[Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
Awatar użytkownika
papieju
Wymiatacz
Posty: 1921
Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
Reputacja: 47
Imię: Marcin
Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Włoszczowa
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: papieju » 9 maja 2023, o 07:57

Są dwa rodzaje bo były dwa rodzaje zacisków. Po 2005 chyba była już jakaś zmiana ale nie jestem pewny co do daty. Jak robiłem hamulce to musiałem kupić oba i jeden oddałem bo pewności nie było. U mnie 2004 rok są takie z rogami, pojedynczy na zdjęciu. Oba wejdą w każde zaciski tylko będą się blokować w nieodpowiednim. Szukać po VIN części w katalogach polskich sklepów typu Intercars to trzeba być optymistą jeśli chodzi o Chevroleta. Mi zamówił kiedyś mechanik kilka rzeczy po VIN i żadna nie pasowała. Teraz sam kupuję graty lub wskazuję co konkretnie ma kupić bo szkoda czasu.
Załączniki
klocek tył ok.jpg
klocek tył nie ok.jpg

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: Sebastian » 10 maja 2023, o 09:43

Tak jak wyżej napisane, ogólna zasadą jest że powyżej 2005 roku były te kwadratowe końcówki, a wcześniej te z "rogami".
Najlepiej przed montażem zdjąć koło i zobaczyć, lub zrobić zdjęcie i wrzucić na forum.
W awaryjnej sytuacji klocki z rogami można zeszlifować na kwadrat, ale w drugą stronę nie!
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: krzych1b » 10 maja 2023, o 14:18

Ja mam z rogami , a auto jest z 2006 r. Zdejmij kolego tarczobęben i zobacz . Czy masz z rogami czy te drugie . A po drugi , to zanim zamontujesz , to i tak pilnik w łapę i trzeba dopasować . Dlaczego trzeba piłować ? Bo blacha jest z wykrojnika i nie jest gładka jak na rysunku , a do tego dochodzi jeszcze farba . Klocki na sucho mają się lekko przesuwać , ale bez nadmiernego luzu. Ja zawsze fazuję poilnikiem wszystkie ostre kanty blachy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 3977
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 44
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: Sebastian » 11 maja 2023, o 12:18

Nie trzeba demontować tarczobębna do sprawdzenia jakie są zamontowane klocki. W zasadzie przy kołach na felgach alu nie trzeba nawet koła odkręcać.
Nawet do wymiany klocków nie demontuje się tarczobębna, a jedynie zacisk hamulcowy.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

krzych1b
Fachman
Posty: 3059
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków

Post autor: krzych1b » 12 maja 2023, o 07:00

Masz rację Sebastian . Myślałem o szczękach :H a napisałem o klockach :D
VIN >KL1NF35BJ6K335315

ODPOWIEDZ

Wróć do „Lacetti/Nubira Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości