Zestaw naprawczy do turbiny

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Mongos
Świeżak
Posty: 3
Rejestracja: 11 wrz 2015, o 07:13
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Aveo
Silnik:
Lokalizacja: Puck
Kontakt:

Zestaw naprawczy do turbiny

Post autor: Mongos » 5 maja 2016, o 11:30

Witam wszystkich serdecznie. Turbinka do Aveo rozsypała mi się. Kolega mechanik który robi w swoim garażu stwierdził że jest w stanie wymienić uszczelnienia na turbinie. Ja zaczynam się obawiać bo trochę poczytałem na ten temat i taką turbinę trzeba również wyważyć na specjalnych maszynach. Pytanie czy jest sens szukać zestaw naprawczy do turbiny. Są serwisy które robią to w całej Polsce. Czy jest ktoś w stanie powiedzieć jaki jest koszt wymiany zestawu naprawczego do turbiny z jakim najczęściej spotykaliście się kosztem? Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Zestaw naprawczy do turbiny

Post autor: etac » 5 maja 2016, o 11:35

Myślę, ze należy oddać do sprawdzonego warsztatu. W przypadku tolerancji na turbinie mówimy o mikronach 0,001, wiec robienie tego gdzieś w warunkach domowych nie ma sensu.

Ceny jakie znam to od 500 zł do 1500 zł. Jest to typowa turbina do Fiat/Opel, wiec myślę ze nie będzie problemów z znalezieniem serwisu.

Jaki przebieg ma auto?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Zestaw naprawczy do turbiny

Post autor: rajtkezjusz » 5 maja 2016, o 16:34

O widzę,że kolega z Pucka-czyli niedaleko. Swego czasu robiłem turbinę w tym samym silniku ,ale we Fiacie Punto-turbina o stałej geometrii (70KM). Zdałem starą turbinę(mechanik to załatwiał -wiedział ,gdzie oddać aby nie było potem spychologii jakby coś było nie tak) i dostałem zregenerowaną (tutaj był warunek,że twoja turbina nie jest uszkodzona w sposób ,że nie da rady zregenerować-czyli nie jest pęknięta obudowa itp). Zapłaciłem ok. 1500 zł ,a było to w roku 2010,była to turbina po pełnej regeneracji,a nie tylko uszczelnienia. Warunkiem gwarancji była wymiana oleju (potwierdzona przez mechanika) na nowy ,odpowiedniej klasy (wg zaleceń producenta auta). Czyli było parę obostrzeń,ale warto było. Co do turbo o zmiennej geometrii ,to koszt podobno w okolicach 1800 zł,ale mało kto potrafi dobrze to zregenerować,aby turbo po regeneracji miało parametry zbliżone do nowej -poczytałem parę informacji o regeneracji i często się powtarzało,że producenci pojazdów nie udostępniają danych nastaw ,charakterystyk kierownic,co powoduje ,że turbo jest nieregenerowalne,choć jak widać fachowiec da radę w Polsce
Nadmienię,że ceny teraz moga być niższe,firm jest więcej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość