[Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
: 13 cze 2019, o 12:47
Witam,
Chciałbym podzielić się informacjami na temat wymiany zestawy naprawczego z Chevroleta Cruze 2012 kombi na pełne koło zapasowe 205/55/R16 bez wymiany wytłoczek na oryginalne. Na opis takiej wymiany i jej możliwość natknąłem się w Internecie na kilku forach (również na naszym: viewtopic.php?f=85&t=5400) ale nigdzie nie było dokładnych informacji, więc jeśli moja instrukcja komuś pomoże będzie mi bardzo miło.
Na początek potrzebne narzędzia:
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.

Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:

Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).

Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:

Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):


Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.

Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:

A juz po prawidłowym docięciu tak:

WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)

Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:

Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. jak kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):

Po zakończeniu prac całość wygląda tak:


W razie pytań chętnie podpowiem.
PS. Niestety kompresor na wysokość nie mieści się pod podłogą ale wożę go dalej w bagażniku
Chciałbym podzielić się informacjami na temat wymiany zestawy naprawczego z Chevroleta Cruze 2012 kombi na pełne koło zapasowe 205/55/R16 bez wymiany wytłoczek na oryginalne. Na opis takiej wymiany i jej możliwość natknąłem się w Internecie na kilku forach (również na naszym: viewtopic.php?f=85&t=5400) ale nigdzie nie było dokładnych informacji, więc jeśli moja instrukcja komuś pomoże będzie mi bardzo miło.
Na początek potrzebne narzędzia:
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
A juz po prawidłowym docięciu tak:
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. jak kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
W razie pytań chętnie podpowiem.
PS. Niestety kompresor na wysokość nie mieści się pod podłogą ale wożę go dalej w bagażniku
