
Olej 5W40
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Dzięki Adamie, to istotna informacja w kontekście komentarza Etaca - jak zwykle można na Tobie polegać 

"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
- wojbur
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2498
- Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
- Reputacja: 2
- Imię: Wojtek
- Samochód: Hyundai ix20
- Silnik: 1.6 125 KM
- LPG: tak
- Lokalizacja: SZO
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
No to niech będzie 5 litrów skoro takie opakowanie jest
Podeślij na priva koszt całości.

Podeślij na priva koszt całości.
-
- Specjalista
- Posty: 411
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
- Reputacja: 0
- Imię: adam
- Samochód: aveo t255 1,2 84km
- Silnik:
- Lokalizacja: białystok
Re: Olej 5W40
znalazłem też inny numer napinacza: 96416303
tak więc "pełny zestaw" do wymiany łańcuszka rozrządu: 96416302, 96416303, 96416304, 96416306, 96416274, 96416275. łańcuszek można też znaleść z nr: 90R0005-OYO
tak więc "pełny zestaw" do wymiany łańcuszka rozrządu: 96416302, 96416303, 96416304, 96416306, 96416274, 96416275. łańcuszek można też znaleść z nr: 90R0005-OYO
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Na razie przy moim przebiegu to mi nie grozi ale uwagi odnośnie oleju przyjmuję z powagą 

"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Wiąże się z olejem nierozłącznie
od kilku miesięcy w serwisach ASO GM znikają tradycyjne opakowania "genuine parts" i pojawiły się takie jak powyżej ? 
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Ciekawe co jest tego przyczyną że zdecydowano się dopuścić inną markę zamiast trzymać swoją- jak na GM to chyba dość niezwykłe ?
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 9 lut 2016, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Corvette Stingray
- Silnik:
- Lokalizacja: Melbourne, FL
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
AC Delco jest w 100% własnością GM.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Tylko czy kładą gm equipment? To kolejne pytanie. Nawet nie wiedziałem że już wykupione. Kiedyś delco dużo rozruszników i alternatorów szło na 1 montaż
O partsy pisz PW.
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Olej 5W40
taki artykulik znalazłem http://antymoto.com/lepkosc-oleju-silnikowego/
-
- Aktywny
- Posty: 73
- Rejestracja: 9 lut 2016, o 16:33
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Corvette Stingray
- Silnik:
- Lokalizacja: Melbourne, FL
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Bardzo dobry artykuł i mówi to co zawsze mówiłem. Nie ma co kombinować. Jak producent nakazuje 15W30 to trzeba lać 15W30. Ostatecznie 10W30 albo 5W30. No a w Norwegii 0W30. A nie jakieś 0W60
Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!
Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!
-
- Stały bywalec
- Posty: 237
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
A co sadzicie o oleju Liquy moly top tec 4600 5w30 czy ktos uzywal?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Jest uważany za dobry i nie kosztuje mało jeśli oryginał - najistotniejsze to że ma aprobatę DEXOS2
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- ironstorm
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Z tą aprobatą DEXOS2 to niestety jest tak, że oleje oleje DEXOS2 to oleje ACEA - C3 (low saps). Oleje tego typu przeznaczone są do silników z filtrami DPF/FAP lub trójdrożnym katalizatorem, niestety oleje te posiadają mniejszą ilość dodatków przeciwzwarciowych (między innymi cynku) oraz niski parametr TBN. Jeśli w samochodzie nie ma tego typu filtrów lepiej stosować oleje silnikowe ACEA A3/B4 dobrej jakości, które lepiej chronią silnik niż DPF. Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Dla silników GM od kwietnia 2010 producent zaleca stosowanie olejów z aprobatą dexos2 zarówno do silników benzynowych/LPG jak i ON - jestem w posiadaniu opinii dwóch czołowych producentów olejów nie związanych z GM którzy potwierdzają i zalecają stosowanie takich olejów w autach Chevroleta
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Olej 5W40
Ciekawi mnie ,czy posiadając w swoim aucie silnik fiata (mjet) muszę stosować olej dexos 2?Na logikę to raczej nie,bo GM ograniczył się do zmiany detali-np pojemnik na wkład filtra oleju jest zmieniony,aby fiatowski filtr nie pasował.Chyba ,że jest coś,co GM zadłubał w konstrukcji silnika lub wstawił swój katalizator (taki jak np TWC z benzyniaków )?
- ironstorm
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Na poparcie prosimy o przedstawienie tych opinii. Norma DEXOS2 zastąpiła poprzednie normy GM zarówno dla silników benzynowych jak i diesla. Nie neguję normy DEXOS2 niestety olej klasy ACEA C3 z reguły to olej "HC"(czytaj olej produkowany z hydrokrakowanej bazy mineralnej). A wszystkie napisy typu "full syntetic" można sobie między bajki wsadzić zaraz po lekturze karty produktu.flebuss pisze:Dla silników GM od kwietnia 2010 producent zaleca stosowanie olejów z aprobatą dexos2 zarówno do silników benzynowych/LPG jak i ON - jestem w posiadaniu opinii dwóch czołowych producentów olejów nie związanych z GM którzy potwierdzają i zalecają stosowanie takich olejów w autach Chevroleta
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
Re: Olej 5W40
Co do pseudo syntetyków ,to się zgodzę,ale znalazłem na http://blog.opel-sklep.com/jak-dobrac-o ... b-benzyny/ tekst ,który polemizuje z twoim ,że C3 to z zasady HC .Cytat :"Mój Diesel ma DPF – jaki olej ?
Najważniejszy jest wybór oleju wykonanego w technologi niskopopiołowej LOW SAPS. Najczęściej spotykaną normą jest ACEA C3, jednakże można się spotkać z ACEA C1, C2 lub C4. Norma ACEA C3 jest najczęściej zalecaną przez producentów, jednakże należy się bezwzględnie stosować do zaleceń producenta. Oleje niskopopiołowe są przeważnie w pełni syntetyczne."
Gdzie prawda?
Co do niskiego TBN w olejach C3,to chyba-tak domniemywam-efekt uboczny tego,że to często oleje longlife,a to powoduje,że powinny słabo myć silnik,bo zbyt szybko przestałyby być longlife
Najważniejszy jest wybór oleju wykonanego w technologi niskopopiołowej LOW SAPS. Najczęściej spotykaną normą jest ACEA C3, jednakże można się spotkać z ACEA C1, C2 lub C4. Norma ACEA C3 jest najczęściej zalecaną przez producentów, jednakże należy się bezwzględnie stosować do zaleceń producenta. Oleje niskopopiołowe są przeważnie w pełni syntetyczne."
Gdzie prawda?
Co do niskiego TBN w olejach C3,to chyba-tak domniemywam-efekt uboczny tego,że to często oleje longlife,a to powoduje,że powinny słabo myć silnik,bo zbyt szybko przestałyby być longlife
- ironstorm
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Tak oleje w pełni syntetyczne dla marketingowców a w karcie charakterystyki np LqyMoly 4600 jest wpis:
SEKCJA 3: Skład/informacja o składnikach
3.1 Substancja n.s.
3.2 Mieszanina Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane węglowodory C20-50, obojętny olej bazowy
Stęż.% 20-40
Klasyfikacja zgodnie z rozporządzeniem (WE) Nr 1272/2008 (CLP): Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa) Stęż.% 1-10
* Zawarty olej mineralny może zostać pisany przez jeden lub kilka poniższych numerów: itd"
Olej HC za spora kase.
SEKCJA 3: Skład/informacja o składnikach
3.1 Substancja n.s.
3.2 Mieszanina Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane węglowodory C20-50, obojętny olej bazowy
Stęż.% 20-40
Klasyfikacja zgodnie z rozporządzeniem (WE) Nr 1272/2008 (CLP): Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa) Stęż.% 1-10
* Zawarty olej mineralny może zostać pisany przez jeden lub kilka poniższych numerów: itd"
Olej HC za spora kase.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
ironstorm pisze:Z tą aprobatą DEXOS2 to niestety jest tak, że oleje oleje DEXOS2 to oleje ACEA - C3 (low saps). Oleje tego typu przeznaczone są do silników z filtrami DPF/FAP lub trójdrożnym katalizatorem, niestety oleje te posiadają mniejszą ilość dodatków przeciwzwarciowych (między innymi cynku) oraz niski parametr TBN. Jeśli w samochodzie nie ma tego typu filtrów lepiej stosować oleje silnikowe ACEA A3/B4 dobrej jakości, które lepiej chronią silnik niż DPF. Pozdrawiam
W specyfikacji GM DEXOS2 mamy:
GM-LL-A025
GM-LL-B-025
BMW LONGLIFE 04
MB229.31 i 229.51
VW502.00/505.00/505.01
ACEA A3/B3 A3/B4 ACEA C3
API SL/SM/CF
podobnie mają inne oleje z tą aprobatą
- jeżeli oleje zgodne są z wymaganiami producenta i mają aprobaty innych producentów a także wymagane normy ACEA i API a producenci olejów spod różnych marek takie dane o parametrach olejów umieszczają na opakowaniach to uważasz że w warunkach ostrej konkurencji wypisują bzdury? a te oleje zacierają silniki?czemu ma służyć ta negacja jakości tych olejów - olej GM DEXOS2 to olej który w wymianie międzynarodowej towarów można określić jako FAQ(fair average quality)czyli średniej rzetelnej jakości i jako taki stanowi bazę - poziom odniesienia dla olejów zalecanych do aut GM - inni producenci olejów swoją gamą jakościową obejmują specyfikację DEXOS2 z nawiązką - producent(GM) nie upiera się przy tym aby stosować wyłącznie ich produkt , ale zaleca aby stosować tą specyfikację przy innych olejach bo tym samym spełnione zostaną normy które są zalecane ,- po za tym żaden producent w karcie produktu nie zamieści informacji która byłaby istotna dla konkurencji - więc nie nadawałbym temu nadmiernego znaczenia - każdy zaś na własny koszt i ryzyko podejmie stosowną decyzję w tym temacie
Co do opinii producentów które posiadam to są one wynikiem prywatnej korespondencji i nie mam upoważnienia do ich publikowania co najwyżej mogę cytować poszczególne fragmenty bez podania nazwy producenta - jest zasada że producenci nie komentują wzajemnie opinii o swoich produktach, mogę jedynie podać że są to opinie firmy MOTUL, LIQUI MOLY, FUCHS pozostali z "wielkich" nie raczyli odpowiedzieć
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Z ciekawości... co napisał ten pierwszy?
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- ironstorm
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
- Reputacja: 0
- Imię: Jan
- Samochód: Aveo
- Silnik:
- Lokalizacja: Lędziny
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Nie wypisują bzdur bo dany olej spełnia lub przewyższa daną specyfikacje. Sprawa leży po stronie bazy olejowej zastosowanej do produkcji (HC czy syntetycznej PAO/ESTER). Nie neguję olejów z aprobatą Dexos2, po prostu według mnie nie jest ona wyznacznikiem wysokiej jakości oleju. Przykładowo Motul z aprobatą Dexos2 a brand-owany olej GM 5w30 Dexos2 - dwie różne półki cenowe i jakościowe ale spełniają normę DEXOS2.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
To też miałem na myśli pisząc że olej GM jest jakby punktem odniesienia dla innych olejów z aprobatą DEXOS2 

"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
-
- Wymiatacz
- Posty: 1603
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
- Reputacja: 3
- Imię: Krzysztof
- Samochód: SUZUKI BALENO
- Silnik: 1,2 PB 90 KM
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Olej 5W40
Po co pytasz skoro przeczytałeś mój ostatni akapit - na to pytanie w zasadzie odpowiedziałem parę postów wyżejC77 pisze:Z ciekawości... co napisał ten pierwszy?
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości