Witam kolegów.
Proszę o poradę co może być przyczyną.
Przy skręcie na nierównościach, a zwłaszcza na ażurowej kostce, słychać głośne stukanie z okolic kół przednich(zwłaszcza prawego). Niezależnie czy koła są w tym momencie napędzane czy nie.
Jakiś tydzień temu podczas odpalania auta po pracy zapaliły się kontrolki ABS, ESP oraz check engine.
Diagnostyk odczytał błąd prawego czujnika ABS, który nie podawał w ogóle danych o prędkości koła.
Po zresetowaniu błędów do dnia dzisiejszego nic się nie pojawiło. Jednak nie daje mi ta sprawa spokoju.
Dziś była wizyta na SKP i pełne sprawdzenie, które wykazało, że układ zawieszeniowo- hamulcowy jest w znakomitym stanie.
Tu nasuwa się pytanie o przyczynę stuków i błędów.
Czy może to być wina łożysk kół? Wiem że są zintegrowane z czujnikami ABS. Dodam, że żadnego huczenia nie słyszę podczas jazdy.
Może ktoś z Was miał podobne przygody?
Z góry dziękuję.
Stukanie przy skręconych kołach
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2021, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Aveo T300 sedan
- Silnik: 1.4, 100KM, LDD
- Lokalizacja: Września
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Stukanie przy skręconych kołach
Przednie koronki od ABS-u są na przegubach półosi i są wymienne, tylne są zintegrowane z piastą.
Co do stukania to mozliwe że to łożysko albo może przegub jest już zużyty.
Podlewaruj samochód tak żeby jedno koło było w powietrzu i poszarp je góra - dół , prawo - lewo.
Jak będzie duży luz to masz winowajcę.
Co do stukania to mozliwe że to łożysko albo może przegub jest już zużyty.
Podlewaruj samochód tak żeby jedno koło było w powietrzu i poszarp je góra - dół , prawo - lewo.
Jak będzie duży luz to masz winowajcę.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2021, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Aveo T300 sedan
- Silnik: 1.4, 100KM, LDD
- Lokalizacja: Września
- Kontakt:
Stukanie przy skręconych kołach
Jesteś pewien, że w T300 są te koronki? Bo nigdzie nie ma na ten temat informacji. Schematy na PartsCatalogs.com też nic takiego nie pokazują.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Stukanie przy skręconych kołach
Mój błąd, nie zwróciłem uwagi że chodzi o T300.
W T300 jest tak jak pisałeś, pierścień magnetyczny od ABS jest zintegrowany z łożyskiem piasty.
W T300 jest tak jak pisałeś, pierścień magnetyczny od ABS jest zintegrowany z łożyskiem piasty.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2021, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Aveo T300 sedan
- Silnik: 1.4, 100KM, LDD
- Lokalizacja: Września
- Kontakt:
Re: Stukanie przy skręconych kołach
Dzięki. Upewniłeś mnie. Mój błąd, że nie napisałem jasno modelu auta. Zamawiam dwa łożyska. Po drodze jeszcze sprawdzę to co pisałeś na lewarku. Jeszcze raz dzięki za poradę. Pozdrawiam.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2687
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 57
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Stukanie przy skręconych kołach
Jakiś czas temu przy podobnych objawach wymieniłem u siebie oba wahacze z powodu wybitych sworzni i gum. Koszty nowych wahaczy (zamienników) były takie, że nie opłacało się regenerować starych. Stuki minęły na długi czas. Szkoda że nie podajesz przebiegu auta, możnaby coś więcej wnioskować. Łożysk nigdy nie dotykałem. Przebieg 205 kkm.
*****
W żadnym wypadku nie wierzę trzepczkom na SKP. Powinno wyjść podczas szarpania brechą, chyba że diagnosta ślepy.
*****
W sumie luzy na łożysku najprościej zdiagnozować. Wystarczy podlewarować koło i poszarpać na boki.
*****
W żadnym wypadku nie wierzę trzepczkom na SKP. Powinno wyjść podczas szarpania brechą, chyba że diagnosta ślepy.
*****
W sumie luzy na łożysku najprościej zdiagnozować. Wystarczy podlewarować koło i poszarpać na boki.
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 20 paź 2021, o 09:22
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Aveo T300 sedan
- Silnik: 1.4, 100KM, LDD
- Lokalizacja: Września
- Kontakt:
Re: Stukanie przy skręconych kołach
Przebieg około 105000
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość