Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 1 sty 2015, o 16:36
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Nowy sącz
- Kontakt:
Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
Witam wszystkich mam pytanie jak w tytule co ile km robic wymianę - Oleju i filtra oleju , płynu chłodzącego ,filtra paliwa , filtra powietrza ,filtra kabinowego , oleju skrzyni biegów, płynu wspomagania i płynu chamulcowego. Z góry dziękuję za ewentualne odpowiedzi
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
Jaki masz silnik ?
Z mojej książki serwisowej:
Mam nadzieję, że uda się rozczytać.
Z mojej książki serwisowej:
Mam nadzieję, że uda się rozczytać.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 18:55
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Lacetti 1.4 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Świętochłowice (Śląsk)
- Kontakt:
Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
W książce serwisowej jest napisane jaki płyn chłodniczy stosować dex cool (czerwony, albo niebieski) i pod żadnym pozorem przenigdy mieszać, ani zamieniać jakby się chciało. Z fabryki wyjechało na czerwonym, to zawsze czerwony, bo można uszkodzić układ itd.
Ale skąd mam wiedzieć jaki płyn tam był, skoro właściciel poprzedni zmieniał? W książce tego nie znalazłem, w opisach gdziekolwiek również nie. Może pod maską jest jakaś notka od producenta?
Ale skąd mam wiedzieć jaki płyn tam był, skoro właściciel poprzedni zmieniał? W książce tego nie znalazłem, w opisach gdziekolwiek również nie. Może pod maską jest jakaś notka od producenta?
-
- Stały bywalec
- Posty: 261
- Rejestracja: 17 lis 2014, o 15:29
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: nubira 1.8 121km f18
- Silnik:
- Lokalizacja: Przemyśl
- Kontakt:
Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
Kolor płynu to żaden wyznacznik, tylko technologia wykonania np IAT, OAT, HOAT. Kolor jest po to żeby łatwo zlokalizować wyciek, ewentualnie żeby go ktoś nie pomylił z wodą i nie wypił. Może się nawet zdarzyć, że jeden producent barwi ten sam płyn na różne kolory tylko ze względów marketingowych (np przyzwyczajenie klienta do koloru). Podobno nie ma żadnych norm określających przypisanie konkretnego koloru do technologi wykonania płynu.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
Niby już większość płynów na rynku jest mieszalna, ja jakoś temu nie ufam, i gdy na opakowaniu nie jest napisane "można mieszać", to nie mieszam.
Od kilku lat stosuję prestone (zarówno koncentrat jak i płyn), mieszałem go z dex-cool, z petrygo, z chyba z tutelą (nie było konkretnej informacji co wlał poprzedni właściciel), z płynem niewiadomego pochodzenia, i nic się nigdy nie stało, więc producent napisał prawdę - "mieszalny z każdym kolorem płynu do chłodnic". Jest on troszkę droższy, niż najtańsze płyny, ale to nie są duże koszta więc warto.
Kiedyś mechanicy zwrócili mi uwagę, gdy przywiozłem bańkę 5l płynu, i dwie litrówki koncentratu (i płyn i koncentrat oryginał GM, z ASO), że ten płyn był słaby, bo osiągnął -30*C dopiero gdy wlali do tego płynu ponad litr koncentratu (bez wody).
Od kilku lat stosuję prestone (zarówno koncentrat jak i płyn), mieszałem go z dex-cool, z petrygo, z chyba z tutelą (nie było konkretnej informacji co wlał poprzedni właściciel), z płynem niewiadomego pochodzenia, i nic się nigdy nie stało, więc producent napisał prawdę - "mieszalny z każdym kolorem płynu do chłodnic". Jest on troszkę droższy, niż najtańsze płyny, ale to nie są duże koszta więc warto.
Kiedyś mechanicy zwrócili mi uwagę, gdy przywiozłem bańkę 5l płynu, i dwie litrówki koncentratu (i płyn i koncentrat oryginał GM, z ASO), że ten płyn był słaby, bo osiągnął -30*C dopiero gdy wlali do tego płynu ponad litr koncentratu (bez wody).
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Bywalec
- Posty: 102
- Rejestracja: 23 cze 2017, o 18:55
- Reputacja: 0
- Imię: Arek
- Samochód: Lacetti 1.4 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Świętochłowice (Śląsk)
- Kontakt:
Re: Wymiana wszystkich płynów i filtrów co ile km robic
Nie dodałem jednej kwestii.
Według producenta płyn na bazie krzemianów, albo bez. Stąd różnica w kolorach. Pytanie skąd wiedzieć jaki był fabrycznie?
Według producenta płyn na bazie krzemianów, albo bez. Stąd różnica w kolorach. Pytanie skąd wiedzieć jaki był fabrycznie?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości