obrotów.
W połowie otwarcia przepustnicy silnik trzęsie się i nie może wkręcić się na wyższe obroty.
Taki stan jest zarówno na zimnym silniku jak i ciepłym, natomiast gdy mocniej się rozgrzeje to jedynie chodzi dobrze na wolnych obrotach.
Komputer nie pokazuje żadnych błędów,
luzy zaworowe sprawdzone,
kompresja na cylindrach od 13-14,
filtr paliwa wymieniony,
pompa paliwa po załączeniu zapłonu działa chwilę i się odłącza, a po uruchomieniu silnika pracuje ciągle,
wtryskiwacze dawkują paliwo w zbliżonych ilościach dawkach (kręcąc rozrusznikiem).
Podejrzewam że silnik zasysa lewe powietrze, bądź jest słabe ciśnienie paliwa.
Silnik odpala bez problemu nigdy nie zgaśnie na wolnych obrotach przepustnica koryguje prędkość obrotową.