Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 23 cze 2020, o 09:06

Wczoraj w nocy jak wyszedłem z pracy i próbowałem odpalić to coś auto nie chciało zagadać.
Kręcę raz, nic, drugi raz, też nic, za trzecim razem załapało.
Wcześniej sporadycznie też zdążały się takie kwiatki ale z drugim razem zawsze ładnie odpalał.
Po ruszeniu też przez krótki odcinek strasznie ciężko chodził, nie miał mocy, dławił się, raz prawie zgasł, jakbym na oparach jechał.
Błędów nie sprawdzałem bo mi telefon padł :D ale kontrolka się nie zaświeciła.
Wcześniej też miałem podobne objawy ale nie aż w takim stopniu, to znaczy po odpaleniu przez jakiś czas w okolicy 2500 - 4000 obr. miał muła, powyżej szedł ładnie ale przypisywałem to wadliwemu działaniu sondy lambda bądź świec, oczywiście te elementy już jakiś czas temu wymieniłem i w sumie przestałem zwracać na to uwagę.
Filtr paliwa też był wymieniany jakieś półtora roku temu czyli około 20 tyś km.
Czyżby rzeczywiście padał regulator ciśnienia paliwa?
Ostatnio jak wyciągałem zespół pompy to był dość czysty, jak i sam zbiornik.
Zobaczę może uda mi się dzisiaj pobawić z pomiarem ciśnienia na listwie.

Awatar użytkownika
chocisz
Specjalista
Posty: 378
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 7
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: chocisz » 23 cze 2020, o 11:21

Ostatnio mokrawo, być może coś wilgotnieje, dobrać się do wtyczek i wszystkie połączenia olejem psiknąć, zacząłbym od czujników wałków, u mnie np. biała korozja już atakowała styki cewki i złącza samego sterownika silnika. W jakim stanie masz układ zapłonowy, w koreańskie części w tym wypadku bym nie inwestował.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 23 cze 2020, o 11:40

Złącza suche/czyste, brak oznak korozji.
Świece wymieniane jakiś miesiąc temu, cewka wygląda dobrze, brak jakiś widocznych uszkodzeń czy zapachu spalenizny.
Nie wiem czy cewka była wymieniana, brak jakiś konkretnych oznaczeń oprócz naklejki na wierzchu z numerem GM i kodem QR, na sprężynkach od świec widać jakiś smar.
W ECM brak kodów usterek, przynajmniej ELM nic nie pokazuje.

Awatar użytkownika
chocisz
Specjalista
Posty: 378
Rejestracja: 17 gru 2019, o 19:13
Reputacja: 7
Imię: wojtas
Samochód: Lacetti
Silnik: F18D3
Lokalizacja: warszawa
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: chocisz » 23 cze 2020, o 11:55

podobno te oryginalne cewki wystarczają na 150kkm, później warto profilaktycznie wymienić, ja w swojej już czyściłem styk zaśniedziały, ale problemów z odpalaniem nie było, nawet po tygodniowym staniu pali od dotyku, tylko że na oko awarii cewki nie stwierdzisz, u mnie smaru na sprężynkach nie było może już ktoś miał problemy i usprawniał tą twoją cewkę. GM made by Korea... jak rozumiem :lol:
viewtopic.php?f=56&t=1852&p=156862&hili ... d3#p156862
Ostatnio zmieniony 23 cze 2020, o 12:02 przez chocisz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 23 cze 2020, o 12:02

Zobaczymy.
Na razie chce sprawdzić to co jest łatwe do diagnostyki i ewentualnie tanie do wymiany czyli wspomniany regulator ciśnienia paliwa.
Jak tu wszystko będzie dobrze to pokombinuję z cewką.

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 19 sie 2020, o 14:36

W końcu urlop i mogłem podłubać trochę przy samochodzie.
Ciśnienie paliwa po przekręceniu stacyjki bije do około 5,5 bar, według TIS powinni być max 4 bar więc muszę poszukać regulatora.

Mam jeszcze jedno przypuszczenie co do czasami nierównej pracy.
Podejrzewam że jest walnięta membrana w zaworze odmy co by też tłumaczyło znaczny apetyt na olej i jego obecność w większej ilości w kolektorze dolotowym.

Neuron78
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2020, o 15:30
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Dolnyslask
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: Neuron78 » 6 cze 2021, o 11:57

Ciśnienie paliwa ma być max 4 bary ? Na biegu jałowym i przy dodaniu gazu też? Nie mogę znalezc w TISie tych informacji...

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 20475
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 63
Imię: Krzysztof
Samochód: Astra J
Silnik: 1.6T 170KM
LPG: NIE
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: etac » 6 cze 2021, o 12:09

Test ciśnienia paliwa

Wymagane narzędzia

Miernik do pomiaru ciśnienia paliwa DW100-010

Przestroga: Układ paliwa jest pod ciśnieniem. W celu uniknięcia rozlania paliwa, obrażeń lub pożaru, konieczne jest zlikwidowanie ciśnienia w układzie paliwa przed odłączeniem przewodów paliwa.

Zlikwiduj ciśnienie paliwa.
Wyjmij zespół filtru powietrza. Patrz Część 1C1, Silnik, zespoły mechaniczne.
Zamontować miernik do pomiaru ciśnienia paliwa (DW100-010).
Zmierz ciśnienie paliwa.
Specyfikacja ciśnienia paliwa: 380 kPa (napięcie akumulatora: 13,2V)
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 6 cze 2021, o 12:17


Neuron78
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2020, o 15:30
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Dolnyslask
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: Neuron78 » 6 cze 2021, o 12:28

Dzięki. Pozdrawiam...

Neuron78
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2020, o 15:30
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Dolnyslask
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: Neuron78 » 8 cze 2021, o 20:18

Gdzie najlepiej wpiąć się do pomiaru ciśnienia paliwa ? Przed listwą wtryskową ? Ten drugi przewód z matką "fuel" to jest powrót do zbiornika paliwa ? Wchodzi w jakiś zawór Ale dokładniej nie widać bez zdejmowania filtra powietrza...

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 8 cze 2021, o 20:28

Ciśnienie najlepiej mierzyć na przewodzie do listwy wtryskowej.
O jaki drugi przewód ci chodzi?
Jak możesz to daj zdjęcie bo być może masz na myśli EVAP.

Neuron78
Świeżak
Posty: 18
Rejestracja: 11 lut 2020, o 15:30
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Aveo
Silnik: 1.2 LPG
LPG: BRC
Lokalizacja: Dolnyslask
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: Neuron78 » 9 cze 2021, o 17:30

Obrazek

Ten drugi wchodzi w czarny elektrozawór... na obu metka fuel.

Zabezpieczenie przewodu jest sciskane czy jakieś inne ? Bo te od filtra paliwa w tamtym roku zdemolowałem...

Awatar użytkownika
bubu1769
Moderator
Posty: 2928
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 65
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T255
Silnik: 1.4 101KM
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T255 czyżby regulator ciśnienia paliwa?

Post autor: bubu1769 » 9 cze 2021, o 18:13

To jest zawór EVAP, zawór par paliwa.
Do tych złączy są specjalne ściągacze ale zdejmiesz je delikatnie podważając śrubokrętem zacisk w tym miejscu, przynajmniej mi dzisiaj tak się bez problemu udało.
sketch-1623255161991.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości