T 300 - trzeci przegląd.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Wymieniłem przy okazji filtr powietrza ... zresztą nie po raz pierwszy.
Stary wyglądał bardzo ładnie "wizualnie" i nie dało się z niego nic wytrzepać (to taka pobieżna ocena jego stanu po demontażu).
Żadnych innych manewrów nie było.
Adam: Oczywiście że nie mam szczegółowej statystyki przed i po wymianie oleju. Nie miałem celu jej prowadzić. Zazwyczaj spalanie liczone naprędce po tankowaniu LPG wynosiło 6,9 - 7,6 l/100km - liczyłem je dość regularnie, celem bieżącej kontroli kondycji auta. Tankowanie po zmianie oleju dało 6,40, ale na przebiegu ok. 220 km, więc nie traktuję tego jako miarodajne. Za kilka dni zatankuję, bo mam zrobione 460 km na butli, więc będzie kolejny punkt do analizy.
Nie piszę o tym, abyście się cieszyli z mojego szczęścia lub nie.
Może po prostu ktoś ma zamiar pójść w podobnym kierunku i niebawem uzyska podobne rezultaty i będzie raczej cieszył się z wyników... albo nie ...
Stary wyglądał bardzo ładnie "wizualnie" i nie dało się z niego nic wytrzepać (to taka pobieżna ocena jego stanu po demontażu).
Żadnych innych manewrów nie było.
Adam: Oczywiście że nie mam szczegółowej statystyki przed i po wymianie oleju. Nie miałem celu jej prowadzić. Zazwyczaj spalanie liczone naprędce po tankowaniu LPG wynosiło 6,9 - 7,6 l/100km - liczyłem je dość regularnie, celem bieżącej kontroli kondycji auta. Tankowanie po zmianie oleju dało 6,40, ale na przebiegu ok. 220 km, więc nie traktuję tego jako miarodajne. Za kilka dni zatankuję, bo mam zrobione 460 km na butli, więc będzie kolejny punkt do analizy.
Nie piszę o tym, abyście się cieszyli z mojego szczęścia lub nie.
Może po prostu ktoś ma zamiar pójść w podobnym kierunku i niebawem uzyska podobne rezultaty i będzie raczej cieszył się z wyników... albo nie ...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Kolejne tankowanie - przejechane 540km, rzeczywiste średnie zużycie LPG: 6,50 l/100km (+ oczywiście odrobina noPB), wskazanie średniego zużycia nadal 5,3 l/100km - skasowałem i liczę ponownie aby zaobserwować ewentualne tendencje.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
tdon - czy zalałeś dokładnie ten Castrol, który jest na zdjęciu ? Castrole Edge Titanium ? Niedługo czeka mnie wymiana i się zastanawiam nad nim.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Tak. Dokładnie taki. Polecam.
Zrobiłem kolejne 500 km po wymianie i spalanie nadal nie zmieniło się i jest niezwykle niskie.
Gdybyś się zdecydował na ten olej to jestem bardzo ciekaw Twoich obserwacji po wymianie.
Zrobiłem kolejne 500 km po wymianie i spalanie nadal nie zmieniło się i jest niezwykle niskie.
Gdybyś się zdecydował na ten olej to jestem bardzo ciekaw Twoich obserwacji po wymianie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Ciekawe, co "liczy" komputer podczas jazdy na lpg? A co podczas jazdy na benzynie? Chyba nie ma przepływomierza benzyny, który mierzyłby zużytą w jednostce czasu ilość paliwa? Podejrzewam, że komputer nic nie mierzy, tylko wyświetla wartości na podstawie zapisanych algorytmów i aktualnego obciążenia silnika. Dla mnie jedyna wiarygodna jest informacja z rejestru tankowań, jak prowadzi kolega rwicik w excelu, albo prowadzona w Fuelio (mnie na tej podstawie wychodzi średnia 11,7 lpg).
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7705
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 9
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Mnie to nie przekonuje, jutro będę u brata w warsztacie pewnie to się podpytam jaki wpływ może mieć zmiana oleju do spalania, ale podejrzewam odpowiedzi w stylu co podał Wszim, że jest to znikome. Jakby było znacznie odczuwalne, to przecież i prasa i fora by grzmiały o tym, a tu jest akurat cisza i wątpię, że jest to jakaś zmowa. Aczkolwiek tak jak Regulus zaznaczył obserwuj po tankowaniach i przebiegach i nie opieraj się na wskazaniach komputera. Ja w skodzie fabii diesel potrafiłem wejść wg. komputera na 99,9 l/100 km. a to przecież bzdura jest.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Odpowiedź jest dość prosta. Komputer sumuje czasy otwarcia wtrysków benzynowych. Znając ciśnienie w kolektorze oraz charakterystykę przepływową wtryskiwaczy łatwo jest oszacować sumaryczny przepływ.Regulus pisze: Ciekawe, co "liczy" komputer podczas jazdy na lpg? A co podczas jazdy na benzynie?
Podczas jazdy na LPG komputer auta działa tak samo bo nie wie o zmianie paliwa, jednak czasy otwarcia są przeliczane zgodnie z algorytmem komputera LPG i "wypluwane" na wtryskiwacze gazowe - komputer określa zatem, jakie jego zdaniem powinno być analogiczne zużycie benzyny w danych warunkach (obrazkowo mówiąc).
No to jeśli musi być "w excelu", to nie jestem w stanie dyskutować. Nie rozumiem tylko dlaczego spalanie liczone regularnie "na szybkiego" telefonem jest dla Ciebie niewiarygodne.Regulus pisze: Dla mnie jedyna wiarygodna jest informacja z rejestru tankowań, jak prowadzi kolega rwicik w excelu, albo prowadzona w Fuelio .
Poza tym cały czas sygnalizuję, że dowcip polega na RÓŻNICY w spalaniu, która moim zdaniem pojawiła się dość nagle i nieoczekiwanie po wymianie oleju, nie na rzeczywistej wartości tego spalania. Od jakiegoś czasu jeżdżę zgodnie z wypracowanymi przeze mnie i innych zasadami ekodrivingu i głównie w warunkach "małomiasteczkowych", więc nie oczekuję, że ktoś np. we Wrocławiu uzyska podobne zużycie, jednak owa RÓŻNICA rzuciła mi się w oczy.
Współczuję. Warszawa - oto słowo "klucz". MIDO we Wrocławiu też miał zawsze dużo większe spalanie takim samym autem, niż ja w Kozienicach.Regulus pisze: (mnie na tej podstawie wychodzi średnia 11,7 lpg)
Ostatnio zmieniony 9 mar 2016, o 08:23 przez tdon, łącznie zmieniany 4 razy.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Panowie, ja ze swej strony zamykam temat, bo zaczynacie być kłopotliwi. Po prostu grzecznie poinformowałem o spostrzeżeniach - kto będzie chciał, to się przekona, kto nie ... będzie szukał dziury.XaRaDaS pisze: Mnie to nie przekonuje, jutro będę u brata w warsztacie pewnie to się podpytam jaki wpływ może mieć zmiana oleju do spalania, ale podejrzewam odpowiedzi w stylu co podał Wszim, że jest to znikome. Jakby było znacznie odczuwalne, to przecież i prasa i fora by grzmiały o tym, a tu jest akurat cisza i wątpię, że jest to jakaś zmowa. Aczkolwiek tak jak Regulus zaznaczył obserwuj po tankowaniach i przebiegach i nie opieraj się na wskazaniach komputera.
Przecież to właśnie robię.XaRaDaS pisze: ... Aczkolwiek tak jak Regulus zaznaczył obserwuj po tankowaniach i przebiegach i nie opieraj się na wskazaniach komputera.
Ostatnie dane z niedzieli: kilka razy do pracy + trasa Kozienice-Lublin-Kozienice: licznik 303 km, zatankowane 18,1 l LPG. Kolejny raz pod rząd podobne wyniki ... jednak nie z excela. Jednak nie oceniaj tego wprost. Wcześniej wychodziło mi 7 z groszem, ostatnio 6 z groszem ... i tyle.
Dlaczego bzdura ??? Po prostu spróbuj przejechać w takich warunkach 100 km a potem wrzuć dane do excelaXaRaDaS pisze: Ja w skodzie fabii diesel potrafiłem wejść wg. komputera na 99,9 l/100 km. a to przecież bzdura jest.

Uważasz że lepsze jest blokowanie wskazań na max 30 l/100km (stosowane przez niektórych producentów, aby użytkownik nie widział co naprawdę robi) ???
Przykładowo - przyspieszając ostro pod stromą górę na pierwszym biegu spokojnie można uzyskać taki wynik CHWILOWEGO spalania i jest on jak najbardziej rzeczywisty, bo możemy w tych warunkach zużyć 0,2 litra na 200m. Oczywiście nie jest możliwe przejechanie w ten sposób 100km, dlatego wyniki uśrednione są zupełnie inne.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Dywagujesz czy wiesz? Jeśli wiesz, poproszę o źródłotdon pisze:Odpowiedź jest dość prosta. Komputer sumuje czasy otwarcia wtrysków benzynowych. Znając ciśnienie w kolektorze oraz charakterystykę przepływową wtryskiwaczy łatwo jest oszacować sumaryczny przepływ.
Podczas jazdy na LPG komputer auta działa tak samo bo nie wie o zmianie paliwa, jednak czasy otwarcia są przeliczane zgodnie z algorytmem komputera LPG i "wypluwane" na wtryskiwacze gazowe - komputer określa zatem, jakie jego zdaniem powinno być analogiczne zużycie benzyny w danych warunkach (obrazkowo mówiąc).
Nic takiego o excelu nie mówiłem, sam notuję w Fuelio. Wprowadzenie stanu licznika i ilości paliwa do Fuelio trwa tyle samo, co "policzenie na szybkiego telefonem" a tworzy wiarygodne statystyki.tdon pisze:No to jeśli musi być "w excelu", to nie jestem w stanie dyskutować. Nie rozumiem tylko dlaczego spalanie liczone regularnie "na szybkiego" telefonem jest dla Ciebie niewiarygodne.
I na to właśnie usiłujemy Ci zwrócić uwagę, że równie dobrze może to być niedokładność pomiaru lub inne czynniki wpływające na zmniejszenie zużycia, nawet zmiana algorytmu świateł jeśli poruszasz się stałą trasą.tdon pisze:Poza tym cały czas sygnalizuję, że dowcip polega na RÓŻNICY w spalaniu, która moim zdaniem pojawiła się dość nagle i nieoczekiwanie po wymianie oleju,
Dziękuję, ale u mnie to wynika z nie stosowania ekodrivingutdon pisze:Współczuję. Warszawa - oto słowo "klucz"

I nie irytuj się, w naszych dyskusjach nie ma hejtu. Nikt Ci nie ma za złe, że uważasz jak uważasz i się swoimi spostrzeżeniami dzielisz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Najprościej i bez takiego zamieszania. Zatankuj do pełna i zobacz ile kilometrów zrobisz na jednej butli. Potem zatankuj na tej sameh stacji do pełna. przeliczysz ile kilometrów zrobiłeś i ile gazu weszło. I tak najlepiej ze 3-4 razy. Na tej samej stacji, bo różne stacje mają różnie zawory ustawione.
Czasami wystarczy stacje zmienić i można zrobić z 50km wiecej na jednyn tankowaniu, albo mniej. Mówię oczywiście o podobnych warunkach w jeździe.
Czasami wystarczy stacje zmienić i można zrobić z 50km wiecej na jednyn tankowaniu, albo mniej. Mówię oczywiście o podobnych warunkach w jeździe.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
IMHO to nowy fltr powietrza mógł trochę namieszać 

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Suplement:
Zakończyłem drugi tysiąc kilometrów na nowym oleju i opisana sytuacja utrzymuje się. Wskazanie średniego zużycia według komputera nadal wynosi 5,3 l/100km a kolejne tankowania LPG dają wynik spalania o ok. pół litra niższy niż na poprzednim oleju. Zatem z mojej strony ten temat DEFINITYWNIE zamykam jako POTWIERDZONY. Naśladowcom życzę podobnych wyników, niedowiarków nie zamierzam przekonywać.
EDIT1: asamer - jeśli zalejesz ten olej, to z chęcią poznam Twoją opinię.
EDIT2: Dziś znowu zatankowałem LPG po 1,44 zł ... no miodek normalnie
Zakończyłem drugi tysiąc kilometrów na nowym oleju i opisana sytuacja utrzymuje się. Wskazanie średniego zużycia według komputera nadal wynosi 5,3 l/100km a kolejne tankowania LPG dają wynik spalania o ok. pół litra niższy niż na poprzednim oleju. Zatem z mojej strony ten temat DEFINITYWNIE zamykam jako POTWIERDZONY. Naśladowcom życzę podobnych wyników, niedowiarków nie zamierzam przekonywać.
EDIT1: asamer - jeśli zalejesz ten olej, to z chęcią poznam Twoją opinię.
EDIT2: Dziś znowu zatankowałem LPG po 1,44 zł ... no miodek normalnie

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Ja jako niedowiarek
. Fajnie gdyby ktoś w innym aucie zweryfikował opisaną sytuację.


-
- Stały bywalec
- Posty: 208
- Rejestracja: 26 sty 2016, o 16:48
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Aveo T250
- Silnik:
- Lokalizacja: Pomorskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Gdzie masz taki gaz? Podrzucić trochętdon pisze:Dziś znowu zatankowałem LPG po 1,44 zł ... no miodek normalnie

- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Tesco Puławy. Normalnie stoi 1,49 ale z kwitem rabatowym za zakupy powyżej 100 zł jest po 1,44.
W moim mieście Tesco też drukuje takie kwity, ale u nas nie ma stacji Tesco, więc kwity czasem walają się koło kas bo nikt ich nie bierze
Często bywam w Puławach i korzystam.
Ciekawe czy nie opłacałoby się pociągnąć rurki do Kwidzynia
W moim mieście Tesco też drukuje takie kwity, ale u nas nie ma stacji Tesco, więc kwity czasem walają się koło kas bo nikt ich nie bierze

Często bywam w Puławach i korzystam.
Ciekawe czy nie opłacałoby się pociągnąć rurki do Kwidzynia

-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Tyle ze na tych kwitach jest napisane ze trzeba zatankowac za 100zl...
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Nie masz racji (choć jest to jakoś na kwicie niefortunnie napisane) . Musisz zrobić ZAKUPY za 100 zł, aby OTRZYMAĆ kwit. Tankujesz za ile chcesz. Często tankuję za mniej, czasem biorę dwa paliwa na jeden kwit, raz wziąłem nawet noPB do dwóch samochodów nie kasując w międzyczasie dystrybutora. Nigdy nie było problemu.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Decyzja już zapadła, w kwietniu na pewno zaleję ten olej. Co prawda do wyżej opisanych rewelacji podchodzę z dużym dystansem, ale jeśli faktycznie się sprawdzą to nic tylko się cieszyć. Oczywiście poinformuję o wynikach testu.tdon pisze: EDIT1: asamer - jeśli zalejesz ten olej, to z chęcią poznam Twoją opinię.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
ASAMER: Słyszałem że wymieniłeś olej. Czy zdecydowałeś się na Castrol Edge ?
Może masz jakieś spostrzeżenia ?
Może masz jakieś spostrzeżenia ?
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
- Reputacja: 0
- Imię: Jacek
- Samochód: AVEO
- Silnik:
- Lokalizacja: włocławek
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Widzę że toczy się dyskusja o olejach. A co byście powiedzieli na to:
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/
zobaczcie parametry - zastanawiam się nad tym olejem głęboko
i na tym:
http://oil-land.pl/pl_PL/p/Motul-Specif ... W30-5L/439
Co o nich myślicie. Dodam, że Millers to prawdziwy syntetyk.
http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/
zobaczcie parametry - zastanawiam się nad tym olejem głęboko
i na tym:
http://oil-land.pl/pl_PL/p/Motul-Specif ... W30-5L/439
Co o nich myślicie. Dodam, że Millers to prawdziwy syntetyk.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Powiem tak - nie zsiada się z dobrego konia. Zmieniłem na Castrol za namową mechanika, którego jedną ze specjalności jest handel olejami. Człowiek jeździ na różne szkolenia i oprócz tego prowadzi warsztat, więc widzi mnóstwo silników wewnątrz, bo je remontuje.
Uważam że mogę mu zaufać i jak dotychczas jego sugestia na temat oleju okazuje się jak najbardziej trafna. Przyznam przy tym że jego uwagi szły w dwóch kierunkach - po pierwsze pozbyć się oleju GM, po drugie zastosować coś dobrego. Polecił mi Edge zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Być może oleje o których piszesz są nawet lepsze niż mój, jednak mój jest przeze mnie sprawdzony w praktyce (na razie na odcinku ok. 5 kkm).
Jeśli zamierzasz się mocniej wgłębiać w temat, to polecam szerszą dyskusję o olejach tu:
viewtopic.php?f=22&t=1424&view=unread#unread
Osobiście nie biorę tego za bardzo "do pały". Dla mne to po prostu "ma działać" i tyle.
Uważam że mogę mu zaufać i jak dotychczas jego sugestia na temat oleju okazuje się jak najbardziej trafna. Przyznam przy tym że jego uwagi szły w dwóch kierunkach - po pierwsze pozbyć się oleju GM, po drugie zastosować coś dobrego. Polecił mi Edge zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Być może oleje o których piszesz są nawet lepsze niż mój, jednak mój jest przeze mnie sprawdzony w praktyce (na razie na odcinku ok. 5 kkm).
Jeśli zamierzasz się mocniej wgłębiać w temat, to polecam szerszą dyskusję o olejach tu:
viewtopic.php?f=22&t=1424&view=unread#unread
Osobiście nie biorę tego za bardzo "do pały". Dla mne to po prostu "ma działać" i tyle.
- asamer
- Bywalec
- Posty: 169
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
- Reputacja: 4
- Imię: Remigiusz
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86KM
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Tak, mam zalany ten olej. I praktycznie tydzień po wymianie zrobiłem dwa razy po 1000km, z czego 90% trasy to jazda z prędkością między 140, a 150km/h, spalanie jakie mi wyszło to 7.1l na 100km, więc faktycznie trochę niższe niż w roku ubiegłym, ale nieznacznie. Dodatkowo trasę pokonałem już na światłach dziennych, więc to też może mieć jakiś wpływ. W każdym razie obserwuję dalej.tdon pisze:ASAMER: Słyszałem że wymieniłeś olej. Czy zdecydowałeś się na Castrol Edge ?
Może masz jakieś spostrzeżenia ?
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Nie chcę być złośliwy bo na olejach znam się na tyle że jedne są do silnika inne do frytek, ale uczestniczyłem w wielu szkoleniach, być może ktoś to potwierdzi inny nie być może w innej branży jest inaczej, ale zawsze było że najlepszy jest ten produkt, na którym jest największa marża, ewentualnie ten, którego chcemy się pozbyć. Co prawda było to ponad 10lat temu, wtedy też wielu producentów wprowadzała bonus dla sprzedawców w postaci premii za sprzedaż ich produktów i oczywistym było to że sprzedaje się to z czego coś się ma.. czy coś przez te 10lat się zmieniło? nie wiem zrezygnowałem z pracy przez 24 godziny 365dni w roku, na w miarę spokojne 8h dziennie ale myślę że trzeba mieć ograniczone zaufanie do sprzedawcy, który był na szkoleniu produktowym (najczęściej przez wekend:)
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
Nie sądzę abyś mógł dostrzec różnicę jeżdżąc z takimi prędkościami. Wówczas olbrzymia część energii idzie na pokonanie oporów powietrza, więc ewentualny spadek oporów silnika może przejść niezauważony. Zwróć uwagę na spalanie w bardziej "codziennych" warunkach. U mnie tendencja nadal się utrzymuje (średnia z ok. 4 kkm wg komputera 5,5 l/100km, wobec ok. 5,9 l/100km przed wymianą oleju).asamer pisze: Tak, mam zalany ten olej. I praktycznie tydzień po wymianie zrobiłem dwa razy po 1000km, z czego 90% trasy to jazda z prędkością między 140, a 150km/h, spalanie jakie mi wyszło to 7.1l na 100km, więc faktycznie trochę niższe niż w roku ubiegłym, ale nieznacznie.
No nie żartuj .....asamer pisze: Dodatkowo trasę pokonałem już na światłach dziennych, więc to też może mieć jakiś wpływ. W każdym razie obserwuję dalej.
Paulr - chyba nie doczytałeś kto i w jakich okolicznościach polecił mi ten olej (a potem kupił przez swoją firmę i odsprzedał po kosztach, żebym miał taniej niż w sklepie). Mogę nie mieć zaufania do sprzedawcy lub do produktu, ale do kumpla-mechanika, z którym znamy się od 30 lat ??? Jak na razie uważam decyzję za bardzo trafną.paulr pisze:Nie chcę być złośliwy bo na olejach znam się na tyle że jedne są do silnika inne do frytek, ale uczestniczyłem w wielu szkoleniach, być może ktoś to potwierdzi inny nie być może w innej branży jest inaczej, ale zawsze było że najlepszy jest ten produkt, na którym jest największa marża, ewentualnie ten, którego chcemy się pozbyć. Co prawda było to ponad 10lat temu, wtedy też wielu producentów wprowadzała bonus dla sprzedawców w postaci premii za sprzedaż ich produktów i oczywistym było to że sprzedaje się to z czego coś się ma.. czy coś przez te 10lat się zmieniło? nie wiem zrezygnowałem z pracy przez 24 godziny 365dni w roku, na w miarę spokojne 8h dziennie ale myślę że trzeba mieć ograniczone zaufanie do sprzedawcy, który był na szkoleniu produktowym (najczęściej przez wekend:)
-
- Profesjonalista
- Posty: 766
- Rejestracja: 5 gru 2013, o 17:35
- Reputacja: 0
- Imię: paweł
- Samochód: Brak:-(
- Silnik:
- Lokalizacja: świony
- Kontakt:
Re: T 300 - trzeci przegląd.
no masz rację nie doczytałem:) przeczytałem "Powiem tak - nie zsiada się z dobrego konia. Zmieniłem na Castrol za namową mechanika, którego jedną ze specjalności jest handel olejami. Człowiek jeździ na różne szkolenia i oprócz tego prowadzi warsztat, więc widzi mnóstwo silników wewnątrz, bo je remontuje.
Uważam że mogę mu zaufać i jak dotychczas jego sugestia na temat oleju okazuje się jak najbardziej trafna. Przyznam przy tym że jego uwagi szły w dwóch kierunkach - po pierwsze pozbyć się oleju GM, po drugie zastosować coś dobrego. Polecił mi Edge zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Być może oleje o których piszesz są nawet lepsze niż mój, jednak mój jest przeze mnie sprawdzony w praktyce (na razie na odcinku ok. 5 kkm)." i do tego tyczyło się informacja o polecaniu itp. Tak jak napisałem nie było w tym złośliwości itp, po prostu czasem lepiej poczytać w internecie oponie o jakiś produktach (tak wiem wiele jest pisanych przez producentów dystrybutorów itp nawet na różnego rodzaju forach) niż polegać na oponii przypadkowego sprzedawcy. Który nawet jak posiada jakąś bardzo dużą wiedzę nie koniecznie działa tak jak by sam zrobił:)
Uważam że mogę mu zaufać i jak dotychczas jego sugestia na temat oleju okazuje się jak najbardziej trafna. Przyznam przy tym że jego uwagi szły w dwóch kierunkach - po pierwsze pozbyć się oleju GM, po drugie zastosować coś dobrego. Polecił mi Edge zgodnie ze swoją najlepszą wiedzą. Być może oleje o których piszesz są nawet lepsze niż mój, jednak mój jest przeze mnie sprawdzony w praktyce (na razie na odcinku ok. 5 kkm)." i do tego tyczyło się informacja o polecaniu itp. Tak jak napisałem nie było w tym złośliwości itp, po prostu czasem lepiej poczytać w internecie oponie o jakiś produktach (tak wiem wiele jest pisanych przez producentów dystrybutorów itp nawet na różnego rodzaju forach) niż polegać na oponii przypadkowego sprzedawcy. Który nawet jak posiada jakąś bardzo dużą wiedzę nie koniecznie działa tak jak by sam zrobił:)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość