Czujnik zmierzchu -drugie podejscie
: 24 lis 2018, o 20:42
Witam ,po pierwszej nieudanej instalce postanowiłem dokładnie rozeznać temat i zrobić to jeszcze raz.Tym razem testowałem przez ponad pół roku .Moduł kupiony wiosną i zamontowany w maju.Wybór padł na ten
https://allegro.pl/doswietlanie-zakreto ... 88585.html
Ja zamontowałem go w miejscu gdzie orginalnie montowany jest fabryczny moduł składania lusterek Przewody doprowadziłem do lewych drzwi kierowcy na dole gdzie jest gniazdo C 202 bo tutaj wpinamy się w instalację. Schemat podłączenia jest na stronie producenta nam pozostaje przeciągnąć trzy przewody z grodzi silnika do wnętrza pojazdu- dwa potrzebne do wpięcia się w zasilanie fabryczne halogenów i jeden zasilanie z aku. Zrobimy to zdejmując lewe koło i nadkole ,pod nim idzie główna wiązka przewodów.
W gnieżdzie C202 wykorzystujemy potrzebne nam połączenia i tak:
-kierunek lewy pin 17 przewód j. niebieski
-kierunek prawy pin 20 przewód ciem.niebieski
-czujnik prędkości pin 63 j.zielony
-zasilanie po stacyjce pin 50
Sterowanie światłami czyli wyjscie przekażnika zewnętrznego pin 87 podłaczamy do małej kostki przy manetce świateł pin2 kabel zielonoczarny Wejscie przekażnika czyli pin30 podłączamy do masy,najlepiej kupić nasz przekaznik z gniazdem bo możemy go bez problemu podpiąć do listwy wewnątrz (tam gdzie jest od kierunkowskazów) Musimy także dokupić trzy diody 10A , 2 prostownicze te wpinamy w fabryczne przewody zasilające halogeny ( kolor fioletowo brązowy chyba , tam są tylko dwa czarny to masa) ,które odcinają zasilanie z modułu podłączone za nimi.Trzecia to przeciwprzepięciowa do przekaznika.
https://allegro.pl/doswietlanie-zakreto ... 88585.html
Ja zamontowałem go w miejscu gdzie orginalnie montowany jest fabryczny moduł składania lusterek Przewody doprowadziłem do lewych drzwi kierowcy na dole gdzie jest gniazdo C 202 bo tutaj wpinamy się w instalację. Schemat podłączenia jest na stronie producenta nam pozostaje przeciągnąć trzy przewody z grodzi silnika do wnętrza pojazdu- dwa potrzebne do wpięcia się w zasilanie fabryczne halogenów i jeden zasilanie z aku. Zrobimy to zdejmując lewe koło i nadkole ,pod nim idzie główna wiązka przewodów.
W gnieżdzie C202 wykorzystujemy potrzebne nam połączenia i tak:
-kierunek lewy pin 17 przewód j. niebieski
-kierunek prawy pin 20 przewód ciem.niebieski
-czujnik prędkości pin 63 j.zielony
-zasilanie po stacyjce pin 50
Sterowanie światłami czyli wyjscie przekażnika zewnętrznego pin 87 podłaczamy do małej kostki przy manetce świateł pin2 kabel zielonoczarny Wejscie przekażnika czyli pin30 podłączamy do masy,najlepiej kupić nasz przekaznik z gniazdem bo możemy go bez problemu podpiąć do listwy wewnątrz (tam gdzie jest od kierunkowskazów) Musimy także dokupić trzy diody 10A , 2 prostownicze te wpinamy w fabryczne przewody zasilające halogeny ( kolor fioletowo brązowy chyba , tam są tylko dwa czarny to masa) ,które odcinają zasilanie z modułu podłączone za nimi.Trzecia to przeciwprzepięciowa do przekaznika.