Witam wszystkich.
Mam w planie wymianę tulei gumowych stabilizatora w Aveo T300.
Czy jest szansa na samodzielną wymianę z kanału bez podnoszenia auta?
Z góry dziękuję
Pozdrawiam wszystkich
Samodzielna wymiana tulei stabilizatora
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2021, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Aveo T300 sedan
- Silnik: 1.4, 100KM, LDD
- Lokalizacja: Września
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 32
- Rejestracja: 24 lut 2022, o 20:32
- Reputacja: 0
- Imię: ryba
- Samochód: Aveo T300
- Silnik: 1.2 86km
- LPG: tak
- Lokalizacja: Trójmiasto
- Kontakt:
Re: Samodzielna wymiana tulei stabilizatora
Domyślam się że już ogarnąłeś temat ale wstawię swoją relację dla potomnych bo jestem świeżo po wymianie. Dostęp od strony kanału bez zdejmowania wózka jest bardzo utrudniony. Da się od strony koła na podnośniku.
Zdejmujemy koło, odginamy część nadkola zasłaniającą tylną śrubę i mocujemy trytytką/drutem do jednej ze śrub reszty nadkola. Odkręcamy drążek kierowniczy od zwrotnicy co da nam trochę większą swobodę przy przedniej śrubie. Do śrub trzymających obejmę tulei najłatwiej się dostać małą grzechotką z nasadką 13. Możliwy zakres ruchu jest bardzo niewielki więc jest trochę wachlowania. Śrubokrętem lub dwoma podważamy obejmę żeby zeskoczyła z gumy, ściągamy gumę, w zależności jak się ułoży stabilizator regulujemy sobie wysokość lewarkiem pod zwrotnicą, można też odkręcić łącznik stabilizatora. Nową gumę wkładamy mniej więcej w to samo miejsce, zakładamy obejmę i trochę trzeba pokombinować żeby wcisnąć ją na tuleję. Najlepiej zaprzeć coś długiego o sufit (znaczy podłogę auta) i wcisnąć obejmę przy pomocy dźwigni. Obejma i guma są profilowane więc nie ma opcji żeby weszło krzywo. Pomóc może spryskanie gumy smarem silikonowym. Składamy w odwrotnej kolejności.
Zdejmujemy koło, odginamy część nadkola zasłaniającą tylną śrubę i mocujemy trytytką/drutem do jednej ze śrub reszty nadkola. Odkręcamy drążek kierowniczy od zwrotnicy co da nam trochę większą swobodę przy przedniej śrubie. Do śrub trzymających obejmę tulei najłatwiej się dostać małą grzechotką z nasadką 13. Możliwy zakres ruchu jest bardzo niewielki więc jest trochę wachlowania. Śrubokrętem lub dwoma podważamy obejmę żeby zeskoczyła z gumy, ściągamy gumę, w zależności jak się ułoży stabilizator regulujemy sobie wysokość lewarkiem pod zwrotnicą, można też odkręcić łącznik stabilizatora. Nową gumę wkładamy mniej więcej w to samo miejsce, zakładamy obejmę i trochę trzeba pokombinować żeby wcisnąć ją na tuleję. Najlepiej zaprzeć coś długiego o sufit (znaczy podłogę auta) i wcisnąć obejmę przy pomocy dźwigni. Obejma i guma są profilowane więc nie ma opcji żeby weszło krzywo. Pomóc może spryskanie gumy smarem silikonowym. Składamy w odwrotnej kolejności.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości