Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Pomiędzy rozrządem a pompą oleju jest taka specyficzna uszczelka. Nalegałem na to żeby ją wymienili bo tam też się może mieszać woda z olejem. A jak robili chłodniczke oleju to wolałem przy okazji zrobić też to. Żeby to zrobić trzeba zdjąć miskę olejowa.
Pokazywali mi nagrania w telefonie, że wyczyścili całą miskę, całą pompę, założyli nowe uszczelki i uszczelniacze. Więc nie wiem jaki był sens na samym końcu nawalić jakiegoś syfu. Zwłaszcza, że razem z częściami dałem im Reinzosil i jeszcze jedną jakąś pastę montażową to stwierdzili, że oni mają swoje sprawdzone i lepsze
Oby to auto do końca roku pojeździło - po 10 tys km zwróci mi się LPG, remont tego silnika i wtedy najchętniej bym go sprzedał. Będę celować raczej w T300. Wcześniej jeździłem mitsubishi, hyundaiem i nissanem. Aveo kupiłem tylko ze względu na rozmiar bo potrzebowałem krótkiego, w miarę lekkiego auta 5D więc wybierałem między fiatem panda 1.2, yarisem 1.33 i właśnie aveo
Pokazywali mi nagrania w telefonie, że wyczyścili całą miskę, całą pompę, założyli nowe uszczelki i uszczelniacze. Więc nie wiem jaki był sens na samym końcu nawalić jakiegoś syfu. Zwłaszcza, że razem z częściami dałem im Reinzosil i jeszcze jedną jakąś pastę montażową to stwierdzili, że oni mają swoje sprawdzone i lepsze
Oby to auto do końca roku pojeździło - po 10 tys km zwróci mi się LPG, remont tego silnika i wtedy najchętniej bym go sprzedał. Będę celować raczej w T300. Wcześniej jeździłem mitsubishi, hyundaiem i nissanem. Aveo kupiłem tylko ze względu na rozmiar bo potrzebowałem krótkiego, w miarę lekkiego auta 5D więc wybierałem między fiatem panda 1.2, yarisem 1.33 i właśnie aveo
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Zimny silnik
Cylinder 1 4 bary
Cylinder 2 8,5 bara
Cylinder 3 9,5 bara
Cylinder 4 8 barów
No to zonk.
Cylinder 1 4 bary
Cylinder 2 8,5 bara
Cylinder 3 9,5 bara
Cylinder 4 8 barów
No to zonk.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Pytanie czy ci wali przez pierścienie czy przez zawory.
Trzeba by zrobić próbę olejową.
Trzeba by zrobić próbę olejową.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Ile oleju wlac do pierwszego cylindra żeby zmierzyć kompresję na zimnym?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
5-10 ml, to jest tylko do sprawdzenia którą stroną przepuszcza.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Jak na próbie olejowej zmienia się kompresja z 5 bar na 6 bar to bardziej góra czy dół do roboty?
- Arbi
- Wymiatacz
- Posty: 1097
- Rejestracja: 14 kwie 2019, o 21:51
- Reputacja: 33
- Imię: Albert
- Samochód: Epica
- Silnik: 2.5 24V, 156KM, benz.+LPG
- LPG: Vialle LPE-7 (LPi)
- Lokalizacja: Skulsk
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Witam po przerwie
A więc tak - problem wypadania zapłonu został rozwiązany. Trzeba było jeszcze raz robić głowicę. Były pokrzywione wszystkie zawory.
Mechanik podejrzewa, że poprzedni "mechanik" po regeneracji głowicy źle ustawił rozrząd, zawory dostały tłokami i się lekko wykrzywiły.
Po wymianie zaworów + ustawieniu luzów zaworowych kompresja 11 bar na każdym cylindrze.
U mnie P0301 wywalało tylko na zimnym silniku ale im dłużej z tym jeździłem tym większy był problem z odpalaniem silnika. Przejechałem 15tys km z tą głowicą zanim zaczęło sypać błedy.
Ale pojawił się inny problem. Auto na zimnym silniku nie ma mocy. Zapalam silnik, wrzucam 1 i ruszam... wrzucam dwójkę, depcze gaz a ono nie przyśpiesza. Silnik nie gaśnie, pracuje równo ale tak jakby nie reaguje w ogóle na gaz. W pewnym momencie jakby coś go odetkało i zaczyna się toczyć. Powyżej 2000 obrotów jedzie ale jak puszcze gaz i obroty spadną to ponownie zamuła i albo nie rusza się wcale albo żółwim tempem.
Trwa to może max 1-2 min od odpalenia zimnego silnika. Później już hula z cała mocą. Dzieje się to na benzynie zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
Silnik niby nie gaśnie ale zachowuje się jakby miał zaraz zgasnąć - daje mu gaz do dechy a obroty nie rosną.
Zastanawiam się czy znowu pada ta nieszczęsna cewka (i tak sie objawia na zimnym silniku?) czy może instalacja LPG rozwala korekty paliwa i później na benzynie ciężko mu się zbiera.
Macie jakieś inne podejrzenia?
A więc tak - problem wypadania zapłonu został rozwiązany. Trzeba było jeszcze raz robić głowicę. Były pokrzywione wszystkie zawory.
Mechanik podejrzewa, że poprzedni "mechanik" po regeneracji głowicy źle ustawił rozrząd, zawory dostały tłokami i się lekko wykrzywiły.
Po wymianie zaworów + ustawieniu luzów zaworowych kompresja 11 bar na każdym cylindrze.
U mnie P0301 wywalało tylko na zimnym silniku ale im dłużej z tym jeździłem tym większy był problem z odpalaniem silnika. Przejechałem 15tys km z tą głowicą zanim zaczęło sypać błedy.
Ale pojawił się inny problem. Auto na zimnym silniku nie ma mocy. Zapalam silnik, wrzucam 1 i ruszam... wrzucam dwójkę, depcze gaz a ono nie przyśpiesza. Silnik nie gaśnie, pracuje równo ale tak jakby nie reaguje w ogóle na gaz. W pewnym momencie jakby coś go odetkało i zaczyna się toczyć. Powyżej 2000 obrotów jedzie ale jak puszcze gaz i obroty spadną to ponownie zamuła i albo nie rusza się wcale albo żółwim tempem.
Trwa to może max 1-2 min od odpalenia zimnego silnika. Później już hula z cała mocą. Dzieje się to na benzynie zaraz po odpaleniu zimnego silnika.
Silnik niby nie gaśnie ale zachowuje się jakby miał zaraz zgasnąć - daje mu gaz do dechy a obroty nie rosną.
Zastanawiam się czy znowu pada ta nieszczęsna cewka (i tak sie objawia na zimnym silniku?) czy może instalacja LPG rozwala korekty paliwa i później na benzynie ciężko mu się zbiera.
Macie jakieś inne podejrzenia?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
A próbowałeś odpiąć akumulator na noc a później pojeździć parę dni na samej benzynie?
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Wczoraj zrobiłem ponad 100km na samej benzynie, dzisiaj rano po odpaleniu i ruszeniu znowu go zablokowało. Wciskam gaz i mam takie wrażenie jakby ktoś mnie trzymał za dupe kilka sekund i nagle powoli puścił.
Kiedyś w Mitsubishi miałem podobny objaw jak się przytkal wężyk podciśnienia, hm.
Zakręciłem butle, odpiąłem Aku i spróbuję za kilka godzin znowu pojeździć na benzynie.
Kiedyś w Mitsubishi miałem podobny objaw jak się przytkal wężyk podciśnienia, hm.
Zakręciłem butle, odpiąłem Aku i spróbuję za kilka godzin znowu pojeździć na benzynie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Warto by podejrzeć parametry silnika, szczególnie sondę lambda oraz temperaturę i ciśnienie w dolocie.
Ciśnienie paliwa na listwie też można by sprawdzić.
Może też być że masz zawalone wtryski benzynowe, już było kilka przypadków że bak pordzewiałe w środku a filtr paliwa nie wyłapał syfu.
Ciśnienie paliwa na listwie też można by sprawdzić.
Może też być że masz zawalone wtryski benzynowe, już było kilka przypadków że bak pordzewiałe w środku a filtr paliwa nie wyłapał syfu.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Poprzedni mechanik połamał pokrywę zaworów. Został założony zamiennik SKV. Myślałem, że problem może być z odma. Odpaliłem silnik - jak wyciągam bagnet i korek słychać zasysanie powietrza ale jak przykładam palec do dziurki od odmy to nie ma dźwięku syczenia
https://youtube.com/shorts/aqOhH5HvpoQ
Bieg jałowy i praca sondy
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc
Jazda
https://youtu.be/9uM4E1ccZJM
Filtr paliwa wymieniłem z 15 tys temu. Syfu jakiegoś nie widziałem, ale do baku może i warto zajrzeć.
Tylko czy problem z syfem w baku lub wtryskami objawiał by się 2 minuty po odpaleniu na zimnym silniku? Bo jak silnik się nagrzeje do 30-40 stopni to i na benzynie i na gazie żadnych spadków mocy czy szarpnięć nie ma. Tylko po dłuższym postoju. Pali na strzał ale jak ruszę i wrzucę dwójkę to już zero mocy.
Widzę w komentarzach na YT, że dużo ludzi ma ten problem w Oplu ale brak sugestii.
https://youtube.com/shorts/aqOhH5HvpoQ
Bieg jałowy i praca sondy
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc
Jazda
https://youtu.be/9uM4E1ccZJM
Filtr paliwa wymieniłem z 15 tys temu. Syfu jakiegoś nie widziałem, ale do baku może i warto zajrzeć.
Tylko czy problem z syfem w baku lub wtryskami objawiał by się 2 minuty po odpaleniu na zimnym silniku? Bo jak silnik się nagrzeje do 30-40 stopni to i na benzynie i na gazie żadnych spadków mocy czy szarpnięć nie ma. Tylko po dłuższym postoju. Pali na strzał ale jak ruszę i wrzucę dwójkę to już zero mocy.
Widzę w komentarzach na YT, że dużo ludzi ma ten problem w Oplu ale brak sugestii.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Syczenie i zmiana pracy silnika po wyjęciu bagnetu bądź otwarciu korka wlewu oleju jest jak najbardziej prawidłowe, oznacza że odma jest drożna a układ szczelny.
Ten mały otworek przy cewce jest od membrany zaworu odmy, jesli membrana pęknie to wtedy będzie z niego syczało o będzie ulany olejem.
Te nagrania co podałeś to pracy korekt a nie bezpośrednio sond lambda, co prawda są one zależne ale nie dają do końca poglądu na pracę samych sond.
Pracę sond najlepiej przedstawić w postaci wykresów, program Torque ma taką możliwość.
Jest w co mnie zastanawia to dość dużą korekta długoterminowa, na postoju powinna być około 3 a u ciebie jest prawie 8.
To by mogło świadczyć o jakiejś nieszczelność w dolocie , błędnym działaniu mapsensora bądź pierwszej sondy lambda.
Sondę masz oryginalną czy jakiś zamiennik?
Ten mały otworek przy cewce jest od membrany zaworu odmy, jesli membrana pęknie to wtedy będzie z niego syczało o będzie ulany olejem.
Te nagrania co podałeś to pracy korekt a nie bezpośrednio sond lambda, co prawda są one zależne ale nie dają do końca poglądu na pracę samych sond.
Pracę sond najlepiej przedstawić w postaci wykresów, program Torque ma taką możliwość.
Jest w co mnie zastanawia to dość dużą korekta długoterminowa, na postoju powinna być około 3 a u ciebie jest prawie 8.
To by mogło świadczyć o jakiejś nieszczelność w dolocie , błędnym działaniu mapsensora bądź pierwszej sondy lambda.
Sondę masz oryginalną czy jakiś zamiennik?
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Sonda jest nowa, zamiennik FAE 77661. Nie było innej dostępnej. Wcześniej była założona chyba Delphi i gdzieś ja mam w garażu. Mogę zamienić ale nie wiem czy to coś da bo obie pracowały podobnie.
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc w tym filmiku od 1.30 jest praca sondy lambda i wygląda chyba ok.
Przed remontem głowicy korekty były cały czas -14% i na wykresie sondy objawiało się to tym, że wykres szedł cały czas górą. W kolektorze było 42-45 kPa, teraz jest 33-35 kPa.
Teraz po remoncie na postoju +8 a w trakcie jazdy +14%. Od skrajności w skrajność
Mapsensory mam dwa używane oryginały - na obu jest to samo. Kupiłem nowy Delphi lub Bosch po numerze katalogowym i na tym mapsensorze silnik nie odpala. Kręci i nic więc ponad 150 w plecy.
https://youtu.be/TkWHw-WG2sc w tym filmiku od 1.30 jest praca sondy lambda i wygląda chyba ok.
Przed remontem głowicy korekty były cały czas -14% i na wykresie sondy objawiało się to tym, że wykres szedł cały czas górą. W kolektorze było 42-45 kPa, teraz jest 33-35 kPa.
Teraz po remoncie na postoju +8 a w trakcie jazdy +14%. Od skrajności w skrajność
Mapsensory mam dwa używane oryginały - na obu jest to samo. Kupiłem nowy Delphi lub Bosch po numerze katalogowym i na tym mapsensorze silnik nie odpala. Kręci i nic więc ponad 150 w plecy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Rzeczywiście praca sondy wygląda dobrze.
Dałbyś radę pokazać jeszcze jak wygląda praca drugiej sondy?
Dałbyś radę pokazać jeszcze jak wygląda praca drugiej sondy?
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Sonda 1 bieg jałowy i 3000 obrotów
https://youtu.be/HIuxi9Tk4O4
Sonda 2 bieg jałowy i 3000 obrotów
https://youtu.be/k91wUWkYHNg
I tutaj pytanie. Jeżeli druga sonda jest wykresem poziomym tzn że katalizator działa dobrze? Czy powinna falować tak samo jak pierwsza?
No i czy ta druga sonda ma wpływ na korekty?
https://youtu.be/HIuxi9Tk4O4
Sonda 2 bieg jałowy i 3000 obrotów
https://youtu.be/k91wUWkYHNg
I tutaj pytanie. Jeżeli druga sonda jest wykresem poziomym tzn że katalizator działa dobrze? Czy powinna falować tak samo jak pierwsza?
No i czy ta druga sonda ma wpływ na korekty?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
W Aveo druga sonda raczej nie bierze udziału w regulacji pracy a jedynie pilnuje katalizatora.
Jak po rozgrzaniu katalizatora przebiegu drugiej sondy pod stałym obciążeniem jest w miarę płaski to dobrze.
Bardziej mnie interesowało czy napięcie na którym się utrzymuje nie jest czasem za niskie bądź za wysokie, co by mogło świadczyć o nieprawidłowej pracy pierwszej sondy ale u cię wygląda to raczej dobrze.
Jak po rozgrzaniu katalizatora przebiegu drugiej sondy pod stałym obciążeniem jest w miarę płaski to dobrze.
Bardziej mnie interesowało czy napięcie na którym się utrzymuje nie jest czasem za niskie bądź za wysokie, co by mogło świadczyć o nieprawidłowej pracy pierwszej sondy ale u cię wygląda to raczej dobrze.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
To co zostaje do sprawdzenia
Ciśnienie z pompy paliwa?
Lewe powietrze?
MapSensor?
Czujnik na wale chyba by dawał problem z odpaleniem na zimnym a nie z brakiem mocy na kilka pierwszych minut.
Mi by to nawet nie przeszkadzało jakbym ruszał po 2-3 minutach rozgrzania silnika ale dopóki nie znam przyczyny tego porannego zamulenia nie wiem czy to się nie będzie nasilać z czasem tak jak ten zapłon który wypadał. I czy w zimie już całkiem nie utrudni życia.
Ciśnienie z pompy paliwa?
Lewe powietrze?
MapSensor?
Czujnik na wale chyba by dawał problem z odpaleniem na zimnym a nie z brakiem mocy na kilka pierwszych minut.
Mi by to nawet nie przeszkadzało jakbym ruszał po 2-3 minutach rozgrzania silnika ale dopóki nie znam przyczyny tego porannego zamulenia nie wiem czy to się nie będzie nasilać z czasem tak jak ten zapłon który wypadał. I czy w zimie już całkiem nie utrudni życia.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
W poprzednim Aveo też miałem kilka razy sytuację że po kilkugodzinnym postoju po odpaleniu i przejechaniu kilkunastu metrów zalapywał muła, pomagało kilkukrotne przyhamowanie.
Niestety sytuacja była tak sporadyczna że nie udało mi się znaleźć przyczyny.
Podejrzewałem ciśnienie paliwa ale wymiana regulatora nic nie zmieniła a stary sprawdzany na stole wydawał się sprawny.
Niestety sytuacja była tak sporadyczna że nie udało mi się znaleźć przyczyny.
Podejrzewałem ciśnienie paliwa ale wymiana regulatora nic nie zmieniła a stary sprawdzany na stole wydawał się sprawny.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Nie jestem pewien czy to będzie spowodowane nieszczelnością na membranie czy też po prostu jej pracą, muszę zobaczyć u siebie jak to wygląda.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Na razie to przypuszczenie, ale oglądałem sporo filmików na YT gdzie przed wymiana wydmuchiwało piankę a po wymianie pianka zostawała w miejscu.
Obczaje jeszcze na jakimś innym Oplu ale przypuszczam, że większość z nich jeździ nawet z uszkodzona odma U mnie ewidentnie słychać skądś syczenie.
Byłem u 5 czy 6 mechaników, pytałem czy można sprawdzić szczelność dolotu. Proponowali mi psikanie plakiem. Żaden nie miał ani dymiarki ani adaptera żeby wypełnić układ sprężonym powietrzem. To szukam sam na tyle ile moge bo jak wyjadę z Polski i znowu coś mi padnie zagranicą to będę w du... z dostępnością części no i koszty samej naprawy 4x wyższe.
Obczaje jeszcze na jakimś innym Oplu ale przypuszczam, że większość z nich jeździ nawet z uszkodzona odma U mnie ewidentnie słychać skądś syczenie.
Byłem u 5 czy 6 mechaników, pytałem czy można sprawdzić szczelność dolotu. Proponowali mi psikanie plakiem. Żaden nie miał ani dymiarki ani adaptera żeby wypełnić układ sprężonym powietrzem. To szukam sam na tyle ile moge bo jak wyjadę z Polski i znowu coś mi padnie zagranicą to będę w du... z dostępnością części no i koszty samej naprawy 4x wyższe.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
ale zarobki też 4x wyższe
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
Zarobki wyższe ale jak budujesz dom w Polsce bo chcesz wrócić do ojczyzny to oszczędzasz i przeliczasz
Za pomiar kompresji np polski mechanik chciał 30 euro od cylindra czyli prawie 600zl. Dla niego 10 minut pracy, dla Ciebie więcej niż dniówka.
Za pomiar kompresji np polski mechanik chciał 30 euro od cylindra czyli prawie 600zl. Dla niego 10 minut pracy, dla Ciebie więcej niż dniówka.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5727
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 337
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Aveo T250 1.4 101KM wypadanie zapłonu
A za 90 zł idzie kupić dobry zegar do mierzenia kompresji
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości