Aveo T300 - wibracje kierownicy

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: wszim » 21 sie 2014, o 11:02

Serwis prawdopodobnie podmienił mi felgi.
:zaskoczony: jasny karabin. Zaczynam śledzić ten wątek bo niezły triller się szykuje, aż gęsiej skórki dostałem. :o
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 21 sie 2014, o 11:40

Taaak - robi się ciekawie.
Najgorsze jednak jest to, że nawet jeśli do takowej podmiany doszło, to kolega w żaden sposób nie będzie w stanie tego udowodnić, nawet jeśli stwierdzi że felgi są nie z jego auta :-(
Chciałbym wierzyć, że to jedynie fabryczna wada felg, jednak nie wydaje mi się, żeby mogła dotyczyć tylko jednego auta - powinno być więcej podobnych przypadków i temat byłby znany.
Bardzo mi się nie podoba akcja demontażu piast ... to jakby taki bufor czasowy w stylu "przyjdź Pan później, bo musimy jeszcze coś sprawdzić" .

Zadzwoniłem na stację gdzie miesiąc temu robiłem przegląd i próbowałem pozyskać informacje na temat ewentualnej akcji serwisowej w temacie piast z rocznika 2013. Pan stwierdził, że nic o takiej akcji nie wie i dla dokładniejszego sprawdzenia poprosił mnie o VIN. Po chwili dodał że nie ma dla mojego auta żadnej akcji i ponownie stwierdził, że gdyby coś było, to zapewne by wiedział.

Jacenty85 - może po prostu zadzwoń do INNEGO ASO i spróbuj się dowiedzieć od nich czy coś wiedzą o sprawie. Dowiesz się przy okazji, jakie czynności naprawcze masz wpisane w systemie (może wyjdą jakieś ciekawostki) - mnie gość (mając VIN) powiedział o pewnych poprawkach, które wykonano na moje życzenie podczas odbioru nowego auta, wszystko zostało zapisane w systemie firmy.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 21 sie 2014, o 11:58

tdon pisze: Zadzwoniłem na stację gdzie miesiąc temu robiłem przegląd i próbowałem pozyskać informacje na temat ewentualnej akcji serwisowej w temacie piast z rocznika 2013. Pan stwierdził, że nic o takiej akcji nie wie i dla dokładniejszego sprawdzenia poprosił mnie o VIN. Po chwili dodał że nie ma dla mojego auta żadnej akcji i ponownie stwierdził, że gdyby coś było, to zapewne by wiedział.
Nie ma żadnej kampanii, czy nawet informacji technicznej w związku z piastami. Serwis zamiast oczyścić piastę (co powinien zrobić przed wymiana tarcz) poszedl o krok do przodu i przetoczył piasty, co jest dla mnie dziwne bo za to kasy nie dostanie - tak jest zrobiony system rozliczeń.

Co do podmiany felg, nie podejrzewam o to najgorszych serwisantów, trzeba byc największym idiota żeby to zrobić. Przecież maja samochody DEMO, gdzie latwiej i bez zadnego obciążenia mozna podmieniać wszystko, co sie często robi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 4
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Aveo t300 WIBRACJE KIEROWNICY

Post autor: asamer » 21 sie 2014, o 12:01

tdon pisze: Mam też Continentale. Podobne lekkie UUU UUU UUU pojawiło się też u mnie po przebiegu ok. 15kkm, ale auto prowadzi się idealnie. Ja mam alufelgi i nic podobnego się nie dzieje.
Ja mam dokładnie to samo od nowości, myślałem, że opony muszą się dotrzeć, ale mam już 6kkm i dalej to słychać, szczególnie z tyłu. Żadnego bicia kierownicy. Jedyne co mi przyszło do głowy, to wina opon, olałem sprawę. Ostatnio przy myciu samochodu zawuażyłem, ża na jednej tylnej oponie mam lekkie wybrzuszenie i wgłębienie jednocześnie. Podobno Conti dobra firma, ale widać Chevrolet nabył chyba jakieś buble po niższej cenie.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 21 sie 2014, o 13:23

etac_owiec pisze:
Nie ma żadnej kampanii, czy nawet informacji technicznej w związku z piastami. Serwis zamiast oczyścić piastę (co powinien zrobić przed wymiana tarcz) poszedl o krok do przodu i przetoczył piasty, co jest dla mnie dziwne bo za to kasy nie dostanie - tak jest zrobiony system rozliczeń.
A może owo toczenie miało związek z rodzajem zamienników tarcz.
W T250 wymieniałem tarcze osobiście po 70kkm i miałem wtedy problem - zarówno Bosch jak i jakieś inne (nie pamiętam) nie chciały się ułożyć na piastach z powodu zbyt ostrego rantu (pisałem o tym dość obszernie na AK) - kolidował z zaokrągleniem wewnątrz tarcz. Pomogło lekkie zeszlifowanie ostrego kantu piast kątówką na kręcących się kołach.
Jeśli ASO zaoferowało do wymiany tarcze o podobnych właściwościach, to może też wystąpił problem z montażem ... przy czym oni mogli sobie pozwolić na demontaż i podtoczenie. Ja nie miałem na to czasu ani możliwości.

Tak mi "zaświtało".

EDIT: To tłumaczyłoby zachowanie ASO, ale oczywiście niewiele wnosi do dyskusji o felgach.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Sebastian » 21 sie 2014, o 13:50

etac_owiec pisze:Serwis zamiast oczyścić piastę (co powinien zrobić przed wymiana tarcz) poszedl o krok do przodu i przetoczył piasty, co jest dla mnie dziwne bo za to kasy nie dostanie - tak jest zrobiony system rozliczeń.
Ehh, najpierw czytamy co kolega stronę wcześniej napisał a potem piszemy :roll: :
Jacenty85 pisze:Piast nie toczono tylko oddano je do zakładu tokarskiego na pomiar - tak celem sprostowania, bo może źle się wyraziłem wcześniej.
Myślę, że oni chcieli sprawdzić czy piasta nie jest krzywa - skoro tarcze skrzywiły się przy tak małym przebiegu. Tylko dziwne bo taki pomiar robi się na samochodzie przy pomocy czujnika zegarowego, bez demontażu piasty.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 21 sie 2014, o 13:54

Seba pisze: Ehh, najpierw czytamy co kolega stronę wcześniej napisał a potem piszemy ...
Masz rację - też się chyba zapędziłem.
Seba pisze: Myślę, że oni chcieli sprawdzić czy piasta nie jest krzywa - skoro tarcze skrzywiły się przy tak małym przebiegu. Tylko dziwne bo taki pomiar robi się na samochodzie przy pomocy czujnika zegarowego, bez demontażu piasty.
Dokładnie. Też mierzyłem tarcze i piasty czujnikiem na aucie celem zdiagnozowania problemu.

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 21 sie 2014, o 17:45

Panowie, samochód kupiłem w Płocku lecz nie zakładałem, że w pierwszym roku użytkowania pojawi się tyle problemów i dlatego pojechałem pierwsze do serwisu do Włocławka-Domcar (blisko mnie) - czego bardzo żałuję. Tu właśnie "zdejmowano" tarcze i piasty celem sprawdzenia (tak mnie zapewniono, bo sytuacja zmusiła mnie do pilnego powrotu do pracy, gdy samochód był u nich) Pytanie czemu nie czujnikiem zadałem również im - odpowiedź trywialna - bo nie mamy. Chciałem im powiedzieć to po ch...się bierzecie. Domyślam się że oszukano mnie wówczas, że sprawdzono tarcze i piasty u tokarza gdyż problem wibrowania przy hamowaniu nie ustąpił a oni szli w zaparte, że tarcze są jak nowe. Po odbiorze auta z tego bagna - bo tak można to nazwać- pojawił się jednoczenie efekt drgań na kierownicy podczas jazdy. Pomyślałem - źle wyważyli koła. Pojechałem wówczas na huntera - poprawiło się lecz nie ustąpiło. Wówczas pojechałem do Płocka do Budmatu gdzie przy mnie zamontowano czujnik, zdiagnozowano wręcz drastyczne bicie tarczy i stwierdzono jej wadę fabryczną. Tarcze zamówiono i wymieniono bez gadania. Nie mniej jednak problem drgań podczas jazdy (bez hamowania) nie ustąpił i coraz bardziej się nasilał...No i zaczęły się wyważarki huntery i dopiero wczoraj odkryliśmy że felgi biją jak głupie. Dodatkowo mają "przygięty" otwór centrujący i prawdopodobnie są starsze o kilka lat niż samo auto. Wniosek taki - kto podmienił felgi - odpowiedź wydaje się prosta- złodzieje z DOMCARU ale będę musiał jeszcze ustalić kilka faktów. Tak wygląda. Nie chciałem wcześniej tego opisywać gdyż jak widzicie to coś na rodzaj telenoweli...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 21 sie 2014, o 18:02

Ale sam przejazd przez Wlocławek to juz powoduje pokrzywienie felg, chyba ze jezdzisz 5km/h :piwo3:

Znam te droge bardzo dobrze :P
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 21 sie 2014, o 18:31

to przejedź się teraz przez włocławek. Jedynka jak stół od samego wjazdu.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 21 sie 2014, o 18:33

z ktorej strony?

Od zakladów pewnie tak, ale przy BP pewnie nadal szajs?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 21 sie 2014, o 19:41

Od Azotów do reala czyli cały włocławek wzdłuż jest nowy asfalt. Chyba dawno nie jechałeś...Najgorsza jest tylko trasa na tamę...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 21 sie 2014, o 19:59

bedzie z pol roku. :piwo3:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Jacenty85
Bywalec
Posty: 106
Rejestracja: 3 mar 2014, o 23:50
Reputacja: 0
Imię: Jacek
Samochód: AVEO
Silnik:
Lokalizacja: włocławek
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: Jacenty85 » 21 sie 2014, o 22:23

Pomijając już mój "piękny" Włocławek chciałbym wszystkim podziękować za zainteresowanie tematem. To widać, że na tym forum jest wielu konkretnych znawców tematu. Poinformuję Was co dalej się dzieje. Na wtorek jestem umówiony na merytoryczną pogawędkę z serwisem w Płocku. Zobaczę co zaradzą. Muszę przyznać, że póki co do ich pracy nie mam zastrzeżeń a wręcz przeciwnie są bardzo pomocni. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję!

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 22 sie 2014, o 08:51

Jacenty85 pisze: ... Poinformuję Was co dalej się dzieje ...
No kurczę - liczę na to !!! :ok:

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 25 sie 2014, o 14:55

Dołożę mały komentarz do zachowania moich opon.
Od pewnego czasu zaczęło się u mnie takie UUU...UUU...UUU, o którym kilka postów wyżej. Było to szczególnie dobrze słyszalne podczas toczenia się auta na luzie z niewielką prędkością. Byłem przekonany, że ma to związek z postępującym zużyciem opon i że tak już będzie. Ponieważ jednak szykował mi się dłuższy wyjazd weekendowy, sprawdziłem starannie ciśnienie we wszystkich kołach. Okazało się, że mam wszędzie ok. 2,5 bara. Zawsze jeździłem na 2,8 bara - zapewne ciśnienie nieco się zmniejszyło przy okazji sporego spadku temperatury od ostatniej kontroli. Dobiłem wszystkie koła do 2,8 i ... UUU...UUU...UUU zniknęło !!!
Być może opony jakoś inaczej się wykładały przy ciśnieniu nieco mniejszym, niż zawsze miały - nie wiem, ale efekt ustąpił niemal całkowicie.

Awatar użytkownika
cookiemonster
Bywalec
Posty: 173
Rejestracja: 22 sie 2013, o 21:52
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Lacetti 92U
Silnik:
Lokalizacja: BEMOWO
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: cookiemonster » 25 sie 2014, o 18:12

Nie za duże ciśnienie (dla mnie nawet 2.5 to sporo )? Co jest w instrukcji na ten temat?

Awatar użytkownika
XaRaDaS
Zasłużony dla forum
Posty: 7705
Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
Reputacja: 9
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando LTZ
Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
Lokalizacja: WX
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: XaRaDaS » 25 sie 2014, o 18:14

Bo u nas podane jest chyba 2.1 a przy obciążeniu 2.4 o ile dobrze pamiętam.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...

Awatar użytkownika
KoM
Profesjonalista
Posty: 537
Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
Reputacja: 1
Imię: Rafał
Samochód: Cruze 2.0 VCDI
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: KoM » 25 sie 2014, o 19:34

Ja jeżdzę na 2,7 na 17 calach


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 25 sie 2014, o 20:01

cookiemonster pisze:Nie za duże ciśnienie (dla mnie nawet 2.5 to sporo )? Co jest w instrukcji na ten temat?
Instrukcja przewiduje dla moich kół 2,4 bara w opcji COMFORT oraz 2,6 - 3,0 bara w opcji ECO.
Uznałem, że 2,8 jest dla mnie optymalne.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 25 sie 2014, o 20:06

Tyle ze cisnienia powyzej 2.4 są tylko na trase nie do jeżdzenia po mieście 8-)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2687
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 57
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: tdon » 25 sie 2014, o 22:31

Dlaczego ?
Gdzie to jest napisane ?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: wszim » 25 sie 2014, o 22:34

Nie chodzi o zapisanie ale o komfort jazdy. Patrz miasto=dziury.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24969
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: etac » 26 sie 2014, o 07:18

tdon pisze:Dlaczego ?
Gdzie to jest napisane ?
Juz w czasach prehistorycznych kiedy w Polsce jezdzily tylko produkty jak Polonez w ksiazkach podawali ze dla lepszej ekonomiki jazdy na trasie warto podniesc cisnienie o 0.2 -0.3 w celu zmniejszenia zuzycia paliwa. W miescie nie jest to zalecane. Ja tak robilem zawsze i po kazdym powrocie spuszczalem powietrze do nominalu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
asamer
Bywalec
Posty: 169
Rejestracja: 15 mar 2014, o 20:43
Reputacja: 4
Imię: Remigiusz
Samochód: Aveo T300
Silnik: 1.2 86KM
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: Aveo T300 - wibracje kierownicy

Post autor: asamer » 26 sie 2014, o 12:28

Ja mam z przodu 2.7, a z tyłu 2.5 gdyż zwykle tył jest pusty. W zasadzie fajnie się tak jeździ, nawet po mieście.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości