Dodanie zakladek w liczniku Uplevel za pomoca Op-Coma
: 24 lip 2024, o 19:08
Potrzebne nam będą:
Interfejs Op-Com, może być chiński ale na oryginalnym PIC żeby można było zmieniać w nim FW, inaczej jest duże ryzyko jego ubicia.
Program Op-Com by Fantomel, do znalezienia w sieci, ja używałem wersji OP-COM_200603a_EN_Pro_v20830_Free4All.
1. Instalujemy program oraz sterowniki.
2. Odpalamy program i wybieramy "Settings" 3. Wybieramy "Test interface" 4. Jeśli wersja FW jest zgodna otrzymamy taka informacje W przeciwnym razie program automatycznie zacznie nam aktualizować interfejs, tu jest bardzo ważne by mieć interfejs z oryginalnym PIC bo inaczej mamy po interfejsie.
Czasami żeby przeprowadzić powyższą procedure trzeba najpierw na pierwszym ekranie wejść w "Diagnostics", cofnąć się i dopiero wejść w "Settings". 5. Jeśli wszystko jest OK to cofamy się do pierwszego ekranu i wybieramy "Diagnostics" 6. Wybieramy interesujący nas rocznik, w moim przypadku był to 2013 7. Wybieramy "Insignie" 8. Następnie "Body" 9. I "Instrument Cluster" 10. Wybieramy którąś z wersji interfejsu 11. Czekamy na połączenie i wybieramy "Programming" 12. Teraz "Program Variant Configuration" 13. I mamy możliwość wyboru poszczególnych zakładek, "Present" to włączona "Not Present" to wyłączona, przyciskami "Previous" i "Next" przełaczami pomiędzy kilkoma zbiorami. 14. wybieramy interesującą nas zakładkę, zmieniamy jej status i klikamy "Program" 15. Potwierdzamy 16. Po otrzymaniu takiego komunikatu cala procedura jest zakończona i wybrane zakładki powinny być aktywne, możemy je przetestować na liczniku.
W zależności od wyposażenia samochodu cześć wybranych zakładek może się nie pojawić bądź mieć zerowa funkcjonalność (tak jak kompas jeśli w samochodzie nie ma oryginalnego GPS-u) P.S.
Możemy też wejść sobie jeszcze w zakładkę "Vehicle" Następnie w "Detailed Vehicle DTC Information" I poczekać chwile to program sprawdzi z jakimi modułami może się połączyć i czy są w nich jakieś błędy Co ciekawe u mnie pokazuje silnik F18D4 zamiast A14NET.
Interfejs Op-Com, może być chiński ale na oryginalnym PIC żeby można było zmieniać w nim FW, inaczej jest duże ryzyko jego ubicia.
Program Op-Com by Fantomel, do znalezienia w sieci, ja używałem wersji OP-COM_200603a_EN_Pro_v20830_Free4All.
1. Instalujemy program oraz sterowniki.
2. Odpalamy program i wybieramy "Settings" 3. Wybieramy "Test interface" 4. Jeśli wersja FW jest zgodna otrzymamy taka informacje W przeciwnym razie program automatycznie zacznie nam aktualizować interfejs, tu jest bardzo ważne by mieć interfejs z oryginalnym PIC bo inaczej mamy po interfejsie.
Czasami żeby przeprowadzić powyższą procedure trzeba najpierw na pierwszym ekranie wejść w "Diagnostics", cofnąć się i dopiero wejść w "Settings". 5. Jeśli wszystko jest OK to cofamy się do pierwszego ekranu i wybieramy "Diagnostics" 6. Wybieramy interesujący nas rocznik, w moim przypadku był to 2013 7. Wybieramy "Insignie" 8. Następnie "Body" 9. I "Instrument Cluster" 10. Wybieramy którąś z wersji interfejsu 11. Czekamy na połączenie i wybieramy "Programming" 12. Teraz "Program Variant Configuration" 13. I mamy możliwość wyboru poszczególnych zakładek, "Present" to włączona "Not Present" to wyłączona, przyciskami "Previous" i "Next" przełaczami pomiędzy kilkoma zbiorami. 14. wybieramy interesującą nas zakładkę, zmieniamy jej status i klikamy "Program" 15. Potwierdzamy 16. Po otrzymaniu takiego komunikatu cala procedura jest zakończona i wybrane zakładki powinny być aktywne, możemy je przetestować na liczniku.
W zależności od wyposażenia samochodu cześć wybranych zakładek może się nie pojawić bądź mieć zerowa funkcjonalność (tak jak kompas jeśli w samochodzie nie ma oryginalnego GPS-u) P.S.
Możemy też wejść sobie jeszcze w zakładkę "Vehicle" Następnie w "Detailed Vehicle DTC Information" I poczekać chwile to program sprawdzi z jakimi modułami może się połączyć i czy są w nich jakieś błędy Co ciekawe u mnie pokazuje silnik F18D4 zamiast A14NET.