Strona 1 z 1

Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 19 wrz 2017, o 23:03
autor: kwankrzy1
Witam wszystkich mam pytanie jak w tytule co ile km robic wymianę - Oleju i filtra oleju , płynu chłodzącego ,filtra paliwa , filtra powietrza ,filtra kabinowego , oleju skrzyni biegów, płynu wspomagania i płynu chamulcowego. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi

Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 23 wrz 2017, o 18:58
autor: Sebastian
Jaki masz silnik ?

Z mojej książki serwisowej:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Mam nadzieję, że uda się rozczytać. :)

Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 9 lis 2017, o 01:49
autor: Arczeski
W książce serwisowej jest napisane jaki płyn chłodniczy stosować dex cool (czerwony, albo niebieski) i pod żadnym pozorem przenigdy mieszać, ani zamieniać jakby się chciało. Z fabryki wyjechało na czerwonym, to zawsze czerwony, bo można uszkodzić układ itd.
Ale skąd mam wiedzieć jaki płyn tam był, skoro właściciel poprzedni zmieniał? W książce tego nie znalazłem, w opisach gdziekolwiek również nie. Może pod maską jest jakaś notka od producenta?

Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 9 lis 2017, o 12:27
autor: wieczor
Kolor płynu to żaden wyznacznik, tylko technologia wykonania np IAT, OAT, HOAT. Kolor jest po to żeby łatwo zlokalizować wyciek, ewentualnie żeby go ktoś nie pomylił z wodą i nie wypił. Może się nawet zdarzyć, że jeden producent barwi ten sam płyn na różne kolory tylko ze względów marketingowych (np przyzwyczajenie klienta do koloru). Podobno nie ma żadnych norm określających przypisanie konkretnego koloru do technologi wykonania płynu.

Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 9 lis 2017, o 21:11
autor: Sebastian
Niby już większość płynów na rynku jest mieszalna, ja jakoś temu nie ufam, i gdy na opakowaniu nie jest napisane "można mieszać", to nie mieszam.
Od kilku lat stosuję prestone (zarówno koncentrat jak i płyn), mieszałem go z dex-cool, z petrygo, z chyba z tutelą (nie było konkretnej informacji co wlał poprzedni właściciel), z płynem niewiadomego pochodzenia, i nic się nigdy nie stało, więc producent napisał prawdę - "mieszalny z każdym kolorem płynu do chłodnic". Jest on troszkę droższy, niż najtańsze płyny, ale to nie są duże koszta więc warto.

Kiedyś mechanicy zwrócili mi uwagę, gdy przywiozłem bańkę 5l płynu, i dwie litrówki koncentratu (i płyn i koncentrat oryginał GM, z ASO), że ten płyn był słaby, bo osiągnął -30*C dopiero gdy wlali do tego płynu ponad litr koncentratu (bez wody).

Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic

: 9 lis 2017, o 21:49
autor: Arczeski
Nie dodałem jednej kwestii.
Według producenta płyn na bazie krzemianów, albo bez. Stąd różnica w kolorach. Pytanie skąd wiedzieć jaki był fabrycznie?