Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Stuka, puka, kapie, cieknie...
senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 2 maja 2022, o 22:09

Pomiędzy rozrządem a pompą oleju jest taka specyficzna uszczelka. Nalegałem na to żeby ją wymienili bo tam też się może mieszać woda z olejem. A jak robili chłodniczke oleju to wolałem przy okazji zrobić też to. Żeby to zrobić trzeba zdjąć miskę olejowa.
Pokazywali mi nagrania w telefonie, że wyczyścili całą miskę, całą pompę, założyli nowe uszczelki i uszczelniacze. Więc nie wiem jaki był sens na samym końcu nawalić jakiegoś syfu. Zwłaszcza, że razem z częściami dałem im Reinzosil i jeszcze jedną jakąś pastę montażową to stwierdzili, że oni mają swoje sprawdzone i lepsze 😅

Oby to auto do końca roku pojeździło - po 10 tys km zwróci mi się LPG, remont tego silnika i wtedy najchętniej bym go sprzedał. Będę celować raczej w T300. Wcześniej jeździłem mitsubishi, hyundaiem i nissanem. Aveo kupiłem tylko ze względu na rozmiar bo potrzebowałem krótkiego, w miarę lekkiego auta 5D więc wybierałem między fiatem panda 1.2, yarisem 1.33 i właśnie aveo 😉

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 3 maja 2022, o 12:12

Zimny silnik
Cylinder 1 4 bary
Cylinder 2 8,5 bara
Cylinder 3 9,5 bara
Cylinder 4 8 barów

No to zonk.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 3 maja 2022, o 14:02

Pytanie czy ci wali przez pierścienie czy przez zawory.
Trzeba by zrobić próbę olejową.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 3 maja 2022, o 14:54

Ile oleju wlac do pierwszego cylindra żeby zmierzyć kompresję na zimnym?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 3 maja 2022, o 17:17

5-10 ml, to jest tylko do sprawdzenia którą stroną przepuszcza.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 7 maja 2022, o 09:16

Jak na próbie olejowej zmienia się kompresja z 5 bar na 6 bar to bardziej góra czy dół do roboty? 😅

Awatar użytkownika
Arbi
Wymiatacz
Posty: 1097
Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
Reputacja: 33
Imię: Albert
Samochód: Epica
Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
Lokalizacja: Skulsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: Arbi » 7 maja 2022, o 10:22

Góra.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 01:30

Witam po przerwie :)
A więc tak - problem wypadania zapłonu został rozwiązany. Trzeba było jeszcze raz robić głowicę. Były pokrzywione wszystkie zawory.
Mechanik podejrzewa, że poprzedni "mechanik" po regeneracji głowicy źle ustawił rozrząd, zawory dostały tłokami i się lekko wykrzywiły.
Po wymianie zaworów + ustawieniu luzów zaworowych kompresja 11 bar na każdym cylindrze.
U mnie P0301 wywalało tylko na zimnym silniku ale im dłużej z tym jeździłem tym większy był problem z odpalaniem silnika. Przejechałem 15tys km z tą głowicą zanim zaczęło sypać błedy.

Ale pojawił się inny problem. Auto na zimnym silniku nie ma mocy. Zapalam silnik, wrzucam 1 i ruszam... wrzucam dwójkę, depcze gaz a ono nie przyśpiesza. Silnik nie gaśnie, pracuje równo ale tak jakby nie reaguje w ogóle na gaz. W pewnym momencie jakby coś go odetkało i zaczyna się toczyć. Powyżej 2000 obrotów jedzie ale jak puszcze gaz i obroty spadną to ponownie zamuła i albo nie rusza się wcale albo żółwim tempem.
Trwa to może max 1-2 min od odpalenia zimnego silnika. Później już hula z cała mocą. Dzieje się to na benzynie zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
Silnik niby nie gaśnie ale zachowuje się jakby miał zaraz zgasnąć - daje mu gaz do dechy a obroty nie rosną.

Zastanawiam się czy znowu pada ta nieszczęsna cewka (i tak sie objawia na zimnym silniku?) czy może instalacja LPG rozwala korekty paliwa i później na benzynie ciężko mu się zbiera.
Macie jakieś inne podejrzenia?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 07:11

A próbowałeś odpiąć akumulator na noc a później pojeździć parę dni na samej benzynie?

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 11:04

Wczoraj zrobiłem ponad 100km na samej benzynie, dzisiaj rano po odpaleniu i ruszeniu znowu go zablokowało. Wciskam gaz i mam takie wrażenie jakby ktoś mnie trzymał za dupe kilka sekund i nagle powoli puścił.
Kiedyś w Mitsubishi miałem podobny objaw jak się przytkal wężyk podciśnienia, hm.

Zakręciłem butle, odpiąłem Aku i spróbuję za kilka godzin znowu pojeździć na benzynie.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 11:30

Warto by podejrzeć parametry silnika, szczególnie sondę lambda oraz temperaturę i ciśnienie w dolocie.
Ciśnienie paliwa na listwie też można by sprawdzić.
Może też być że masz zawalone wtryski benzynowe, już było kilka przypadków że bak pordzewiałe w środku a filtr paliwa nie wyłapał syfu.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 14:11

Poprzedni mechanik połamał pokrywę zaworów. Został założony zamiennik SKV. Myślałem, że problem może być z odma. Odpaliłem silnik - jak wyciągam bagnet i korek słychać zasysanie powietrza ale jak przykładam palec do dziurki od odmy to nie ma dźwięku syczenia
https://youtube.com/shorts/aqOhH5HvpoQ

Bieg jałowy i praca sondy
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc

Jazda
https://youtu.be/9uM4E1ccZJM

Filtr paliwa wymieniłem z 15 tys temu. Syfu jakiegoś nie widziałem, ale do baku może i warto zajrzeć.
Tylko czy problem z syfem w baku lub wtryskami objawiał by się 2 minuty po odpaleniu na zimnym silniku? Bo jak silnik się nagrzeje do 30-40 stopni to i na benzynie i na gazie żadnych spadków mocy czy szarpnięć nie ma. Tylko po dłuższym postoju. Pali na strzał ale jak ruszę i wrzucę dwójkę to już zero mocy.
Widzę w komentarzach na YT, że dużo ludzi ma ten problem w Oplu ale brak sugestii.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 14:27

Syczenie i zmiana pracy silnika po wyjęciu bagnetu bądź otwarciu korka wlewu oleju jest jak najbardziej prawidłowe, oznacza że odma jest drożna a układ szczelny.
Ten mały otworek przy cewce jest od membrany zaworu odmy, jesli membrana pęknie to wtedy będzie z niego syczało o będzie ulany olejem.
Te nagrania co podałeś to pracy korekt a nie bezpośrednio sond lambda, co prawda są one zależne ale nie dają do końca poglądu na pracę samych sond.
Pracę sond najlepiej przedstawić w postaci wykresów, program Torque ma taką możliwość.
Jest w co mnie zastanawia to dość dużą korekta długoterminowa, na postoju powinna być około 3 a u ciebie jest prawie 8.
To by mogło świadczyć o jakiejś nieszczelność w dolocie , błędnym działaniu mapsensora bądź pierwszej sondy lambda.
Sondę masz oryginalną czy jakiś zamiennik?

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 14:46

Sonda jest nowa, zamiennik FAE 77661. Nie było innej dostępnej. Wcześniej była założona chyba Delphi i gdzieś ja mam w garażu. Mogę zamienić ale nie wiem czy to coś da bo obie pracowały podobnie.
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc w tym filmiku od 1.30 jest praca sondy lambda i wygląda chyba ok.
Przed remontem głowicy korekty były cały czas -14% i na wykresie sondy objawiało się to tym, że wykres szedł cały czas górą. W kolektorze było 42-45 kPa, teraz jest 33-35 kPa.
Teraz po remoncie na postoju +8 a w trakcie jazdy +14%. Od skrajności w skrajność 😁

Mapsensory mam dwa używane oryginały - na obu jest to samo. Kupiłem nowy Delphi lub Bosch po numerze katalogowym i na tym mapsensorze silnik nie odpala. Kręci i nic więc ponad 150 w plecy.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 15:15

Rzeczywiście praca sondy wygląda dobrze.
Dałbyś radę pokazać jeszcze jak wygląda praca drugiej sondy?

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 15:53

Sonda 1 bieg jałowy i 3000 obrotów
https://youtu.be/HIuxi9Tk4O4

Sonda 2 bieg jałowy i 3000 obrotów
https://youtu.be/k91wUWkYHNg

I tutaj pytanie. Jeżeli druga sonda jest wykresem poziomym tzn że katalizator działa dobrze? Czy powinna falować tak samo jak pierwsza?
No i czy ta druga sonda ma wpływ na korekty?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 16:08

W Aveo druga sonda raczej nie bierze udziału w regulacji pracy a jedynie pilnuje katalizatora.
Jak po rozgrzaniu katalizatora przebiegu drugiej sondy pod stałym obciążeniem jest w miarę płaski to dobrze.
Bardziej mnie interesowało czy napięcie na którym się utrzymuje nie jest czasem za niskie bądź za wysokie, co by mogło świadczyć o nieprawidłowej pracy pierwszej sondy ale u cię wygląda to raczej dobrze.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 11 wrz 2022, o 16:16

To co zostaje do sprawdzenia
Ciśnienie z pompy paliwa?
Lewe powietrze?
MapSensor?
Czujnik na wale chyba by dawał problem z odpaleniem na zimnym a nie z brakiem mocy na kilka pierwszych minut.
Mi by to nawet nie przeszkadzało jakbym ruszał po 2-3 minutach rozgrzania silnika ale dopóki nie znam przyczyny tego porannego zamulenia nie wiem czy to się nie będzie nasilać z czasem tak jak ten zapłon który wypadał. I czy w zimie już całkiem nie utrudni życia.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 11 wrz 2022, o 16:54

W poprzednim Aveo też miałem kilka razy sytuację że po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów zalapywał muła, pomagało kilkukrotne przyhamowanie.
Niestety sytuacja była tak sporadyczna że nie udało mi się znaleźć przyczyny.
Podejrzewałem ciśnienie paliwa ale wymiana regulatora nic nie zmieniła a stary sprawdzany na stole wydawał się sprawny.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 13 wrz 2022, o 11:27

Nie dawało mi to spokoju
https://youtube.com/shorts/0_hhGqGlFjE
Nie polecam zamienników pokryw 😅

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 13 wrz 2022, o 12:00

Nie jestem pewien czy to będzie spowodowane nieszczelnością na membranie czy też po prostu jej pracą, muszę zobaczyć u siebie jak to wygląda.

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 13 wrz 2022, o 12:16

Na razie to przypuszczenie, ale oglądałem sporo filmików na YT gdzie przed wymiana wydmuchiwało piankę a po wymianie pianka zostawała w miejscu.
Obczaje jeszcze na jakimś innym Oplu ale przypuszczam, że większość z nich jeździ nawet z uszkodzona odma 😉 U mnie ewidentnie słychać skądś syczenie.

Byłem u 5 czy 6 mechaników, pytałem czy można sprawdzić szczelność dolotu. Proponowali mi psikanie plakiem. Żaden nie miał ani dymiarki ani adaptera żeby wypełnić układ sprężonym powietrzem. To szukam sam na tyle ile moge bo jak wyjadę z Polski i znowu coś mi padnie zagranicą to będę w du... z dostępnością części no i koszty samej naprawy 4x wyższe.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23775
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 249
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: etac » 13 wrz 2022, o 15:23

ale zarobki też 4x wyższe :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

senseii
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
Reputacja: 0
Imię: Senseii
Samochód: Aveo
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: senseii » 13 wrz 2022, o 16:29

Zarobki wyższe ale jak budujesz dom w Polsce bo chcesz wrócić do ojczyzny to oszczędzasz i przeliczasz 😜
Za pomiar kompresji np polski mechanik chciał 30 euro od cylindra czyli prawie 600zl. Dla niego 10 minut pracy, dla Ciebie więcej niż dniówka.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5727
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 337
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 13 wrz 2022, o 17:09

A za 90 zł idzie kupić dobry zegar do mierzenia kompresji :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości