[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:51
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Witam.Jak sprawdzić czy mamy KL7 czy nie?Po vin czy kodzie silnika?Mam cruza 1.8 i właśnie założyłem LPG i chce wiedzieć jak postępować z luzem zaworowym.
- kemoiz
- Wymiatacz
- Posty: 1327
- Rejestracja: 24 paź 2013, o 17:46
- Reputacja: 1
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze HB LT+ MY14
- Silnik: 1.8, 141KM, Pb
- LPG: BRC 24.11
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
VIN jeśli chce Ci się prosić ASO. Najprościej po roczniku i kraju pochodzenia auta.
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:51
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Rocznik 2011.Autko pochodzi z Niemiec.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No to nie ma KL7 na 99,9%
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Założyłeś gaz bez sprawdzenia, czy silnik ma opcję KL7? Ryzykownie.Osobiście przy braku tej opcji nigdy bym się na gaz nie zdecydował, gdyż bez KL7 ten silnik do gazu kompletnie się nie nadaje - i w tym wypadku sprawdzanie luzu co 30 tys. km to akurat najmniejszy problem. Wszelkie opinie typu, że "się nadaje, tylko trzeba częściej go kontrolować" to chyba opinie gazowników, bo w prasie motoryzacyjnej zawsze się podkreśla, że wersja bez KL7 do gazu się nie nadaje, w odróżnieniu od wersji 122 KM, która na gazie jeździ lepiej niż na benzynie. Niestety 1.8 XER to nie 1.8 XE, a wszelkie źródła polecają ten drugi, a przestrzegają przed tym pierwszym.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Szewcio, do wszystkich silników da się złożyć. Nawet bez KL7. Jak jest dobrze wyregulowana, dobrze założona i regularnie serwisowana to też można się cieszyć użytkowaniem. Kontrola zaworów będzie tylko dużym kosztem niestety, szczególnie jak sam nie umiesz sobie tego zrobić.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
szewcio, przestań takie bajki opowiadać.
W swoim życiu nie widziałem jeszcze silnika, którego nie można zagazować. W dzisiejszych czasach nawet ropniaki na gazie mogą zasuwać. Oczywiście to tylko kwestia, jakim portfelem dysponujesz.
W silnikach Chevroleta z KL7, jak i bez KL7, problemem nie jest zagazowanie, a to, że silniki z (miękką głowicą) wymagają częstych kontroli. Same silniki dołem niczym się nie różnią. Zmiany są jedynie w głowicy, a dokładniej w zaworach i gniazdach zaworowych.
Koszt kontroli luzów u mechanika nie powinien przekroczyć 200zł wraz z uszczelką. Jak zrobisz to sam, zapłacisz za samą uszczelkę.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
W swoim życiu nie widziałem jeszcze silnika, którego nie można zagazować. W dzisiejszych czasach nawet ropniaki na gazie mogą zasuwać. Oczywiście to tylko kwestia, jakim portfelem dysponujesz.
W silnikach Chevroleta z KL7, jak i bez KL7, problemem nie jest zagazowanie, a to, że silniki z (miękką głowicą) wymagają częstych kontroli. Same silniki dołem niczym się nie różnią. Zmiany są jedynie w głowicy, a dokładniej w zaworach i gniazdach zaworowych.
Koszt kontroli luzów u mechanika nie powinien przekroczyć 200zł wraz z uszczelką. Jak zrobisz to sam, zapłacisz za samą uszczelkę.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 581
- Rejestracja: 14 lip 2017, o 17:08
- Reputacja: 27
- Imię: Eligiusz
- Samochód: Cruze 1.8 LTZ + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Wiem, że każdego się da zagazować- nawet Forda, hulajnogę i składak (Wigry-4, a nie trupa od dziadka z RFNu). Pytanie tylko, jak będzie wyglądać późniejsza eksploatacja. Mnie nie ma kto oleju w skrzyni zmienić, a co mówić o corocznej regulacji luzu zaworowego. Może namówię mechanika przy wymianie rozrządu przy 150k km, żeby zerknął łaskawie na szklanki. Jako, że sam kompletnie nie znam się na mechanice pojazdowej, każda myśl o jakiejkolwiek ingerencji w silnik (czy też ogólnie w pojazd) napawa mnie przerażeniem. 99% pojęć związanych z eksploatacją pojazdu poznałem na Forum i przyznam, że to nasi Forumowicze zainteresowali mnie różnymi detalami natury technicznej. Jeszcze do niedawna mnie, jako wieloletniego użytkownika służbówek, kompletnie nie interesowały zagadnienia, nazwijmy to, mechaniczno-eksploatcyjne, zaś kontakt z Forum (i przede wszystkim Cruzem żony) niejako wyzwolił we mnie bakcyla poznawczego, ale mam wrażenie, że czym bardziej w las tym więcej drzew.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Nikt nie mówi o corocznej regulacji, tylko o kontroli. Po 80 000 na gazie (bez KL7) śmiem twierdzic, że "fachowcy" z gazet ograniczają się do powtarzania głupot, zamiast pójśc spytać kogoś kto zakłada i serwisuje instalacje lpg.
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:51
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A czy można zamontować głowice z KL7 jeśli mieliśmy bez tego? Może to jest jakieś rozwiązanie na rzadsze potrzeby kontrolowania luzów?
-
- Fachman
- Posty: 4980
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 34
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Możesz oddać głowice do regeneracji z opcją montażu twardych zaworów i gniazd zaworowych.
Nowa głowica to koszt, jak się nie mylę jakieś 10 000zł
Nowa głowica to koszt, jak się nie mylę jakieś 10 000zł
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Potwierdzam, w W-wie też jest mechanik świadczący takie usługi 'utwardzania' zaworów i przylgni, ale kosztowało to trzy lata temu 1 600 zł (a regulacja 600).
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Cześć.
Proszę wyjaśnijcie na czym polega KL7.
Z tego co wyczytałem tu na forum to inna materiałowka nie wiem tylko czy samej głowicy czy gniazda pewnie żeby nie osiadało "miękka głowica". Jakoś bym podszedł do fizyki tego procesu.
Proszę tylko nie piszcie że w specjalnej konstrukcji głowicy, konkretnie jak dla inżyniera.
Proszę wyjaśnijcie na czym polega KL7.
Z tego co wyczytałem tu na forum to inna materiałowka nie wiem tylko czy samej głowicy czy gniazda pewnie żeby nie osiadało "miękka głowica". Jakoś bym podszedł do fizyki tego procesu.
Proszę tylko nie piszcie że w specjalnej konstrukcji głowicy, konkretnie jak dla inżyniera.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak dla inżyniera.
Głowica bez KL7 to zwykły odlew
Głowica z KL7 to odlew, który został poddany utwardzaniu poprzez różne procesy fizykochemiczne.
Głowica bez KL7 to zwykły odlew
Głowica z KL7 to odlew, który został poddany utwardzaniu poprzez różne procesy fizykochemiczne.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dzięki.
Ten sam materiał w obydwu przypadkach i dotyczy tylko odlewu głowicy a nie np gniazd zaworowych?
Ten sam materiał w obydwu przypadkach i dotyczy tylko odlewu głowicy a nie np gniazd zaworowych?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Szczerze to nie wiem czy tylko gniazda są poddawane tej obróbce, czy cała głowica.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Pisałeś zwykły odlew a potem gniazda. Gniazda nie są odlewane. Jeżeli mowa o odlewie to dotyczy to głowicy a nie gniazd.
Sorki że tak cisnę temat, ktoś zaraz powie że hejt sieję czy takie tam, nie to jest moim celem. Ale Chevi cruze to wg mojej opinii auto ponadczasowe, nie podoba mi się żadne auto tak jak cruze jest dużo ładniejszy od protoplasty czyli astry. Biorąc pod uwagę zbiorowy halun że to mod lanosa można kupić sobie bardzo świeże auto w niskich pieniądzach zamiast jeździć przysłowiowym starym passatem jak somsiad i łudzić się że gdy przyjechało z niemiec miało 179kkm. Szykuję się od pewnego czasu do zakupu bo stara krypa już nie wyrabia. Dopiero jak wpadłem na forum doczytałem o problemach z gazem a raczej z wypalaniem zaworów. Przyznam że jak pięścią w nos dopadła mnie wiadomość o sztywnych popychaczach zaworowych. Nie te czasy albo życie za każdym razem stawia przede mną zawory podpierane olejem. No i muszę jakoś ten temat ugryźć.
Sorki że tak cisnę temat, ktoś zaraz powie że hejt sieję czy takie tam, nie to jest moim celem. Ale Chevi cruze to wg mojej opinii auto ponadczasowe, nie podoba mi się żadne auto tak jak cruze jest dużo ładniejszy od protoplasty czyli astry. Biorąc pod uwagę zbiorowy halun że to mod lanosa można kupić sobie bardzo świeże auto w niskich pieniądzach zamiast jeździć przysłowiowym starym passatem jak somsiad i łudzić się że gdy przyjechało z niemiec miało 179kkm. Szykuję się od pewnego czasu do zakupu bo stara krypa już nie wyrabia. Dopiero jak wpadłem na forum doczytałem o problemach z gazem a raczej z wypalaniem zaworów. Przyznam że jak pięścią w nos dopadła mnie wiadomość o sztywnych popychaczach zaworowych. Nie te czasy albo życie za każdym razem stawia przede mną zawory podpierane olejem. No i muszę jakoś ten temat ugryźć.
- etac
- Prezes
- Posty: 23775
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 249
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Niestety, ale technologii wykonania nie będziemy znać. Wiemy tylko o tzw utwardzaniu gniazd zaworowych. Taka głowica miała opis w kodach pojazdu KL7. Więcej to tylko nasze domysły.
Wiemy na pewno ze brak tej opcji nie dyskwalifikuje silnika do założenia gazu, wymaga tylko lepszej kultury w użytkowaniu pojazdu z strony właściciela i tyle.
Zadne emulatory sond, jeżdżenia na świecącej kontrolce MIL są nie dopuszczalne. Dodatkowo do czynności dokładamy sprawdzenie luzów zaworowych. A to nie znaczy ze co 15000 km wymieniamy szklanki, to może nastąpić po 60.000 km, a nawet 90.000km. A w silniku z KL7 jest to zalecane chyba dopiero przy 150.000 km
Wiemy na pewno ze brak tej opcji nie dyskwalifikuje silnika do założenia gazu, wymaga tylko lepszej kultury w użytkowaniu pojazdu z strony właściciela i tyle.
Zadne emulatory sond, jeżdżenia na świecącej kontrolce MIL są nie dopuszczalne. Dodatkowo do czynności dokładamy sprawdzenie luzów zaworowych. A to nie znaczy ze co 15000 km wymieniamy szklanki, to może nastąpić po 60.000 km, a nawet 90.000km. A w silniku z KL7 jest to zalecane chyba dopiero przy 150.000 km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A czy są jakieś dane nt szybszego wypalania gniazd w głowicach bez KL7? Kręcę się trochę przy tym rynku i wiem z doświadczenia że bardzo często są zalecenia producenta nie podparte specjalnymi badaniami albo przesłankami np ze względów ekonomicznych lub innych oczywiście na poziomie finansowym (jak nie wiadomo o co chodzi). Nie mówię tu o przypadkach incydentalnych jak np gdzieś tu wyczytane na forum przypadek że głowica poszła do obróbki. Nie chciałbym wejsć w silnik wysokiego ryzyka ale diesla więcej nie kupię.
Ja osobiście potrzebuję momentu a nie mocy. Jestem zapalonym podróżnikiem i obawiam się że 1.4T z kempingiem sobie nie poradzi a zdaje się w tym nie ma tak rozległego tematu zaworów. I przepraszam bo jako nowy zacząłem z tego wątku chyba offtop robić.
Ja osobiście potrzebuję momentu a nie mocy. Jestem zapalonym podróżnikiem i obawiam się że 1.4T z kempingiem sobie nie poradzi a zdaje się w tym nie ma tak rozległego tematu zaworów. I przepraszam bo jako nowy zacząłem z tego wątku chyba offtop robić.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5058
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 72
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja wypaliłem
Możesz poczytać temat "Złote limo"
Była to tylko i wyłącznie moja wina bo nie sprawdziłem luzów.
Możesz poczytać temat "Złote limo"
Była to tylko i wyłącznie moja wina bo nie sprawdziłem luzów.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 21 lis 2018, o 12:40
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No wiem, chciałem być delikatny.
Jak to sie stało że z normy luzu wyszło na podparcie zaworu przez kilka tysięcy to pojęcia nie mam, czy kl7 by cię ustrzegło przed tym? Przez 30kkm z luzu w normie zawór podparty. To chyba jakaś wada konstrukcyjna. Jeżeli już to bym poszedł w przekroczenie luzu przy wymianie. Nie jest prawdą co tu ktoś napisał że zawór spada większej wysokości czy tam się mniej otwiera. Zawór zamyka sprężyna a nie wałek. Zawory klepią bo wałek atakuje z luzu o większej wysokości i generowanie dźwięku niesie za sobą uwaga ...energię która odkłada się na wałku, zaworze itd. No ale lepiej niż taki wzorek na zaworze wywalić. O zamysłach konstruktorów automotive mi nie mówcie-otaczają mnie każdego dnia.
Myślę że najprędzej przy mocnym rozgrzaniu auta (jazda o której pisałeś i tu też staram się być delikatny) dużo ciepła do motoru poszło a zawory nie są otoczone przez obiegi chłodzące a na gazie temperatura jest delikatnie większa i się rozszerzyło więcej niż zwykle. No ale nie chciałby autkiem nie móc przycisnąć poza tym kemping latem często powoduje jazdę na wentylatorze długie kilometry... bla bla bla i tak dalej.
Jak to sie stało że z normy luzu wyszło na podparcie zaworu przez kilka tysięcy to pojęcia nie mam, czy kl7 by cię ustrzegło przed tym? Przez 30kkm z luzu w normie zawór podparty. To chyba jakaś wada konstrukcyjna. Jeżeli już to bym poszedł w przekroczenie luzu przy wymianie. Nie jest prawdą co tu ktoś napisał że zawór spada większej wysokości czy tam się mniej otwiera. Zawór zamyka sprężyna a nie wałek. Zawory klepią bo wałek atakuje z luzu o większej wysokości i generowanie dźwięku niesie za sobą uwaga ...energię która odkłada się na wałku, zaworze itd. No ale lepiej niż taki wzorek na zaworze wywalić. O zamysłach konstruktorów automotive mi nie mówcie-otaczają mnie każdego dnia.
Myślę że najprędzej przy mocnym rozgrzaniu auta (jazda o której pisałeś i tu też staram się być delikatny) dużo ciepła do motoru poszło a zawory nie są otoczone przez obiegi chłodzące a na gazie temperatura jest delikatnie większa i się rozszerzyło więcej niż zwykle. No ale nie chciałby autkiem nie móc przycisnąć poza tym kemping latem często powoduje jazdę na wentylatorze długie kilometry... bla bla bla i tak dalej.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Tu na pewno nikt nie pisał, o 'spadaniu z wiekszej wysokości'.
U mnie nie doszło do 'wypalenia' zaworów, tylko zmniejszenia luzu poza tolerancję, na skutek właśnie długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem przy zbyt ubogiej mieszance, z powodu niedokładnego wystrojenia sterownika lpg (bez użycia sondy szerokopasmowej). O czym powiadomił błąd P2096. Kumaty gazownik zestroił sterownik i od 70 kkm spokój - więcej pali, to fakt.
Więc nawet nie sama instalacja szkodzi, tylko długotrwałe 'pałowanie' silnika, co będzie miało miejsce również w Twoim wypadku, choć z innych powodów
BTW są tez specyfiki pt TUNAP (ok. 150 PLN/rok) w jakis sposób 'utwardzające' zawory. Nie wiem, czy skuteczne, ale na wszelki wypadek stosuję i odpukać... trasy wakacyjne robi już bezproblemwo.
Inna opcja to dostosowanie głowicy w specjalistycznym zakładzie - wymiana trzonków i przylgni na bardziej odporne temperaturowo, czy też jakiś proces ich utwardzania - musiałbyś się dowiedzieć u specjalisty o szczegóły (pewnie to by sie opłacało przy przebiegach rzędu 50 kkm rocznie).
U mnie nie doszło do 'wypalenia' zaworów, tylko zmniejszenia luzu poza tolerancję, na skutek właśnie długotrwałej jazdy z dużym obciążeniem przy zbyt ubogiej mieszance, z powodu niedokładnego wystrojenia sterownika lpg (bez użycia sondy szerokopasmowej). O czym powiadomił błąd P2096. Kumaty gazownik zestroił sterownik i od 70 kkm spokój - więcej pali, to fakt.
Więc nawet nie sama instalacja szkodzi, tylko długotrwałe 'pałowanie' silnika, co będzie miało miejsce również w Twoim wypadku, choć z innych powodów
BTW są tez specyfiki pt TUNAP (ok. 150 PLN/rok) w jakis sposób 'utwardzające' zawory. Nie wiem, czy skuteczne, ale na wszelki wypadek stosuję i odpukać... trasy wakacyjne robi już bezproblemwo.
Inna opcja to dostosowanie głowicy w specjalistycznym zakładzie - wymiana trzonków i przylgni na bardziej odporne temperaturowo, czy też jakiś proces ich utwardzania - musiałbyś się dowiedzieć u specjalisty o szczegóły (pewnie to by sie opłacało przy przebiegach rzędu 50 kkm rocznie).
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Miękka czy twarda głowica to potoczny slogan. Oczywiście korpus głowicy jest ten sam (bo to aluminiowy odlew), elementami które mogą być modyfikowane są gniazda i zawory. Są wytrzymalsze na temperaturę, trwalsze na ścieranie. Szczegółów nie znamy, producent ich nie udostępnia, jedynie można się domyślać, że może to być obróbka termiczna/termochemiczna a także stosowanie stali o inny składzie (np wyższej zawartości węgla, lub domieszkowania). Sama opcja KL7 nie kryje tylko i wyłącznie odmienności mechanicznej. Zmiany są też związane z przystosowaniem systemu elektroniki pojazdu. Jest to np zmiana algorytmu kontroli stanu paliwa w baku, być może także jakieś adaptacje w sterowniku silnika ECM np. większe wyprzedzenie zapłonu(tu już dywaguję). Jaki jest tego zakres, też nie wiadomo , można się jedynie domyślać wnioskując z praktyki użytkowania i dyskusji.deodekabokat pisze: ↑22 lis 2018, o 13:01Cześć.
Proszę wyjaśnijcie na czym polega KL7.
Z tego co wyczytałem tu na forum to inna materiałowka nie wiem tylko czy samej głowicy czy gniazda pewnie żeby nie osiadało "miękka głowica". Jakoś bym podszedł do fizyki tego procesu.
Proszę tylko nie piszcie że w specjalnej konstrukcji głowicy, konkretnie jak dla inżyniera.
Jeżeli potrzebujesz dużego momentu obrotowego w niskim zakresie obrotów (bo rozumiem że to masz na myśli) to w benzynie wolnossącej 1,8 tego nie znajdziesz. W 1.4 będzie trochę lepiej ale do diesla daleko. W benzynie by uzyskać wysoki moment w niskich obrotach potrzebna jest duża pojemność silnika(od 2.5 w górę), bo ograniczeniem jest możliwy maksymalny stopień sprężania (spalanie dotonacyjne).Nie chciałbym wejsć w silnik wysokiego ryzyka ale diesla więcej nie kupię.
Ja osobiście potrzebuję momentu a nie mocy. Jestem zapalonym podróżnikiem i obawiam się że 1.4T
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 666
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja mam na LPG zrobione 83 tysiące. Silnik 1.6 . Luz dwa razy mierzylem i jest w porządku. Myślę że w najbliższym czasie będzie ponowną kontrola . Od ostatniego pomiaru zrobiłem 22 tysiące. Obstawiam że nic się nie zmieni. To nie lpg niszczy silnik tylko partacz montazysta i jazda że świecąca kontrolka check. Prosta zasada: Zaswieca się check to dajesz na Pb i diagnozujesz.
pablo1
-
- Świeżak
- Posty: 28
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 10:51
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Powiedzcie mi w jaki sposób sprawdzić czy lpg jest dobrze wyregulowane?Jakie są objawy złe wyregulowane instalacji info ma wpływ na szybsze powstawanie luzów.W jaki sposób tego uniknąć a raczej w jaki sposób wydłużyć czas między regulacja.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości