Uwaga dla tych,co szybko czytają: NIE DA SIĘ COFNĄĆ tłoczka tylnego zacisku bez jednoczesnego obracania - 'wkręcania' go w zacisk. Zignorowanie tego ostrzeżenia grozi nieodwracalnym uszkodzeniem zacisku!
Jeżeli chodzi o numer katalogowy klocków to LP2167 (DELPHI, których nie polecam bo strasznie piszczą), klocki pasują do samochodów z felgami 17". Producenci na klockach oznaczają do kół 15 (benzynowce) i 16 calowych (diesle).
Jeżeli chodzi o wymianę i narzędzia (z chińskimi kluczami nie ma co zaczynać) to potrzebne będą:
- klucz płaski 18
- nasadki 10, 15
- grzechotka
- ścisk stolarski
- klucz żabka
- wąska szczotka druciana,
- kawałek drutu żeby podwiesić jarzmo.
Na początku standardowo, odkręcamy koło i pokazuje się tarcza z klockami.

Z tyłu śruby (10) które odkręcamy w pierwszej kolejności.
Później z tyłu są śruby (15) które widoczne są od środkowej części samochodu.
Na początek proponuję się zaopatrzyć w kawałek rury lub inną przedłużkę bo wszystkie śruby są zakręcone w taki sposób że bez tych prymitywnych przedmiotów nie damy rady.
Po odkręceniu 4 śrub możemy zrzucić jarzmo ze starymi klockami i podwiesić je za pomocą drutu np. do sprężyn.
Po wyciągnięciu starych klocków czyścimy zacisk za pomocą szczotki drucianej, głównie prowadnice (blaszki). Niektóre firmy jak przeglądałem katalogi online to blaszki dodawały razem z klockami, Delphi na tym elemencie oszczędził i nie dorzucił do kompletu. Przed założeniem nowych możemy delikatnie posmarować smarem wyczyszczone blaszki.
Za pomocą klucza Torx 30 odkręcamy śrubę zabezpieczającą tarczę

Porównanie tarcz


Po ściągnięciu tarczy przechodzimy to czyszczenia piast



Po dokładnym oczyszczeniu montujemy tarczę i zabezpieczamy śrubą (torx 30)

Przechodzimy do wciskania tłoczka. Wiem, że niektórzy używają do tego łomu lub rury. Dla mnie najlepsza metodą jest użycie ścisku stolarskiego i klucza żabki. Przy pierwszym kole nie musiałem używać żabki ponieważ ściskając tłoczek końcówka ścisku także go skręcała dlatego zrobiłem to mając założone jarzmo na kole. Przy drugim kole musiałem podczas ściskania używać żabki i kręcić tłoczkiem.
Można także ściskać mając wszystko ściągnięte.


Całość skręcamy w odwrotnej kolejności. Po uruchomieniu silnika najpierw naciskamy kilka razy hamulec żeby dobrze docisnąć tłoczek oraz klocki do tarczy, dopiero później ruszamy samochodem.
Nowa tarcza z nowymi klockami

Podczas drugiej wymiany okazało się, że zacisk lub klocek się zablokował bo z jednej strony klocki były OK natomiast z lewej klocek był zjechany do blachy


Numery części jakie zostały użyte
