[Cruze] Wymiana termostatu
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Termostat Cruze 1.8
W tym problem!
Ponieważ przewody sprzedawane są z jedną końcówką tj. do podłączenia do grzejnika.
Druga końcówka podobno występuje tylko z termostatem kompletnym.
Dlatego zadałem pytanie o numer katalogowy tej szybko złączki oraz możliwość jej nabycia.
Ponieważ przewody sprzedawane są z jedną końcówką tj. do podłączenia do grzejnika.
Druga końcówka podobno występuje tylko z termostatem kompletnym.
Dlatego zadałem pytanie o numer katalogowy tej szybko złączki oraz możliwość jej nabycia.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Termostat Cruze 1.8
Sam termostat na szybko złączki jest problem dorwać. Ja przez to zakładałem zwykły.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Termostat Cruze 1.8
No i sprawdziłem. Szybkozłączka termostatu i ta przy przejściu do kabiny są takie same.
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Termostat Cruze 1.8
Potwierdzam po zwrócenie uwagi mechanikowi że wprowadził mnie w błąd odnośnie powyższej szybko złączki, nagle nie było problemów z jej montażem
Dziękuję koledze "Bunioopl"
Temat zamknięty
Dziękuję koledze "Bunioopl"
Temat zamknięty
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
[Cruze] Wymiana termostatu
Poniżej zdjęcia z wymiany termostatu.
Do wymiany oprócz termostatu potrzebujemy klucz 10 oczkowy lub nasadka.
Nasadka e10 (nie torks - gwiazdka).
szczypce zaciskowe MORSA
Objawami zepsutego termostatu było fakt, że podczas jazdy wskazówka opadała poniżej 1/4 skali i bardzo długo się nagrzewał silnik.
Termostat po nr VIN ma nr 55597008 (razem z uszczelką).
Cena w ASO 162,36 zł
Nr który jest w EPC 96984104, zamienia się na nr 55578419, który zamienia się na t55597008.
Zaczynamy od spuszczenia płynu chłodzącego. Jako że dostęp do korka na dole chłodnicy jest trudny to podstawiamy wanienkę i szczypcami Morsa luzujemy wąż i spuszczamy płyn.
Następnie odkręcamy wspornik między akumulatorem a silnikiem (jedna śrubka 10), następnie odkręcamy 4 śruby termostatu.
Następnie całość skręcamy w odwrotnej kolejności i uzupełniamy płyn chłodzący. Całość nie powinna zająć dłużej niż 1h.
P.S. Do silnika 1.8 kupujemy cały termostat nie bawimy się w wymianę samego wkładu ponieważ tam jest czujnik, który jest połączony elektrycznie. I nie ma możliwości wymiany samego wkładu bez uszkodzenia przewodów.
Do wymiany oprócz termostatu potrzebujemy klucz 10 oczkowy lub nasadka.
Nasadka e10 (nie torks - gwiazdka).
szczypce zaciskowe MORSA
Objawami zepsutego termostatu było fakt, że podczas jazdy wskazówka opadała poniżej 1/4 skali i bardzo długo się nagrzewał silnik.
Termostat po nr VIN ma nr 55597008 (razem z uszczelką).
Cena w ASO 162,36 zł
Nr który jest w EPC 96984104, zamienia się na nr 55578419, który zamienia się na t55597008.
Zaczynamy od spuszczenia płynu chłodzącego. Jako że dostęp do korka na dole chłodnicy jest trudny to podstawiamy wanienkę i szczypcami Morsa luzujemy wąż i spuszczamy płyn.
Następnie odkręcamy wspornik między akumulatorem a silnikiem (jedna śrubka 10), następnie odkręcamy 4 śruby termostatu.
Następnie całość skręcamy w odwrotnej kolejności i uzupełniamy płyn chłodzący. Całość nie powinna zająć dłużej niż 1h.
P.S. Do silnika 1.8 kupujemy cały termostat nie bawimy się w wymianę samego wkładu ponieważ tam jest czujnik, który jest połączony elektrycznie. I nie ma możliwości wymiany samego wkładu bez uszkodzenia przewodów.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Warto poszerzyć opis o procedurę odpowietrzenia układu (uwaga można ukręcić łeb odpowietrznika przy chłodnicy) i spuszczanie cieczy chłodzącej (trzeba zdjąć osłonę - wkręty torx 15 + spinki do podważania których używa się takiej łyżeczki z wcięciem) na rureczkę spustową warto założyć wężyk bo inaczej płyn pochlapie wszystko w koło. Na wąż termostatu zakłada się opaskę samozaciskową (średnica nominalna 48 mm) lub cybant (choć ja zostawiłem starą)
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Wg mnie procedura odpowietrzenia ukladu korkiem na chlodnicy nie jest obligatoryjna. Ja wymienilem sobie plyn a po jakims czasie dopiero sprawdzilem korek na chlodnicy i nie bylo powietrza, znakiem tego odpowietrza sie samo
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Sprawa jak się okazuje nie jest taka prosta... Większość sprzedawców oferuje termostaty nie pasujące do naszych silników - mają czujnik temperatury z boku a nie od góry. Tu widać różnice - nowy to WAHLER 4431.105D:
Pasujące termostaty (GM 96984104) można rozpoznać po tym, że czujnik jest na boku/ściance łączącej otwory śrub w linii prostej (pozostałe boki prostokąta mają zaokrąglenia w miejscach gdzie wchodzą śruby). To jest ta płaszczyzna, gdzie na oryginale jest wybity numer.
Po wielu latach nie jest też łatwo ściągnąć wąż między termostatem a chłodnicą - nie wiem, jak to się robi fachowo, ale musiałem wygiąć płaski śrubokręt żeby go wepchnąć pod wąż i "odkleić" a właściwie oderwać wąż od króćca.
Pasujące termostaty (GM 96984104) można rozpoznać po tym, że czujnik jest na boku/ściance łączącej otwory śrub w linii prostej (pozostałe boki prostokąta mają zaokrąglenia w miejscach gdzie wchodzą śruby). To jest ta płaszczyzna, gdzie na oryginale jest wybity numer.
Po wielu latach nie jest też łatwo ściągnąć wąż między termostatem a chłodnicą - nie wiem, jak to się robi fachowo, ale musiałem wygiąć płaski śrubokręt żeby go wepchnąć pod wąż i "odkleić" a właściwie oderwać wąż od króćca.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Pisałem już o tym. Podejdzie ale nie bez problemu. Przynajmniej u mnie tak było.
Wiązka przy zmianie położenia wtyczki czujnika jest za krótka na swobodne zapięcie. Trzeba najpierw zapiąć a potem przykręcać termostat. Z 2 lata już działa.
Polecam też sprawdzić cenę w ASO.
Wiązka przy zmianie położenia wtyczki czujnika jest za krótka na swobodne zapięcie. Trzeba najpierw zapiąć a potem przykręcać termostat. Z 2 lata już działa.
Polecam też sprawdzić cenę w ASO.
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Kurde! linkujcie czasem do właściwych tematów - dyskusji - bo się pogubicie
viewtopic.php?t=3715
viewtopic.php?t=3715
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Racja - podłączam drugi temat, żeby było wszystko w kupie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Z termostatów pasujących do Cruze bez problemu z wtyczką (ja jej nie zdołałem tak naciągnąć) znalazłem dwa zamienniki, jeden plastikowy (90 zł, nie ryzykowałem) a drugi koreańskiej firmy APK (w Motokombi 199 zł). Wygląda tak, a jak długo posłuży zobaczymy.
Sekcja zwłok oryginału wykazała, że mimo zawleczki nie da się wyjąć bez zniszczenia czujnika temperatury, który jest zintegrowany z rdzeniem termostatu (przewody zalane żywicą). Nie ma więc możliwości wymiany samego wkładu, jak to już zaznaczył huri.
Sekcja zwłok oryginału wykazała, że mimo zawleczki nie da się wyjąć bez zniszczenia czujnika temperatury, który jest zintegrowany z rdzeniem termostatu (przewody zalane żywicą). Nie ma więc możliwości wymiany samego wkładu, jak to już zaznaczył huri.
-
- Specjalista
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Panowie pytanko mam jakiej firmy wybrać Termostat
Zakupiłem Wahler : https://allegro.pl/oferta/termostat-fia ... 7883376901
Lecz tak jak we wcześniejszych postach pisaliście wtyczka jest po prawej stronie i brakuje przewodów aby ją podłączyć. Nie wiem czy przecinać oryginalną wtyczkę i dolutować przewód czy zakupić innej firmy termostat
Np: Behr
https://allegro.pl/oferta/termostat-che ... 7735329067
Który bedzie lepszy ?
Pozdrawiam
Zakupiłem Wahler : https://allegro.pl/oferta/termostat-fia ... 7883376901
Lecz tak jak we wcześniejszych postach pisaliście wtyczka jest po prawej stronie i brakuje przewodów aby ją podłączyć. Nie wiem czy przecinać oryginalną wtyczkę i dolutować przewód czy zakupić innej firmy termostat
Np: Behr
https://allegro.pl/oferta/termostat-che ... 7735329067
Który bedzie lepszy ?
Pozdrawiam
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
A ja pisałem że się da.
-
- Specjalista
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
U mnie się nie da , ja mam przeprowadzoną instalację gazową filtr i przewody różne
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
To tak jak u mnie. Nie zawsze się da. Behr wygląda na pasujący. Jakiej jest jakości nie słyszałem.
-
- Specjalista
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Po wymianie termostatu samochód nagrzewa się +/- 80 stopni jak na załączonym obrazku
Rura od termostatu do chłodnicy robi się gorąca i bardzo twarda (tak jakby robiło się tam jakieś ciśnienie )
Moje pytanie do Was czy nowy termostat po takich zjawiskach może być uszkodzony ?
Rura od termostatu do chłodnicy robi się gorąca i bardzo twarda (tak jakby robiło się tam jakieś ciśnienie )
Moje pytanie do Was czy nowy termostat po takich zjawiskach może być uszkodzony ?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Do ilu się nagrzewa, to się nie dowiesz ze wskaźnika, tylko odczytując z OBDII. Twarda rura jest ok, to że była miękka świadczyło o awarii termostatu.
-
- Specjalista
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
A nie powinno być tak że temperatura powinna na zegarach być w okolicy 90 stopni ? Bynajmniej tak miałem przed awarią .
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Dragen tak ma być. Nie szukaj dziury w całym
- wskazanie temperatury przy nagrzanym silniku to jedna kreska przed połową
(męczyła mnie ta jedna kreska, byłem na serwisie, kontrolowali temperaturę bez- i pod obciążeniem, jest stała, sam patrzyłem na komputer 85-95 stopni)
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Jak miał walnięty termostat to nic dziwnego że mu wskazówka pokazywała więcej niż normalnie.
Teraz ma OK
Teraz ma OK
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Specjalista
- Posty: 368
- Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
- Reputacja: 0
- Imię: Eko
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- LPG: LPG ALEX BARACUDA
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Wierze WAM
Termostat wymieniony zobaczymy jak to teraz będzie.
Jak się odpowietrza układ ? Odkręciłem śrubę od chłodnicy z góry powietrze uchodziło aż zaczął lecieć płyn to zakręciłem.
Niestety gdy samochód otrzyma temperaturę taka jak pokazywałem na zdjęciu powyżej to z nawiewów leci zimne powietrze.
Dodam iż rura od termostatu do chłodnicy jest gorąca ale przewody od nagrzewnicy są zimne
Termostat wymieniony zobaczymy jak to teraz będzie.
Jak się odpowietrza układ ? Odkręciłem śrubę od chłodnicy z góry powietrze uchodziło aż zaczął lecieć płyn to zakręciłem.
Niestety gdy samochód otrzyma temperaturę taka jak pokazywałem na zdjęciu powyżej to z nawiewów leci zimne powietrze.
Dodam iż rura od termostatu do chłodnicy jest gorąca ale przewody od nagrzewnicy są zimne
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
IMHO termostat nie ma z tym nic wspólnego, on otwiera/zamyka przepływ przez tę rurę do chłodnicy. Układ sam się odpowietrzy po jakimś czasie (nigdy dotąd nie odpowietrzałem).
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana termostatu
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości