[Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Są dwa rodzaje bo były dwa rodzaje zacisków. Po 2005 chyba była już jakaś zmiana ale nie jestem pewny co do daty. Jak robiłem hamulce to musiałem kupić oba i jeden oddałem bo pewności nie było. U mnie 2004 rok są takie z rogami, pojedynczy na zdjęciu. Oba wejdą w każde zaciski tylko będą się blokować w nieodpowiednim. Szukać po VIN części w katalogach polskich sklepów typu Intercars to trzeba być optymistą jeśli chodzi o Chevroleta. Mi zamówił kiedyś mechanik kilka rzeczy po VIN i żadna nie pasowała. Teraz sam kupuję graty lub wskazuję co konkretnie ma kupić bo szkoda czasu.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Tak jak wyżej napisane, ogólna zasadą jest że powyżej 2005 roku były te kwadratowe końcówki, a wcześniej te z "rogami".
Najlepiej przed montażem zdjąć koło i zobaczyć, lub zrobić zdjęcie i wrzucić na forum.
W awaryjnej sytuacji klocki z rogami można zeszlifować na kwadrat, ale w drugą stronę nie!
Najlepiej przed montażem zdjąć koło i zobaczyć, lub zrobić zdjęcie i wrzucić na forum.
W awaryjnej sytuacji klocki z rogami można zeszlifować na kwadrat, ale w drugą stronę nie!
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Ja mam z rogami , a auto jest z 2006 r. Zdejmij kolego tarczobęben i zobacz . Czy masz z rogami czy te drugie . A po drugi , to zanim zamontujesz , to i tak pilnik w łapę i trzeba dopasować . Dlaczego trzeba piłować ? Bo blacha jest z wykrojnika i nie jest gładka jak na rysunku , a do tego dochodzi jeszcze farba . Klocki na sucho mają się lekko przesuwać , ale bez nadmiernego luzu. Ja zawsze fazuję poilnikiem wszystkie ostre kanty blachy.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Nie trzeba demontować tarczobębna do sprawdzenia jakie są zamontowane klocki. W zasadzie przy kołach na felgach alu nie trzeba nawet koła odkręcać.
Nawet do wymiany klocków nie demontuje się tarczobębna, a jedynie zacisk hamulcowy.
Nawet do wymiany klocków nie demontuje się tarczobębna, a jedynie zacisk hamulcowy.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3059
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Masz rację Sebastian . Myślałem o szczękach a napisałem o klockach
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości