Strona 1 z 1

HHR o samochodzie

: 23 maja 2019, o 09:24
autor: waclaw
Cześć ,
HHR bardzo mało informacji można znaleźć w internecie. Wyobraźcie sobie ,ze loguje się na forum i kurka to samo...
Interesuje mnie silnik czy ciężki w naprawie czy jest bezawaryjny - czytałem w nielicznych artykułach ze potrafi zgasnąć podczas jazdy i koniec ...?
Czy ciężko jest z częściami i jak sprawa wygląda z blacharką... Czy w 10letnim hhr mogę spotkać rudą?

Dzięki

Matusz

Re: HHR o samochodzie

: 23 maja 2019, o 09:29
autor: szczuplin
Spytaj na Facebooku na naszej grupie dyskusyjnej tam jest dotarcie do większej ilości ludzi.

Re: HHR o samochodzie

: 23 maja 2019, o 09:36
autor: kucis30
podpytaj usera topemo on jest właścicielem HHR'a

Re: HHR o samochodzie

: 23 maja 2019, o 09:56
autor: MrFabulous
Silniki masz dwa do wyboru:

Mniejszy 2.2 o symbolu L61 występował w Oplach jako Z22SE. Wystarczy przejrzeć internet. Sporo informacji jest na forach Opla w tematach dotyczących Vectry i Astry. W 2010 roku tuż przed zakończeniem produkcji dokonano w nim zmian upodobniających konstrukcyjnie do większego LE5/LE9 i wyszło LE8, dodano wtedy możliwość zasilania bioetanolem. Jednakże ciężko jest kupić HHR z rocznika młodszego niż 2009, więc można powiedzieć że u nas nieosiągalny (niedawno była jedna sztuka w podkarpackim).

Większy 2.4 o symbolu LE5 występował później w Captivie i Antarze po 2012 roku, w Malibu też go znajdziesz. Całkiem fajna konstrukcja, niewysilona, hydraulika na zaworach, rozrząd na łańcuchu. Dobrze spisują się z instalacją LPG.

Sporo części mechanicznych da się zastosować od Opla, ale niestety jest to żmudna robota grzebania w amerykańskich katalogach i dopasowywania po numerach. W sumie bez różnicy wersja europejska czy amerykańska, wychodziły z jednej fabryki.

Na temat rdzy się nie wypowiem, HHR z bliska oglądałem w 2010 roku i wtedy najstarsze miały 3-4 lata.

Ogólnie HHR bardzo fajny model. Mimo niedużych wymiarów jest bardzo praktyczny i to mi się w nim najbardziej podoba. Jeździłbym. ;)

Re: HHR o samochodzie

: 24 maja 2019, o 00:49
autor: C77
kucis30 pisze:
23 maja 2019, o 09:36
podpytaj usera topemo on jest właścicielem HHR'a
On parkuje na Winohradach przy sklepie gazowym?
MrFabulous pisze:
23 maja 2019, o 09:56
Większy 2.4 o symbolu LE5 występował później w Captivie i Antarze po 2012 roku, w Malibu też go znajdziesz. Całkiem fajna konstrukcja, niewysilona, hydraulika na zaworach, rozrząd na łańcuchu. Dobrze spisują się z instalacją LPG.
Pierwotnie miał być też w Cruzaku, ale GM dało ciała... i finalnie tylko Orlando go otrzymał.

Obrazek

Re: HHR o samochodzie

: 24 maja 2019, o 06:17
autor: kucis30
C77 pisze:
24 maja 2019, o 00:54
On parkuje na Winohradach przy sklepie gazowym?
nie wiem czy przy gazowym, ale winogrady by się zgadzały no i pomarańczowy HHR w POZ jest prawdopodobnie tylko jeden :)

Re: HHR o samochodzie

: 24 maja 2019, o 09:00
autor: MrFabulous
C77 pisze:
24 maja 2019, o 00:54
finalnie tylko Orlando go otrzymał.
Orlando dostał ten jeszcze nowszy z oznaczeniem LAF, co go montowali też w modelach Equinox/GMC Terrain i Buicku Regal. Dodali bezpośredni wtrysk i zwiększyli trochę moc.

Tak czy inaczej starsze LE5/LE9 pchali wszędzie gdzie się dało. Od małych Cobaltów SS przez roadstery Pontiac Solstice/Sky aż do małych SUVów czyli Saturna Aura (amerykańska Antara), czy wcześniej wspomnianej Captivy. W Chinach nawet wychodził spory VAN z tym silnikiem - Buick GL8. :)

Podsumowując: osobiście jakbym miał szukać HHR, to raczej z silnikiem 2.4.

Re: HHR o samochodzie

: 24 maja 2019, o 12:55
autor: papieju
Myślałem że Pt Cruiser ojca ma dyskusyjną urodę...

Re: HHR o samochodzie

: 28 maja 2019, o 14:49
autor: C77
MrFabulous, czyli chcesz powiedzieć że w swoim premium Malibu LTZ 2012 czy 2013
masz silnik generacyjnie starszy niż w Orlando 2011? :shock:

Re: HHR o samochodzie

: 28 maja 2019, o 15:04
autor: MrFabulous
Dokładnie tak. Według specyfikacji jest to LE9, czyli przystosowany do zasilania bioetanolem LE5. Silnik, który pojawił się bodajże w 2006 roku w HHR i innych produktach GM w USA.