[Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Witam
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek
Powiedzcie lepiej gdzie kupić nowe sprężynki, pół Polski obdzwoniłem i nie mają
Marek
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
W dowolnej hurtowni gordon/ intercars powinni mieć "na jutro". Pytaj o czesci numer QB105-0025 Cena ok 60zł bez rabatów.
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 9 maja 2017, o 18:51
- Reputacja: 0
- Imię: Marek
- Samochód: Lacetti
- Silnik:
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Dzieki, zaraz jadę, jak dostanę to napiszę
Pozdrawiam
Marek
Pozdrawiam
Marek
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
grymarko udało się zdobyć ww. części?
PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ?
PS. @grymarek memberlist.php?mode=viewprofile&u=527 to Twoje drugie konto, czy zbieżność nicków ?
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
HI,HI i już się dowiedzieliśmy. W Lublinie w Intercarsie można nabyć
Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .
Dzisiaj rozebrałem tarczobębny, bo mi coś ocierało a raczej huczało . Oczyściłem, złożyłem i dalej bęben ociera tak jakby o metal .O co chodzi ? Bęben ma owal?
Wszystko złożone prawidłowo .
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Rozkminiłem wreszcie . Hamulce ok., ABS też Winna była śruba mocująca tarczobęben do piasty . Po prostu po przykręceniu, delikatnie kosiła tarczobęben .Po założeniu koła wszystko wróciło do normy A już się bałem że piastę mam do wymiany.Opony też do wymiany , zęby mają jak u krokodyla.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
A takie pytanie mnie naszło, kiedy wymienia się szczęki, a kiedy tylko same sprężynki? Po czym poznać, że szczęki nadają się jeszcze do użytku?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Jak szczęki mają jeszcze dużo "mięsa" na okładzinach i nie ma oznak oddzielania się ich od podłoża oraz same szczęki nie są zbytnio skorodowane.
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Sprężynki wymienia się, gdy widać ich zużycie - korozja, pęknięcia, itp
Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza
Zazwyczaj sprężynki wkłada się nowe z szczękami - koszt mały a robota przyjemniejsza
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- none7
- Bywalec
- Posty: 176
- Rejestracja: 18 gru 2017, o 20:40
- Reputacja: 7
- Imię: Karol
- Samochód: Lacetti '05
- Silnik: 1.6, F16D3, 109KM, benz.+LPG
- LPG: STAG QNEXT PLUS
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
z mojego doświadczenia, ani razu jeszcze sprężyne nie musiałem wymieniać. co najwyżej wymieniałem wyrobione elementy przytrzymujące szczękę do tarczy kotwicznej (w zależności od auta mogą to być sprezynki z tależykami lub blaszki sprężynujące).
szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.
a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy
szczęki wymienić należało by gdy:
- po wyregulowaniu ich położenia (na styk z bębnem) ręczny nadal słabo łapie.
- jak już rozbieramy i wymieniamy tarczobęben, to aż prosi się wymienić szczęki przy okazji
- jak szczęka ma mało mięsa lub powierzchnia z okładziną jest w "znacznym" stopniu uszkodzona.
a tak warto jeszcze spojrzeć na sprężynkę linki ręcznego (czy nie jest pęknięta). Wymieniając tarczobęben i kupując tanie szczęki, trzeba się liczyć z tym że będzie trzeba je podszlifowywać w miejscach oparcia u góry i u dołu. Niestety Ci tani producenci szczęk dostosowują je do już zjechanych bębnów - nomnalny bęben ma 168 mm w środku jak dobrze pamiętam, a szczęki dopasowane są do 170 mm średnicy
-
- Specjalista
- Posty: 394
- Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
- Reputacja: 30
- Imię: Darek
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.4 B+G
- LPG: Landi Renzo Omegas
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Generalnie tak też mi się wydaje, ale z drugiej strony czy one się tak szybko zużywają jak tarczobęben skoro używa się ich znacznie rzadziej?
-
- Bywalec
- Posty: 180
- Rejestracja: 28 gru 2014, o 12:07
- Reputacja: 5
- Imię: Mariusz
- Samochód: Nubira 1.8 CDX SW
- Silnik: T18SED
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Tanie szczęki mają inną wielką wadę. Wykonane są ze znacznie cieńszej blachy ( chyba nawet o 3 mm) więc bardzo trudno je ułożyć prawidłowo, bo sprężyny ściągają i ukosują . Szczęki zużywają się tylko z jednego powodu - niesprawności hamulca tj. zablokowania na lince lub zablokowania (korozja) w osiach obrotu szczęk i zablokowania w pozycji pracy.
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
I tu ci przyznam rację . Nie kupujcie gó....a koledzy . Orobiłem się jak głupi ( przy okazji wymiany skorodowanej osłony na tarczy kotwicznej) , za nim dopasowałem nowe okładziny z "gównolitu". Rozpierak skręconony na maxa , tarczobęben obciera o szczęki góra-dół a na środku grama śladu , że coś nie tak.
Taka moja rada przy regulacji ręcznego . Należy bęben przykręcić przynajmniej na dwie nakrętki. Bo przy wkręceniu tylko tej małej śrubki , kosi nam bęben .
Ja miałem jeszcze troszkę inny problem . Przy spawaniu osłony do tarczy kotwicznej , dałem hewty od środka .Wystaczyły trzy za grube punkty i mi tarczobęben się klinował w takim wewnętrznym podebraniu.
Mam pytanko . Czy ktoś wie , jaka powinna być oryginalna grubość okładzin ?
Taka moja rada przy regulacji ręcznego . Należy bęben przykręcić przynajmniej na dwie nakrętki. Bo przy wkręceniu tylko tej małej śrubki , kosi nam bęben .
Ja miałem jeszcze troszkę inny problem . Przy spawaniu osłony do tarczy kotwicznej , dałem hewty od środka .Wystaczyły trzy za grube punkty i mi tarczobęben się klinował w takim wewnętrznym podebraniu.
Mam pytanko . Czy ktoś wie , jaka powinna być oryginalna grubość okładzin ?
VIN >KL1NF35BJ6K335315
-
- Aktywny
- Posty: 67
- Rejestracja: 15 wrz 2016, o 21:13
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Nubira 1.6
- Silnik: 1,6 109KM
- LPG: Stag 200 GoFast listwa ACW02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Jakiej firmy szczęki polecacie żeby nie trzeba było ich przerabiać?
- Sebastian
- Moderator
- Posty: 3977
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 44
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Textar
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 kwie 2018, o 08:14
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6, 109KM, Pb+LPG
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Witam, proszę o pomoc. Jakie szczęki będą pasować do Nubiry III kombi 1.6? Na allegro znalazlem dwa rodzaje:
https://allegro.pl/oferta/trw-gs8543-sz ... 2365689500
https://allegro.pl/oferta/trw-szczeki-h ... 3184852792
TRW będą ok czy szukać czegoś innego?
Pozdrawiam
https://allegro.pl/oferta/trw-gs8543-sz ... 2365689500
https://allegro.pl/oferta/trw-szczeki-h ... 3184852792
TRW będą ok czy szukać czegoś innego?
Pozdrawiam
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Podaj numer VIN.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 kwie 2018, o 08:14
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6, 109KM, Pb+LPG
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
VIN KL1NF356J6K421647
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Według katalogu szczęki powinny mieć numer GM 96496764.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 23 kwie 2018, o 08:14
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Nubira
- Silnik: 1.6, 109KM, Pb+LPG
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Dzięki! Powiedzcie jeszcze czy TRW, textar czy jeszcze coś innego aby bez problemu pasowały?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 342
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
TRW GS8815, TEXTAR 91071000 powinny pasować.
-
- Aktywny
- Posty: 79
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 18:46
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 1.6 LPGTECH
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Dzień Dobry. Muszę wymienić tylnie klocki. Widzę że są dwa rodzaje klocków. Chciałem kupić TRW. Pierwsze są takie https://allegro.pl/oferta/trw-klocki-ha ... 2902377428 i te najbardziej podobne są do tych co mam. Drugie znalazłem takie https://allegro.pl/oferta/trw-klocki-ha ... 3568127172 Jak to jest wreszcie dwa rodzaje były montowane? VIN auta KLANF48614K041693. No chyba że inne klocki kupić. U mnie na miejscu mają hiszpańskiej firmy ICER.
- papieju
- Wymiatacz
- Posty: 1921
- Rejestracja: 28 sty 2018, o 15:18
- Reputacja: 47
- Imię: Marcin
- Samochód: Nubira kombi 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Włoszczowa
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Najprościej to kupić takie i takie i po prostu oddać nie pasujące i zapisać jakie pasują
-
- Aktywny
- Posty: 79
- Rejestracja: 3 lut 2018, o 18:46
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Lacetti 1.6 LPGTECH
- Silnik:
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
ale z czego taka różnica że dwa rodzaje są. Z filmów ruskich na youtube wkładają takie https://allegro.pl/oferta/trw-klocki-ha ... 3568127172 ale zdaje mi się że bezproblemu powinny podejść obydwie wersje. Jak u was jest ?
-
- Fachman
- Posty: 3057
- Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
- Reputacja: 41
- Imię: Krzysztof
- Samochód: NUBIRA /Lacetti
- Silnik: 1.8 F18D3 121KM
- LPG: Tech
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: [Lacetti] Wymiana tylnych tarczobębnów, szczęk i klocków
Jeżeli sprzedawca podaje w specyfikacji , że pasuje do wielu modeli , to napisz do niego podając Nr. VIN i ci sam dobierze. Większość sprzedających wręcz prosi o VIN . A ty rysunkami się nie przejmuj , bo rysunki są tylko poglądowe . Przypatrz się co ma jeszcze w ofercie i rysunki są takie same . Co innego na obrazku , a co innego w realu. No i zawsze masz prawo zwrotu.
VIN >KL1NF35BJ6K335315
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość