[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 7
- Rejestracja: 25 kwie 2020, o 17:33
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Blachownia
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Luzy zrobione, szklanki szlifowane na jakiejś obrabiarce cnc. Dzięki za wiele informacji, które czerpałem z forum.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jestem po wizycie w jednym z warsztatów, który oferuje usługę poprawy luzu zaworowego nie poprzez wymianę szklanek, a poprzez szlifowanie trzonka zaworu.
Wygląda to tak (rysunek poglądowy, nie opisuje rzeczywistego stanu budowy, a jedynie podobieństwo) zamiast wymieniać szklankę o wysokości mierzonej (3), zmniejszamy poprzez zeszlifowanie trzonka zaworu na założonej głowicy w punkcie (1) i poprzez obniżenie szklanki mamy luz odpowiedni w miejscu (2)
Korzyść z takiej pracy:
- niższe koszty - jedna szklanka to około 40-60 zł
- krótszy czas naprawy
- nie ma dodatkowych kosztów szlifowania, jeśli nie kupujemy nowych.
Dla mnie to ma sens, bo i tak czy wymienimy szklanki, czy zeszlifujemy trzonek, zawór idzie w górę i zamyka wylot.
Co wy na to?
Wygląda to tak (rysunek poglądowy, nie opisuje rzeczywistego stanu budowy, a jedynie podobieństwo) zamiast wymieniać szklankę o wysokości mierzonej (3), zmniejszamy poprzez zeszlifowanie trzonka zaworu na założonej głowicy w punkcie (1) i poprzez obniżenie szklanki mamy luz odpowiedni w miejscu (2)
Korzyść z takiej pracy:
- niższe koszty - jedna szklanka to około 40-60 zł
- krótszy czas naprawy
- nie ma dodatkowych kosztów szlifowania, jeśli nie kupujemy nowych.
Dla mnie to ma sens, bo i tak czy wymienimy szklanki, czy zeszlifujemy trzonek, zawór idzie w górę i zamyka wylot.
Co wy na to?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5802
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Niby wychodzi na to samo co szlifowanie szklanek.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tylko opiłki mogą wpadać do głowicy(gniazda szklanki).
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
temat czystości prac jest opanowany. My mówimy o zdjęciu 0,1 do 0,15 mm.
Kartka papieru ma grubość 0,05mm
Kartka papieru ma grubość 0,05mm
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja już prywatnie z Krzyśkiem chatowałem i spierałem się na ten temat. Fajnie, że wrzucił go na forum do ogólnej dyskusji.
Wiem, że takie rozwiązania są realizowane, bo pamiętam taką kwestię dyskutowaną na Autokąciku sprzed ok 10 lat, gdy regulowałem luz szlifowaniem szklanek w mojej Astrze.
Teraz wypunktuję wady tej metody o których słyszałem lub których się domyślam.
1. Szlif szklanki to jej wyjęcie z gniazda i precyzyjny szlif od spodu odpowiednim narzędziem chyba z zawartością diamentu (nie wiem czy elektrokorund da radę) na stanowisku szlifierki numerycznej lub nawet zwykłej ale z precyzyjnym, wyskalowanym suportem. Ważny jest kształt elementu szlifującego, bo powinien być odpowiednio wypukły by zachować wklęsłość miejsca styku spodu szklanki. Trzonek zaworu jest wypukły, nie wiem jakim promieniem, ale tak jest. Tak więc szklanka-zawór spasowane są wklęsłością szklanki i wypukłością trzonka, by zapewnić osiowość oddziałujących sił oraz obracanie się zaworu w gnieździe podczas jego pracy. Zawór powinien się obracać bo to ułatwia dopasowanie w gnieździe i równomierne zużycie przylgni.
2. Poprawienie prawidłowego luzu dotyczy zmiany rozmiaru około 0.1..0,2mm, z tego też powodu bardzo ważny jest pomiar procesu postępu realizowanego szlifu. O ile szklankę szlifujemy komfortowo na maszynie numerycznej o tyle szlifowanie ( nie wiem czy ręczną szlifierką?) wystających z głowicy trzonków zaworów wydaje mi się dość garażową metodą. W jak precyzyjny sposób pomierzyć ile zeszlifowaliśmy? Co z opiłkami i kształtem powierzchni trzonka?
Dlatego ten sposób, to wg mnie tania metoda do auta na sprzedaż. Raczej na krótko wystarczy.
Może jednak nie mam racji. Dlaczego nie jest realizowana powszechnie?
Dodano po 7 minutach 32 sekundach:
Wreszcie fajny temat
Wiem, że takie rozwiązania są realizowane, bo pamiętam taką kwestię dyskutowaną na Autokąciku sprzed ok 10 lat, gdy regulowałem luz szlifowaniem szklanek w mojej Astrze.
Teraz wypunktuję wady tej metody o których słyszałem lub których się domyślam.
1. Szlif szklanki to jej wyjęcie z gniazda i precyzyjny szlif od spodu odpowiednim narzędziem chyba z zawartością diamentu (nie wiem czy elektrokorund da radę) na stanowisku szlifierki numerycznej lub nawet zwykłej ale z precyzyjnym, wyskalowanym suportem. Ważny jest kształt elementu szlifującego, bo powinien być odpowiednio wypukły by zachować wklęsłość miejsca styku spodu szklanki. Trzonek zaworu jest wypukły, nie wiem jakim promieniem, ale tak jest. Tak więc szklanka-zawór spasowane są wklęsłością szklanki i wypukłością trzonka, by zapewnić osiowość oddziałujących sił oraz obracanie się zaworu w gnieździe podczas jego pracy. Zawór powinien się obracać bo to ułatwia dopasowanie w gnieździe i równomierne zużycie przylgni.
2. Poprawienie prawidłowego luzu dotyczy zmiany rozmiaru około 0.1..0,2mm, z tego też powodu bardzo ważny jest pomiar procesu postępu realizowanego szlifu. O ile szklankę szlifujemy komfortowo na maszynie numerycznej o tyle szlifowanie ( nie wiem czy ręczną szlifierką?) wystających z głowicy trzonków zaworów wydaje mi się dość garażową metodą. W jak precyzyjny sposób pomierzyć ile zeszlifowaliśmy? Co z opiłkami i kształtem powierzchni trzonka?
Dlatego ten sposób, to wg mnie tania metoda do auta na sprzedaż. Raczej na krótko wystarczy.
Może jednak nie mam racji. Dlaczego nie jest realizowana powszechnie?
Dodano po 7 minutach 32 sekundach:
Wreszcie fajny temat
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
pytanie ilu to robi a kasuje za szklanki
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To akurat jest do sprawdzenia. Zawsze można zabrać te niepasujące szklanki. Ja mam chyba 24 sztuki. Może następnym razem coś się z nich dobierze.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
ja mówię o szlifowaniu szklanek, a nie wymianie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Piszesz o szlifowaniu trzonków zaworów a nie szklanek.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
ja pisze o twojej koncepcji, że ta koncepcja nie jest powszechna, a skąd wiemy że nie jest standardem, a my dostajemy inne info.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
- Reputacja: 0
- Imię: Staszek
- Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
- Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
- LPG: BRC SEQUENT 24
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Co do szlifowania trzonków - to może być coś na rzeczy. Generalnie szlifierze chcą aby przywieźć głowice i szlifują sobie co im wygodniej (160 PLN za 16 zaworów). Wiąże się to z wymianą uszczelki pod głowicą (ok 100) i planowaniem (ok 70). NA plus sprawdzają też gniazda zaworów i w razie potrzeby mówią i jak się zgodzisz to wymiana gniazda, trzonka lub szlif. Można też zawieźć same szklanki i powiedzieć ile mają zeszlifować ale cena 10 PLN za szklankę czyli to samo tylko nie zrzucasz głowicy. Nie wiem czy wówczas szlifują górę czy dół zdejmują ok 0,1 ... 0,2 mm. Jak głowica zdjęta to po szlifowaniu myją więc opiłków nie ma.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5802
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Góry szklanki raczej nie wolno szlifować, jedynie trzpień w środku.
Ostatnio zmieniony 13 sie 2020, o 21:45 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: szkalni - > szklanki
Powód: szkalni - > szklanki
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To co opisujesz to regeneracja głowicy i koszt rzędu 100 zł za zawór. Przynajmniej tyle kosztowało parę lat temu, a nie sądzę, żeby coś potaniało. W W-wie takie rzeczy robił jeden warsztat. Za szlifowanie (dna) dostarczonych szklanek liczyli 50 zł/szt więc nie wiem, gdzie dostałeś takie ceny, najlepiej podaj namiary to potencjalni klienci sprawdzą.LS_plus pisze: ↑12 sie 2020, o 12:33Co do szlifowania trzonków - to może być coś na rzeczy. Generalnie szlifierze chcą aby przywieźć głowice i szlifują sobie co im wygodniej (160 PLN za 16 zaworów). Wiąże się to z wymianą uszczelki pod głowicą (ok 100) i planowaniem (ok 70). NA plus sprawdzają też gniazda zaworów i w razie potrzeby mówią i jak się zgodzisz to wymiana gniazda, trzonka lub szlif. Można też zawieźć same szklanki i powiedzieć ile mają zeszlifować ale cena 10 PLN za szklankę czyli to samo tylko nie zrzucasz głowicy. Nie wiem czy wówczas szlifują górę czy dół zdejmują ok 0,1 ... 0,2 mm. Jak głowica zdjęta to po szlifowaniu myją więc opiłków nie ma.
Zgadzam się z Wojtkiem że szlifowanie trzonków to niedorzeczny pomysł - skoro i tak rozbieramy zawory (zdejmujemy wałki) to łatwiej zeszlifować szklankę na maszynie niż trzonek na silniku.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 14 lut 2020, o 18:34
- Reputacja: 2
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze LT+
- Silnik: 1.8, 2H0, 141 KM benz. + LPG
- LPG: Brc SQ 24.11
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dla zainteresowanych, kontrola luzu zaworowego wykonana po przebiegu 95.000 km (co 15k km strojenie, wymiana filtrów, KL7) dała wynik:
ssące 0,23/0,25 0,24/0,26 0,27/0,26 0,22/0,20
wydechowe 0,22/0,25 0,27/0,26 0,28/0,28 0,25/0,23
Większość jest w normie, ale dwa wydechowe już uciekły i jeden ssacy. Wstępnie planuję na wiosnę szlifować. Myślę, że więcej niż 10k km nie zrobię do tego czasu.
Jak myślicie? Wytrzyma do tego czasu? Możecie polecić jakiś warsztat w centralnej lub południowo-wschodniej Polsce, który by to ogarnął za rozsądne pieniądze.
Nic z silnikiem na razie się szczególnego nie dzieje. Leciutko może obroty na luzie falują, ale trudno to nawet zauważyć.
ssące 0,23/0,25 0,24/0,26 0,27/0,26 0,22/0,20
wydechowe 0,22/0,25 0,27/0,26 0,28/0,28 0,25/0,23
Większość jest w normie, ale dwa wydechowe już uciekły i jeden ssacy. Wstępnie planuję na wiosnę szlifować. Myślę, że więcej niż 10k km nie zrobię do tego czasu.
Jak myślicie? Wytrzyma do tego czasu? Możecie polecić jakiś warsztat w centralnej lub południowo-wschodniej Polsce, który by to ogarnął za rozsądne pieniądze.
Nic z silnikiem na razie się szczególnego nie dzieje. Leciutko może obroty na luzie falują, ale trudno to nawet zauważyć.
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 sie 2019, o 08:03
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze/Spark
- Silnik: 1.6 124km/1.2 81km
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
W moim przypadku Cruze 1.6 LDE Davanti Bytom wycenili mi sprawdzenie luzów z wymianą uszczelki na 250 zł.
W najgorszym scenariuszu wymiana wszystkich szklanek ok 1900 zł razem z rozrządem.
Auto ma 95 tys. z czego niecałe 30 tys. na LPG
W najgorszym scenariuszu wymiana wszystkich szklanek ok 1900 zł razem z rozrządem.
Auto ma 95 tys. z czego niecałe 30 tys. na LPG
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 16 kwie 2020, o 11:58
- Reputacja: 0
- Imię: damian
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4t
- LPG: nie
- Lokalizacja: Gdansk
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam,
Mam pytanie mam chevroleta cruze 1.8 benzynę brc gaz, i czy muszę sprawdzać luzy zaworowe co 30 tys i w razie jak będą luzy to trzeba wymieniać szklanki bo rozumiem ze nie można w tym modelu ich regulować ?
Mam pytanie mam chevroleta cruze 1.8 benzynę brc gaz, i czy muszę sprawdzać luzy zaworowe co 30 tys i w razie jak będą luzy to trzeba wymieniać szklanki bo rozumiem ze nie można w tym modelu ich regulować ?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Sporo zależy od wersji twojego silnika. Ten silnik był fabrycznie komponowany w 2 opcjach konstrukcyjnych. Jedna z nich określona w systemie oznaczeniem KL7 była z głowicą materiałowo i technicznie przystosowaną do spalania LPG. Druga nie. Problem częstej kontroli i regulacji luzu przy zasilaniu LPG dotyczy tej drugiej. A normalna eksploatacyjna kontrola luzu i ewentualna regulacja dotyczy obu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Stały bywalec
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam.
Mam zamiar pomierzyć samemu luzy, bo dosyć długo już nie mogę ogarnąć błędu P2096, stąd kilka pytań:
1. Jaki najlepiej kupić szczelinomierz?
2. Czy trzeba mieć nowa uszczelkę pokrywy (wymieniałem w lipcu 2020 r.) ?
3. Czy do ponownego montażu uszczelki potrzebny będzie sylikon termiczny, bo był położony przy wymianie?
4. Czy trzeba wykręcić świece, czy można pomierzyć bez wykręcania świec? Miejsca mam sporo w garażu, żeby przesunąć auto.
Mam zamiar pomierzyć samemu luzy, bo dosyć długo już nie mogę ogarnąć błędu P2096, stąd kilka pytań:
1. Jaki najlepiej kupić szczelinomierz?
2. Czy trzeba mieć nowa uszczelkę pokrywy (wymieniałem w lipcu 2020 r.) ?
3. Czy do ponownego montażu uszczelki potrzebny będzie sylikon termiczny, bo był położony przy wymianie?
4. Czy trzeba wykręcić świece, czy można pomierzyć bez wykręcania świec? Miejsca mam sporo w garażu, żeby przesunąć auto.
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
1. Jaki najlepiej kupić szczelinomierz? - dobry, nie oszczędzaj
2. Czy trzeba mieć nowa uszczelkę pokrywy (wymieniałem w lipcu 2020 r.) ? - jak był oryginał, to powinien trzymać po roku
3. Czy do ponownego montażu uszczelki potrzebny będzie sylikon termiczny, bo był położony przy wymianie? - jak jest dobra uszczelka to się nigdy nie używa smarowideł
4. Czy trzeba wykręcić świece, czy można pomierzyć bez wykręcania świec? Miejsca mam sporo w garażu, żeby przesunąć auto. - lepiej się kręci silnikiem po odkręceniu świec
2. Czy trzeba mieć nowa uszczelkę pokrywy (wymieniałem w lipcu 2020 r.) ? - jak był oryginał, to powinien trzymać po roku
3. Czy do ponownego montażu uszczelki potrzebny będzie sylikon termiczny, bo był położony przy wymianie? - jak jest dobra uszczelka to się nigdy nie używa smarowideł
4. Czy trzeba wykręcić świece, czy można pomierzyć bez wykręcania świec? Miejsca mam sporo w garażu, żeby przesunąć auto. - lepiej się kręci silnikiem po odkręceniu świec
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
1. Jaki najlepiej kupić szczelinomierz? - dobry, nie oszczędzaj
Czyli jaki będzie najlepszy? Co ile powinna być grubość listków?
Czyli jaki będzie najlepszy? Co ile powinna być grubość listków?
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wygodnie mieć od 0,02 ale te najcieńsze potrafią się powywijać. Ja mam taki: https://allegro.pl/oferta/yato-szczelin ... 8921317053
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Szczelinomierzem ze skokiem co 0,05 też damy radę pomierzyć. Trzeba tylko umieć wyciągać wnioski. Jeżeli 0.25 nie wchodzi a wchodzi z luzem 0,20 to wiadomo, że wymiar jest pomiędzy czyli coś około 0.22...0,23.. Taka informacja jest wystarczająca, bo my musimy ocenić czy nie ma luzu mniejszego niż 0,15 bo to jest już info o konieczności regulacji. Chodzi o wydech, bo to tu są w 99% niekorzystne zmiany.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ktoś może podrzucić nr GM uszczelki pod pokrywę - bo jak sam zamówię w POTAKu, to będzie tak jak nawiewami....
Prawie to samo, ale .....
170 tys.km stuknęło i trzeba wreszcie wykonać ten legendarny pomiar luzów zaworowych.
Prawie to samo, ale .....
170 tys.km stuknęło i trzeba wreszcie wykonać ten legendarny pomiar luzów zaworowych.
-
- Stały bywalec
- Posty: 202
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dzisiaj zmierzyłem luzy zaworowe. Orlando 1.8 + LPG BRC 166602 km. Przedział 0,25/0,30 oznacza przedział między tymi wartościami, ponieważ szczelinomierz ma listki co 0,05.
Dolot:
1) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
2) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
3) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
4) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
Wylot:
1) 0,20/0,25 i 0,25
2) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
3) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
4) 0,20/0,25 i 0,20/0,25
Wylot 1 i 4 już poniżej normy. Czy pomału szukać mechanika, który to zrobi. Czy ewentualnie poczekać i zmierzyć znowu za jakiś czas?
Dolot:
1) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
2) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
3) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
4) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
Wylot:
1) 0,20/0,25 i 0,25
2) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
3) 0,25/0,30 i 0,25/0,30
4) 0,20/0,25 i 0,20/0,25
Wylot 1 i 4 już poniżej normy. Czy pomału szukać mechanika, który to zrobi. Czy ewentualnie poczekać i zmierzyć znowu za jakiś czas?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości