[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie będę się mądrował ale nie ufałbym tym pomiarom.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4202
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 107
- Imię: Dorota
- Samochód: Opel Insignia
- Silnik: PB B20NHT 260KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja też, bo tu nawet błąd pomiarowy jest nieokreślony.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- ChevyTesla
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 mar 2018, o 15:53
- Reputacja: 0
- Imię: Majfrend
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 F18D4
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Internet
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To kogo polecicie z Mazowsza do porządnego sprawdzenia?
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Samemu?? Masz tutorial Regulusa.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- ChevyTesla
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 mar 2018, o 15:53
- Reputacja: 0
- Imię: Majfrend
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 F18D4
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Internet
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie ma czasu,sesja się rozpoczyna
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To jest godzina roboty.
Drobne klucze do zdjęcia pokrywy i szczelinomierz i czytając manual od Regulus'a pobrać wyniki.
Sam nawet z niego korzystałem.
Drobne klucze do zdjęcia pokrywy i szczelinomierz i czytając manual od Regulus'a pobrać wyniki.
Sam nawet z niego korzystałem.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
3 dni i godzina.
Kupić na allegro szczelinomierz 5minut
Trzy dni dostawy do paczkomatu.
I 55 minut pomiar wraz z rozkręceniem i poskręcaniem pokrywy zaworów.
Kupić na allegro szczelinomierz 5minut
Trzy dni dostawy do paczkomatu.
I 55 minut pomiar wraz z rozkręceniem i poskręcaniem pokrywy zaworów.
- ChevyTesla
- Bywalec
- Posty: 156
- Rejestracja: 26 mar 2018, o 15:53
- Reputacja: 0
- Imię: Majfrend
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 F18D4
- LPG: KME Nevo
- Lokalizacja: Internet
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Po zaliczonej sesji spróbujemy
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A jaki macie najlepszy patent na pokręcanie wałkami? Znam 2 : podlewarowanie jednego z kół napędowych z wrzuconym wysokim biegiem (trzeba mieć lewarek i pomocnika do pokręcania kołem) albo na biegu jałowym długim kluczem na śrubę koła pasowego wału (trzeba zainwestować w klucz).
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Trzeba mieć syna.
Sadzasz go na fotelu kierowcy, wijasz 5, pokazujesz pedał hamulca, dajesz kartkę papieru i długopis(może być smartfon z arkuszem kalkulacyjnym. Bo tam są tabelki). Wykręcasz świece, zdejmujesz pokrywę i jeżdżąc po parkingu każesz mu w odpowiednim momencie nadepnąć hamulec. Potem tylko mówisz.,, pierwszy cylinder wydech 0,30/0,30.i tak dalej.
Sadzasz go na fotelu kierowcy, wijasz 5, pokazujesz pedał hamulca, dajesz kartkę papieru i długopis(może być smartfon z arkuszem kalkulacyjnym. Bo tam są tabelki). Wykręcasz świece, zdejmujesz pokrywę i jeżdżąc po parkingu każesz mu w odpowiednim momencie nadepnąć hamulec. Potem tylko mówisz.,, pierwszy cylinder wydech 0,30/0,30.i tak dalej.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
fiu fiu też koncepcja. Trzeba mieć jednak rozległy parking, zainwestować w podrośniętego syna, musi być dzień i raczej nie zima i raczej bez deszczu
A tak normalnie w garażu?
A tak normalnie w garażu?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja na 5-tym biegu ciągnę auto do siebie. Wykręcenie świec pomaga, ale da radę i bez wykręcania. Wystarczy najwyżej metr miejsca, ale w garażu raczej tak się nie da.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wbrew pozorom. Wystarczy 1,5do 2 metrów by sprawdzić wszystkie szklanki.
A w garażu, to najlepiej klucz na wał korbowy. Ale napewno nie obędzie się bez zdejmowania nadkoli i osłon. I klucz nie musi być długi. Jak wykręcisz świece powinien wystarczyć zwykły klucz oczkowy. Przynajmniej w lacetti była chyba zwykła 19. Nie wiem co jest w Orlando. Jeszcze paska rozrządu sam nie wymieniałem.
A w garażu, to najlepiej klucz na wał korbowy. Ale napewno nie obędzie się bez zdejmowania nadkoli i osłon. I klucz nie musi być długi. Jak wykręcisz świece powinien wystarczyć zwykły klucz oczkowy. Przynajmniej w lacetti była chyba zwykła 19. Nie wiem co jest w Orlando. Jeszcze paska rozrządu sam nie wymieniałem.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sty 2020, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Cruze 1.8 141KM LPG
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak OptimaNano
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
pablo1 pisze: ↑14 sty 2020, o 11:43Auto poszło do serwisu na wymianę rozrządu, pasków osprzetu i regulację luzu zaworowego przy przebiegu 148500.
Również miska olejowa do uszczelnienia bo puszczać zaczyna.
Do zamówienia 6 szklanek. Pomiary w serwisie rożnia sie od moich ale na plus he he.
Najgorzej na 3 i 4 cylindrze .
Najmniejszy luz na wydechu był 0,25 . Do zmiany wydechy na 3 i 4 cylindrze i jeszcze gdzies dwie szklanki do wymiany ale nie pamietam gdzie. Tak że czekamy na szklanki.
I jak pablo zrobiłeś te luzy? Jak cenowo?
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tak. Już pierwsze 500 km zrobilem po odbiorze. Wszystko w porzadku. Jesli chodzi o cenę to dobre rabaty dostałem. Trójki z przodu nie było
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sty 2020, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Cruze 1.8 141KM LPG
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak OptimaNano
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Pytanie dla wszystkich. Czy jednym z objawow luzow zaworowych może być zwiększone spalanie ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie ma czegoś takiego jak objawy luzów. Luz zaworowy być musi.
Wysokie spalanie nie jest wyznacznikiem do takiej oceny. Może być objawem współtowarzyszącym ale z tego powodu nie można wysnuwać takich wniosków.
Wysokie spalanie nie jest wyznacznikiem do takiej oceny. Może być objawem współtowarzyszącym ale z tego powodu nie można wysnuwać takich wniosków.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sty 2020, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Cruze 1.8 141KM LPG
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak OptimaNano
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jestem po odebraniu samochodu od opel naftowa w Sosnowcu. Zapłaciłem 550 zł. Robota polegała na tym że szlifowali i ustawiali zawory, szklanek nie ruszali bo według nich najważniejsze są zawory w tym wypadku bo to one odgrywają najważniejsza rolę w poprawnych luzach poniewaz sie zapadają czy jakos tak. Widać goście znają się na rzeczy. Zobaczymy jak długo będzie działać.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ale, że co?
Zdejmowali ci głowicę?
Bo jak inaczej wyszlifować zawory?
Trzonki można tylko jak to zrobić bez zdejmowania głowicy i zarazem tak by opiłki z szlifowania nie wpadły do środka.?
No i jak ustawia się zawory?
Tyle pytań. Ciekawe czy będą odpowiedzi.
Zdejmowali ci głowicę?
Bo jak inaczej wyszlifować zawory?
Trzonki można tylko jak to zrobić bez zdejmowania głowicy i zarazem tak by opiłki z szlifowania nie wpadły do środka.?
No i jak ustawia się zawory?
Tyle pytań. Ciekawe czy będą odpowiedzi.
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 18 sty 2020, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Cruze 1.8 141KM LPG
- Silnik: 1.8 141KM LPG
- LPG: Tak OptimaNano
- Lokalizacja: Jarosław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Głowicy nie siagali. Nie wiem jak oni to robią tak dokładnie ale z tego co mi mówili to robią tak cały czas we wszystkich autach co mają problem z luzami
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Przy szlifowaniu tak twardych elementów nie ma mowy o opiłkach. To jest pył. Może wystarczy go wciągać podciśnieniowo jak odkurzaczem. Gdybam bo nie znam tej technologii. Jednak wydaje mi się że szlifowanie trzonka zaworu ma dość ograniczone możliwości, bo tam jest zamek i uszczelniacz. Jak szlifować nie paląc uszczelniacza? Ale czy mam rację w tym rozwiązaniu, nie wiem, jestem ciekawy na pewno tego sposobu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No bardzo dziwne, też jestem ciekaw, co to za technologia... o wiele trudniej jest chyba szlifować trzonki na silniku niż wyjąć szklanki ... wątpię, żebyśmy poznali szczegóły, chyba że ktoś następny tam będzie robił i zrobi dokładny wywiad.
Na pewno dyskusyjna jest teza o "większej roli" jednej z dwóch współpracujących powierzchni: trzonka zaworu niż dna szklanki. Tu wciskają bajkę dla laików.
Na pewno dyskusyjna jest teza o "większej roli" jednej z dwóch współpracujących powierzchni: trzonka zaworu niż dna szklanki. Tu wciskają bajkę dla laików.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No ciekawe z jaką dokładnością można to zrobić. Aż poszedłem i zdjęcia zrobiłem
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
gadałem z Mackiem od Nich, też mi to proponował. Jak znajdę chwilę, co będzie ciężko to muszę podjechać do nich co to wymyślili. Maciek już w ASO miał czasem dziwne pomysły, ale czasem skuteczne.Regulus pisze: ↑6 lut 2020, o 21:05No bardzo dziwne, też jestem ciekaw, co to za technologia... o wiele trudniej jest chyba szlifować trzonki na silniku niż wyjąć szklanki ... wątpię, żebyśmy poznali szczegóły, chyba że ktoś następny tam będzie robił i zrobi dokładny wywiad.
Na pewno dyskusyjna jest teza o "większej roli" jednej z dwóch współpracujących powierzchni: trzonka zaworu niż dna szklanki. Tu wciskają bajkę dla laików.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość