Olej 5W40

Stuka, puka, kapie, cieknie...
flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 11 sty 2016, o 22:32

Dzięki Adamie, to istotna informacja w kontekście komentarza Etaca - jak zwykle można na Tobie polegać :ok:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: konradoo » 12 sty 2016, o 08:31

Olej spełnia tylko, że jest 5l
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
wojbur
Zasłużony dla forum
Posty: 2498
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Reputacja: 2
Imię: Wojtek
Samochód: Hyundai ix20
Silnik: 1.6 125 KM
LPG: tak
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: wojbur » 12 sty 2016, o 13:33

No to niech będzie 5 litrów skoro takie opakowanie jest :)
Podeślij na priva koszt całości.

nadamus
Specjalista
Posty: 411
Rejestracja: 16 sie 2013, o 18:24
Reputacja: 0
Imię: adam
Samochód: aveo t255 1,2 84km
Silnik:
Lokalizacja: białystok

Re: Olej 5W40

Post autor: nadamus » 12 sty 2016, o 16:59

znalazłem też inny numer napinacza: 96416303
tak więc "pełny zestaw" do wymiany łańcuszka rozrządu: 96416302, 96416303, 96416304, 96416306, 96416274, 96416275. łańcuszek można też znaleść z nr: 90R0005-OYO

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 12 sty 2016, o 21:38

Na razie przy moim przebiegu to mi nie grozi ale uwagi odnośnie oleju przyjmuję z powagą :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 9 lut 2016, o 21:02

Wiąże się z olejem nierozłącznie
09022016224.jpg
09022016224.jpg (226.72 KiB) Przejrzano 4846 razy
09022016225.jpg
09022016225.jpg (192.33 KiB) Przejrzano 4844 razy
od kilku miesięcy w serwisach ASO GM znikają tradycyjne opakowania "genuine parts" i pojawiły się takie jak powyżej ? :ocochodzi:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: konradoo » 10 lut 2016, o 18:07

Zamiennik i to najwydajniejszych lotów.
O partsy pisz PW.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 10 lut 2016, o 19:28

Ciekawe co jest tego przyczyną że zdecydowano się dopuścić inną markę zamiast trzymać swoją- jak na GM to chyba dość niezwykłe ?
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

MarekFloryda
Aktywny
Posty: 73
Rejestracja: 9 lut 2016, o 16:33
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Corvette Stingray
Silnik:
Lokalizacja: Melbourne, FL
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: MarekFloryda » 10 lut 2016, o 19:46

AC Delco jest w 100% własnością GM.

Awatar użytkownika
konradoo
Zasłużony dla forum
Posty: 2747
Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
Reputacja: 21
Imię: Konrad
Samochód: Nubira x2
Silnik:
Lokalizacja: EBE
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: konradoo » 10 lut 2016, o 22:13

Tylko czy kładą gm equipment? To kolejne pytanie. Nawet nie wiedziałem że już wykupione. Kiedyś delco dużo rozruszników i alternatorów szło na 1 montaż
O partsy pisz PW.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Olej 5W40

Post autor: rajtkezjusz » 12 lut 2016, o 16:34


MarekFloryda
Aktywny
Posty: 73
Rejestracja: 9 lut 2016, o 16:33
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Corvette Stingray
Silnik:
Lokalizacja: Melbourne, FL
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: MarekFloryda » 12 lut 2016, o 18:05

Bardzo dobry artykuł i mówi to co zawsze mówiłem. Nie ma co kombinować. Jak producent nakazuje 15W30 to trzeba lać 15W30. Ostatecznie 10W30 albo 5W30. No a w Norwegii 0W30. A nie jakieś 0W60


Allah Jahve Amen Alleluja Tortellini!

zbyszek85
Stały bywalec
Posty: 237
Rejestracja: 10 sie 2014, o 13:08
Reputacja: 0
Imię: Zbyszek
Samochód: Aveo t300 LT+ 2012
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: zbyszek85 » 14 mar 2016, o 17:33

A co sadzicie o oleju Liquy moly top tec 4600 5w30 czy ktos uzywal?

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 15 mar 2016, o 21:35

Jest uważany za dobry i nie kosztuje mało jeśli oryginał - najistotniejsze to że ma aprobatę DEXOS2
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
ironstorm
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: ironstorm » 20 mar 2016, o 08:08

Z tą aprobatą DEXOS2 to niestety jest tak, że oleje oleje DEXOS2 to oleje ACEA - C3 (low saps). Oleje tego typu przeznaczone są do silników z filtrami DPF/FAP lub trójdrożnym katalizatorem, niestety oleje te posiadają mniejszą ilość dodatków przeciwzwarciowych (między innymi cynku) oraz niski parametr TBN. Jeśli w samochodzie nie ma tego typu filtrów lepiej stosować oleje silnikowe ACEA A3/B4 dobrej jakości, które lepiej chronią silnik niż DPF. Pozdrawiam

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 20 mar 2016, o 18:10

Dla silników GM od kwietnia 2010 producent zaleca stosowanie olejów z aprobatą dexos2 zarówno do silników benzynowych/LPG jak i ON - jestem w posiadaniu opinii dwóch czołowych producentów olejów nie związanych z GM którzy potwierdzają i zalecają stosowanie takich olejów w autach Chevroleta
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Olej 5W40

Post autor: rajtkezjusz » 21 mar 2016, o 07:37

Ciekawi mnie ,czy posiadając w swoim aucie silnik fiata (mjet) muszę stosować olej dexos 2?Na logikę to raczej nie,bo GM ograniczył się do zmiany detali-np pojemnik na wkład filtra oleju jest zmieniony,aby fiatowski filtr nie pasował.Chyba ,że jest coś,co GM zadłubał w konstrukcji silnika lub wstawił swój katalizator (taki jak np TWC z benzyniaków )?

Awatar użytkownika
ironstorm
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: ironstorm » 21 mar 2016, o 16:37

flebuss pisze:Dla silników GM od kwietnia 2010 producent zaleca stosowanie olejów z aprobatą dexos2 zarówno do silników benzynowych/LPG jak i ON - jestem w posiadaniu opinii dwóch czołowych producentów olejów nie związanych z GM którzy potwierdzają i zalecają stosowanie takich olejów w autach Chevroleta
Na poparcie prosimy o przedstawienie tych opinii. Norma DEXOS2 zastąpiła poprzednie normy GM zarówno dla silników benzynowych jak i diesla. Nie neguję normy DEXOS2 niestety olej klasy ACEA C3 z reguły to olej "HC"(czytaj olej produkowany z hydrokrakowanej bazy mineralnej). A wszystkie napisy typu "full syntetic" można sobie między bajki wsadzić zaraz po lekturze karty produktu.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Olej 5W40

Post autor: rajtkezjusz » 21 mar 2016, o 18:43

Co do pseudo syntetyków ,to się zgodzę,ale znalazłem na http://blog.opel-sklep.com/jak-dobrac-o ... b-benzyny/ tekst ,który polemizuje z twoim ,że C3 to z zasady HC .Cytat :"Mój Diesel ma DPF – jaki olej ?
Najważniejszy jest wybór oleju wykonanego w technologi niskopopiołowej LOW SAPS. Najczęściej spotykaną normą jest ACEA C3, jednakże można się spotkać z ACEA C1, C2 lub C4. Norma ACEA C3 jest najczęściej zalecaną przez producentów, jednakże należy się bezwzględnie stosować do zaleceń producenta. Oleje niskopopiołowe są przeważnie w pełni syntetyczne."
Gdzie prawda?

Co do niskiego TBN w olejach C3,to chyba-tak domniemywam-efekt uboczny tego,że to często oleje longlife,a to powoduje,że powinny słabo myć silnik,bo zbyt szybko przestałyby być longlife

Awatar użytkownika
ironstorm
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: ironstorm » 21 mar 2016, o 19:47

Tak oleje w pełni syntetyczne dla marketingowców a w karcie charakterystyki np LqyMoly 4600 jest wpis:

SEKCJA 3: Skład/informacja o składnikach
3.1 Substancja n.s.
3.2 Mieszanina Oleje smarowe (ropa naftowa), hydrorafinowane węglowodory C20-50, obojętny olej bazowy
Stęż.% 20-40
Klasyfikacja zgodnie z rozporządzeniem (WE) Nr 1272/2008 (CLP): Destylaty ciężkie parafinowe, obrabiane wodorem (ropa naftowa) Stęż.% 1-10

* Zawarty olej mineralny może zostać pisany przez jeden lub kilka poniższych numerów: itd"

Olej HC za spora kase.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 22 mar 2016, o 21:26

ironstorm pisze:Z tą aprobatą DEXOS2 to niestety jest tak, że oleje oleje DEXOS2 to oleje ACEA - C3 (low saps). Oleje tego typu przeznaczone są do silników z filtrami DPF/FAP lub trójdrożnym katalizatorem, niestety oleje te posiadają mniejszą ilość dodatków przeciwzwarciowych (między innymi cynku) oraz niski parametr TBN. Jeśli w samochodzie nie ma tego typu filtrów lepiej stosować oleje silnikowe ACEA A3/B4 dobrej jakości, które lepiej chronią silnik niż DPF. Pozdrawiam

W specyfikacji GM DEXOS2 mamy:
GM-LL-A025
GM-LL-B-025
BMW LONGLIFE 04
MB229.31 i 229.51
VW502.00/505.00/505.01
ACEA A3/B3 A3/B4 ACEA C3
API SL/SM/CF
podobnie mają inne oleje z tą aprobatą
- jeżeli oleje zgodne są z wymaganiami producenta i mają aprobaty innych producentów a także wymagane normy ACEA i API a producenci olejów spod różnych marek takie dane o parametrach olejów umieszczają na opakowaniach to uważasz że w warunkach ostrej konkurencji wypisują bzdury? a te oleje zacierają silniki?czemu ma służyć ta negacja jakości tych olejów - olej GM DEXOS2 to olej który w wymianie międzynarodowej towarów można określić jako FAQ(fair average quality)czyli średniej rzetelnej jakości i jako taki stanowi bazę - poziom odniesienia dla olejów zalecanych do aut GM - inni producenci olejów swoją gamą jakościową obejmują specyfikację DEXOS2 z nawiązką - producent(GM) nie upiera się przy tym aby stosować wyłącznie ich produkt , ale zaleca aby stosować tą specyfikację przy innych olejach bo tym samym spełnione zostaną normy które są zalecane ,- po za tym żaden producent w karcie produktu nie zamieści informacji która byłaby istotna dla konkurencji - więc nie nadawałbym temu nadmiernego znaczenia - każdy zaś na własny koszt i ryzyko podejmie stosowną decyzję w tym temacie

Co do opinii producentów które posiadam to są one wynikiem prywatnej korespondencji i nie mam upoważnienia do ich publikowania co najwyżej mogę cytować poszczególne fragmenty bez podania nazwy producenta - jest zasada że producenci nie komentują wzajemnie opinii o swoich produktach, mogę jedynie podać że są to opinie firmy MOTUL, LIQUI MOLY, FUCHS pozostali z "wielkich" nie raczyli odpowiedzieć
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2337
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 12
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Piękne Miasto
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: C77 » 23 mar 2016, o 00:08

Z ciekawości... co napisał ten pierwszy?
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
ironstorm
Świeżak
Posty: 27
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Reputacja: 0
Imię: Jan
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: ironstorm » 23 mar 2016, o 14:50

Nie wypisują bzdur bo dany olej spełnia lub przewyższa daną specyfikacje. Sprawa leży po stronie bazy olejowej zastosowanej do produkcji (HC czy syntetycznej PAO/ESTER). Nie neguję olejów z aprobatą Dexos2, po prostu według mnie nie jest ona wyznacznikiem wysokiej jakości oleju. Przykładowo Motul z aprobatą Dexos2 a brand-owany olej GM 5w30 Dexos2 - dwie różne półki cenowe i jakościowe ale spełniają normę DEXOS2.

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 23 mar 2016, o 19:32

To też miałem na myśli pisząc że olej GM jest jakby punktem odniesienia dla innych olejów z aprobatą DEXOS2 :tak:
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

flebuss
Wymiatacz
Posty: 1603
Rejestracja: 8 maja 2014, o 22:09
Reputacja: 3
Imię: Krzysztof
Samochód: SUZUKI BALENO
Silnik: 1,2 PB 90 KM
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Olej 5W40

Post autor: flebuss » 23 mar 2016, o 19:36

C77 pisze:Z ciekawości... co napisał ten pierwszy?
Po co pytasz skoro przeczytałeś mój ostatni akapit - na to pytanie w zasadzie odpowiedziałem parę postów wyżej
"Płyńmy szkunerem Cutty Sark i niech nam dowodzi William Mc Coy !"- James Hogg z Ettrick

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości