Wymiana linki hamulca ręcznego
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Wymiana linki hamulca ręcznego
Wymiana linek.
Pewnego zimnego dnia nie odbijał ręczny. Powodem był pęknięty pancerz do którego dostał się bród oraz woda.
Linki zamówione u konradoo (52 zł/ szt), wymieniłem obydwie.
Żeby wymienić linki musimy rozebrać środkowy tunel, zdjąć tylną kanapę oraz odsłonić wykładzinę.
Tylną kanapę w przedniej części szarpiemy mocno do góry i pojawił się problem z jej wyciągnięciem. Okazuje się że w tyle jest uchwyt, który zaznaczyłem na czerwono i trzyma kanapę. Trzeba nią szarpnąć do tyłu i w górę.
Następnie z tyłu ściągamy plastiki przy drzwiach, będziemy musieli wygiąć wykładzinę i dlatego musimy te plastiki zdjąć.
Tunel - musimy ściągnąć ramkę z lewarka zmiany biegów, następnie zdejmujemy plastik gdzie są pokrętła.
Teraz będziemy potrzebować klucze najlepiej nasadki (7,8) oraz śrubokręt (krzyżak).
Po zdjęciu maskownicy (wokół pokręteł) odkręcamy przód tunelu, ściągamy boki (ta które są z przodu), odkręcamy po dwie śruby z każdego boku tunelu.
Następnie odkręcamy schowek (tutaj wystarczy krzyżak). Odpinamy złączki z kontroli trakcji, zapalniczek i ze schowka. Wyciągamy tunel z samochodu.
Ukazuje nam się mechanizm hamulca ręcznego.
Odpinamy linki od cięgna następnie wyciągamy końcówki linki z tunelu i możemy już je wycisnąć ze środka samochodu.
Linki wchodzą pod tylną kanapą i idą prostopadle do samochodu a następnie już równolegle wchodzą do tunelu.
Przechodzimy pod spód samochodu.
Każda z linek pod spodem jest umieszczona w dwóch uchwytach oraz w jednej plastikowej spince/uchwycie. Oglądając stare linki, rozerwanie pancerza nastąpiło przy uchwycie który jest bliżej zacisku.
Z zacisku odpinamy linkę i możemy przystąpić do montażu nowej w odwrotnej kolejności.
Największy problemem jest włożenie linek w tunel przy mechanizmie ponieważ tam są w profilu dwie dziury w które musimy trafić linkami. Sztywna wykładzina utrudnia nam tą czynność, trzeba trochę cierpliwości.
Ogólne to jest pracy na około 2 godziny z rozkręcaniem i skręcaniem plastików.
Pewnego zimnego dnia nie odbijał ręczny. Powodem był pęknięty pancerz do którego dostał się bród oraz woda.
Linki zamówione u konradoo (52 zł/ szt), wymieniłem obydwie.
Żeby wymienić linki musimy rozebrać środkowy tunel, zdjąć tylną kanapę oraz odsłonić wykładzinę.
Tylną kanapę w przedniej części szarpiemy mocno do góry i pojawił się problem z jej wyciągnięciem. Okazuje się że w tyle jest uchwyt, który zaznaczyłem na czerwono i trzyma kanapę. Trzeba nią szarpnąć do tyłu i w górę.
Następnie z tyłu ściągamy plastiki przy drzwiach, będziemy musieli wygiąć wykładzinę i dlatego musimy te plastiki zdjąć.
Tunel - musimy ściągnąć ramkę z lewarka zmiany biegów, następnie zdejmujemy plastik gdzie są pokrętła.
Teraz będziemy potrzebować klucze najlepiej nasadki (7,8) oraz śrubokręt (krzyżak).
Po zdjęciu maskownicy (wokół pokręteł) odkręcamy przód tunelu, ściągamy boki (ta które są z przodu), odkręcamy po dwie śruby z każdego boku tunelu.
Następnie odkręcamy schowek (tutaj wystarczy krzyżak). Odpinamy złączki z kontroli trakcji, zapalniczek i ze schowka. Wyciągamy tunel z samochodu.
Ukazuje nam się mechanizm hamulca ręcznego.
Odpinamy linki od cięgna następnie wyciągamy końcówki linki z tunelu i możemy już je wycisnąć ze środka samochodu.
Linki wchodzą pod tylną kanapą i idą prostopadle do samochodu a następnie już równolegle wchodzą do tunelu.
Przechodzimy pod spód samochodu.
Każda z linek pod spodem jest umieszczona w dwóch uchwytach oraz w jednej plastikowej spince/uchwycie. Oglądając stare linki, rozerwanie pancerza nastąpiło przy uchwycie który jest bliżej zacisku.
Z zacisku odpinamy linkę i możemy przystąpić do montażu nowej w odwrotnej kolejności.
Największy problemem jest włożenie linek w tunel przy mechanizmie ponieważ tam są w profilu dwie dziury w które musimy trafić linkami. Sztywna wykładzina utrudnia nam tą czynność, trzeba trochę cierpliwości.
Ogólne to jest pracy na około 2 godziny z rozkręcaniem i skręcaniem plastików.
- Załączniki
-
- Zacisk hamulcowy
- 20161126_130347.jpg (1.67 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Spinka/wieszak
- 20161126_130406.jpg (2.5 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Tylna kanapa
- 20161126_135026.jpg (1.49 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Linka, tył samochodu
- 20161126_124734.jpg (2.84 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Linka hamulca, tył samochodu
- 20161126_124723.jpg (3.36 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Tunel rozebrany
- 20161126_133452.jpg (2.39 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Uchwyt tylni kanapy
- 20161126_124521.jpg (1.84 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Kanapa
- 20161126_124528.jpg (2.57 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Spinka kanapa tylna
- 20161126_124541.jpg (2.91 MiB) Przejrzano 18049 razy
-
- Tunel
- 20161126_142955.jpg (1.99 MiB) Przejrzano 18049 razy
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Jak miło że powstają takie instrukcje . To właśnie jest ta wartość wspólnoty. Robert dobry manual.
Roboty nie tak mało z tym.
Roboty nie tak mało z tym.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Najbardziej się "przeraziłem" jak zobaczyłem grubość blachy jaka jest pod kanapą.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Podnosząc kanapę, musimy ją "wyrwać" z plastikowych (białych) uchwytów.
U mnie jeden uchwyt został w karoserii a jeden wyszedł razem z kanapą, więc zobaczyłem ziemię i grubość blachy. Obawiam się że ktoś silniejszy jest ją w stanie wygiąć ręką. Podczas wyciągania lekko się wygięły boki dziury w których jest osadzony plastikowy zaczep.
U mnie jeden uchwyt został w karoserii a jeden wyszedł razem z kanapą, więc zobaczyłem ziemię i grubość blachy. Obawiam się że ktoś silniejszy jest ją w stanie wygiąć ręką. Podczas wyciągania lekko się wygięły boki dziury w których jest osadzony plastikowy zaczep.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Ale przeciez to od dawna wiadomo ze blacha w aucie to 0,7-0,9, czasy blachy z czołgu skończyły się na erze poloneza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Co innego mówić a co innego zobaczyć na własne oczy.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 8 paź 2016, o 07:16
- Reputacja: 1
- Imię: krzysztof
- Samochód: Cruze HB
- Silnik: 1,6 LT 124 KM benzyna
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
No super instrukcja, szkoda że wcześniej nie trafiłem. Miałem takie same wrażenia jak zdjąłem kanapę.
-
- Świeżak
- Posty: 42
- Rejestracja: 20 kwie 2016, o 21:16
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Cruze 1.6 113KM +LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Przed chwilą wymieniłem obie linki.
Nie trzeba demontować konsoli środkowej. Wystarczy odkręcić schowek, zdemontować podłokietnik, okręcić dwie śruby trzymające tylną osłonę konsoli i szarpnąć ja do tyłu i mamy wystarczająco miejsca by manipulować przy orczyku który ciągnie linki. Odchodzi sporo niepotrzebnej pracy.
Wysłane z mojego Lenovo K33a48 przy użyciu Tapatalka
Nie trzeba demontować konsoli środkowej. Wystarczy odkręcić schowek, zdemontować podłokietnik, okręcić dwie śruby trzymające tylną osłonę konsoli i szarpnąć ja do tyłu i mamy wystarczająco miejsca by manipulować przy orczyku który ciągnie linki. Odchodzi sporo niepotrzebnej pracy.
Wysłane z mojego Lenovo K33a48 przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 wrz 2020, o 19:08
- Reputacja: 0
- Imię: Igor
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM, Benzyna
- LPG: TAK BRC
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Super instrukcja. Czeka mnie wymiana. Mam pytanie odnośnie długości linek. Szukam odpowiednich i wpisując mój model samochodu (Chevrolet Cruze 1.8 benzyna + lpg hatchback r. 2011) wychodzą mi różne długości - P/L 1814/1812, P/L 1460/1340, P/L 1460/1340 ile producentów tyle rozmiarów. Nie mam pojęcia który wybrać. Proszę o poradę.
- marcin323
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 16 paź 2023, o 21:21
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: Brak
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Wymiana linki hamulca ręcznego
Witam:
Numery katalogowe linek.
Linka lewa 32.02.12
Linka prawa 32.02.11
Numery katalogowe linek.
Linka lewa 32.02.12
Linka prawa 32.02.11
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości