[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Potrzebne narzędzia:
nasadowy TORX E11 do śrub mocujących pokrywę zaworów;
bit TORX T20 (trochę luźny, ale daje radę) do cewki zapłonowej;
śrubokręt płaski
klucz do świec
szczelinomierz (jak najlepszy, minimum 0,02 najcieńszy listek)
Czas ok. 1 godziny, operację przeprowadzamy na zimnym silniku!
1. Zdejmujemy pokrywkę cewki o odkręcamy dwie śruby mocujące cewkę zapłonową, wysuwamy do tyłu (przyciskając ząbek) białe zabezpieczenie złącza cewki:
2. Przyciskając czarne zabezpieczenie wysuwamy do tyłu i odchylamy złącze cewki:
3. Wyjmujemy z pokrywy wiązkę kabli po lewej stronie i wysuwamy do góry z trzech zatrzasków tylną listwę (nic nie trzeba naciskać). Listę odchylamy do tyłu.
4. Wysuwamy do góry z dwóch zatrzasków (tu też nic nie trzeba naciskać) prawą listwę i pilnujemy, żeby złącze cewki było odchylone:
5. Przesuwamy w prawo sprężynkę zabezpieczającą odmę i odłączamy ją od pokrywy zaworów:
nasadowy TORX E11 do śrub mocujących pokrywę zaworów;
bit TORX T20 (trochę luźny, ale daje radę) do cewki zapłonowej;
śrubokręt płaski
klucz do świec
szczelinomierz (jak najlepszy, minimum 0,02 najcieńszy listek)
Czas ok. 1 godziny, operację przeprowadzamy na zimnym silniku!
1. Zdejmujemy pokrywkę cewki o odkręcamy dwie śruby mocujące cewkę zapłonową, wysuwamy do tyłu (przyciskając ząbek) białe zabezpieczenie złącza cewki:
2. Przyciskając czarne zabezpieczenie wysuwamy do tyłu i odchylamy złącze cewki:
3. Wyjmujemy z pokrywy wiązkę kabli po lewej stronie i wysuwamy do góry z trzech zatrzasków tylną listwę (nic nie trzeba naciskać). Listę odchylamy do tyłu.
4. Wysuwamy do góry z dwóch zatrzasków (tu też nic nie trzeba naciskać) prawą listwę i pilnujemy, żeby złącze cewki było odchylone:
5. Przesuwamy w prawo sprężynkę zabezpieczającą odmę i odłączamy ją od pokrywy zaworów:
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
6. Kluczem nasadowym E11 odkręcamy wszystkie śruby mocujące pokrywę zaworów (są zabezpieczone przed wypadnięciem - zostają w gniazdach) i zdejmujemy pokrywę. Ukazują się nam wałki rozrządu (a przy okazji ślady, gdzie olej przedostawał się przez uszczelkę pokrywy zaworów) :
7. Wykręcamy świece, co ułatwi obracanie wałem (a przy okazji kontrolujemy ich stan/czyścimy). Wałem można obracać zakładając na śrubę mocującą koło pasowe klucz z grzechotką, ale musi być dosyć długi. Mnie się to nie udało, więc wybrałem metodę nie wymagającą narzędzi, a jedynie trochę miejsca: wrzucamy 5 bieg i ciągniemy powoli auto do siebie, wałki rozrządu zaczynają się obracać. Trzeba je obserwować i przestać ciągnąć gdy jedna para ustawi się krzywkami pionowo do góry (wtedy tez ustawią się w pozycji do mierzenia zawory wylotowe innego cylindra). Wsuwamy szczelinomierz między krzywkę wałka rozrządu a szklankę i dobierając/dokładając kolejne listki ustalamy wartość luzu i ją notujemy. Szczelinomierz powinien wchodzić bez oporu ale ciasno. Znowu ciągniemy auto do siebie aż się ustawią krzywki następnej pary zaworów i powtarzamy czynności aż pomierzenia wszystkich 16-tu zaworów.
Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
8. Tu ładnie widać szklanki:
9. A tu ładnie oczyszczone miejsce styku uszczelki z głowicą (rozpuszczalnik na szmatce, papier ścierny 800, rozpuszczalnik na szmatce):
10. Uszczelkę oczyściłem, przetarłem olejem silikonowym i zdecydowałem, że nie będę kładł dodatkowo czarnego silikonu (został mi po Nubirze, gdzie się doskonale sprawdził).
11. Składamy w odwrotnej kolejności: wkręcamy świece, zakładamy pokrywę i ją przykręcamy, podłączamy i zabezpieczamy odmę, wkładamy od góry na zatrzaski tylną i prawą listwę elektryczną, wciskamy lewą wiązkę na jej miejsce w pokrywie, wkładamy cewkę i przykręcamy śrubami, podłączamy złącze cewki i je zabezpieczamy, zamykamy pokrywę cewki. Finito. W zależności od wyniku pomiarów idziemy napić się piwa lub do mechanika
7. Wykręcamy świece, co ułatwi obracanie wałem (a przy okazji kontrolujemy ich stan/czyścimy). Wałem można obracać zakładając na śrubę mocującą koło pasowe klucz z grzechotką, ale musi być dosyć długi. Mnie się to nie udało, więc wybrałem metodę nie wymagającą narzędzi, a jedynie trochę miejsca: wrzucamy 5 bieg i ciągniemy powoli auto do siebie, wałki rozrządu zaczynają się obracać. Trzeba je obserwować i przestać ciągnąć gdy jedna para ustawi się krzywkami pionowo do góry (wtedy tez ustawią się w pozycji do mierzenia zawory wylotowe innego cylindra). Wsuwamy szczelinomierz między krzywkę wałka rozrządu a szklankę i dobierając/dokładając kolejne listki ustalamy wartość luzu i ją notujemy. Szczelinomierz powinien wchodzić bez oporu ale ciasno. Znowu ciągniemy auto do siebie aż się ustawią krzywki następnej pary zaworów i powtarzamy czynności aż pomierzenia wszystkich 16-tu zaworów.
Prawidłowy luz zaworu - dolot 0,25 (+/-0,04) mm
Prawidłowy luz zaworu - wylot 0,30 (+/- 0,04) mm
8. Tu ładnie widać szklanki:
9. A tu ładnie oczyszczone miejsce styku uszczelki z głowicą (rozpuszczalnik na szmatce, papier ścierny 800, rozpuszczalnik na szmatce):
10. Uszczelkę oczyściłem, przetarłem olejem silikonowym i zdecydowałem, że nie będę kładł dodatkowo czarnego silikonu (został mi po Nubirze, gdzie się doskonale sprawdził).
11. Składamy w odwrotnej kolejności: wkręcamy świece, zakładamy pokrywę i ją przykręcamy, podłączamy i zabezpieczamy odmę, wkładamy od góry na zatrzaski tylną i prawą listwę elektryczną, wciskamy lewą wiązkę na jej miejsce w pokrywie, wkładamy cewkę i przykręcamy śrubami, podłączamy złącze cewki i je zabezpieczamy, zamykamy pokrywę cewki. Finito. W zależności od wyniku pomiarów idziemy napić się piwa lub do mechanika
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Andrzej, mistrzostwo.
Genialny manual.
Genialny manual.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
W twoim przypadku jak wyszło?Regulus pisze:W zależności od wyniku pomiarów idziemy napić się piwa lub do mechanika
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Z zdjęcia gdzie ma szczelinomierz to chyba wyszło dobrze
Teraz zerknąłem w temat Andrzeja i ma problem, większość jest po za normą
Teraz zerknąłem w temat Andrzeja i ma problem, większość jest po za normą
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Spodziewałem się, że może być problem (nie mam opcji KL7) i dlatego nie czekałem do zalecanych 30 kkm na gazie. Ale nie myślałem, że aż tak się luz skasuje. Być może miał na to wpływ sterownik STAG - zły dobór mieszanki powodował nie tylko wywalanie check-a, ale i przyspieszone kasowanie luzu zaworów. Zobaczymy jak się zachowa po regulacji luzu i z innym sterownikiem (który na razie nie powoduje błędów). Na razie znalazłem jakąś firmę na Żeraniu http://www.skonkfrez.pl/, ale najpierw zapytam mechanika, czy on nie ma kogoś zaufanego.
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Mogę się spytać brata, bo on mechanikiem jest i na pewno jakieś kontakty ma, ale to pewnie jutro już.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Spytaj koniecznie, interesuje mnie też kwestia kosztów, jeśli się orientuje. Z tego co czytałem na forum Opla oryginalne szklanki to jakiś kosmos, ok 100 PLN/szt. To przy szesnastu już bym wolał kupić prawie nowy silnik za 2200 http://allegro.pl/silnik-z-osprzetem-ch ... 39386.html. A ile miałbym części zamiennych
- XaRaDaS
- Zasłużony dla forum
- Posty: 7704
- Rejestracja: 20 sie 2013, o 11:17
- Reputacja: 8
- Imię: Andrzej
- Samochód: Orlando LTZ
- Silnik: 1.8 2H0, 141 KM, benz.
- Lokalizacja: WX
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Chyba oryginalne w ASO a wiadomo jak tam rżną na cenach, pytaj Konrada o ceny lepiej, ale fakt 16 szklanek nawet za połowę ceny to gruba sprawa.
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem...
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Niektórzy twierdzą, że KL7 to ściema. Jak widać niekoniecznie. Andrzej ile ci te luzy wyszły? Wszystkie 16 poza normą? Luz za duży, za mały, nic nie zdradzasz.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- konradoo
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2747
- Rejestracja: 24 lis 2013, o 19:12
- Reputacja: 21
- Imię: Konrad
- Samochód: Nubira x2
- Silnik:
- Lokalizacja: EBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ma przecież wypisane w swoim aucie dane z pomariów.
O partsy pisz PW.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Aaa bo mi się lejce pogubiły już w tych wątkach.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Gorzej jest z wydechowymi, ale żeby wyjść na górną granicę luzy trzeba by przeszlifować wszystkie od 0,05 do 0,14.
Zastanawiam się też, czy by nie wrócić do tematu lubryfikacji, który odłożyłem.
Zastanawiam się też, czy by nie wrócić do tematu lubryfikacji, który odłożyłem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Z lubryfikacją jest ten kłopot, żeby to dobrze zadziałało musi być dobrze zrobione. Nie mam doświadczeń w tym kierunku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Był taki temat holenderskiej firmy, gdzie można urządzenie dokupić, muszę to odkopać.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To było JML, ale czy faktycznie to działa? Niektórym szkodzi:http://lpg-forum.pl/lubryfikacja-t5669-375.html (strona 23)
- maro
- Profesjonalista
- Posty: 920
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 02:39
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Cruze 1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Andrzej, co skłonilo Cie do weryfikacji luzów? Miałeś jakies obajwy?
Jak to jest z silnikami 1.6? Też trzeba kontrolować?
Jak to jest z silnikami 1.6? Też trzeba kontrolować?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tylko w silnikach 'zagazowanych' zalecane jest sprawdzanie luzu co 30 000 km. Samej benzyny to nie dotyczy, tam nie ma prawa nic się dziać, przynajmniej do 100 000 mil.
Objawów żadnych nie miałem, ale i tak chciałem zdjąć pokrywę zaworów żeby zobaczyć, dlaczego uszczelka się 'poci'.
Objawów żadnych nie miałem, ale i tak chciałem zdjąć pokrywę zaworów żeby zobaczyć, dlaczego uszczelka się 'poci'.
- C77
- Fachman
- Posty: 2311
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ściemą by GM było branie osobnej kasy za KL7 w Cruzakach 1.8 dla PL w MY2011/MY2012, a nie sama KL7.wszim pisze:Niektórzy twierdzą, że KL7 to ściema. Jak widać niekoniecznie...
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Chevrolet orlando 1.8 bez kl7. LPG BRC zamontowano przy 21 tys z lubryfikacją JML
Pomiar luzów zaworowych przy 80 tyś. ( ssące 0,25 +- 0,04 wydech 0,3 +- 0,04)
zawory ////// CYL 1 //// CYL 2 // // CYL 3 // // CYL 4
ssące ////// 0,19 0,23 // 0,23 0,24 // 0,23 0,23 // 0,2 0,2
wydechowe 0,19 0,25 // 0,24 0,3 // 0,19 0,22 // 0,19 0,15
zaniepokoił mnie czwarty cylinder
silnik pracuje bez uwag
Pokrywa zaworów dokręcania kluczem R 10 a do poręczenia wałem silnika R 20
A jak jest w silnikach u szanownych kolegach
Pomiar luzów zaworowych przy 80 tyś. ( ssące 0,25 +- 0,04 wydech 0,3 +- 0,04)
zawory ////// CYL 1 //// CYL 2 // // CYL 3 // // CYL 4
ssące ////// 0,19 0,23 // 0,23 0,24 // 0,23 0,23 // 0,2 0,2
wydechowe 0,19 0,25 // 0,24 0,3 // 0,19 0,22 // 0,19 0,15
zaniepokoił mnie czwarty cylinder
silnik pracuje bez uwag
Pokrywa zaworów dokręcania kluczem R 10 a do poręczenia wałem silnika R 20
A jak jest w silnikach u szanownych kolegach
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Cu u ciebie oznaczają te podwójne wartości?
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Po dwa zawory na cylinder. Wydechowe już wszystkie poza tolerancją
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zagubiłem się w tej tekstowej tabelce oglądając w telefonie.
Faktycznie widać, że już wyjeżdżają poza tolerancję. Za chwilę zaczną się objawy. Bez paniki ale powolutku trzeba nastawiać się na niełatwą operację regulacji luzu. Zacznij poszukiwania firmy która robi szlify szklanek. Coraz więcej można takich znaleźć.
Niecałe 60 tys na lpg, niewiele dała lubryfikacja.
Faktycznie widać, że już wyjeżdżają poza tolerancję. Za chwilę zaczną się objawy. Bez paniki ale powolutku trzeba nastawiać się na niełatwą operację regulacji luzu. Zacznij poszukiwania firmy która robi szlify szklanek. Coraz więcej można takich znaleźć.
Niecałe 60 tys na lpg, niewiele dała lubryfikacja.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- rwicik
- Profesjonalista
- Posty: 548
- Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze -> Tucson
- Silnik:
- Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Kiepskie sterowanie składem mieszanki, kiepskie wtryskiwacze?
Pozdrawiam, http://wicik.eu/
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Może poza ble ble może ktoś zdecyduje się na umieszczeniu informacji o luzach
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość