[Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Badyl91
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
Reputacja: 4
Imię: Badyl
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 (91kW)
Lokalizacja: Maz
Kontakt:

[Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Badyl91 » 13 cze 2019, o 12:47

Witam,

Chciałbym podzielić się informacjami na temat wymiany zestawy naprawczego z Chevroleta Cruze 2012 kombi na pełne koło zapasowe 205/55/R16 bez wymiany wytłoczek na oryginalne. Na opis takiej wymiany i jej możliwość natknąłem się w Internecie na kilku forach (również na naszym: viewtopic.php?f=85&t=5400) ale nigdzie nie było dokładnych informacji, więc jeśli moja instrukcja komuś pomoże będzie mi bardzo miło.

Na początek potrzebne narzędzia:

1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.


Czas prac: 2-4h

Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.

Obrazek

Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:

Obrazek

Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).

Obrazek

Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:

Obrazek

Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):

Obrazek

Obrazek

Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.

Obrazek

Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:

Obrazek

A juz po prawidłowym docięciu tak:

Obrazek

WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)

Obrazek

Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:

Obrazek

Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. jak kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):

Obrazek

Po zakończeniu prac całość wygląda tak:

Obrazek

Obrazek

W razie pytań chętnie podpowiem.

PS. Niestety kompresor na wysokość nie mieści się pod podłogą ale wożę go dalej w bagażniku :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: etac » 13 cze 2019, o 13:23

no super, ale obrazki się nie ładują :)

skorzystaj z opcji dodaj pliki w pisaniu posta.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Niedzwiedz
Stały bywalec
Posty: 245
Rejestracja: 8 maja 2019, o 19:38
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.4T 140KM
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Niedzwiedz » 13 cze 2019, o 14:59

Też to kiedyś zrobiłem wycinając plastik, plus wkleiłem mębrame epdm;) z pomocą przyszły mi posty z naszego forum gdy jeszcze nie byłem użytkownikiem ;)

Awatar użytkownika
Badyl91
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
Reputacja: 4
Imię: Badyl
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 (91kW)
Lokalizacja: Maz
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Badyl91 » 13 cze 2019, o 15:49

W czasie pisania postu w podglądzie jak i chwilę po umieszczeniu zdjęcia były widoczne zarówno z wersji mobilnej przeglądarki jak i z komputera. Chętnie poprawię temat o zdjęcia niestety po pojawieniu się kolejnych postów jego edycja jest dla mnie zablokowana. Czy byłaby możliwość odblokowania. W tym temacie zdjęcia są najważniejsze.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: szczuplin » 13 cze 2019, o 16:28

Nie wrzucaj zdjęć poprzez jakiś chomikimage tylko poprzez nasz serwer -załączniki - dodaj plik.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Badyl91
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
Reputacja: 4
Imię: Badyl
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 (91kW)
Lokalizacja: Maz
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Badyl91 » 13 cze 2019, o 17:02

Na początek potrzebne narzędzia:

1) Płaski śrubokręt,
2) Klucz nasadka sześciokątny (najwygodniej grzechotka) rozmiar o ile pamiętam 10.
3) Szlifierka kątowa z tarczą (ja ciąłem tarczą do metalu) - najlepiej z regulacją obrotów aby wyczuć plastik tak aby go nie stopić za bardzo)
4) Pilnik/papier ścierny do wygładzenia krawędzi po cięciu szlifierką.


Czas prac: 2-4h

Prace rozpoczynamy od wyjęcia wszystkiego z bagażnika dla wygody łącznie z roletą, następnie przez tylne drzwi opuszczamy oparcie tylnej kanapy i podważamy plastikowe zatrzaski łączące składaną podłogę bagażnika z plastikową wytłoczką płaskim śrubokrętem, najlepiej poprzez wsadzenie go pomiędzy te elementy (składana podłoga i wytłoczka) i rozepchnięcie.
1.jpg
Spinki te wyglądają tak, musimy wyjąć 4 szt.:
2.jpg
Następnie wyciągamy składaną podłogę bagażnika i odsłaniamy wytłoczkę która jest sprawcą całego zamieszania. Każda z wytłoczek przykręcona jest do karoserii 2 śrubami sześciokątnymi, oraz pomiędzy sobą są spięte na 3 „zatrzaski” (widoczne na poniższym zdjęciu).
3.jpg
Wyjmujemy w odpowiedniej kolejności, najpierw prawa część, następnie lewa:
4.jpg
Następnie po wyciągnięciu możemy zabrać się do prac ze szlifierką. I tu ważna uwaga metoda prób i błędów starałem się wyciąć jak najmniej plastiku, aby w jak najmniejszym stopniu osłabić konstrukcję na której spoczywa podłoga bagażnika (większość zdjęć dostępnych w Internecie obejmuje wycięcie większej ilości plastiku). Poniżej kilka zdjęć z zabiegu cięcia, które przybliżą linię cięcia (czerwona, o żółtym kolorze powiem poniżej):
5.jpg
6.jpg
Warto odkleić miękki podkład z wyciętych elementów i przykleić go do wytłoczki, które zamontujemy w samochodzie na pionowych ściankach wnęki na koło.
7.jpg
Jeśli chodzi o zaznaczony na żółto fragment to jest on lekko zgrubiony i niestety trzeba go lekko ściąć jak na zdjęciu poniżej, brak cięcia w tym miejscu wygląda tak:
8.jpg
A juz po prawidłowym docięciu tak:
9.jpg
WAŻNE NIE OBCINAJCIE GÓRNEJ KRAWĘDZI!!! (ZAZNACZONEJ NA ZIELONO)
10.jpg

Awatar użytkownika
Badyl91
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
Reputacja: 4
Imię: Badyl
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 (91kW)
Lokalizacja: Maz
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Badyl91 » 13 cze 2019, o 17:03

Ostre krawędzie możemy wygładzić pilnikiem lub papierem ściernym (plastik dość twardy). Następnie przystępujemy do montażu w kolejności odwrotnej jak było to przedstawione, lewa część, prawa część, przykręcamy:
11.jpg
Następnie podłoga bagażnika na 4 spinki i na koniec roleta. Jeśli chodzi o samo koło warto dołożyć sobie lewarek. Ja kupiłem cały zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem (GM 95408455) - ale nie polecam tego klucza do odkręcania kół najlepiej nadaje się tylko jako ramię lewarka (ale zawsze da sie nim odkręcić):
12.jpg
12.jpg (20.56 KiB) Przejrzano 5602 razy
Po zakończeniu prac całość wygląda tak:
13.jpg
14.jpg
W razie pytań chętnie podpowiem.

Awatar użytkownika
adammalecki
Specjalista
Posty: 473
Rejestracja: 6 wrz 2018, o 17:33
Reputacja: 10
Imię: Adam
Samochód: Cruze LS+MR,Spark LT
Silnik: 1.6 124KM, 1.2 84KM
Lokalizacja: CCH
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: adammalecki » 13 cze 2019, o 22:22

Możesz podać gdzie kupiłeś oryginalny zestaw z wytłoczką, kluczem i lewarkiem ?
I jak to wygląda kosztowo.
Nic nie jest szczególnie trudne, jeżeli podzielisz to na małe zadania.
- Henry Ford

Awatar użytkownika
Badyl91
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 4 sty 2019, o 18:23
Reputacja: 4
Imię: Badyl
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 (91kW)
Lokalizacja: Maz
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Badyl91 » 14 cze 2019, o 09:54

Zestaw kupiłem na allegro (https://allegro.pl/oferta/oe-opel-narze ... ZDI0Mzg%3D) z tym, że mnie ten zestaw kosztował 120zł z przesyłką (16.10.2018 r.) teraz jak widzę podrożał u tego sprzedającego...

Lowell
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 18 sty 2020, o 06:19
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Chevrolet Cruze SW
Silnik: 1.4T, 140 KM
LPG: Nie
Lokalizacja: Upper Silesia, Katowice
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana zestawu naprawczego na pełne koło zapasowe - kombi

Post autor: Lowell » 11 lut 2020, o 10:24

Dzięki bardzo za fotorelacje. Jak tylko się zrobi cieplej, zabieram się za ten plastik :-)
Dopytam tylko: pełny wymiar koła tj. 205/60/R16 wchodzi bez problemu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości