[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 3 maja 2019, o 20:31

Chyba chciał dokładnie pokazać o co chodzi

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 3 maja 2019, o 23:10

Nic tam nie znalazłem, czego by nie było u nas. Niepotrzebnie pozdejmował połowę osprzętu ;)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 3 maja 2019, o 23:30

Jak zdejmował jeszcze "nas" nie było na świecie. :P
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

elte23
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Reputacja: 0
Imię: Mateo
Samochód: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: elte23 » 10 maja 2019, o 08:20

U mnie, przy 91 tys. km (z czego tylko 2 tys. na LPG) pierwsze sprawdzenie luzów dało poniższe wyniki.
Kiedy kolejny raz sprawdzać? Silnik bez KL7 (wersja kombi).
Załączniki
luzy_zaw.png

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 10 maja 2019, o 08:23

Jest ok. Zrób 30tys i sprawdź. Wtedy ocenisz na ile się coś zmieniło i oszacujesz kolejny przegląd.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 666
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 0
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pablo1 » 10 maja 2019, o 18:13

I super. Luz sprawdzone. Tak jak kolega pisał za 30 tyś sprawdzisz i zobaczysz co się dzieje.
Lepiej tak robić jak jeździć i później głowica do roboty . Jak luz będzie leciał to z rozrządem szklanki podmienisz na nowe albo szlif i będzie git. :ok:
pablo1

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 12:06

Panowie, a czy oprócz sprawdzania luzow ktoś już przeszedł ich regulację? Ja przy 145kkm niektóre luzy miałem na granicy normy i teraz (189kkm)poczułem, że silnik jest delikatnie jakby słabszy i ciut glosniejszy, więc albo to luzy się kończą albo KZFR ale na nie nie stawiam bo.sa w miarę świeże...ich przelot to około 45kkm. Moje pytanie czy idzie je wymienic bez rozpinania KZFR i wyjmowania wałków?
Ostatnio zmieniony 13 maja 2019, o 12:12 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: wynajmowania wałków
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 13 maja 2019, o 12:11

Nie. Ja robiłem regulację metodą szlifowania szklanek, w Calibra na Hery - ale nie polecam.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 12:19

Nie polecasz bo szlif krotko wytrzymal czy jakosc uslugi pozostawiala wiele do życzenia? Wiesz jak teoretycznie powyjmuje szklanki to wątpię, że w ASO będą mieli.wymiary mnie interesujące....BTW uważasz Regulus że moje objawy to właśnie luzy?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 13 maja 2019, o 12:26

Zmierz, nie czekaj, bo konsekwencje "podparcia" dużo bardziej zabolą. Nie polecam, bo musiałem reklamować usługę (dwie szklanki były za bardzo zeszlifowane). Ale z drugiej strony, nauczyli się na mnie :D

Nie wypowiem sie co do objawów, bo ja jeszcze żadnych nie miałem.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 12:34

Nie no jasne....pewnie w weekend zdejme czapkę i pomierze te luzy, mam poprzedni odczyt więc będę mial porównanie i czytelną diagnoze co do przyczyny ale na 80% stawiam wlasnie już na mały luz...ehhh....sądziłem że do 250kkm dociagne to bym akurat rozrząd zmienił A tak to czeka mnie wcześniejszy wydatek...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 13 maja 2019, o 13:54

Najgorsze, że jest bezobjawowo. Objawy się zaczynają gdy zaczyna podpierać i nie domyka się zawór a to moment już destrukcyjny. Z mojej wiedzy to mogą być problemy ze stabilizacją obrotów jałowych lub zwiększone drgania obrotów jałowych. Na mocy tak bardzo nie odczuje się, dopiero jak już poważniej siądzie kompresja ale wtedy to już chyba głowica do naprawy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 17:46

wszim dzieki za podpowiedź...trochę mnie to trapi i chyba jutro z rana jednak tam zajrzę i zweryfikuje te luzy....chciałbym aby mi ten motor jeszcze min.z 200kkm zrobił...tak czy siak szukam na wszelki wypadek klucza do "regulacji" A tak naprawdę wyjmowania plytek z tych silników bez zdejmowania wałków ale jakoś ich dużo nie widzę....może ktoś/coś poleci w tym temacie?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 13 maja 2019, o 17:54

Endriu.
Tam nie ma płytek. Tam są szklanki, które się wymienia lub szlifuje na odpowiedni rozmiar. Musisz zdjąć wałki. Obrazek

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 18:50

Robiłeś to już tudzież gdzieś to.zlecales?
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Bunioopl
Fachman
Posty: 4980
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 34
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Bunioopl » 13 maja 2019, o 18:59

Wymieniłem cały silnik i zostały mi na zapasie. .

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 19:25

Ok. To też metoda :) coś mi się wydaje że będę pionierem w tej kwestii jeśli chodzi o coś więcej...
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 13 maja 2019, o 20:47

No chyba raczej nie będziesz. Temat obecnie znany jak rzeka. Na forum było kilka informacji z dokonanej regulacji, w większości wymiana szklanek na odpowiednie nominały. Metodą szlifu robił Rergulus, a ja taką samą metodą robiłem w poprzednim aucie.

Dodano po 4 minutach 47 sekundach:
A ty masz czy nie masz KL7? Bo to ważna informacja.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 7
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: endriu333 » 13 maja 2019, o 22:32

Mam i jest to potwierdzone i w specyfikacji zakupowej jak i po vinie tutaj na forum... mam jeszcze nadzieję, że to nie luzy powodują ten dyskomfort...może.jakis czujnik, może map sensor ewentualnie same KZFR....
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 13 maja 2019, o 23:52

Eeee to zawracasz gitarę ;)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pool80 » 22 cze 2019, o 17:59

Witam.
1.8 kl7 BRC sequent 24.11,
100kkm obecnie,
LPG założone przy 45kkm
Ssące wszystkie 25
Wylot 1 i 4 cylinder 25 reszta 30.
Takie wyniki dostałem od mechanika.
Co o tym sądzicie?
Osobiście wydaje mi się, że pomiar mało dokładny. (Szczelinomierz co 0,05mm)?
Że przy wylocie powinno być 25+ na skrajnych cylindrach.
Dostałem info, że wszystko ok a następna kontrola po 50kkm.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 22 cze 2019, o 22:28

Na razie jest ok. Ale sprawdziłbym po 30tys.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: Regulus » 22 cze 2019, o 23:43

No nie zgodzę się. Dla zaworów wylotowych luz powinien wynosić 0,30 +-0,04, czyli wszystko poniżej 0,26 to już poza tolerancją.
Pomiar oczywiście niedokładny, takich cudów nie ma w przyrodzie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: wszim » 23 cze 2019, o 07:26

Bez paniki. Różne źródła podają różne tolerancje, ja się częściej spotkałem z +-0,05. Tolerancja oznacza, że nawet z fabryki może wyjechać z luzem wylotu 0,25. Nawet 0,2 nic złego jeszcze silnikowi nie zrobi. Problemy zaczynają się gdy jest np 0,13 lub mniej.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

Post autor: pool80 » 23 cze 2019, o 08:46

No właśnie. Od razu mówiłem że jest setka poza tolerancją na wydechu na pierwszym i czwartym cylindrze. Mocno optował, że ma potwierdzenie, o granicznym 0,25. Nadal uważam, że pomiar wykonywał szczelinomierzem o dokładności do 0, 05mm. Co za tym idzie wyniki są równiutkie albo 0,30 albo 0,25. To wystarczyło mu żeby stwierdzić że nie ma zagrożenia. Natomiast mnie przydałyby się dokładniejsze dane jakbym chciał częściej skontrolować ten luz i obserwować czy coś się nie dzieje. Na przykład przy rozkalibrowanej instalacji LPG. No i stawiam że na tym pierwszym i czwartym cylindrze na wydechu mam więcej niż 0,25.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości