Witam Szanowne grono miłośników chevroletów.
Na wstępie chciałbym napisać, że zacząłem ogarniać auto mojej partnerki z którą zszedłem się jakiś czas temu.
Podstawowe rzeczy porobiłem (filtry, olej, świece miska olejowa była również do wymiany, trochę żarówek i inne duperele), ale mam większy problem ze stukami z tylu jak i z przodu zawieszenia.
Przeczytałem na forum chyba wszystkie tematy o stukach, i o tym, żeby wymienić na mocowania amortyzatorów z Corsy D itp. Choć te mocowanie z Corsy D było jak pamiętam z tematu do T300.
Nie mniej, z przodu ustaliłem, że padł prawy łącznik stabilizatora, wymienię odrazu obydwa. Więc to mam jako tako ogarnięte, ale z tylu trochę trudniej.
Nagrałem dwa filmy jeden spod lewego, drugi spod prawego mocowania belki. Słuchać stuki, czasem bardziej pełne a czasem głuche jak padający amor, czasem słychać skrzypienie lub pisk na dołkach, dźwięki te są dosyć głośne, przy uderzaniu i puszczaniu szybko pedału gazu słychać z tylu głównie takie popiskiwanie jakby gumą o metal - czy dobrze rozumuję, że to tuleje belki są zużyte i do wymiany? Jak podnosiłem auto żeby sprawdzić łączniki stabilizatora to tylne prawe koło patrząc na bagażnik było górą przechylone do auta a dołem od auta czyli skoszone w pionie.
Filmiki nazwałem „wahacz” trochę sie spieszyłem, chodzi mi aktualnie wyłącznie o tylną belkę.
Te skrzypienie to chyba sprężyny bo poruszałem autem pchając od boku czyli prawe tylne nadkole.
Lewa tuleja https://m.youtube.com/shorts/OXbCv7twlEI
Prawa tuleja https://m.youtube.com/watch?v=n9FYXHG29 ... e=youtu.be
Dźwięki są również podobne do padających amortyzatorów (ostatnio wymieniałem w swojej corolli tył i dźwięk był podobny). Auto ma 12 lat 110 000km przebiegu a z tyłu amorki chyba fabryka - wstawię zdjęcie.
Teraz chciałbym wrzucić zestaw zawieszenia od sachs’a
Poduszki sachs 802 400
Amorki Sachs 315 525
Osłony i odbojniki sachs 900 064
Pytam bo nie wiem dosyć dokładne śledztwo przeprowadziłem, nie chciałbym wtopy, że wymienię amory a tu się okaże, że tuleje martwe i trzeba znowu babrać, proszę o rady w miarę możliwości.
Mam nadzieję, że wszystko opisałem czytelnie, starałem podać się jak najwięcej danych
Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 16:06
- Reputacja: 0
- Imię: Oskar
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.2 82km benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1258
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
Filmy "są prywatne", nie mogę otworzyć. Wymieniałem tuleje belki. Mocno stykały i skrzeczały na wybojach
Nowa odma dobra na wszystko!!!
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 16:06
- Reputacja: 0
- Imię: Oskar
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.2 82km benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
@MIDO już ustawiłem na publiczny, wybacz za wtopę, ale yt nie pomaga
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
W Aveo T250 tuleje tylnej belki są dość dobrze widoczne po demontażu koła.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 9 gru 2022, o 16:06
- Reputacja: 0
- Imię: Oskar
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.2 82km benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
Czy spękania na gumie (dużo małych, krótkich popękań) kwalifikuje tuleje do wymiany? Z przodu w wahaczach tak jest na przykład, właśnie jadę w bagażniku, partnerka prowadzi, dosyć dobrze nagrałem, skrzypi na potęgę, zupełnie inaczej słychać niż zza kierownicy, dobrze się nagrało więc wstawię niebawem
Dodano po 53 minutach 40 sekundach:
https://m.youtube.com/watch?v=wdjxgaimz ... e=youtu.be
Oto co nagrałem podczas jazdy, skrzypi niemiłosiernie - na co Wam to brzmi?
Dodano po 53 minutach 40 sekundach:
https://m.youtube.com/watch?v=wdjxgaimz ... e=youtu.be
Oto co nagrałem podczas jazdy, skrzypi niemiłosiernie - na co Wam to brzmi?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Aveo T250 2010r 62kW problem ze stukami, piskami z tyłu
Tuleje nie wyglądają najgorzej. U mnie kiedyś skrzypienie było spowodowane oderwaniem gum od metalu tulei, co spowodowało przesunięcie się uszu belki w bok i ocieranie o krawędzie obejm. Jednak wtedy było już zauważalne przesunięcie osi kierownicy podczas jazdy prosto na skutek nieznacznego przekoszenia całej belki.
Ciekawe czy w przypadku zerwania gumy w jednej tulei mogłoby tak skrzypieć ...
Ogólnie oryginalne tuleje w T250 były do niczego i chyba większość właścicieli prędzej czy później je wymieniała. Były na rynku bardzo porządne zamienniki.
*
W ramach diagnostyki odkręć chwilowo amory i poruszaj belką z odkręconymi. Dowiesz się czy to one skrzypią.
Ciekawe czy w przypadku zerwania gumy w jednej tulei mogłoby tak skrzypieć ...
Ogólnie oryginalne tuleje w T250 były do niczego i chyba większość właścicieli prędzej czy później je wymieniała. Były na rynku bardzo porządne zamienniki.
*
W ramach diagnostyki odkręć chwilowo amory i poruszaj belką z odkręconymi. Dowiesz się czy to one skrzypią.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość