P0171 Aveo T300 1.4
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
to na pewno, ale warto spróbować.
Przy cenach zamienników na poziomie 150 zł, pokusiłbym się o wymianę w ciemno.
Przy cenach zamienników na poziomie 150 zł, pokusiłbym się o wymianę w ciemno.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Wziąć, kupić zestaw naprawczy odmy, zdemontować oryginał, spróbować naprawić odmę, w przypadku powodzenia zamontować starą i odesłać nową pokrywę, w przypadku niepowodzenia zamontować nową pokrywę, sprawdzić efekt działań, jeśli wszystko OK to wyrzucić starą pokrywę, jeśli nie OK, to zakląć i szukać dalej .
EDIT: Wyniki konsultacji telefonicznej z zaprzyjaźnionym mechanikiem - diagnoza jest bardzo prawdopodobna, gość na 90% ma rację.
EDIT: Wyniki konsultacji telefonicznej z zaprzyjaźnionym mechanikiem - diagnoza jest bardzo prawdopodobna, gość na 90% ma rację.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Tomek, problem jest że GM wpadł na pomysł w którymś roku i zrobił te odmy nie naprawialne dla podstawowego kierowcy. Teraz pytanie czy tutaj mamy do czynienia z rozbieralną, czy jednorazową?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Rozumiem, jednak to nie zmienia sensowności uwag jak wyżej.
Ja bym tak zrobił. Nowa pokrywa jest z opcją dostawy i zwrotu gratis, więc pod tym względem ryzyko jest zerowe.
Biorę pod uwagę "osiedlowe" możliwości Miłosza i parcie, aby temat załatwić za jednym podejściem.
Pamiętać o uszczelce !!!
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
OK. Temat ogarnięty telefonicznie.
Firma Motronic załatwi sprawę w cenie 220zł + przesyłka zwrotna, pobraniowa 25zł. Regenerują z dnia na dzień. Płaci się przy odbiorze, dają fakturę i gwarancję na 2 lata. No i zostaje oryginalna pokrywa.
Firma Motronic załatwi sprawę w cenie 220zł + przesyłka zwrotna, pobraniowa 25zł. Regenerują z dnia na dzień. Płaci się przy odbiorze, dają fakturę i gwarancję na 2 lata. No i zostaje oryginalna pokrywa.
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Powodzenia.
Na stronie firmy jest fajny film instruktażowy jak sprawdzić zaworek:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Sam u siebie sprawdzę profilaktycznie, żeby się dowiedzieć w jakim punkcie jestem.
Na stronie firmy jest fajny film instruktażowy jak sprawdzić zaworek:
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Sam u siebie sprawdzę profilaktycznie, żeby się dowiedzieć w jakim punkcie jestem.
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Potwierdzam efekt zasysania korka. Przez dziurkę odmy na pewno dmucha, wydaje mi się że trochę też zasysa...
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Wszystkie rzeczy są rozbieralne. Z tym, że niektóre nie są potem składalne .
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Ruletka.
1-3 na 10 regeneracji membran w XER się udaje i wytrzymuje dłużej niż pół roku.
Długotrwałe skutki ich awarii w tym silniku są przerażające.
1-3 na 10 regeneracji membran w XER się udaje i wytrzymuje dłużej niż pół roku.
Długotrwałe skutki ich awarii w tym silniku są przerażające.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Termin do zaznajomienia się - "Кулак дружбы..."
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
wygląda na rozbieralną
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Ustaliliśmy, że temat wysyłki pokrywy do regeneracji się wyklarował:
Pęknięcie na 99% nie powstało przy demontażu. Obchodziłem się z pokrywą jak z jajkiem a krawędź pęknięcia wygląda staro i jest całkowicie pokryta osadem z oleju.
W związku z powyższym Aveo otrzyma nowa pokrywę...
Ciekawe czy to (jeśli rzeczywiście szkło tamtędy powietrze) mogło być przyczyną problemów?
tdon - chcesz pokrywę do przećwiczenia regeneracji?
Pęknięcie na 99% nie powstało przy demontażu. Obchodziłem się z pokrywą jak z jajkiem a krawędź pęknięcia wygląda staro i jest całkowicie pokryta osadem z oleju.
W związku z powyższym Aveo otrzyma nowa pokrywę...
Ciekawe czy to (jeśli rzeczywiście szkło tamtędy powietrze) mogło być przyczyną problemów?
tdon - chcesz pokrywę do przećwiczenia regeneracji?
Nowa odma dobra na wszystko!!!
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Wojtku, a to my to wiedzieliśmy od początku, ty stawiałeś na uszkodzoną używaną sondę.
wszim pisze: ↑10 maja 2021, o 20:19Może pokazuje to co jest, a może jest zajeżdżona. I możemy sobie tak dalej gdybać.
To, że poprzednia była padnięta nie jest żadnym dowodem, że ta jest sprawna. Bo to używka. Znasz pochodzenie tej sondy?
Jeżeli jeden pies zdechł nie gwarantuje, że kolejny wzięty od sąsiada jest zdrowy tylko dlatego że ma cztery łapy i ogon.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Nie rób ze mnie wałka i spójrz w chronologię postów. I w swój pierwszy post.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- MIDO
- Wymiatacz
- Posty: 1260
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 14:38
- Reputacja: 25
- Imię: Miłosz
- Samochód: Aveo T300 LTZ
- Silnik: 1,4 74kW
- LPG: BRC SQ32 Alba
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
To ja się trochę bardziej podłączę.
W kontekście problemów i działań Miłosza postanowiłem zrobić krótki test w moim A12XER. Wyniki są takie:
- Otwór w pokrywie membrany dał się bezproblemowo zapsikać pianką do golenia i nie wykazywał najmniejszych oznak przepływu powietrza,
- Korek wlewu oleju jest bardzo mocno przysysany na wolnych obrotach i nie jestem w stanie go wyjąć przy użyciu jednej ręki. Muszę podważyć krawędź palcami drugiej ręki, wówczas następuje charakterystyczny "PSYK" i korek odchodzi. Często w tym momencie dochodzi do poważnej destabilizacji obrotów silnika, która ustępuje po 2-3 sekundach.
Odbyłem rozmowę z przedstawicielem firmy MOTRONIC z Kunowa, celem omówienia tematu, gdyż publikowane przez nich filmy dotyczą silnika TURBO, a w wolnossącym może to wyglądać inaczej.
Pozyskałem informacje:
- W silniku wolnossącym nie ma żadnego zaworka w kolektorze ssącym, więc nie robi się tam żadnych regeneracji w tym temacie. Oczywiście z oczywistych względów nie istnieje też temat zaworka turbosprężarki z powodu braku takowej.
- Objaw silnie przysysanego korka wlewu oleju jest wystarczający do stwierdzenia nieprawidłowego działania układu kontroli podciśnienia w skrzyni korbowej. Membranę należy uznać za niesprawną w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z opisanych objawów, czyli ALBO ssanie pianki otworem, ALBO przysysanie korka, lub oczywiście łącznie.
Według tych kryteriów również moja pokrywa kwalifikuje się do naprawy, chociaż nie mam checka ani żadnych błędów (jeszcze ???), nie narzekam też na stabilność wolnych obrotów.
Powodem moich dociekań są chwile niestabilnej pracy silnika i częste "rozdygotania" w zakresie niskich obrotów i małych obciążeń silnika. Takie "telepawki" się robią i zawsze pomaga mocne dodanie gazu.
Jeszcze garść informacji praktycznych. Koszt regeneracji pokrywy dla A12XER i A14XER wynosi 220 zł. Można pokrywę wysłać kurierem, wtedy z reguły odsyłają następnego dnia, należy doliczyć koszt przesyłki zwrotnej.
Jest możliwość podjechania autem do firmy i wykonania usługi demontażu, regeneracji i montażu na miejscu i od ręki, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. Wówczas dodatkowy koszt robocizny wynosi ok. 60 zł, no i plus koszt uszczelki rzędu 100 zł w przypadku konieczności wymiany, co jest raczej regułą. Nie pytałem, ale zapewne można dostarczyć własną. Czas wykonania usługi to ok. 2-3 godzin. To wygodna opcja dla tych, którzy są na tyle blisko, aby móc podjechać (np. dla mnie ).
W kontekście problemów i działań Miłosza postanowiłem zrobić krótki test w moim A12XER. Wyniki są takie:
- Otwór w pokrywie membrany dał się bezproblemowo zapsikać pianką do golenia i nie wykazywał najmniejszych oznak przepływu powietrza,
- Korek wlewu oleju jest bardzo mocno przysysany na wolnych obrotach i nie jestem w stanie go wyjąć przy użyciu jednej ręki. Muszę podważyć krawędź palcami drugiej ręki, wówczas następuje charakterystyczny "PSYK" i korek odchodzi. Często w tym momencie dochodzi do poważnej destabilizacji obrotów silnika, która ustępuje po 2-3 sekundach.
Odbyłem rozmowę z przedstawicielem firmy MOTRONIC z Kunowa, celem omówienia tematu, gdyż publikowane przez nich filmy dotyczą silnika TURBO, a w wolnossącym może to wyglądać inaczej.
Pozyskałem informacje:
- W silniku wolnossącym nie ma żadnego zaworka w kolektorze ssącym, więc nie robi się tam żadnych regeneracji w tym temacie. Oczywiście z oczywistych względów nie istnieje też temat zaworka turbosprężarki z powodu braku takowej.
- Objaw silnie przysysanego korka wlewu oleju jest wystarczający do stwierdzenia nieprawidłowego działania układu kontroli podciśnienia w skrzyni korbowej. Membranę należy uznać za niesprawną w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z opisanych objawów, czyli ALBO ssanie pianki otworem, ALBO przysysanie korka, lub oczywiście łącznie.
Według tych kryteriów również moja pokrywa kwalifikuje się do naprawy, chociaż nie mam checka ani żadnych błędów (jeszcze ???), nie narzekam też na stabilność wolnych obrotów.
Powodem moich dociekań są chwile niestabilnej pracy silnika i częste "rozdygotania" w zakresie niskich obrotów i małych obciążeń silnika. Takie "telepawki" się robią i zawsze pomaga mocne dodanie gazu.
Jeszcze garść informacji praktycznych. Koszt regeneracji pokrywy dla A12XER i A14XER wynosi 220 zł. Można pokrywę wysłać kurierem, wtedy z reguły odsyłają następnego dnia, należy doliczyć koszt przesyłki zwrotnej.
Jest możliwość podjechania autem do firmy i wykonania usługi demontażu, regeneracji i montażu na miejscu i od ręki, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu. Wówczas dodatkowy koszt robocizny wynosi ok. 60 zł, no i plus koszt uszczelki rzędu 100 zł w przypadku konieczności wymiany, co jest raczej regułą. Nie pytałem, ale zapewne można dostarczyć własną. Czas wykonania usługi to ok. 2-3 godzin. To wygodna opcja dla tych, którzy są na tyle blisko, aby móc podjechać (np. dla mnie ).
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Czyli jak korek się zasysa to jest źle? Coś mi tu nie pasuje. Przecież tam odma musi robić podciśnienie czego konsekwencją jest zasysany korek.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Wojtku, ten film wyjaśnia wszystko:
https://www.youtube.com/watch?v=3ApFXEAMY_w
Polecam uwadze fragmenty 1:00-1:20 oraz 2:00-2:20.
Membrana odmy służy ponoć do regulacji i stabilizacji podciśnienia na określonym poziomie (jeśli nie, to jaka jest jej rola ???).
Uszkodzona membrana nie spełnia tej funkcji i przenosi całe podciśnienie z kolektora do skrzyni korbowej.
Skutkiem może być zasysanie nadmiernej ilości lewego powietrza przez wszelkie nieszczelności skrzyni, wchłanianie wraz z nim nadmiernej ilości mgły olejowej itp.
Przynajmniej tak to postrzegam na bazie zdobytej dotychczas wiedzy ...
***
Mój korek zachowuje się dokładnie jak w pierwszym przypadku.
U Miłosza dodatkowo wsysa lub wydmuchuje piankę.
https://www.youtube.com/watch?v=3ApFXEAMY_w
Polecam uwadze fragmenty 1:00-1:20 oraz 2:00-2:20.
Membrana odmy służy ponoć do regulacji i stabilizacji podciśnienia na określonym poziomie (jeśli nie, to jaka jest jej rola ???).
Uszkodzona membrana nie spełnia tej funkcji i przenosi całe podciśnienie z kolektora do skrzyni korbowej.
Skutkiem może być zasysanie nadmiernej ilości lewego powietrza przez wszelkie nieszczelności skrzyni, wchłanianie wraz z nim nadmiernej ilości mgły olejowej itp.
Przynajmniej tak to postrzegam na bazie zdobytej dotychczas wiedzy ...
***
Mój korek zachowuje się dokładnie jak w pierwszym przypadku.
U Miłosza dodatkowo wsysa lub wydmuchuje piankę.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2021, o 13:56 przez tdon, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 135
- Rejestracja: 17 mar 2018, o 08:48
- Reputacja: 13
- Imię: Krzysiek
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 benzyna
- LPG: Alex Optima Nano
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
A nie można na próbę odpiąć odmy, zaślepić jej kanał prowadzący do kolektora, tak, żeby nie ssał "lewego" powietrza i pojeździć chwilę w ramach testu, czy nie ssie tamtędy za dużo powietrza i przez to daje błędy do kompa?
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: P0171 Aveo T300 1.4
Jest pewien problem. Aby ją zaślepić trzeba zdjąć pokrywę, bo innego dostępu nie ma. Odmę stanowią kanały wewnątrz pokrywy. Obejrzałeś film zalinkowany przez Prezesa ???
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość