[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A jaki sposób sprawdzasz czy silnik chodzi dobrze na PB?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Podjechać do dobrej stacji diagnostycznej wyposażonej w sondę szerokopasmową. Regulus ma doświadczenia w tym temacie.
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
I nie masz KL7?pablo1 pisze: ↑23 lis 2018, o 00:31Ja mam na LPG zrobione 83 tysiące. Silnik 1.6 . Luz dwa razy mierzylem i jest w porządku. Myślę że w najbliższym czasie będzie ponowną kontrola . Od ostatniego pomiaru zrobiłem 22 tysiące. Obstawiam że nic się nie zmieni. To nie lpg niszczy silnik tylko partacz montazysta i jazda że świecąca kontrolka check. Prosta zasada: Zaswieca się check to dajesz na Pb i diagnozujesz.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Znajdę, już to mam, ale to były czasy gdy się jeździło z 2ma wentylami na cylinder. Mój samochód ma maksymalny moment obrotowy przy 2600 obrotów -nisko nie? No właśnie i wyliczając z przełożenia skrzyni, średnicy koła, profilu opony itd. no dobra patrząc na licznik na biegu 5tym bedzie to 88km/h tyle jeżdżę z przyczepą. Przeważnie nie przekraczam 110km/k podczas jazdy bez czyli ganiam z maksymalnym momentem. Nakładając na siebie wykres podobnego silnika z tej samej marki i tej samej pojemności ale 16V pomimo iż samochód taki ma powiedźmy 20÷30%koni więcej to maksymalny moment obrotowy jest przy 3900 czyli dla tej samej skrzyni przy 132km/h-rzadko mi się coś takiego zdarza ile razy ja widzę prawie 4k na obrotomierzu? Dosłownie kilka razy u siebie widziałem.wszim pisze: ↑22 lis 2018, o 21:05Jeżeli potrzebujesz dużego momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów (bo rozumiem że to masz na myśli) to w benzynie wolnossącej 1,8 tego nie znajdziesz. W 1.4 będzie trochę lepiej ale do diesla daleko. W benzynie by uzyskać wysoki moment w niskich obrotach potrzebna jest duża pojemność silnika(od 2.5 w górę), bo ograniczeniem jest możliwy maksymalny stopień sprężania (spalanie dotonacyjne).
Nakładając na siebie wykresy momentu obu silników w użytecznym dla siebie zakresie czyli 5 bieg i jazda 80÷110km/h bo nie oszukujmy się będzie to 95% mojej jazdy dysponuję większym momentem obrotowym.
Trafiłeś wszystko w punkt. Mój silnik jest mocno odprężony i zamontowałem sobie wariator gdzie przy maksymalnych obciążeniach przyśpieszam zapłon nawet do 20deg. Jest trochę problem bo ECM przyspiesza zapłon do czujnika stukowego i ja to jeszcze wymuszam wariatorem przez co na wolnych obrotach trochę jest falowanie tzn było gdy na wolnych nie wygasiłem mapy w wariatorze. I tak autko 1,6 8V ciąga mi przyczepę 1000DMC i radzi sobie przejeżdżam około 10Kkm rocznie z dyszlem. Uwaga dawało radę i bez wariatora. Wpadł mi w ręce to go założyłem. I tak taczamy się już, chm od dawna. od jakichś 110kkm nie wiem coś takiego.
Kupując samochód a może inaczej dobierając sobie silnik dla siebie najchętniej zobaczyłbym wykres momentu i parametry skrzyni biegów (przełożenia na biegach i przełożenie przekładni głownej). Ale już nie te czasy teraz producenci tego nie udostępniają i nie ma takich danych .
Więc żeby się zabezpieczyć że momentu mi nie zabraknie w cruzie wybór padł by na 1,8 bo na 16 zaworów to już kupując teraz auto jesteśmy skazani.
Dodano po 6 minutach 55 sekundach:
Wszim wiem sonda szerokopasmowa ale co jeżeli wtryski zaczynają się przycierać i jeden zaczyna dawać za mało paliwa a reszta OK + lambda w samochodzie podniesie spalanie na wszystkich cylindrach żeby współczynnik był ok. 3 będą przelane a jeden niedolany. Na jednym będą stuki. Lambda pokaże wszystko w normie. Pół biedy jak ecu wykryje wypadanie zapłonów lub nie będzie wstanie wyrównać obrotów biegu jałowego lub czujnik stukowy wykryje stuki.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zgadzam się, nie ma łatwej recepty na wykrycie nierównomierności dawkowania poszczególnych wtryskiwaczy. Sonda uśredni. Dlatego trzeba stosować markowe wtryski które swoją renomą zapewnią te 100tys przebiegu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
W różnych wątkach wielu użytkowników robiło pomiary luzów, nie myślicie że tabela:
Przebieg/pomiar/KL7 - TAK/NIE/NIE WIEM wyjaśniła by bardzo wiele i pozwoliła określić sensowne resursy na te pomiary czy tam oszacować koszty?
Mozna by udostępnić arkusz google i wszystko działo by się w excelu. Każdy by wpisywał (oczywiście kto wola). Trzeba by założyć jakiegoś gmaila np żeby admin miał władzę jeżeli admin gmaila nie ma co wydaje się nieprawdopodobne i tego typu pierdoły-mogę pomóc. Takie dane to już jest coś i mają swoją wagę. Można wstawić formatowanie warunkowe widełki wartości nominalnych odchyłki, hemoglobina ,masturbacja i takie tam.
Najgorsze co się może przytrafić właścicielowi samochodu to bać się jeździć. Wiem bo miałem TDIka.
Ps.
Nigdzie w necie nie mogę namierzyć szklanek do 18XER.
Przebieg/pomiar/KL7 - TAK/NIE/NIE WIEM wyjaśniła by bardzo wiele i pozwoliła określić sensowne resursy na te pomiary czy tam oszacować koszty?
Mozna by udostępnić arkusz google i wszystko działo by się w excelu. Każdy by wpisywał (oczywiście kto wola). Trzeba by założyć jakiegoś gmaila np żeby admin miał władzę jeżeli admin gmaila nie ma co wydaje się nieprawdopodobne i tego typu pierdoły-mogę pomóc. Takie dane to już jest coś i mają swoją wagę. Można wstawić formatowanie warunkowe widełki wartości nominalnych odchyłki, hemoglobina ,masturbacja i takie tam.
Najgorsze co się może przytrafić właścicielowi samochodu to bać się jeździć. Wiem bo miałem TDIka.
Ps.
Nigdzie w necie nie mogę namierzyć szklanek do 18XER.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie było tego dużo, a tych którzy się pochwalili na forum parametrami to raptem dwóch, trzech. Reszta jedzie do warsztatów na diagnozę a potem zrobi luz i znika z eteru. Jak ci się chce możesz utworzyć osobny wątek w celu zebrania i usystematyzowania danych, nie wiem co z tego wyniknie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharing
Jak nie ma uwag to założę nowy wątek z powołaniem się na ten tu jako procedurę.
Jak nie ma uwag to założę nowy wątek z powołaniem się na ten tu jako procedurę.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dodano po 1 minucie 40 sekundach:
Nie mam KL7 . Mam silnik 1.6 . Tutaj nie było opcji do lpgpablo1 pisze: ↑23 lis 2018, o 00:31Ja mam na LPG zrobione 83 tysiące. Silnik 1.6 . Luz dwa razy mierzylem i jest w porządku. Myślę że w najbliższym czasie będzie ponowną kontrola . Od ostatniego pomiaru zrobiłem 22 tysiące. Obstawiam że nic się nie zmieni. To nie lpg niszczy silnik tylko partacz montazysta i jazda że świecąca kontrolka check. Prosta zasada: Zaswieca się check to dajesz na Pb i diagnozujesz.
I nie masz KL7?
pablo1
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Poszukaj warszatu polecanego na forum lpg: http://lpg-forum.pl/warsztaty-polecane.html
Fachowiec zrobi strojenie instalacji przy uzyciu sondy szerokopasmowej (poznasz po tym, że wtyka ja do rury wydechowej i podczas próby drogowej każe ci męczyć auto. I masz spokój, tylko luz kontroluj z raz na rok.
Fachowiec zrobi strojenie instalacji przy uzyciu sondy szerokopasmowej (poznasz po tym, że wtyka ja do rury wydechowej i podczas próby drogowej każe ci męczyć auto. I masz spokój, tylko luz kontroluj z raz na rok.
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 lis 2018, o 23:28
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM, diesel
- Lokalizacja: konin
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
UWAGA jestem świeżakiem i mam pytanie dla ludzi z doświadczeniem. Czy zrobił byś to jeszcze raz ?
A konkretnie niedawno kupiłem Orlando 1,8 benz w automacie . Auto prawdopodobnie ma przejechane 100 kkm
(kupione w niemieckim komisie z delikatnym uderzeniem w tył , Po obserwacji tego forum wnioskuje że raczej nie ma on utwardzonej głowicy. I tu właśnie mam pytanie dla osób które też mają taki silnik i które założyły gaz .Czy teraz z perspektywy pewnego czasu po założeniu gazu zrobili by to jeszcze raz ? Kupiłem go z myślą o gazie , ale nie znałem jego bolączek i teraz mam dylemat czy dla świętego spokoju nie pozostawić go na benzynie.Czy sporo sie zaoszczędzi na gazie ( rocznie robie około 20 kkm ) ,a tu naprawy pewnie też sporo kosztują no i stres.
A konkretnie niedawno kupiłem Orlando 1,8 benz w automacie . Auto prawdopodobnie ma przejechane 100 kkm
(kupione w niemieckim komisie z delikatnym uderzeniem w tył , Po obserwacji tego forum wnioskuje że raczej nie ma on utwardzonej głowicy. I tu właśnie mam pytanie dla osób które też mają taki silnik i które założyły gaz .Czy teraz z perspektywy pewnego czasu po założeniu gazu zrobili by to jeszcze raz ? Kupiłem go z myślą o gazie , ale nie znałem jego bolączek i teraz mam dylemat czy dla świętego spokoju nie pozostawić go na benzynie.Czy sporo sie zaoszczędzi na gazie ( rocznie robie około 20 kkm ) ,a tu naprawy pewnie też sporo kosztują no i stres.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak założysz gaz u fachowca, a on dobrze go wystroi. To będziesz jeździł długie lata na LPG. Waruneki są dwa.
1. Dbać o luzy zaworowe
2. Dbać o poprawne działanie instalacji lpg.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
1. Dbać o luzy zaworowe
2. Dbać o poprawne działanie instalacji lpg.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 lis 2018, o 23:28
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM, diesel
- Lokalizacja: konin
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jestem z okolicy Konina może panowie polecą dobry zakład w poblizu do montażu gazu .
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
3. Założyć markową instalację.
Mimo różnych głosów statystycznie najbardziej bezproblemowa jest BRC.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dwa posty nad swoim masz link... czytanie aż tak boli?jedrek1235 pisze: ↑24 lis 2018, o 20:54Jestem z okolicy Konina może panowie polecą dobry zakład w poblizu do montażu gazu .
-
- Świeżak
- Posty: 10
- Rejestracja: 15 lis 2018, o 23:28
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163KM, diesel
- Lokalizacja: konin
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Czytanie na pewno nie boli , tylko chodzi o to że tam są wpisy ze starszą datą w mojej okolicy dlatego zapytałem sie tu i teraz .
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tu to pewnie nawet nikogo z Twojej okolicy nie ma.
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Może temat jest znany ale tu jest jak określić wymiar i dobrać z katalogu odpowiednią szklane. Sprawą osobną pozostaje znalezienie odpowiednio taniego dostawcy na szklanki.
https://forum.vectraklub.pl/topic/20236 ... eszklanki/
https://forum.vectraklub.pl/topic/20236 ... eszklanki/
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Istotna jest też cena nowych szklanek, zwłaszcza razy 16. Dlatego zdecydowałem się na szlifowanie (20 zł/szt).
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Czy nie jest trochę tak że te ceny to są nakręcone w polsce i może przez warsztaty/serwisy?
https://www.wholesalegmpartsonline.com/ ... 65260.html
https://www.gmpartsgiant.com/parts/gm-l ... 65260.html
https://www.tubmangmpartsdepot.ca/p/Pon ... 65260.html
te linki można mnożyć i mnożyć. W polsce nie znalazłem.
edit.
A nie jest taki lepszy
https://www.czesciauto24.pl/kolbenschmidt/7920248
zagraniczne serwisy trzeba doliczyć około $30 za wysyłkę do cebuli ale chyba i tak się opłaca bo za kpl 16szt z zagranicy z linku 1szsego wyszło z shippingiem 288 po kursie 3,7
te polskie z ostatniego linku 807,- i pewnie jakiś kurier za 20 plnów
Jeżeli policzyć gdzieś po dobrej cenie robotę, wiadomo nie u janusza to temat praktycznie można sprowadzić do okresowego kontrolowania luzu a nie kosztów samych częsci, gdzie tu ktoś policzył około 2000plnów
https://www.wholesalegmpartsonline.com/ ... 65260.html
https://www.gmpartsgiant.com/parts/gm-l ... 65260.html
https://www.tubmangmpartsdepot.ca/p/Pon ... 65260.html
te linki można mnożyć i mnożyć. W polsce nie znalazłem.
edit.
A nie jest taki lepszy
https://www.czesciauto24.pl/kolbenschmidt/7920248
zagraniczne serwisy trzeba doliczyć około $30 za wysyłkę do cebuli ale chyba i tak się opłaca bo za kpl 16szt z zagranicy z linku 1szsego wyszło z shippingiem 288 po kursie 3,7
te polskie z ostatniego linku 807,- i pewnie jakiś kurier za 20 plnów
Jeżeli policzyć gdzieś po dobrej cenie robotę, wiadomo nie u janusza to temat praktycznie można sprowadzić do okresowego kontrolowania luzu a nie kosztów samych częsci, gdzie tu ktoś policzył około 2000plnów
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ostatni link to sklep w Brelinie (skądinąd godny polecenia) - pytanie, jak tam zamówić różne grubości szklanek?
Opcję regulacji za pomoca szlifowania obleciałem za 600 zł (w tym uszczelki wałków), więc nie wiem, kto niby pisał o 2 000, chociaż w ASO to pewnie i 3 500 mogłoby nie wystarczyć...
Opcję regulacji za pomoca szlifowania obleciałem za 600 zł (w tym uszczelki wałków), więc nie wiem, kto niby pisał o 2 000, chociaż w ASO to pewnie i 3 500 mogłoby nie wystarczyć...
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Regulus, na liście z forum vectry wziąłem z gupia franc pierwszy pn. Są tam dostępne wszystkie.
No wiadomo trzeba zdjąc dekiel zrobić pomiary. To podobno da się zrobić w pół godziny i zamówisz szklanki na wymiar np z podanych linków albo dowolnie gdziekolwiek, szklanki są na spodzie grawerowane z oznaczeniem wiec wiadomo która gdzie pójdzie. Autem jeździć przez dalsze 2 tygodnie i spokojnie czekać na przesyłkę. Potem jak przyjdą do Janusza na wymianę. Dla kompletu graty około 200pln. Nie pamiętam gdzie było napisane 2k PLN. Zdaje się że chodziło razem z robotą a cenę szklanki ktoś sypnął 100 więc tak wyszło. Nie mówcie że chcę robić herbatę z wody po pierogach ale nie jest tak ze jak się sypnie 2k za robotę gdzie można zrobić za 500 to wcale nie musi być lepiej, a że taniej to widać. /szlif szklanicy jak u Ciebie pewnie da ten sam efekt i od ręki bo podejrzewam że to wyjdzie za jedną wizytą.
Zastanawia mnie jak ktoś kładł na szlifierce szklanki do szlifowania jak powierzchnia góry czy tam dołu szklanki nie jest przyporowa a i szlifuje się chyba od środka. JA bym je na magnetycznym stole pociągnął po powierzchni. tak by było najprościej i łatwo zmierzyć, ale pewnie ci co robią to tam wiedza jak się to robi bo słyszałem że to dość popularna technika z tymi szlifami.
Ciekawe czy szklanki nie są np azotowane bo z NC6 to one nie są. JAk azotowane to zbieranie warstwy nie powinno mieć miejsca. Jak hartowane na wskroś to wtedy śmiało. Nie mam pojęcia z jakiego to materiału i jaka obróbka fizykochemiczna na nich jest.
No wiadomo trzeba zdjąc dekiel zrobić pomiary. To podobno da się zrobić w pół godziny i zamówisz szklanki na wymiar np z podanych linków albo dowolnie gdziekolwiek, szklanki są na spodzie grawerowane z oznaczeniem wiec wiadomo która gdzie pójdzie. Autem jeździć przez dalsze 2 tygodnie i spokojnie czekać na przesyłkę. Potem jak przyjdą do Janusza na wymianę. Dla kompletu graty około 200pln. Nie pamiętam gdzie było napisane 2k PLN. Zdaje się że chodziło razem z robotą a cenę szklanki ktoś sypnął 100 więc tak wyszło. Nie mówcie że chcę robić herbatę z wody po pierogach ale nie jest tak ze jak się sypnie 2k za robotę gdzie można zrobić za 500 to wcale nie musi być lepiej, a że taniej to widać. /szlif szklanicy jak u Ciebie pewnie da ten sam efekt i od ręki bo podejrzewam że to wyjdzie za jedną wizytą.
Zastanawia mnie jak ktoś kładł na szlifierce szklanki do szlifowania jak powierzchnia góry czy tam dołu szklanki nie jest przyporowa a i szlifuje się chyba od środka. JA bym je na magnetycznym stole pociągnął po powierzchni. tak by było najprościej i łatwo zmierzyć, ale pewnie ci co robią to tam wiedza jak się to robi bo słyszałem że to dość popularna technika z tymi szlifami.
Ciekawe czy szklanki nie są np azotowane bo z NC6 to one nie są. JAk azotowane to zbieranie warstwy nie powinno mieć miejsca. Jak hartowane na wskroś to wtedy śmiało. Nie mam pojęcia z jakiego to materiału i jaka obróbka fizykochemiczna na nich jest.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Z tym Januszem to bez przesady, bez doświadczenia i blokad można szkody narobić (np. uszkodzić pierścień na wałku rozrządu).
Szklanki szlifuje się od wewnątrz, było o tym sporo na forum - jeśli Cię temat ciekawi to poszukaj. Na raz raczej się nie da zrobić, bo silnik musi wystygnąć a szklanki trzeba wozić do szlifierza (nie znalazłem warsztatu, który by to robił na miejscu).
Szklanki szlifuje się od wewnątrz, było o tym sporo na forum - jeśli Cię temat ciekawi to poszukaj. Na raz raczej się nie da zrobić, bo silnik musi wystygnąć a szklanki trzeba wozić do szlifierza (nie znalazłem warsztatu, który by to robił na miejscu).
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja miałem w astrze robione na miejscu w warsztacie, szlifowane od spodu, szklanki podobno są na wskroś utwardzone.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Na koniec roku postanowiłem luzy sprawdzić jeszcze. To już ostatnia kontrola przed zmianą rozrządu i regulacją. Przebieg 126 tysięcy. 83 tysiące na lpg.
Nie wiem czy jazda z tym dziurawym wydechem nie miała też wpływu na zmniejszenie się luzu trochę. Nie wiadomo ile to trwało zanim się mi lampka mil pierwszy raz zapaliła.
Również na przedostatnim przeglądzie w czakramie zmniejszono mi podawanie lubry o dwa programy bo za dużo jej schodzilo w przeliczeniu na litry lpg. Może powinni o jeden zmniejszyć.
Też trochę było jazdy na autostradach z prędkościami zbliżonym do maksymalnych.
Nic do wymiany rozrządu bez problemu dotrzemy, pozostało 24 tysiące do planowej wymiany. Dwie pieczenie przy jednym ogniu upieczemy od razu.
Nie wiem czy jazda z tym dziurawym wydechem nie miała też wpływu na zmniejszenie się luzu trochę. Nie wiadomo ile to trwało zanim się mi lampka mil pierwszy raz zapaliła.
Również na przedostatnim przeglądzie w czakramie zmniejszono mi podawanie lubry o dwa programy bo za dużo jej schodzilo w przeliczeniu na litry lpg. Może powinni o jeden zmniejszyć.
Też trochę było jazdy na autostradach z prędkościami zbliżonym do maksymalnych.
Nic do wymiany rozrządu bez problemu dotrzemy, pozostało 24 tysiące do planowej wymiany. Dwie pieczenie przy jednym ogniu upieczemy od razu.
pablo1
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dobrze jest. Wychodzi, że powinieneś bez problemu te 24 tys przehulać. Jak na brak KL7 i taki przebieg na LPG bardzo dobrze to wygląda. I wygląda, że sprawnie działająca lubryfikacja to nie do końca placebo.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości