Zaprawki drzwi tylnych
: 19 sie 2019, o 22:04
Cześć wszystkim
W weekend trochę mi się nudziło i tak sobie pomyślałem że ogarnę temat drzwi tylnych które rdzewieją od ocierania o plastiki
Wykorzystałem to co było w garażu więc oczywiście dało by się to zrobić lepiej i bardziej profesjonalnie ale dla takiego laika jak ja to wystarczy a kiedyś napiszę po jakim czasie znowu problem powrócił 
1. Co miałem w garażu : klucz 8, papier ścierny, igła, taśma, gazeta, nitro, preparat antykorozyjny, podkład
Musiałem zamówić zaprawkę lakierniczą w kolorze nadwozia (GYK) koszt 18 zł za 50 ml które w zupełności wystarczyło i kupić pędzelki (koszt 5 zł ale polecam wydać więcej bo moje były lipne
)


2. U mnie problem wyglądał następująco:




3. Z początku myślałem że uda się temat ogarnąć bez ściągania listwy zewnętrznej ale okazało się że lakier odchodził głębiej więc zabrałem się za ich ściągniecie. Trzeba zacząć od odkręcenia śrubki (8) wewnątrz auta.

Później jest gorzej bo listwa trzyma się na 4 spinkach.

W tym momencie jak ktoś się boi to chyba lepiej wcześniej zamówić sobie te spinki na necie

Sorki nie zrobiłem zdjęcia ostatniej która jest inna bo przykręcana ale wydaje mi się że to najmniej prawdopodobne aby ją złamać bo wystarczy przekręcić całą listwę i wyjdzie. Przy każdej spince naciskamy delikatnie na dół i słychać jeden klik czyli górny zaczep wyskoczył a następnie lekko ciągnąć do siebie dźwigamy do góry i spinka wyskakuje
I tak ze wszystkie po kolei. Przy okazji można wyczyścić cały syf który się zbiera pod spodem.
4. Najgorsze za nami więc teraz robota już leci
Bierzemy igłę czy cokolwiek ostrego i odrywamy cały ten lakier który odchodzi.




A następnie resztę rdzy która została jedziemy papierem ściernym.

5. Gdy już mamy wszystko oczyszczone to odtłuszczamy ten fragment przy pomocy nitro. Ja to robiłem jak był upał więc wszystko schło szybko ale musicie kontrolować żeby nie za wcześnie nakładać kolejnych warstw.
6. Nakładamy preparat antykorozyjny i czekamy jakieś 15 minut.
7. Oklejamy sobie drzwi bo następny jest podkład który ma zupełnie inny kolor więc słabo by było przejechać sobie nim drzwi
Tutaj gazety i taśma . Następnie nie psikamy na maksa podkładem tylko delikatne krótkie pryśnięcia tak żeby było równo i nie spływało. Teraz czekamy do momentu aż podkład wyschnie.
8. Nakładamy pierwszą warstwę lakieru. Delikatnie pędzelkiem dziubiemy sobie z miejsca na miejsce tak żeby pokryć wszystko.


9. Jak już wszystko podeschnie to ściągamy taśmę i papier. Żeby polepszyć trochę efekt to możemy zetrzeć ranty papierem ściernym bo po odklejeniu taśmy będzie widoczne odcięcie. Później kładziemy drugą i trzecią warstwę.





10. No i na końcu sama przyjemność czyli składanie drzwi
Wciskamy listwy przykręcamy tą jedną jedyną nakrętkę i cieszymy się faktem że w przyszłym roku klamka nie zostanie nam w ręce od przerdzewiałych drzwi 



PS.Całość zajęła mi z 4 godzinki na luzie z piwkiem
Efekt musicie ocenić sami. Ja robiłem to pierwszy raz więc pewnie nie jest idealnie ale szybko, tanio i nie widać różnicy a co najważniejsze drzwi na jakiś czas są zabezpieczone. Jak macie uwagi to zapraszam do komentowania 



1. Co miałem w garażu : klucz 8, papier ścierny, igła, taśma, gazeta, nitro, preparat antykorozyjny, podkład





2. U mnie problem wyglądał następująco:




3. Z początku myślałem że uda się temat ogarnąć bez ściągania listwy zewnętrznej ale okazało się że lakier odchodził głębiej więc zabrałem się za ich ściągniecie. Trzeba zacząć od odkręcenia śrubki (8) wewnątrz auta.

Później jest gorzej bo listwa trzyma się na 4 spinkach.

W tym momencie jak ktoś się boi to chyba lepiej wcześniej zamówić sobie te spinki na necie


Sorki nie zrobiłem zdjęcia ostatniej która jest inna bo przykręcana ale wydaje mi się że to najmniej prawdopodobne aby ją złamać bo wystarczy przekręcić całą listwę i wyjdzie. Przy każdej spince naciskamy delikatnie na dół i słychać jeden klik czyli górny zaczep wyskoczył a następnie lekko ciągnąć do siebie dźwigamy do góry i spinka wyskakuje

4. Najgorsze za nami więc teraz robota już leci

Bierzemy igłę czy cokolwiek ostrego i odrywamy cały ten lakier który odchodzi.




A następnie resztę rdzy która została jedziemy papierem ściernym.

5. Gdy już mamy wszystko oczyszczone to odtłuszczamy ten fragment przy pomocy nitro. Ja to robiłem jak był upał więc wszystko schło szybko ale musicie kontrolować żeby nie za wcześnie nakładać kolejnych warstw.
6. Nakładamy preparat antykorozyjny i czekamy jakieś 15 minut.
7. Oklejamy sobie drzwi bo następny jest podkład który ma zupełnie inny kolor więc słabo by było przejechać sobie nim drzwi

8. Nakładamy pierwszą warstwę lakieru. Delikatnie pędzelkiem dziubiemy sobie z miejsca na miejsce tak żeby pokryć wszystko.


9. Jak już wszystko podeschnie to ściągamy taśmę i papier. Żeby polepszyć trochę efekt to możemy zetrzeć ranty papierem ściernym bo po odklejeniu taśmy będzie widoczne odcięcie. Później kładziemy drugą i trzecią warstwę.





10. No i na końcu sama przyjemność czyli składanie drzwi





PS.Całość zajęła mi z 4 godzinki na luzie z piwkiem

