Dziwne, że negujesz możliwość mniejszego spalania po zmniejszeniu obciążenia silnika przez urządzenia elektryczne, a wierzysz w zmniejszone spalanie poprzez olej, co się wydaje dużo mnie prawdopodobne. W każdym razie testuję dalej.tdon pisze: No nie żartuj .....
T 300 - trzeci przegląd.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Nie, to nie jest dziwne. Po prostu jestem elektrykiem no i fizyka też jest moją dość mocną stroną. Zatem nie neguję rzeczy oczywistych, lecz próbuję nadać im realne wartości.
Jadąc z podanymi przez Ciebie prędkościami (140-150 km/h) używasz mocy silnika rzędu 40-50 kW. Czy chcesz mnie przekonać, że zdjęcie mocy elektrycznej z alternatora rzędu 100 W (liczmy 150 W mocy mechanicznej uwzględniając sprawność alternatora), czyli rzędu 0,3 - 0,4 % mocy generowanej przez silnik, da się odczuć na zużyciu paliwa ??? Być może - w końcu (przeliczając wprost) to daje około 0,021 - 0,028 litra mniej na spalonych przez Ciebie 7 na 100.
Ja Ci sugeruję, że zmiana oleju spowodowała u mnie spadek konsumpcji rzędu kilku procent, zatem przynajmniej o rząd wielkości więcej. No i u mnie nie jest to już kwestią "wydaje się". Oczywiście widać to szczególnie w takich warunkach jazdy, w których opory silnika stanowią sensowny odsetek całkowitej energii, czyli podczas jazdy umiarkowanej.
Sugeruję dalsze obserwacje. Jestem bardzo ciekaw Twoich wyników.
Jadąc z podanymi przez Ciebie prędkościami (140-150 km/h) używasz mocy silnika rzędu 40-50 kW. Czy chcesz mnie przekonać, że zdjęcie mocy elektrycznej z alternatora rzędu 100 W (liczmy 150 W mocy mechanicznej uwzględniając sprawność alternatora), czyli rzędu 0,3 - 0,4 % mocy generowanej przez silnik, da się odczuć na zużyciu paliwa ??? Być może - w końcu (przeliczając wprost) to daje około 0,021 - 0,028 litra mniej na spalonych przez Ciebie 7 na 100.
Ja Ci sugeruję, że zmiana oleju spowodowała u mnie spadek konsumpcji rzędu kilku procent, zatem przynajmniej o rząd wielkości więcej. No i u mnie nie jest to już kwestią "wydaje się". Oczywiście widać to szczególnie w takich warunkach jazdy, w których opory silnika stanowią sensowny odsetek całkowitej energii, czyli podczas jazdy umiarkowanej.
Sugeruję dalsze obserwacje. Jestem bardzo ciekaw Twoich wyników.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Tomek, sensownie zwróciłeś uwagę na stosunek energii zużywanej przez żarówki do energii oporów ruchu
Jednak wg mnie duża analogia występuje także w sytuacji zmiany oporów pracy silnika ( w stosunku do innych oporów) przy zmianie marki oleju. Pomiar średniego zużycia paliwa jest czynnikiem bardzo względnym. Moje średnie spalanie w olku (licznikowe) początkowo oscylowało około 8,8 L, ostatnio nie mogę się wyswobodzić ze średniej 9,6. Cały czas ten sam olej. Wydaje mi się, że tak samo jeżdżę.. no właśnie wydaje mi się, dopóki obiektywny pasażer z boku nie zwrócił mi uwagi - czemu ty tak rajdujesz?
Kto mnie zna dłużej wie, że raczej jeździłem spokojnie jak kaczuszka. Czym jest spowodowana moja zmiana przeze mnie nie zauważona, nie wiem ....może sytuacja polityczną, a może przytyłem w nogach 





- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Powiem tak:wszim pisze: ...Jednak wg mnie duża analogia występuje także w sytuacji zmiany oporów pracy silnika ( w stosunku do innych oporów) przy zmianie marki oleju...
Łatwo się przekonać ile w temacie oporów silnika jest "do wzięcia". Zróbmy małą próbę polegającą na popchnięciu samochodu na poziomej powierzchni i doprowadzenia do tempa piechura - raz na luzie (zapewne wykonasz to bez większego wysiłku), a drugi raz z włączonym pierwszym biegiem spróbujmy go doprowadzić do tej samej szybkości, co powinno dać ok. 800 obr/min (co - nie da się ???). Ta różnica obrazuje moc strat z oporów silnika przy obrotach biegu jałowego. Oczywiście jest ona z grubsza proporcjonalna do prędkości obrotowej, więc w czasie normalnej jazdy jest kilkakrotnie większa.
Teraz wyobraźmy sobie, że ktoś jest w stanie zmniejszyć te opory o X procent...
Tendencję rosnącą byłoby mi znacznie łatwiej wyjaśnić. Pamiętam jak ostrożnie i delikatnie jeździłem zaraz po zakupie auta. W miarę nabierania wprawy pozwalałem sobie na coraz więcej i jeździłem odważniej. Pomijając takie rozważania u mnie zmiana na minus nastąpiła skokowo i dokładnie wiem kiedy.wszim pisze: Moje średnie spalanie w olku (licznikowe) początkowo oscylowało około 8,8 L, ostatnio nie mogę się wyswobodzić ze średniej 9,6. Cały czas ten sam olej. Wydaje mi się, że tak samo jeżdżę.. no właśnie wydaje mi się ...
Żałuję, że nie zarejestrowałem wcześniej (mając takie możliwości) czasów otwarcia wtrysków gazowych na biegu jałowym, choć obserwowałem je kilkakrotnie podczas regulacji instalacji LPG. Wystarczyłoby teraz je sprawdzić i porównać.
Ewentualna różnica dawkowania paliwa na biegu jałowym byłaby argumentem bezdyskusyjnym.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Spieszę poinformować, że zauważyłem różnicę w spalaniu. Otóż średnia z ostatnicn dwóch tankowań to 8.2 i 8.49
Jestem w szoku, pierwszy wynik to 80% miasto, a drugi 90% trasa, ale czasami nawet po 160km/h. Chyba muszę zważyć prawą nogę czy nie przytyła 


-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Spokojnie mi spalanie komp pokazywal 6.5 7,5 a czasami 16.5 l
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość