[Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
- Badyl91
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
- Reputacja: 4
- Imię: Badyl
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 (91kW)
- Lokalizacja: Maz
- Kontakt:
[Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Witam,
Chciałbym podzielić się informacjami na temat wymiany zestawy naprawczego z Chevroleta Cruze 2012 kombi na pełne koło zapasowe 205/55/R16 bez wymiany wytłoczek na oryginalne. Na opis takiej wymiany i jej możliwość natknąłem się w Internecie na kilku forach (również na naszym: viewtopic.php?f=85&t=5400) ale nigdzie nie było dokładnych informacji, więc jeśli moja instrukcja komuś pomoże będzie mi bardzo miło.
Na początek potrzebne narzędzia:
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
A juz po prawidłowym docięciu tak:
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. jak kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
W razie pytań chętnie podpowiem.
PS. Niestety kompresor na wysokość nie mieści się pod podłogą ale wożę go dalej w bagażniku
Chciałbym podzielić się informacjami na temat wymiany zestawy naprawczego z Chevroleta Cruze 2012 kombi na pełne koło zapasowe 205/55/R16 bez wymiany wytłoczek na oryginalne. Na opis takiej wymiany i jej możliwość natknąłem się w Internecie na kilku forach (również na naszym: viewtopic.php?f=85&t=5400) ale nigdzie nie było dokładnych informacji, więc jeśli moja instrukcja komuś pomoże będzie mi bardzo miło.
Na początek potrzebne narzędzia:
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
A juz po prawidłowym docięciu tak:
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. jak kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
W razie pytań chętnie podpowiem.
PS. Niestety kompresor na wysokość nie mieści się pod podłogą ale wożę go dalej w bagażniku
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
no super, ale obrazki się nie ładują
skorzystaj z opcji dodaj pliki w pisaniu posta.
skorzystaj z opcji dodaj pliki w pisaniu posta.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 245
- Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.4T 140KM
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Też to kiedyś zrobiłem wycinając plastik, plus wkleiłem mębrame epdm;) z pomocą przyszły mi posty z naszego forum gdy jeszcze nie byłem użytkownikiem
- Badyl91
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
- Reputacja: 4
- Imię: Badyl
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 (91kW)
- Lokalizacja: Maz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
W czasie pisania postu w podglądzie jak i chwilę po umieszczeniu zdjęcia były widoczne zarówno z wersji mobilnej przeglądarki jak i z komputera. Chętnie poprawię temat o zdjęcia niestety po pojawieniu się kolejnych postów jego edycja jest dla mnie zablokowana. Czy byłaby możliwość odblokowania. W tym temacie zdjęcia są najważniejsze.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Nie wrzucaj zdjęć poprzez jakiś chomikimage tylko poprzez nasz serwer -załączniki - dodaj plik.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- Badyl91
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
- Reputacja: 4
- Imię: Badyl
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 (91kW)
- Lokalizacja: Maz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Na początek potrzebne narzędzia:
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
A juz po prawidłowym docięciu tak:
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.
Czas prac: 2-4h
Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
A juz po prawidłowym docięciu tak:
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
- Badyl91
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
- Reputacja: 4
- Imię: Badyl
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 (91kW)
- Lokalizacja: Maz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. Ja kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
W razie pytań chętnie podpowiem.
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. Ja kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
W razie pytań chętnie podpowiem.
- adammalecki
- Specjalista
- Posty: 473
- Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
- Reputacja: 10
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
- Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
- Lokalizacja: CCH
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Możesz podać gdzie kupiłeś oryginalny zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem ?
I jak to wygląda kosztowo.
I jak to wygląda kosztowo.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford
- Henry Ford
- Badyl91
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
- Reputacja: 4
- Imię: Badyl
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.6 (91kW)
- Lokalizacja: Maz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Zestaw kupiłem na allegro (https://allegro.pl/oferta/oe-opel-narze ... ZDI0Mzg%3D) z tym, że mnie ten zestaw kosztował 120zł z przesyłką (16.10.2018 r.) teraz jak widzę podrożał u tego sprzedającego...
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 18 sty 2020, o 06:19
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Chevrolet Cruze SW
- Silnik: 1.4T, 140 KM
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Upper Silesia, Katowice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi
Dzięki bardzo za fotorelacje. Jak tylko się zrobi cieplej, zabieram się za ten plastik
Dopytam tylko: pełny wymiar koła tj. 205/60/R16 wchodzi bez problemu?
Dopytam tylko: pełny wymiar koła tj. 205/60/R16 wchodzi bez problemu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości