kontrolka LPG w module liczników
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
No dobra. To jak zwiększyć napięcie na wyjściu układu?
Jeszcze mniejszy R1.?
Jeszcze mniejszy R1.?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Co rozumiesz przez wyjście układu? Dioda LED? Nie da się zmienić na niej napięcia, chyba że ją spalisz. Ono się zmienia w niewielkim zakresie zależnie od prądu sterującego. Możesz zwiększyć prąd przepływający przez diodę zmniejszajać ten rezystor R1. Daj 330, albo 220. Kiepską diodę zastosowałeś. Trzeba tam dać diodę o dużej luminacji wtedy jest większe pole manewru z regulacją jasności jej świecenia.
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
http://robotykadlapoczatkujacych.pl/lek ... -do-diody/
http://www.serwis-elektroniki.com.pl/wp ... 1_sr_2.pdf
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Jakiego koloru LED zastosowałeś?
Dodano po 1 minucie 43 sekundach:
http://robotykadlapoczatkujacych.pl/lek ... -do-diody/
http://www.serwis-elektroniki.com.pl/wp ... 1_sr_2.pdf
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Jakiego koloru LED zastosowałeś?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Tak wiem, że zwiększając prąd zwiększam napięcie. Dioda jest czerwona wyciągnięta z licznika testowego. Dosyć mocno świeci.
Na stole jak podłączyłem Twój układ do zasilacza podając 5v na zasilaniu i po 5v na obu wejściach dioda świeciła tak jak powinna.
I tutaj nie łap mnie za słowa. Jedno wejście na stałe 5v, drugie przerywałem. Wtedy dioda na wyjściu migała jasno.
Po podłączeniu do przełącznika brc. Miga ale słabo.
Dla tego mierzyłem napięcia. I wyszło mi, że na BRC_LED_LPG mam tylko 1,9v. Ja na stole z zasilacza dałem tam 5v.
Dla tego zastanawiałem się, czy przelitowanie kabelka w przełączniku coś zmieni.
Na stole jak podłączyłem Twój układ do zasilacza podając 5v na zasilaniu i po 5v na obu wejściach dioda świeciła tak jak powinna.
I tutaj nie łap mnie za słowa. Jedno wejście na stałe 5v, drugie przerywałem. Wtedy dioda na wyjściu migała jasno.
Po podłączeniu do przełącznika brc. Miga ale słabo.
Dla tego mierzyłem napięcia. I wyszło mi, że na BRC_LED_LPG mam tylko 1,9v. Ja na stole z zasilacza dałem tam 5v.
Dla tego zastanawiałem się, czy przelitowanie kabelka w przełączniku coś zmieni.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Nie w przypadku diody LED. Bo LED to nie żarówka, to często rzecz niezrozumiała dla nieelektroników . Gdy dioda świeci to ustala się na niej napięcie, tzw napięcie przewodzenia, które zmienia się w niewielkim zakresie w funkcji zmian prądu. To jest zjawisko podobne jak w diodzie zenera.
Sygnał BRC_LED_LPG nie służy do zasilania tylko do sterowania i tak jak napisałem, zależnie po której stronie tego rezystora 561 na centralce się podłączysz będzie się w takt migania diody na centralce zmieniać 0 do1,9V lub 0 do 5V - a to ma tylko wpływ na polaryzowanie bazy tranzystora Q2. I tu może być mały zonk bo na rezystorach R2 i R3 mamy dzielnik który z napięcia 1.9 może już nie polaryzować prawidłowo bazy Q2. Wtedy faktycznie twoja zmiana może pomóc.
Natomiast zasilanie na LED idzie linią BRC+5V , to od niego zależy i od rezystora R1 jakość świecenia twojej LED. Ale też jeżeli tranzystor Q2 jest źle polaryzowany za niskie napięcie i prąd bazy to nie uzyskuje prawidłowego stanu przewodzenia CE i to też może mieć wpływ na złe świecenie LED.
Wiedziałem, że będzie pod górkę nie mając tego pod ręką.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Weź się nie denerwuj.
Jak tylko przyjadę na warsztat zaczną się testy. Ale na początek sprawdzę tranzystor, czy go nie uwaliłem.
,, Ale też jeżeli tranzystor Q2 jest źle polaryzowany za niskie napięcie i prąd bazy to nie uzyskuje prawidłowego stanu przewodzenia CE i to też może mieć wpływ na złe świecenie LED"
I to jest chyba to, dla czego mi tak słabo świeci po podłą zenih do przełącznika. A dobrze przy podłączeniu do zasilacza.
Dzisiaj to chyba uda mi się sprawdzić.
Jak tylko przyjadę na warsztat zaczną się testy. Ale na początek sprawdzę tranzystor, czy go nie uwaliłem.
,, Ale też jeżeli tranzystor Q2 jest źle polaryzowany za niskie napięcie i prąd bazy to nie uzyskuje prawidłowego stanu przewodzenia CE i to też może mieć wpływ na złe świecenie LED"
I to jest chyba to, dla czego mi tak słabo świeci po podłą zenih do przełącznika. A dobrze przy podłączeniu do zasilacza.
Dzisiaj to chyba uda mi się sprawdzić.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Kurcze już drugi raz mi ktoś pisze żebym się nie denerwował. Z czego wy to wnioskujecie, że się denerwuję albo nie? Literki mi drgąja czy jak
Nie denerwuję się.
Nie denerwuję się.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Chyba po sobie tak wnioskujemy.
W sumie to czego tu się denerwować. Jeszcze parę testów i wszystko zagra. A dokładniej zamruga.
W sumie to czego tu się denerwować. Jeszcze parę testów i wszystko zagra. A dokładniej zamruga.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Układ po małych modyfikacjach działa tak jak sobie wymyśliłem i tak jak @wszim zaprojektował.
R1 =156ohm (470/3)
R2 = 21kohm (43kohm/2)
Zamiast wyciągać i lutować nowe oporniki o mniejszej oporności, dokładałem równolegle tę samą oporność. Przez to uzyskałem oporność pijedynczego opornika podzieloną przez ich ilość.
Chyba dobrze wyjaśniłem prawo Ohma.
R1 =156ohm (470/3)
R2 = 21kohm (43kohm/2)
Zamiast wyciągać i lutować nowe oporniki o mniejszej oporności, dokładałem równolegle tę samą oporność. Przez to uzyskałem oporność pijedynczego opornika podzieloną przez ich ilość.
Chyba dobrze wyjaśniłem prawo Ohma.
Ostatnio zmieniony 8 lip 2020, o 21:08 przez Bunioopl, łącznie zmieniany 1 raz.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Trzeba było wstawić PR-ki.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Jak już miałem te smdeki na płytce przylutowane, to łatwiej mi było dokładać następne niż PRków szukać.
Ale przez chwilę nawet o tym myślałem.
Ale przez chwilę nawet o tym myślałem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Dziwne, że zmieniałeś R4 Teoretycznie tutaj zmiany nie powinny mieć znaczącego wpływu.
Ważne, że się udało
Ważne, że się udało
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Dobrze Wojtku, że czuwasz.
Już poprawiłem. To R2 - 21,5kohm
Już poprawiłem. To R2 - 21,5kohm
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
A tak to wygląda.
Myślę, że będzie spko. Ciekawe tylko jak to będzie wyglądało, jak dwie zaczną w jednym czasie migać. Jedna czerwona, druga pomarańczowa.
https://youtu.be/zpB3AGaOP0w
Myślę, że będzie spko. Ciekawe tylko jak to będzie wyglądało, jak dwie zaczną w jednym czasie migać. Jedna czerwona, druga pomarańczowa.
https://youtu.be/zpB3AGaOP0w
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
fajny patent, ale zastanawiam się nad sensem takiej przeróbki ponieważ w tym przełączniku od gazu są diody które świecą i nawet jest buzer więc tak nie do końca rozumiem logiki
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Żeby było ładniej, bardziej efektownie i żeby była satysfakcja z własnoręcznie dokonanej modyfikacji. Zwłaszcza to ostatnie cieszy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
no to chyba że tak może i ja bym sobie takie coś zrobił
Ostatnio zmieniony 2 mar 2024, o 05:22 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunięto cytat.
Powód: Usunięto cytat.
- skull
- Stały bywalec
- Posty: 228
- Rejestracja: 5 gru 2016, o 15:04
- Reputacja: 36
- Imię: Michał
- Samochód: Chevrolet Lacetti SW
- Silnik: F16D3
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Kontakt:
Re: kontrolka LPG w module liczników
Możesz zrobić też całkowicie odwrotnie -> czyli wstawić centralkę do licznika, a tylko przycisk przełącznika wypuścić
Ja tak mam - chociaż fakt że też trzeba zmówić sobie trochę zmodyfikowaną nakładkę ikon licznika
Niedawno pozmieniałem sobie kolory diód (ale to wszystko jest malutkie do lutowania), nie jest to oczywiście konieczne - a mruga ta najniżej oczywiście
Ja tak mam - chociaż fakt że też trzeba zmówić sobie trochę zmodyfikowaną nakładkę ikon licznika
Niedawno pozmieniałem sobie kolory diód (ale to wszystko jest malutkie do lutowania), nie jest to oczywiście konieczne - a mruga ta najniżej oczywiście
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości