Do wymiany klocków i tarcz musimy zaopatrzyć się w:
-tarcze/klocki
-odtłuszczacz do hamulców (ew. rozpuszczalnik nitro)
-szczotkę drucianą (zarówno na wiertarkę/szlifierkę jak i ręczną)
-smar (pastę) ceramiczny do hamulców
-klucz 19
-klucz 14
-strzykawka (najlepiej 100ml)
-dobry śrubokręt krzyżak (niestety nie pamiętam rozmiaru - na pewno powyżej PH2)
-śrubokręt udarowy (jeśli śruba mocująca tarczę będzie zapieczona) z bitami
-niebieski klej do gwintów
-podnośnik/lewarek - ale to wiadomo

Czynności:
Na początku podnosimy auto, dobrze podpieramy i odkręcamy koło:

Następnie odkręcamy śrubę mocującą tarczę hamulcową (ja użyłem wkrętaka udarowego, bo normalnym nie chciała puścić):

Teraz odkręcamy dolną i górną śrubę zacisku hamulcowego kluczem 14:



i podwieszamy go (ja zaczepiłem i przywiązałem go do sprężyny), tak żeby przewód hamulcowy nie był napięty:

Teraz wyciągamy klocki z blaszek - prowadnic :
przed wyjęciem:

po wyjęciu:

i odkręcamy dwie śruby jarzma kluczem 19- śruby są wkręcone na niebieski klej do gwintów, więc może być delikatny problem z odkręceniem krótkim kluczem (ja użyłem klucza do kół):
widok "od góry":

i od strony silnika:

Jarzmo i śruby odkładamy na bok:

Tarcze ściągamy z piasty (czasem może być zapieczona i trzeba ją "oderwać" od piasty, uderzając w tarczę przez drewienko od strony piasty) - u mnie zeszła bez problemu:

Teraz zakładamy szczotkę na wiertarkę i dokładnie czyścimy piastę (ja czyściłem najpierw szczotką na wiertarkę - resztę czyściłem ręcznie papierem ściernym) musi być gładka i "świecąca jak nówka"


Teraz odtłuszczamy nowe tarcze (ja używałem rozpuszczalnika nitro):

wkładamy na piastę (jeśli tarcze mają oznaczenia która tarcza ma być zamontowania z której strony pojazdu , to montujemy wg. tych oznaczeń ) i przykręcamy wcześniej odkręconą śrubą (na foto jeszcze śruby brak) :

(niektórzy piastę smarują smarem przed włożeniem tarczy - ja nie używałem nic, ponieważ niektórzy producenci tarcz wręcz zabraniają stosowania smarów - i mogą robić problemy z ew. reklamacją gdy tarcza się skrzywi)
Teraz z jarzma wyciągamy blaszki:

i je solidnie czyścimy z brudów i pyłu, czyścimy także miejsce przylegania blaszki do jarzma i smarujemy smarem ceramicznym:

Jarzmo przykręcamy do zwrotnicy stosując niebieski klej do gwintów (siłę dokręcania warto sprawdzić w TIS) i w blaszki wkładamy nowe klocki których elementy które stykają się z blaszkami również smarujemy pastą ceramiczną :

Smarem możemy posmarować także prowadnice znajdujące się pod gumowymi nakładkami w jarzmie - u mnie smaru było dość, więc nie smarowałem.
Następnie odwiązujemy zacisk i wyciskamy tłoczek (można ściskiem stolarskim - tak jak w manualu huri_khana, można też wyciskaczem, lub dużym śrubokrętem/prętem - ale tutaj uwaga, żeby nie "przekosić" tłoczka ! - pod śrubokręt pręt proponuję podłożyć stary klocek i bardzo uważać ):

Jednocześnie kontrolując ilość płynu w zbiorniczku, ew. nadmiar odciągamy strzykawką.
Zacisk wkładamy w jarzmo i przykręcamy obie śruby :

Analogicznie postępujemy po drugiej stronie.
Tarcze i klocki wymienione

Foto robione kalkulatorem przy słabym oświetleniu - nie chciałem aparatu brudzić, więc jakość jest zła (na obudowie producent wpisał 5 megapixeli, ale chyba ja ma obudowę z innego telefonu


Oczywiście jeśli w jakimś momencie zauważymy wycieki/uszkodzenia elementów układu hamulcowego należy je bezwzględnie wymienić.
NIE PONOSZĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA POWYŻSZY PORADNIK - wszystkie naprawy opisane przeze mnie wykonujesz na własną odpowiedzialność!!!
Po uruchomieniu samochodu musimy napompować układ hamulcowy naciskając kilka razy hamulec żeby docisnąć tłoczki i dopiero później ruszamy.