[Cruze] Podświetlenie klamek i podłoża
: 20 cze 2018, o 20:38
Wstawiam po lekkiej zwłoce treściwy (mam nadzieje) manual, po którym każdy będzie wiedział jak się zabrać za tą modyfikacje Jedna uwaga, przewody wtyczki i inne detale moga się różnić w zależnośći od roku modelowego auta, autem na którym przeprowadzony jest manual jest MY2104. No to startujemy
Zaczynamy od drzwi pasażerskich przednich, musimy najpierw rozebrać schowek, aby dostać się do wtyczki z kablami. Demontujemy schowek do tego stopnia aby dostać się do filtra kabinowego. Ukazuje nam się taki widok:
Odkręcamy 4 śrubki, zostaje nam jeszcze 1 która znajduje się po prawej stronie pod osłoną przyciska poduszki powietrznej. Trzyma sie ona na samych zatrzaskach więc podważamy i wyskoczy bez problemu
Odpinamy wtyczke poduszki, aby nie wisiała razem z osłoną na kabelku po czym odkręcamy ostatnią śrubke. Teraz możemy wyciągnąć schowek, trzyma się on na paru zaczepach, więc mocnym ruchem szarpiemy do siebie. Zostaje jeszcze tylko odczepic wtyczkę od oświetlenia schowka która sie ukaże po wyciagnięciu schowka.
Teraz mamy już właściwie zdemontowany schowek
Mamy teraz dostęp do wtyczki, dzięki której przeciągniemy kable do zasilania lampki w klamce. U mnie jest ona zakryta całkowicie grubą gąbką, jest ona na tyle dobrze zamaskowana że za pierwszym razem przestraszyłem się że może w moim roczniku została ona ukryta za blachą czy inne cuda
Wyciągamy mocno gabke, naprawde mocno tam siedzi więc trzeba się nasiłować. I ukazuje się nam wtyczka w całej okazałości
Teraz ściągamy próg przedni, słupek B i prób tylni. Wszystkie siedzą na zatrzaskach i zaczepach, zaczynamy od progu przedniego, ciagniemy go do góry aż wyskoczy, następnie próg tylni tak samo i na końcu słupek B, którego zaczynamy demontować od góry, gdyż tam ma najwięcej zatrzasków, bardzo mocno siedzi, proponuje mocno szarpnąć a nie ciagnąć bo się może delikatnie odkształcić plastik. Po zdemontowaniu wyglądaja tak:
Przechodzimy do demontażu drzwi, na początku musimy ściągnąc osłone w rogu przy lusterku. Siedzi na zatrzasku i zaczepie, podważamy od góry i lekko ciagniemy ku górze.
Teraz odkręcamy 2 śrubki. Podważamy czymś zaślepke w klamce, po wyjęciu jej ukazuje nam się delikwent. Odkręcamy. Druga znajduje się we wnęce pod gumową zaślepką. Odkręcamy.
Teraz drzwi trzymają sie jedynie i aż na 8 zatrzaskach które sa rozmieszczone na krawędziach. Łapiemy za ścianke schowka dolnego i mocnym ruchem szarpiemy do siebie. Bardzo mocno się trzymają więc nie bójcie sie użyć siły, ale uważajcie żeby nie pociagnąć ich za mocno gdy puszczą dolne zatrzaski, bo wtedy górne zatrzaski zostają tam gdzie były i możemy przez przypadek urwać mocowania po bokach, ja tak zrobiłem 2 razy, pózniej skleiłem klejem na gorąco. Po odczepieniu boczka wyciagamy klamke z mocowania drzwi, trzymają ją 4 zatrzaski po 1 z każdej strony, podważamy klamke z każdej strony aż wyskoczy z mocowań.
I ukazuja się nam gołe drzwi.
Mamy teraz folie, której czesć należy odkleić żeby dostać się do wtyczki w drzwiach, polecam suszarke, wtedy klej nie straci tak na jakości.
Teraz odpinamy klamke od drutu, łatwo ją ściagnąć, wystarczy pomyśleć
Wszystko obecnie prezentuje się w ten sposób
Teraz musimy podciągnąć przewody do podświetlenia klamki, + proponuje wziąć z przycisku trakcji (zółty kabelek), w moim wypadku mogłem się wpiąć w przewód biegnący pod schowkiem do podświetlenia lampek podsufitki. Mase natomiast bierzemy z śruby, która znajduje się pod progiem przednim
Teraz 2 kabelki przeciągamy nad wtyczką. Wcześniej jednak odciagamy z zewnątrz gumowy tunel, na górnej cześci jest coś takiego jak zatrzask, wciskamy go do dołu i podważamy. Teraz przeciągamy 2 kable nad wtyczką, proponuje zrobić to czymś sztywnym, ja to zrobiłem sztywnym patykiem. Kable przeciagamy tunelem do drzwi
Teraz wycinamy dziure w klamce. Bedzie to jedna z najbardziej monotonnych rzeczy w waszym życiu więc ostrzegam Owijamy klamke taśmą malarską, aby nie zarysować jej, proponuje ponadto włożyć do jej środka gumową nakłądke z drzwi, uchroni nas ona od niechcianych ukłuć pilnika/noża, wtedy mozemy samą dziure wycinac troche odważniej i co idzie szybciej. Po wycięciu dziury, piłujemy górną czesc klamki, aby światłowód wszedł głębiej i struktura klamki od środkabyła miła w dotyku (aby nie było czuć róznicy wysokości, bo bez spiłowania światłowód będzie lekko cofnięty. I nie zapominajmy o kierunku światłowodu, są one lewe i prawe, dioda powinna świecić w kierunku tyłu auta, nie na odwrót Na koniec zawalmy wszystko klejem na gorąco aby nawet trzesienie ziemi nie przesuneło o milimetr (wiem że przesadziłem )
Teraz zajmujemy się przeprowadzeniem przewodów do lampek oświetlających podłoże. Za folią znajduje się wtyczka, z niej bierzemy + z grubego czerwonego przewodu i mase z szarego (masa pojawia się tylko po otwarciu drzwi).
Dodatkowo zabezpieczamy sie bezpiecznikiem 1A, w razie pecha oczywiscie
Teraz wycinamy odpowiedni otwór na lampke, jeśli wytniemy odpowiednio nie trzeba jej będzie niczym przyklejac bo będzie siedziec zakleszczona
A oto efekt finalny w drzwiach prawych przednich
Sytuacja w drzwiach prawych tylnich jest identyczna, robimy wszystko tak samo, plus i minus zwyczajnie przeciągamy pod progami i dalej do wtyczki.
Sytuacja zmienia się delikatnie w drzwiach kierowcy, tam nie przeciagamy nic nad wtyczkami, zasilanie do podświetlenie klamek bierzemy z wtyczki prowadzącej do joysticka (wtyczka czarna).
Podpinamy sie pod kabelek czarny (-) i żólty (+). UWAGA we wtyczce sa aż 3 żółte kabelki, ale tylko jeden jest całkowicie żółty, reszta jest żóło- fioletowa i żółto-szary?. podpinamy sie pod czysty żółty.
Jeśli chodzi o zasilanie lampki podłoża, sytuacja tez się lekko zmienia, co prawda dalej mamy czerwony kabel (+) pod który się podpinamy lecz teraz pojawiają się 2 szare, podłączamy się pod ten, które jest bliżej środka wtyczki.
I efekt
Co do drzwi lewych tylnich, sytuacja taka sama jak prawych, + z trakcji, kabelek musimy poprzeciągać po lewej stronie lewarka i pod kierownicą a minus analogicznie jak po prawej stronie, ze śruby.
I koniec, w ten sposób mamy komplekoswe podświetlenie klamek, którego natężenie zmienia się wraz z rozjaśnianiem ściemnianiem kokpitu i oświetlenie podłoża po otwarciu drzwi które naprawde wygląda w nocy imponująco To tyle, powodzenia wszystkim chętnym i jeszcze raz cierpliwości przy piłowaniu klamek
Wrzucam na koniec wszystkie zdjęcia w załączniki, na serwerach forum na pewno przetrwają w przeciwieństwie do tych w poście jak to bywa po pewnym czasie
Zaczynamy od drzwi pasażerskich przednich, musimy najpierw rozebrać schowek, aby dostać się do wtyczki z kablami. Demontujemy schowek do tego stopnia aby dostać się do filtra kabinowego. Ukazuje nam się taki widok:
Odkręcamy 4 śrubki, zostaje nam jeszcze 1 która znajduje się po prawej stronie pod osłoną przyciska poduszki powietrznej. Trzyma sie ona na samych zatrzaskach więc podważamy i wyskoczy bez problemu
Odpinamy wtyczke poduszki, aby nie wisiała razem z osłoną na kabelku po czym odkręcamy ostatnią śrubke. Teraz możemy wyciągnąć schowek, trzyma się on na paru zaczepach, więc mocnym ruchem szarpiemy do siebie. Zostaje jeszcze tylko odczepic wtyczkę od oświetlenia schowka która sie ukaże po wyciagnięciu schowka.
Teraz mamy już właściwie zdemontowany schowek
Mamy teraz dostęp do wtyczki, dzięki której przeciągniemy kable do zasilania lampki w klamce. U mnie jest ona zakryta całkowicie grubą gąbką, jest ona na tyle dobrze zamaskowana że za pierwszym razem przestraszyłem się że może w moim roczniku została ona ukryta za blachą czy inne cuda
Wyciągamy mocno gabke, naprawde mocno tam siedzi więc trzeba się nasiłować. I ukazuje się nam wtyczka w całej okazałości
Teraz ściągamy próg przedni, słupek B i prób tylni. Wszystkie siedzą na zatrzaskach i zaczepach, zaczynamy od progu przedniego, ciagniemy go do góry aż wyskoczy, następnie próg tylni tak samo i na końcu słupek B, którego zaczynamy demontować od góry, gdyż tam ma najwięcej zatrzasków, bardzo mocno siedzi, proponuje mocno szarpnąć a nie ciagnąć bo się może delikatnie odkształcić plastik. Po zdemontowaniu wyglądaja tak:
Przechodzimy do demontażu drzwi, na początku musimy ściągnąc osłone w rogu przy lusterku. Siedzi na zatrzasku i zaczepie, podważamy od góry i lekko ciagniemy ku górze.
Teraz odkręcamy 2 śrubki. Podważamy czymś zaślepke w klamce, po wyjęciu jej ukazuje nam się delikwent. Odkręcamy. Druga znajduje się we wnęce pod gumową zaślepką. Odkręcamy.
Teraz drzwi trzymają sie jedynie i aż na 8 zatrzaskach które sa rozmieszczone na krawędziach. Łapiemy za ścianke schowka dolnego i mocnym ruchem szarpiemy do siebie. Bardzo mocno się trzymają więc nie bójcie sie użyć siły, ale uważajcie żeby nie pociagnąć ich za mocno gdy puszczą dolne zatrzaski, bo wtedy górne zatrzaski zostają tam gdzie były i możemy przez przypadek urwać mocowania po bokach, ja tak zrobiłem 2 razy, pózniej skleiłem klejem na gorąco. Po odczepieniu boczka wyciagamy klamke z mocowania drzwi, trzymają ją 4 zatrzaski po 1 z każdej strony, podważamy klamke z każdej strony aż wyskoczy z mocowań.
I ukazuja się nam gołe drzwi.
Mamy teraz folie, której czesć należy odkleić żeby dostać się do wtyczki w drzwiach, polecam suszarke, wtedy klej nie straci tak na jakości.
Teraz odpinamy klamke od drutu, łatwo ją ściagnąć, wystarczy pomyśleć
Wszystko obecnie prezentuje się w ten sposób
Teraz musimy podciągnąć przewody do podświetlenia klamki, + proponuje wziąć z przycisku trakcji (zółty kabelek), w moim wypadku mogłem się wpiąć w przewód biegnący pod schowkiem do podświetlenia lampek podsufitki. Mase natomiast bierzemy z śruby, która znajduje się pod progiem przednim
Teraz 2 kabelki przeciągamy nad wtyczką. Wcześniej jednak odciagamy z zewnątrz gumowy tunel, na górnej cześci jest coś takiego jak zatrzask, wciskamy go do dołu i podważamy. Teraz przeciągamy 2 kable nad wtyczką, proponuje zrobić to czymś sztywnym, ja to zrobiłem sztywnym patykiem. Kable przeciagamy tunelem do drzwi
Teraz wycinamy dziure w klamce. Bedzie to jedna z najbardziej monotonnych rzeczy w waszym życiu więc ostrzegam Owijamy klamke taśmą malarską, aby nie zarysować jej, proponuje ponadto włożyć do jej środka gumową nakłądke z drzwi, uchroni nas ona od niechcianych ukłuć pilnika/noża, wtedy mozemy samą dziure wycinac troche odważniej i co idzie szybciej. Po wycięciu dziury, piłujemy górną czesc klamki, aby światłowód wszedł głębiej i struktura klamki od środkabyła miła w dotyku (aby nie było czuć róznicy wysokości, bo bez spiłowania światłowód będzie lekko cofnięty. I nie zapominajmy o kierunku światłowodu, są one lewe i prawe, dioda powinna świecić w kierunku tyłu auta, nie na odwrót Na koniec zawalmy wszystko klejem na gorąco aby nawet trzesienie ziemi nie przesuneło o milimetr (wiem że przesadziłem )
Teraz zajmujemy się przeprowadzeniem przewodów do lampek oświetlających podłoże. Za folią znajduje się wtyczka, z niej bierzemy + z grubego czerwonego przewodu i mase z szarego (masa pojawia się tylko po otwarciu drzwi).
Dodatkowo zabezpieczamy sie bezpiecznikiem 1A, w razie pecha oczywiscie
Teraz wycinamy odpowiedni otwór na lampke, jeśli wytniemy odpowiednio nie trzeba jej będzie niczym przyklejac bo będzie siedziec zakleszczona
A oto efekt finalny w drzwiach prawych przednich
Sytuacja w drzwiach prawych tylnich jest identyczna, robimy wszystko tak samo, plus i minus zwyczajnie przeciągamy pod progami i dalej do wtyczki.
Sytuacja zmienia się delikatnie w drzwiach kierowcy, tam nie przeciagamy nic nad wtyczkami, zasilanie do podświetlenie klamek bierzemy z wtyczki prowadzącej do joysticka (wtyczka czarna).
Podpinamy sie pod kabelek czarny (-) i żólty (+). UWAGA we wtyczce sa aż 3 żółte kabelki, ale tylko jeden jest całkowicie żółty, reszta jest żóło- fioletowa i żółto-szary?. podpinamy sie pod czysty żółty.
Jeśli chodzi o zasilanie lampki podłoża, sytuacja tez się lekko zmienia, co prawda dalej mamy czerwony kabel (+) pod który się podpinamy lecz teraz pojawiają się 2 szare, podłączamy się pod ten, które jest bliżej środka wtyczki.
I efekt
Co do drzwi lewych tylnich, sytuacja taka sama jak prawych, + z trakcji, kabelek musimy poprzeciągać po lewej stronie lewarka i pod kierownicą a minus analogicznie jak po prawej stronie, ze śruby.
I koniec, w ten sposób mamy komplekoswe podświetlenie klamek, którego natężenie zmienia się wraz z rozjaśnianiem ściemnianiem kokpitu i oświetlenie podłoża po otwarciu drzwi które naprawde wygląda w nocy imponująco To tyle, powodzenia wszystkim chętnym i jeszcze raz cierpliwości przy piłowaniu klamek
Wrzucam na koniec wszystkie zdjęcia w załączniki, na serwerach forum na pewno przetrwają w przeciwieństwie do tych w poście jak to bywa po pewnym czasie