[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: etac » 7 paź 2024, o 21:58

Szkoda ze bez zdjęć
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Mitko » 8 paź 2024, o 00:03

Też miałem problem z włożeniem nowych prowadników. Guma pęczniała przy wciskaniu i wychodziła poza przetoczenie bolca. Z tego co pamiętam skróciłem ją nieco tak aby płaskim kluczem popychać gumę razem z popychanym bolcem. W tem sposób weszło ale te zamienniki to jakaś kaszana w sumie.

blaszany
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: STAG
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: blaszany » 8 paź 2024, o 19:59

Ja się poratowałem drukarką 3D- wydrukowałem sobie taką tulejkę dwudzielną z kołnierzem którą założyłem na prowadnik za gumą i zacisnąłem ją trytytką na prowadniku, średnice były tak dopasowane że mogłem pchać bezpośrednio gumę a nie prowadnik więc nie miała jak wyskoczyć z przetoczenia.
Załączniki
WhatsApp Image 2024-10-08 at 19.51.50.jpeg
WhatsApp Image 2024-10-08 at 19.51.50 (1).jpeg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: etac » 8 paź 2024, o 20:21

o czym wy mówicie?

Kilka razy wymieniałem klocki i nie było problemów z tym.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Mitko » 8 paź 2024, o 20:50

Klocki klockami, a prowadniki prowadnikami, inna bajka.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: etac » 8 paź 2024, o 21:17

mówię o tych prowadnicach - śrubach pływających.

Wymieniałem je bo one powodują stuki zacisków razem z jarzmem.

Może teraz robią większe średnice aby nie latały w jarzmie, ale za ciasne będą blokować pracę zacisku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

blaszany
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: STAG
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: blaszany » 8 paź 2024, o 21:35

etac pisze:
7 paź 2024, o 21:58
Szkoda ze bez zdjęć
Poniżej kilka zdjęć z wymiany
Załączniki
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 9 paź 2024, o 08:23

Na prowadnice które wymieniam w 5:30 nakładałeś jakieś plastikowe wynalazki ?

240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

blaszany
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: STAG
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: blaszany » 9 paź 2024, o 16:25

huri_khan pisze:
9 paź 2024, o 08:23
Na prowadnice które wymieniam w 5:30 nakładałeś jakieś plastikowe wynalazki ?

Dokładnie tak, stare wyrobione prowadniki wchodzą lekko ale w nowych gdy ta guma nie jest wyrobiona ma większą średnicę i wchodziła z takim oporem że wciskając prowadnik guma się zsuwała, wyskakiwała z przetoczonego rowka i prowadnik wtedy się blokował i nie było szansy żeby poszedł dalej dlatego zrobiłem taki wynalazek by pchać nie prowadnik tylko gumę. Oczywiście po wprowadzeniu prowadnika z gumą do gniazda w jarzmie zdjąłem ten przyrząd.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 9 paź 2024, o 18:18

W oryginałach nie ma żadnej gumy na prowadnicy.
Smar + guma ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: etac » 9 paź 2024, o 22:04

Robert były. Po.liftingu wprowadzili to jako działanie przeciw szukaniu zaciskom.
Plastik jest na górnym mocowaniu.

Niestety któraś firma wypuszcza jest za duże i trzeba je przyszlifowac bo inaczej zacisk.nie będzie pływać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Mitko » 9 paź 2024, o 22:22

Jak to nie ma ? W każdym zacisku są dwa bolce/prowadniki, z których jeden jest z końcówką -tulejką gumową. Widać to na załączonych wyżej zdjęciach.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 10 paź 2024, o 08:03

etac pisze:
9 paź 2024, o 22:04
Robert były. Po.liftingu wprowadzili to jako działanie przeciw szukaniu zaciskom.
Możliwe, że po lifice zmienili.
Pytanie czy zmienili zarówno w systemie 15" i 16" ?

Mitko pisze:
9 paź 2024, o 22:22
Jak to nie ma ? W każdym zacisku są dwa bolce/prowadniki, z których jeden jest z końcówką -tulejką gumową. Widać to na załączonych wyżej zdjęciach.
Zobacz mój film, ja nie miałem gumy na prowadnicy (tylko na końcu przy gwincie), dlatego byłem zdziwiony, ze na prowadnicy jest guma.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Mitko » 10 paź 2024, o 09:18

Zobacz na filmie 4:52 minutę. Wyjąłeś prowadnik na końcu którego jest nałożona tulejka gumowa, a przy gwincie osłonka harmonijkowa z gumy.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5236
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 90
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: huri_khan » 10 paź 2024, o 10:26

U mnie był plastik, nie guma.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
Mitko
Bywalec
Posty: 158
Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
Reputacja: 1
Imię: Włodek
Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: Mitko » 10 paź 2024, o 11:25

Może rzeczywiście był plastik ale też może guma stwardniała na kamień, co nieraz zdarza się dla pewnego rodzaju gum.

blaszany
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
LPG: STAG
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: blaszany » 10 paź 2024, o 17:19

huri_khan pisze:
10 paź 2024, o 10:26
U mnie był plastik, nie guma.
A jaki smar wykorzystywałeś do smarowania prowadników? Bo z tego co się orientuje to musi być smar dedykowany
specjalnie do hamulców np. ceramiczny bo inne smary reagują z elementami gumowymi i powodują że guma szybciej
parcieje i wtedy osłony pyłowe mają krótszą żywotność a może i to też miało wpływ na tą gumową tulejkę na prowadniku
która pełni funkcje tłumika drgań że wyglądała jak tworzywo sztuczne a nie guma.

danek98
Świeżak
Posty: 29
Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył

Post autor: danek98 » 23 wrz 2025, o 10:31

pozwolę sobie odkopać temat jak to jest w końcu z tymi prowadnicami do tej pory zmieniałem klocki nie zwracając na to uwagi ale u mnie na tylnch zaciskach górna jak i dolna prowadnica ma taką gume czyżby jakiś poprzedni majster pomieszał? teraz już zamówiłem klocki i zestaw prowadnic FRENKIT 810042 ciekawe czy będą pasować jak dobrze wyczytałem ta z gumą na tylnych zaciskach powinna być na dole jarzma a w przednich zaciskach odwrotnie auto z kołami 16 cali diesel

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość