Zaprawki drzwi tylnych
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Zaprawki drzwi tylnych
Cześć wszystkim W weekend trochę mi się nudziło i tak sobie pomyślałem że ogarnę temat drzwi tylnych które rdzewieją od ocierania o plastiki Wykorzystałem to co było w garażu więc oczywiście dało by się to zrobić lepiej i bardziej profesjonalnie ale dla takiego laika jak ja to wystarczy a kiedyś napiszę po jakim czasie znowu problem powrócił
1. Co miałem w garażu : klucz 8, papier ścierny, igła, taśma, gazeta, nitro, preparat antykorozyjny, podkład Musiałem zamówić zaprawkę lakierniczą w kolorze nadwozia (GYK) koszt 18 zł za 50 ml które w zupełności wystarczyło i kupić pędzelki (koszt 5 zł ale polecam wydać więcej bo moje były lipne )
2. U mnie problem wyglądał następująco:
3. Z początku myślałem że uda się temat ogarnąć bez ściągania listwy zewnętrznej ale okazało się że lakier odchodził głębiej więc zabrałem się za ich ściągniecie. Trzeba zacząć od odkręcenia śrubki (8) wewnątrz auta.
Później jest gorzej bo listwa trzyma się na 4 spinkach.
W tym momencie jak ktoś się boi to chyba lepiej wcześniej zamówić sobie te spinki na necie
Sorki nie zrobiłem zdjęcia ostatniej która jest inna bo przykręcana ale wydaje mi się że to najmniej prawdopodobne aby ją złamać bo wystarczy przekręcić całą listwę i wyjdzie. Przy każdej spince naciskamy delikatnie na dół i słychać jeden klik czyli górny zaczep wyskoczył a następnie lekko ciągnąć do siebie dźwigamy do góry i spinka wyskakuje I tak ze wszystkie po kolei. Przy okazji można wyczyścić cały syf który się zbiera pod spodem.
4. Najgorsze za nami więc teraz robota już leci
Bierzemy igłę czy cokolwiek ostrego i odrywamy cały ten lakier który odchodzi.
A następnie resztę rdzy która została jedziemy papierem ściernym.
5. Gdy już mamy wszystko oczyszczone to odtłuszczamy ten fragment przy pomocy nitro. Ja to robiłem jak był upał więc wszystko schło szybko ale musicie kontrolować żeby nie za wcześnie nakładać kolejnych warstw.
6. Nakładamy preparat antykorozyjny i czekamy jakieś 15 minut.
7. Oklejamy sobie drzwi bo następny jest podkład który ma zupełnie inny kolor więc słabo by było przejechać sobie nim drzwi Tutaj gazety i taśma . Następnie nie psikamy na maksa podkładem tylko delikatne krótkie pryśnięcia tak żeby było równo i nie spływało. Teraz czekamy do momentu aż podkład wyschnie.
8. Nakładamy pierwszą warstwę lakieru. Delikatnie pędzelkiem dziubiemy sobie z miejsca na miejsce tak żeby pokryć wszystko.
9. Jak już wszystko podeschnie to ściągamy taśmę i papier. Żeby polepszyć trochę efekt to możemy zetrzeć ranty papierem ściernym bo po odklejeniu taśmy będzie widoczne odcięcie. Później kładziemy drugą i trzecią warstwę.
10. No i na końcu sama przyjemność czyli składanie drzwi Wciskamy listwy przykręcamy tą jedną jedyną nakrętkę i cieszymy się faktem że w przyszłym roku klamka nie zostanie nam w ręce od przerdzewiałych drzwi
PS.Całość zajęła mi z 4 godzinki na luzie z piwkiem Efekt musicie ocenić sami. Ja robiłem to pierwszy raz więc pewnie nie jest idealnie ale szybko, tanio i nie widać różnicy a co najważniejsze drzwi na jakiś czas są zabezpieczone. Jak macie uwagi to zapraszam do komentowania
1. Co miałem w garażu : klucz 8, papier ścierny, igła, taśma, gazeta, nitro, preparat antykorozyjny, podkład Musiałem zamówić zaprawkę lakierniczą w kolorze nadwozia (GYK) koszt 18 zł za 50 ml które w zupełności wystarczyło i kupić pędzelki (koszt 5 zł ale polecam wydać więcej bo moje były lipne )
2. U mnie problem wyglądał następująco:
3. Z początku myślałem że uda się temat ogarnąć bez ściągania listwy zewnętrznej ale okazało się że lakier odchodził głębiej więc zabrałem się za ich ściągniecie. Trzeba zacząć od odkręcenia śrubki (8) wewnątrz auta.
Później jest gorzej bo listwa trzyma się na 4 spinkach.
W tym momencie jak ktoś się boi to chyba lepiej wcześniej zamówić sobie te spinki na necie
Sorki nie zrobiłem zdjęcia ostatniej która jest inna bo przykręcana ale wydaje mi się że to najmniej prawdopodobne aby ją złamać bo wystarczy przekręcić całą listwę i wyjdzie. Przy każdej spince naciskamy delikatnie na dół i słychać jeden klik czyli górny zaczep wyskoczył a następnie lekko ciągnąć do siebie dźwigamy do góry i spinka wyskakuje I tak ze wszystkie po kolei. Przy okazji można wyczyścić cały syf który się zbiera pod spodem.
4. Najgorsze za nami więc teraz robota już leci
Bierzemy igłę czy cokolwiek ostrego i odrywamy cały ten lakier który odchodzi.
A następnie resztę rdzy która została jedziemy papierem ściernym.
5. Gdy już mamy wszystko oczyszczone to odtłuszczamy ten fragment przy pomocy nitro. Ja to robiłem jak był upał więc wszystko schło szybko ale musicie kontrolować żeby nie za wcześnie nakładać kolejnych warstw.
6. Nakładamy preparat antykorozyjny i czekamy jakieś 15 minut.
7. Oklejamy sobie drzwi bo następny jest podkład który ma zupełnie inny kolor więc słabo by było przejechać sobie nim drzwi Tutaj gazety i taśma . Następnie nie psikamy na maksa podkładem tylko delikatne krótkie pryśnięcia tak żeby było równo i nie spływało. Teraz czekamy do momentu aż podkład wyschnie.
8. Nakładamy pierwszą warstwę lakieru. Delikatnie pędzelkiem dziubiemy sobie z miejsca na miejsce tak żeby pokryć wszystko.
9. Jak już wszystko podeschnie to ściągamy taśmę i papier. Żeby polepszyć trochę efekt to możemy zetrzeć ranty papierem ściernym bo po odklejeniu taśmy będzie widoczne odcięcie. Później kładziemy drugą i trzecią warstwę.
10. No i na końcu sama przyjemność czyli składanie drzwi Wciskamy listwy przykręcamy tą jedną jedyną nakrętkę i cieszymy się faktem że w przyszłym roku klamka nie zostanie nam w ręce od przerdzewiałych drzwi
PS.Całość zajęła mi z 4 godzinki na luzie z piwkiem Efekt musicie ocenić sami. Ja robiłem to pierwszy raz więc pewnie nie jest idealnie ale szybko, tanio i nie widać różnicy a co najważniejsze drzwi na jakiś czas są zabezpieczone. Jak macie uwagi to zapraszam do komentowania
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
2012 podobno to taka wada konstrukcyjna że w tym miejscu trze o plastik z progów dlatego schodzi lakier i wchodzi ruda
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
U mnie pkt 2 nie występuje. Rocznik 2013. Ale chyba odchylę te listwy. Mam stresa. Przednie i tylne drzwi tak samo? Z obu stron?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Nie, z przodu nic się nie dzieje z tyłu prawe i lewe drzwi może nie we wszystkich egzemplarzach tak jest lub cześć była poprawiona na gwarancji
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Zaraz idę sprawdzić moje
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Cieszę się że zmotywowałem chociaż do sprawdzania czy auta nie rdzewieją Ogólnoforumowa akcja sprawdzania tylnych drzwi
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Teraz sobie przypomniałem. Ja miałem wymienianą na gwarancji tylną listwę bo po pół roku od zakupu nowego auta było tak
viewtopic.php?f=75&t=646&hilit=listwa#p8629
Była wymieniana bo była złej długości co spowodowało wytarcie lakieru. Tutaj kontynuacja tego wątku i mój opis sprzed 5 lat
viewtopic.php?f=75&t=646&hilit=listwa&start=25#p9326
Duża więc szansa że będzie ok. No ale jeszcze nie sprawdziłem. Sprawdzę po pracy.
viewtopic.php?f=75&t=646&hilit=listwa#p8629
Była wymieniana bo była złej długości co spowodowało wytarcie lakieru. Tutaj kontynuacja tego wątku i mój opis sprzed 5 lat
viewtopic.php?f=75&t=646&hilit=listwa&start=25#p9326
Duża więc szansa że będzie ok. No ale jeszcze nie sprawdziłem. Sprawdzę po pracy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Sprawdziłem moje są ok. Tylko konserwacja się wylewała
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Też sprawdziłem u siebie. Czysto. Nawet nic rdzy nie udaje.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
No to gratuluję skoro u nikogo nie rdzewieje to będę miał manuala dla siebie jakbym zapomniał za parę lat
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Ja podejrzewam, że to jest problem wcześniejszych roczników lub typu lakieru w jakim jest malowane auto. Jedne mogą być trwalsze inne mniej Zerknij sobie jeszcze na klapę czy pod chromami też nie masz rdzy. To były częste przypadki, potem to poprawili dodając gumową podklejkę. A także pod uszczelkę otworu tylnej klapy (uwaga na wstrętny uszczelniający glut brudzący tapicerkę). Ja tam miałem zaczątki rudej, które szybko udało się zneutralizować.
Nie wiem czy powodem nie jest właśnie ten glut który utrudnia spływanie wody.
Nie wiem czy powodem nie jest właśnie ten glut który utrudnia spływanie wody.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- ZiomZielon
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 29 lip 2019, o 18:57
- Reputacja: 1
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.4T, LUJ, 140KM, benzyna
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Kontakt:
Re: Zaprawki drzwi tylnych
Dzięki za cynk zerknę na pewno
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości