Skoro lobito będzie robił naprawę głowicy to naturalne jest wtedy ustawienie luzu zaworowego w ramach całej naprawy.Robbo pisze:Proponuje sprawdzenie wielkości luzów zaworowych.
Od tego uzależniał bym dalsze działania
Dokonałem korekty wszystkich wydechów przy podobnym przebiegu głowica bez KL7
[Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
A co z dołem silnika, jaki stan, oraz znaczne ubytki w układzie chłodzenia . Dlatego stawiałem na diagnostykę przed podjęciem decyzji zakresu naprawy. 
Przy naprawie głowicy warsztaty szlifują trzonki zaworowe na starych popychaczach.

Przy naprawie głowicy warsztaty szlifują trzonki zaworowe na starych popychaczach.
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Będziemy szukać co i jak. Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem i powiedział że posprawdza wszystko zanim podejmiemy decyzję o naprawie głowicy. Masz rację. Tylko wole się nastawić na najgorsze bo z moim szczęściem tak będzie.
A z tego co napisałeś to średnio rozumiem o co chodzi
Pytanie jeszcze czy to że ustawi się prawidłowy luz naprawi sytuację z szarpaniem auta?
A z tego co napisałeś to średnio rozumiem o co chodzi

Pytanie jeszcze czy to że ustawi się prawidłowy luz naprawi sytuację z szarpaniem auta?
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jeżeli zawory były podparte niewiele i nie nastąpiło trwałe uszkodzenie zaworów oraz gniazd (wypalenie ) to może okazać że to wystarczy Podstawowe pytanie czy zawory są szczelne po zamknięciu. Cały problem jest w konstrukcji że bez demontażu wałków nie zrobisz korekty luzów zaworowych. Zleć to fachowcowi po widzę ze nie czujesz się pewnie w tych zagadnieniach .
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ja to daje mechanikowi. Co ty sam nie zabieram sie za takie prace. A jak on sprawdzi gniazda bez demontażu głowicy? I ciekawi mnie czemu wywala mi błędy P0200 C0115 i do tego wypadanie zapłonu 4tego bodajrze. Do tego ta woda ucieka i raz grzeje raz nie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Sa dwie metody z demontaż głowicy i bez . Podaj telefon na prywatną pocztę to ci wytłumaczę.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8


-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Proszę bardzo:
1 Dynamicznie - po sprawdzeniu wielkości luzów zaworowych jeżeli zawory były podparte to po demontażu wałków i wymontowaniu świec zapłonowych sprawdzic urzadzenieniem do kompresji
2. Statyczna po demontażu głowicy obrócić o 180 i zalać głowicę i sprawdzić szczelność przylegania zaworów
1 Dynamicznie - po sprawdzeniu wielkości luzów zaworowych jeżeli zawory były podparte to po demontażu wałków i wymontowaniu świec zapłonowych sprawdzic urzadzenieniem do kompresji
2. Statyczna po demontażu głowicy obrócić o 180 i zalać głowicę i sprawdzić szczelność przylegania zaworów
Ostatnio zmieniony 24 sty 2017, o 09:22 przez Robbo, łącznie zmieniany 1 raz.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Ta "próba olejowa" to punkt 2?
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Zrobiłem sobie test na obecność spalin w zbiorniczku wyrównawczym i odczynnik się nie zabarwił.Robbo pisze:A co z dołem silnika, jaki stan, oraz znaczne ubytki w układzie chłodzenia . Dlatego stawiałem na diagnostykę przed podjęciem decyzji zakresu naprawy.
Przy naprawie głowicy warsztaty szlifują trzonki zaworowe na starych popychaczach.
A i wiem już czemu płyn ubywa. Znalazłem nieszczelność króćca w reduktorze LPG.
-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 lut 2017, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sokółka
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Takie pytanie, czy przypadkiem cruze w wersji 1,8 benzyna nie był przystosowany do montażu LPG tj. miał utwardzone gniazda zaworowe - takie informacje były jak pamiętam w prospektach i w salonie to potwierdzali, a co do sprawdzania luzów silnik 1,8 wymaga tego, według instrukcji co 150k lub 10 lat ze względu na hydrauliczne popychacze. BTW w lanosie 1,5 zagazowanym nigdy nie sprawdzałem luzów, a jeździ do dziś i ma 230k.
Ale nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Dzięki za manuala
, może się przydać.
Ale nigdy nie zaszkodzi sprawdzić. Dzięki za manuala

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
No w którymś kościele dzwonią ale nie wie w którym.
Dzwon pierwszy lekko fałszywy - Cruze/orlando ma niemal identyczne 2 silniki 1,8. Niemal, bo jeden jest namaszczony do gazu, drugi nie. Ten do gazu ma utwardzoną głowicę i zakamuflowany kod zwany KL7, którego nigdzie jawnie nie znajdziesz jak tylko poprzez wylistowanie wyposażenia z VIN.
Drugi dzwon całkiem przekłamany. Nie ma popychaczy z hydrokompensatorami w żadnym z tych silników i właśnie dlatego luz trzeba sprawdzać. Mając hydroregulację luzu to se można sprawdzać ciśnienie w oponach i szczeliny w zębach a nie luz zaworowy.
Dzwon pierwszy lekko fałszywy - Cruze/orlando ma niemal identyczne 2 silniki 1,8. Niemal, bo jeden jest namaszczony do gazu, drugi nie. Ten do gazu ma utwardzoną głowicę i zakamuflowany kod zwany KL7, którego nigdzie jawnie nie znajdziesz jak tylko poprzez wylistowanie wyposażenia z VIN.
Drugi dzwon całkiem przekłamany. Nie ma popychaczy z hydrokompensatorami w żadnym z tych silników i właśnie dlatego luz trzeba sprawdzać. Mając hydroregulację luzu to se można sprawdzać ciśnienie w oponach i szczeliny w zębach a nie luz zaworowy.

- irvingmorg
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
- Reputacja: 3
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.8 Epica 2.0
- Silnik:
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jako że miałem trochę czasu i zimy silnik, zrobiłem przegląd luzu na zaworach:
Zawory ssące: /0,23 / 0,27 /*/ 0,26 / 0,27 /*/0,26 / 0,28 /*/ 0,26 / 0,25
Zawory wydechowe: /026 / 0,27 /*/ 0,28 / 0,28 /*/ 0,28 / 0,27 /*/ 0,27 / 0,26
Jak na razie trzymają się w normie, chociaż wydechy się już zaciskają. 87k km, LPG BRC od początku, głowica KL7
Następny przegląd luzów za 15k km.
Wiem że szklanki można przeszlifować, dać do odpowiedniego zakładu itd.
Pytanie czy ktoś samodzielnie demontował szklanki do szlifu, a później je montował? Jest jakaś "czarna magia" przy tym?
Zawory ssące: /0,23 / 0,27 /*/ 0,26 / 0,27 /*/0,26 / 0,28 /*/ 0,26 / 0,25
Zawory wydechowe: /026 / 0,27 /*/ 0,28 / 0,28 /*/ 0,28 / 0,27 /*/ 0,27 / 0,26
Jak na razie trzymają się w normie, chociaż wydechy się już zaciskają. 87k km, LPG BRC od początku, głowica KL7
Następny przegląd luzów za 15k km.
Wiem że szklanki można przeszlifować, dać do odpowiedniego zakładu itd.
Pytanie czy ktoś samodzielnie demontował szklanki do szlifu, a później je montował? Jest jakaś "czarna magia" przy tym?
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- irvingmorg
- Bywalec
- Posty: 114
- Rejestracja: 21 gru 2016, o 12:56
- Reputacja: 3
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze 1.8 Epica 2.0
- Silnik:
- Lokalizacja: Jaworzno
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Super ta stronka, żebym wiedział o niej wcześnie
Nic tam, widzę dla siebie kolejne wyzwanie
(mam na dzieję że nie w najbliższym czasie), potrzebował bym tylko to urządzenie (przyssawkę) do montażu/demontażu popychaczy/szklanek - EN 845. Reszta do opanowania.

Nic tam, widzę dla siebie kolejne wyzwanie

-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jak nie boisz zabrudzić paluszki to przyssawka jest zbędna! 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
To pewnie wyjdzie tak akurat zadanie na 150tys.irvingmorg pisze:Jako że miałem trochę czasu i zimy silnik, zrobiłem przegląd luzu na zaworach:
Zawory ssące: /0,23 / 0,27 /*/ 0,26 / 0,27 /*/0,26 / 0,28 /*/ 0,26 / 0,25
Zawory wydechowe: /026 / 0,27 /*/ 0,28 / 0,28 /*/ 0,28 / 0,27 /*/ 0,27 / 0,26
Jak na razie trzymają się w normie, chociaż wydechy się już zaciskają. 87k km, LPG BRC od początku, głowica KL7
Następny przegląd luzów za 15k km.
Wiem że szklanki można przeszlifować, dać do odpowiedniego zakładu itd.
Pytanie czy ktoś samodzielnie demontował szklanki do szlifu, a później je montował? Jest jakaś "czarna magia" przy tym?

-
- Świeżak
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 lut 2017, o 18:20
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik:
- Lokalizacja: Sokółka
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Jeśli można było by podrzucić link lub coś gdzie można rozszyfrować Vin to byłbym wdzięczny 

-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Dzisiaj pierwszy raz autko było na sprawdzeniu luzu zaworowego :
Wlot : 0,25 /0,27 /0,24 /0,24 /0,26 /0,26 /0,27 /0,25
Wylot: 0,28 /0,28 /0,29 /0,29 /0,28 /0,28 /0,3 /0,3
143 tys. , ecotec 1.8 + lpg brc sequent 24, wzmocniona głowica KL7. Oprócz ubytku płynu chłodniczego-wszystko w normie
Wlot : 0,25 /0,27 /0,24 /0,24 /0,26 /0,26 /0,27 /0,25
Wylot: 0,28 /0,28 /0,29 /0,29 /0,28 /0,28 /0,3 /0,3
143 tys. , ecotec 1.8 + lpg brc sequent 24, wzmocniona głowica KL7. Oprócz ubytku płynu chłodniczego-wszystko w normie

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
poproś etacawilczekggg pisze:Jeśli można było by podrzucić link lub coś gdzie można rozszyfrować Vin to byłbym wdzięczny
Diego23


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Super wynik! Napisz gdzie robiłeś i za ile, może ktoś z kolegów skorzysta.Diego23 pisze:Dzisiaj pierwszy raz autko było na sprawdzeniu luzu zaworowego
-
- Bywalec
- Posty: 115
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 19:13
- Reputacja: 1
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LPG LS+
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Bałem się trochę bo nigdy nie były sprawdzane i nie oszukując to zostawiłem auto do pewnego szlifowania szklanek-okazało się że wszystko Ok. Instalacja,olej i świece pilnowane co 10-15 tyś ,ale instalacja zjadła mi 2 sondy lambda i pewnie była jednym z czynników wymiany katalizatora przy 125 tys.
Serwis MagicMechanic na Przewodowej/Warszawa. Sprawdzanie luzów zaworowych na zimnym silniku 100-350 zł, szlifowanie szklanek mi powiedzieli 40 zł od szklanki (podobno odsyłają do zakładu gdzie się szlifuje tylko szklanki). Nie wiem jak wycenią innym użytkownikom,ale polecam-mają przystępne ceny i rzetelnie robią
Serwis MagicMechanic na Przewodowej/Warszawa. Sprawdzanie luzów zaworowych na zimnym silniku 100-350 zł, szlifowanie szklanek mi powiedzieli 40 zł od szklanki (podobno odsyłają do zakładu gdzie się szlifuje tylko szklanki). Nie wiem jak wycenią innym użytkownikom,ale polecam-mają przystępne ceny i rzetelnie robią
-
- Bywalec
- Posty: 188
- Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
W innych autach na LPG np. Aveo, przy wyciekach płynu chłodniczego normalnym objawem niskiego poziomu płynu jest zimny nadmuch i przejście auta w tryb awaryjny. Po przełączeniu na benzynę lub uzupełnieniu płynu objawy znikają.
Jeżeli po zalaniu płynu do maksimum ogrzewanie działa dobrz to znaczy, że jedynym problemem jest nieszczelność, którą niełatwo znaleść bo pewnie płyn ucieka tylko przy rozgrzanym silniku.
Jeżeli po zalaniu płynu do maksimum ogrzewanie działa dobrz to znaczy, że jedynym problemem jest nieszczelność, którą niełatwo znaleść bo pewnie płyn ucieka tylko przy rozgrzanym silniku.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
http://quest-serwis.pl/?p=338 art o luzach zaworowych.
Pierwszymi objawami będą :
– nierówna praca silnika
– głośniejsza praca silnika
– brak mocy i większe spalanie
– wypadanie zapłonów często występujące z błędami adaptacji paliwa, sond lambda, wypadania zapłonów.
Ponadto interesuje mnie zapis: "W tych silnikach należy pierwszą kontrolę luzów wykonać przy przebiegu 150000km lub przy zasilaniu gazem LPG przy 90000km" Gaz mam 20000km jak interpretowac ten zapis. Jak czesto sprawdzacie luzy. Jest sens w moim przypadku to robic?obecnie mam bład P2096
Drugie pytanie lekko abstrakcyjne i z dystansem: mozna by zmienic w przypadku znalezienia
zwykła głowice na KL7?
Pierwszymi objawami będą :
– nierówna praca silnika
– głośniejsza praca silnika
– brak mocy i większe spalanie
– wypadanie zapłonów często występujące z błędami adaptacji paliwa, sond lambda, wypadania zapłonów.
Ponadto interesuje mnie zapis: "W tych silnikach należy pierwszą kontrolę luzów wykonać przy przebiegu 150000km lub przy zasilaniu gazem LPG przy 90000km" Gaz mam 20000km jak interpretowac ten zapis. Jak czesto sprawdzacie luzy. Jest sens w moim przypadku to robic?obecnie mam bład P2096
Drugie pytanie lekko abstrakcyjne i z dystansem: mozna by zmienic w przypadku znalezienia

Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: [Cruze] Sprawdzenie luzu zaworów w silniku 1.8
Co to pytania o glowice to w EPC nie ma osobnych numerow glowic.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość