[Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Szkoda ze bez zdjęć
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Też miałem problem z włożeniem nowych prowadników. Guma pęczniała przy wciskaniu i wychodziła poza przetoczenie bolca. Z tego co pamiętam skróciłem ją nieco tak aby płaskim kluczem popychać gumę razem z popychanym bolcem. W tem sposób weszło ale te zamienniki to jakaś kaszana w sumie.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Ja się poratowałem drukarką 3D- wydrukowałem sobie taką tulejkę dwudzielną z kołnierzem którą założyłem na prowadnik za gumą i zacisnąłem ją trytytką na prowadniku, średnice były tak dopasowane że mogłem pchać bezpośrednio gumę a nie prowadnik więc nie miała jak wyskoczyć z przetoczenia.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
o czym wy mówicie?
Kilka razy wymieniałem klocki i nie było problemów z tym.
Kilka razy wymieniałem klocki i nie było problemów z tym.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Klocki klockami, a prowadniki prowadnikami, inna bajka.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
mówię o tych prowadnicach - śrubach pływających.
Wymieniałem je bo one powodują stuki zacisków razem z jarzmem.
Może teraz robią większe średnice aby nie latały w jarzmie, ale za ciasne będą blokować pracę zacisku.
Wymieniałem je bo one powodują stuki zacisków razem z jarzmem.
Może teraz robią większe średnice aby nie latały w jarzmie, ale za ciasne będą blokować pracę zacisku.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Na prowadnice które wymieniam w 5:30 nakładałeś jakieś plastikowe wynalazki ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Dokładnie tak, stare wyrobione prowadniki wchodzą lekko ale w nowych gdy ta guma nie jest wyrobiona ma większą średnicę i wchodziła z takim oporem że wciskając prowadnik guma się zsuwała, wyskakiwała z przetoczonego rowka i prowadnik wtedy się blokował i nie było szansy żeby poszedł dalej dlatego zrobiłem taki wynalazek by pchać nie prowadnik tylko gumę. Oczywiście po wprowadzeniu prowadnika z gumą do gniazda w jarzmie zdjąłem ten przyrząd.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
W oryginałach nie ma żadnej gumy na prowadnicy.
Smar + guma ?
Smar + guma ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Robert były. Po.liftingu wprowadzili to jako działanie przeciw szukaniu zaciskom.
Plastik jest na górnym mocowaniu.
Niestety któraś firma wypuszcza jest za duże i trzeba je przyszlifowac bo inaczej zacisk.nie będzie pływać.
Plastik jest na górnym mocowaniu.
Niestety któraś firma wypuszcza jest za duże i trzeba je przyszlifowac bo inaczej zacisk.nie będzie pływać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Jak to nie ma ? W każdym zacisku są dwa bolce/prowadniki, z których jeden jest z końcówką -tulejką gumową. Widać to na załączonych wyżej zdjęciach.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Możliwe, że po lifice zmienili.
Pytanie czy zmienili zarówno w systemie 15" i 16" ?
Zobacz mój film, ja nie miałem gumy na prowadnicy (tylko na końcu przy gwincie), dlatego byłem zdziwiony, ze na prowadnicy jest guma.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Zobacz na filmie 4:52 minutę. Wyjąłeś prowadnik na końcu którego jest nałożona tulejka gumowa, a przy gwincie osłonka harmonijkowa z gumy.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
U mnie był plastik, nie guma.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- Mitko
- Bywalec
- Posty: 158
- Rejestracja: 20 sty 2015, o 22:49
- Reputacja: 1
- Imię: Włodek
- Samochód: Cruze 2,0 VCDI LT+
- Silnik: 2.0, 163 KM, MT diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
Może rzeczywiście był plastik ale też może guma stwardniała na kamień, co nieraz zdarza się dla pewnego rodzaju gum.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 7 paź 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- LPG: STAG
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
A jaki smar wykorzystywałeś do smarowania prowadników? Bo z tego co się orientuje to musi być smar dedykowany
specjalnie do hamulców np. ceramiczny bo inne smary reagują z elementami gumowymi i powodują że guma szybciej
parcieje i wtedy osłony pyłowe mają krótszą żywotność a może i to też miało wpływ na tą gumową tulejkę na prowadniku
która pełni funkcje tłumika drgań że wyglądała jak tworzywo sztuczne a nie guma.
-
- Świeżak
- Posty: 29
- Rejestracja: 5 lis 2024, o 11:40
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Wymiana klocków hamulcowych i tarcz - tył
pozwolę sobie odkopać temat jak to jest w końcu z tymi prowadnicami do tej pory zmieniałem klocki nie zwracając na to uwagi ale u mnie na tylnch zaciskach górna jak i dolna prowadnica ma taką gume czyżby jakiś poprzedni majster pomieszał? teraz już zamówiłem klocki i zestaw prowadnic FRENKIT 810042 ciekawe czy będą pasować jak dobrze wyczytałem ta z gumą na tylnych zaciskach powinna być na dole jarzma a w przednich zaciskach odwrotnie auto z kołami 16 cali diesel
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość