[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Chyba chciał dokładnie pokazać o co chodzi
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nic tam nie znalazłem, czego by nie było u nas. Niepotrzebnie pozdejmował połowę osprzętu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak zdejmował jeszcze "nas" nie było na świecie.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
- Reputacja: 0
- Imię: Mateo
- Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
- Silnik: 1.6 16V, 124 KM
- LPG: BRC Sequent 32
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
U mnie, przy 91 tys. km (z czego tylko 2 tys. na LPG) pierwsze sprawdzenie luzów dało poniższe wyniki.
Kiedy kolejny raz sprawdzać? Silnik bez KL7 (wersja kombi).
Kiedy kolejny raz sprawdzać? Silnik bez KL7 (wersja kombi).
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jest ok. Zrób 30tys i sprawdź. Wtedy ocenisz na ile się coś zmieniło i oszacujesz kolejny przegląd.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
I super. Luz sprawdzone. Tak jak kolega pisał za 30 tyś sprawdzisz i zobaczysz co się dzieje.
Lepiej tak robić jak jeździć i później głowica do roboty . Jak luz będzie leciał to z rozrządem szklanki podmienisz na nowe albo szlif i będzie git.
Lepiej tak robić jak jeździć i później głowica do roboty . Jak luz będzie leciał to z rozrządem szklanki podmienisz na nowe albo szlif i będzie git.
pablo1
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Panowie, a czy oprócz sprawdzania luzow ktoś już przeszedł ich regulację? Ja przy 145kkm niektóre luzy miałem na granicy normy i teraz (189kkm)poczułem, że silnik jest delikatnie jakby słabszy i ciut glosniejszy, więc albo to luzy się kończą albo KZFR ale na nie nie stawiam bo.sa w miarę świeże...ich przelot to około 45kkm. Moje pytanie czy idzie je wymienic bez rozpinania KZFR i wyjmowania wałków?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, o 12:12 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wynajmowania wałków
Powód: wynajmowania wałków
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie. Ja robiłem regulację metodą szlifowania szklanek, w Calibra na Hery - ale nie polecam.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie polecasz bo szlif krotko wytrzymal czy jakosc uslugi pozostawiala wiele do życzenia? Wiesz jak teoretycznie powyjmuje szklanki to wątpię, że w ASO będą mieli.wymiary mnie interesujące....BTW uważasz Regulus że moje objawy to właśnie luzy?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zmierz, nie czekaj, bo konsekwencje "podparcia" dużo bardziej zabolą. Nie polecam, bo musiałem reklamować usługę (dwie szklanki były za bardzo zeszlifowane). Ale z drugiej strony, nauczyli się na mnie
Nie wypowiem sie co do objawów, bo ja jeszcze żadnych nie miałem.
Nie wypowiem sie co do objawów, bo ja jeszcze żadnych nie miałem.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nie no jasne....pewnie w weekend zdejme czapkę i pomierze te luzy, mam poprzedni odczyt więc będę mial porównanie i czytelną diagnoze co do przyczyny ale na 80% stawiam wlasnie już na mały luz...ehhh....sądziłem że do 250kkm dociagne to bym akurat rozrząd zmienił A tak to czeka mnie wcześniejszy wydatek...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Najgorsze, że jest bezobjawowo. Objawy się zaczynają gdy zaczyna podpierać i nie domyka się zawór a to moment już destrukcyjny. Z mojej wiedzy to mogą być problemy ze stabilizacją obrotów jałowych lub zwiększone drgania obrotów jałowych. Na mocy tak bardzo nie odczuje się, dopiero jak już poważniej siądzie kompresja ale wtedy to już chyba głowica do naprawy.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
wszim dzieki za podpowiedź...trochę mnie to trapi i chyba jutro z rana jednak tam zajrzę i zweryfikuje te luzy....chciałbym aby mi ten motor jeszcze min.z 200kkm zrobił...tak czy siak szukam na wszelki wypadek klucza do "regulacji" A tak naprawdę wyjmowania plytek z tych silników bez zdejmowania wałków ale jakoś ich dużo nie widzę....może ktoś/coś poleci w tym temacie?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Endriu.
Tam nie ma płytek. Tam są szklanki, które się wymienia lub szlifuje na odpowiedni rozmiar. Musisz zdjąć wałki.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Tam nie ma płytek. Tam są szklanki, które się wymienia lub szlifuje na odpowiedni rozmiar. Musisz zdjąć wałki.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Robiłeś to już tudzież gdzieś to.zlecales?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wymieniłem cały silnik i zostały mi na zapasie. .
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ok. To też metoda coś mi się wydaje że będę pionierem w tej kwestii jeśli chodzi o coś więcej...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No chyba raczej nie będziesz. Temat obecnie znany jak rzeka. Na forum było kilka informacji z dokonanej regulacji, w większości wymiana szklanek na odpowiednie nominały. Metodą szlifu robił Rergulus, a ja taką samą metodą robiłem w poprzednim aucie.
Dodano po 4 minutach 47 sekundach:
A ty masz czy nie masz KL7? Bo to ważna informacja.
Dodano po 4 minutach 47 sekundach:
A ty masz czy nie masz KL7? Bo to ważna informacja.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- endriu333
- Profesjonalista
- Posty: 982
- Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
- Reputacja: 7
- Imię: Andrzej
- Samochód: Spark
- Silnik: 1.2 PB
- LPG: Landirenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Mam i jest to potwierdzone i w specyfikacji zakupowej jak i po vinie tutaj na forum... mam jeszcze nadzieję, że to nie luzy powodują ten dyskomfort...może.jakis czujnik, może map sensor ewentualnie same KZFR....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Eeee to zawracasz gitarę
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam.
1.8 kl7 BRC sequent 24.11,
100kkm obecnie,
LPG założone przy 45kkm
Ssące wszystkie 25
Wylot 1 i 4 cylinder 25 reszta 30.
Takie wyniki dostałem od mechanika.
Co o tym sądzicie?
Osobiście wydaje mi się, że pomiar mało dokładny. (Szczelinomierz co 0,05mm)?
Że przy wylocie powinno być 25+ na skrajnych cylindrach.
Dostałem info, że wszystko ok a następna kontrola po 50kkm.
1.8 kl7 BRC sequent 24.11,
100kkm obecnie,
LPG założone przy 45kkm
Ssące wszystkie 25
Wylot 1 i 4 cylinder 25 reszta 30.
Takie wyniki dostałem od mechanika.
Co o tym sądzicie?
Osobiście wydaje mi się, że pomiar mało dokładny. (Szczelinomierz co 0,05mm)?
Że przy wylocie powinno być 25+ na skrajnych cylindrach.
Dostałem info, że wszystko ok a następna kontrola po 50kkm.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Na razie jest ok. Ale sprawdziłbym po 30tys.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No nie zgodzę się. Dla zaworów wylotowych luz powinien wynosić 0,30 +-0,04, czyli wszystko poniżej 0,26 to już poza tolerancją.
Pomiar oczywiście niedokładny, takich cudów nie ma w przyrodzie.
Pomiar oczywiście niedokładny, takich cudów nie ma w przyrodzie.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Bez paniki. Różne źródła podają różne tolerancje, ja się częściej spotkałem z +-0,05. Tolerancja oznacza, że nawet z fabryki może wyjechać z luzem wylotu 0,25. Nawet 0,2 nic złego jeszcze silnikowi nie zrobi. Problemy zaczynają się gdy jest np 0,13 lub mniej.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No właśnie. Od razu mówiłem że jest setka poza tolerancją na wydechu na pierwszym i czwartym cylindrze. Mocno optował, że ma potwierdzenie, o granicznym 0,25. Nadal uważam, że pomiar wykonywał szczelinomierzem o dokładności do 0, 05mm. Co za tym idzie wyniki są równiutkie albo 0,30 albo 0,25. To wystarczyło mu żeby stwierdzić że nie ma zagrożenia. Natomiast mnie przydałyby się dokładniejsze dane jakbym chciał częściej skontrolować ten luz i obserwować czy coś się nie dzieje. Na przykład przy rozkalibrowanej instalacji LPG. No i stawiam że na tym pierwszym i czwartym cylindrze na wydechu mam więcej niż 0,25.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości