Aby wymienić tuleję tylną wahacza
przedniego (lewą lub prawą) wcale nie musimy demontować całego wahacza. Naprawa nie jest ani
trudna ani czasochłonna. Nie potrzeba też kanału –wystarczy standardowy podnośnik który jest na
wyposażeniu Cruza.
Potrzebne klucze:
18 -najlepiej kopyto i oczkowy lub nasadowy
16 -oczkowa
Podnosimy i zabezpieczamy samochód przed spadnięciem z podnośnika i zdejmujemy koło.
Zdejmujemy plastikowe nadkole chyba, że jest pęknięte (typowa i częsta usterka) to czynność
może się ograniczyć do wypięcia jednej spinki i wyjęcia fragmentu który później przymocujemy
drutem ( ja tak właśnie mam )
Odkręcamy dwie nakrętki mocujące tuleję do podwozia (od góry 18 kopyto, od dołu oczkowa lub
nasadowa). Odkręcamy śrubę mocującą tuleję do wahacza (klucz 16).
Teraz za pomocą klucza ,lub jakiegoś pręta włożonego odpowiednio od dołu między wahacz a
element konstrukcji podwozia tak naprężamy aby tuleja wysunęła się z gniazda w podwoziu i
obracamy ją tak aby część na śruby znalazła się w kierunku do dołu.
Teraz naszą dźwignię wkładamy od góry i ciągnąc do siebie robimy sobie wystarczająco dużo miejsca by zsunąć tuleją z wahacza: Trzymając tak samo zakładamy nową tuleję na wahacz. Wkładamy dźwignię od dołu i wkładamy mocowanie tulei w uchwyt podwozia. Teraz montujemy wszystkie 3 śruby i dokręcamy. Zakładamy nadkole lub jego fragment (albo wcale jeśli go już nie było), zakładamy koło i cieszymy się z szybkiej naprawy która nie zajęła nam nawet godziny. Natomiast w Oplu wycenili operację na cały dzień roboczy
