Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ironstorm
Obserwatorek
Posty: 26
Rejestracja: 26 gru 2013, o 16:28
Imię: Jan
Chevi: Aveo
Lokalizacja: Lędziny
Kontakt:

Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: ironstorm » 17 sty 2018, o 15:07

Witam forumowiczów

Posiadam Aveo T255 HB z rocznika 2011 z silnikiem 1.2 16V (B12D1). W chwili obecnej samochód ma przebieg 29 tys. i chciałbym zamontować w min instalację LPG.
Czy ktoś z Was posiada ten silnik z instalacją gazową? Jak wygląda sprawa regulacji zaworów, wiem na pewno że konieczna jest wymiana szklanek popychaczy bądź ich szlif. Niestety mój model nie ma utwardzonych gniazd zaworowych głowicy (opcja KL7), jakie przebiegi aktualnie na gazie macie w tym silniku i jak wygląda u Was sprawa regulacji zaworów czy przeprowadzaliście ją i po jakich przebiegach. Czy Wasza instalacja posiada lubryfikacje?

Instalację zakładać chcę w firmie Czakram w Mysłowicach - zaproponowali instalację BRC koszt ok. 2800zł.

Z góry dziękuję za wszelkie spostrzeżenia i informacje.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9854
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 17 sty 2018, o 17:26

Wstaw sobie gaz. Przeglądaj stan luzu co około 15..30tys w zależności od szybkości jego kasowania się. Około 60 tys przebiegu na LPG zapewne będzie cię czekać wymiana lub szlif szklanek. Potem wychodzi, że luz dłużej się utrzyma zwłaszcza, że można naregulować z zapasem.

Awatar użytkownika
wojbur
Wymiatacz
Posty: 2380
Rejestracja: 14 wrz 2013, o 21:50
Imię: Wojtek
Chevi: Aveo
Lokalizacja: SPS
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wojbur » 17 sty 2018, o 20:20

Cześć :)
U mnie w Aveo z tym samym silnikiem, tylko 2009 rok, instalacja LPG (najlepszy Stag dostępny w sierpniu 2016) zakładana przy 51 kkm, przebieg na LPG nieduży bo 27 kkm.
Co do regulacji zaworów to odbywa się poprzez wymianę lub szlifowanie szklanek. Na swoją instalację dostałem 5 lat gwarancji z limitem 100kkm ale pod warunkiem kontroli luzu zaworowego co 40 kkm. Koszty - pomiar luzów + demontaż i montaż szklanek to 152 zł. Szlifowanie szklanki 35 zł za sztukę. Nowa szklanka podobno (nie sprawdzałem 40-50 zł). szef serwisu twierdzi, że z reguły trzeba wymieniać/szlifować max 3-4 szklanki a przy niedużych przebiegach na LPG najczęściej ogranicza się to do pomiaru luzu zaworowego tylko.
Nie mam lubryfikacji ani też opcji KL7.

Jarni
Obserwatorek
Posty: 7
Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
Imię: Jarosław
Chevi: T255 Aveo 1,2
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: Jarni » 23 sty 2018, o 18:14

Mam pytanie laika którym jestem w temacie mechaniki. ( popychacz w ASO kosztuje 38 zł) Skoro regulacja luzu polega na wymianie szklanek bo jak rozumuje grubość szklanki ulega zmniejszeniu po iluś milionach uderzeń przez krzywkę wałka rozrządu.W takim razie po co je szlifować ? Co zmienia się w zaworze że trzeba zastosować cieńszy popychacz ?

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9854
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 23 sty 2018, o 22:23

Tutaj nie dochodzi do mechanicznego zużycia popychacza(szklanki), lecz szybszego na LPG zużycia przylgni zaworu i gniazda. Skutkiem wyższej termiki spalania i wyższego tarcia (niższa zawartość ciężkich węglowodorów smarnych w LPG, brak związków potasu czy ołowiu), dochodzi do szybszego mechanicznego zużycia. Zawór coraz bardziej "zapada się w gniazdo" co powoduje zmniejszanie się potrzebnego luzu na popychaczu. Gdy silnik nie jest wyposażony w korektę hydrauliczną luzu, to luz szybko kasuje się. W skrajnej sytuacji luz zanika powodując niedomykanie zaworu, a więc spadek kompresji oraz szybką destrukcję przez wyżarzenie przylgni. Rozwiązaniem dla takich sytuacji jest stosowanie specjalnie przygotowanych fabrycznie głowic wyposażonych w wytrzymalsze (twardsze, droższe) gniazda i zawory (tzw opcja KL7 w silnikach chevroleta). W jaki sposób jest to zrealizowane - tajemnica producenta, ale zapewne chodzi o zastosowanie odpowiednio domieszkowanej stali i właściwej obróbki termicznej tych elementów.
W silnikach nie wyposażonych w "twardą" głowicę i nie wyposażonych w hydroregulację (już rzadkość) trzeba się pilnować, traktować wymianę szklanek jak element eksploatacyjny i przyjąć na klatę tę niedogodność oraz związany z tym koszt jeśli chcemy korzystać z zasilania LPG.

Jarni
Obserwatorek
Posty: 7
Rejestracja: 28 maja 2017, o 19:47
Imię: Jarosław
Chevi: T255 Aveo 1,2
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: Jarni » 24 sty 2018, o 17:22

Dzięki za wyjaśnienie !, ale w takiej sytuacji co zmienia zastosowanie cieńszego popychacza ? bo chyba po to się je szlifuje, ew. wymienia na cieńsze.

Awatar użytkownika
wszim
Moderator
Posty: 9854
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT 1,8 LPG
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Aveo T255 1.2 16V - regulacja zaworów a lpg.

Post autor: wszim » 24 sty 2018, o 19:45

Przywrócenie prawidłowego luzu.

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka


ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość