Zapewne każdy, kto zmuszony był zdemontować plastikowe elementy kokpitu (np. górny schowek lub obudowę radia), zetknął się z problemem metalowych spinek, za pomocą których połączone są te elementy.
Kilka prób dopasowania kształtu spinek kończy się ich pokruszeniem.
Postanowiłem coś temu zaradzić. Jak na razie strzałem w dziesiątkę okazało się wykorzystanie miękkiego wężyka silikonowego o wymiarach fi wewnętrzne 6mm x grubość ścianki 2mm.
Wężyk pociąłem na kawałki o długości ok. 20mm, nałożyłem na trzpienie zaznaczone na zdjęciu poniżej i dodatkowo przykleiłem klejem Cyjanopan. Należy to zrobić już po naciągnięciu wężyka, przez wpuszczenie kropli kleju w szczelinę po włożeniu ostrza płaskiego wkrętaka pomiędzy wężyk a trzpień.
Wężyk znakomicie zastępuje metalowe spinki, po wyschnięciu kleju całość daje się łatwo usadowić na swoim miejscu, nareszcie nic nie grzechocze i nie trzeszczy.
Polecam.
Zapewne pomysł nadaje się do wykorzystania również w innych, podobnych sytuacjach.
Część załączonych zdjęć pochodzi z sieci. Nie uwieczniałem swoich działań, jednak myślę że powyższy opis i fotki w pełni oddają sedno sprawy.
Osobiście po jednorazowym demontażu celem poprowadzenia przewodów już nigdy nie byłem w stanie zmontować tego idealnie. Podczas demontażu spinki kaleczą plastiki, co powoduje problemy przy montażu. Spinki pomimo korekty kształtu zsuwają się, brzęczą gdzieś w zakamarkach auta i po jakimś czasie udaje się je odnaleźć na dywanikach auta, a oprócz tego nieumocowane plastiki trzeszczą na wertepach, co doprowadzało mnie do szału.[Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Ja nie do końca zrozumiałem jak to ma działać.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5809
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Zamiast metalowych zatrzasków zakłada się silikonowe wężyki i wciska cały element na miejsce.
Całość się trzyma nie poprzez sztywny zatrzask który z czasem i pod wpływem demontażu może wyrobić sobie luz ale poprzez tarcie okrągłego wężyka wciśniętego w kwadratowy otwór.
Całość się trzyma nie poprzez sztywny zatrzask który z czasem i pod wpływem demontażu może wyrobić sobie luz ale poprzez tarcie okrągłego wężyka wciśniętego w kwadratowy otwór.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Dokładnie tak.
Przy czym ten "okrągły wężyk" po naciągnięciu staje się mocno "ukwadratowiony" ze względu na kształt czopu.
Całość bardzo fajnie wkomponowuje się w otwór i wchodzi na lekki wcisk.
Połączenie wydaje się również łatwo demontowalne.
Przy czym ten "okrągły wężyk" po naciągnięciu staje się mocno "ukwadratowiony" ze względu na kształt czopu.
Całość bardzo fajnie wkomponowuje się w otwór i wchodzi na lekki wcisk.
Połączenie wydaje się również łatwo demontowalne.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Uzupełnienie:
Ostatnio demontowałem wierzchnią klapkę, celem wymiany przewodu zasilającego nawigację, który kiedyś tamtędy pociągnąłem.
Demontaż i montaż w temperaturze ok. 5 stopni przebiegły bez najmniejszego wysiłku, operacja zajęła mi minutę.
Całość miękko wysunęła się z otworów a potem bezproblemowo dała się wsunąć na swoje miejsce.
Ostatnio demontowałem wierzchnią klapkę, celem wymiany przewodu zasilającego nawigację, który kiedyś tamtędy pociągnąłem.
Demontaż i montaż w temperaturze ok. 5 stopni przebiegły bez najmniejszego wysiłku, operacja zajęła mi minutę.
Całość miękko wysunęła się z otworów a potem bezproblemowo dała się wsunąć na swoje miejsce.
- rajtkezjusz
- Profesjonalista
- Posty: 526
- Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: AVEO T300
- Silnik:
- Lokalizacja: Wejherowo
- Kontakt:
Re: [Aveo T300] Sposób na spinki elementów kokpitu
Ciekawe czy zamiast tej górnej wnęki pasuje schowek z Cruze czy coś innego .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość