Sposób na super światła (krótkie, długie)
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
no ale LED nie przekracza wartości dopuszczalnej dla pojazdów samochodowych z źródłem światła innym niż xenon, bo wtedy trzeba mieć spryskiwacze. Problem jest ze nasz kołchoz nie dopuszcza montowania innych źródeł światła niż halogenowe do reflektorów jakie mamy.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Ale wartości czego?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Natężenia światła, bo to najbardziej widać.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Skoro nie przekracza natężenia światła to w czym jest lepsza od zwykłej żarówki zarnikowej? Oczywiście prócz wydzielania ciepła oraz żywotności i zużycia energii.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Myślę że ledy na pewno przekraczają dopuszczalne wartości, podstawowy ich chwyt marketingowy to zawsze Luxy luxy luxy
A druga sprawa to homologacja na kloszu co w wspomnianym programie policjant wypunktowal.
Zaczynam widywać coraz więcej H4 z ledem i powiedziałbym że 70% świecą fajnie i nie oslepiaja a 30% do kasacji DR.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
A druga sprawa to homologacja na kloszu co w wspomnianym programie policjant wypunktowal.
Zaczynam widywać coraz więcej H4 z ledem i powiedziałbym że 70% świecą fajnie i nie oslepiaja a 30% do kasacji DR.
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
poszukam gdzieś w domu mam artykuł i porównanie wszystkich parametrów wymaganych dla żarówek halogenowych wersus LED Philips.
Pamiętam ze, żaden z parametrów nie był przekroczony, a konkluzja była ze to tylko brak chęci z strony firm nadzorujących ten rynek blokuje dopuszczenie żarówek LED na rynek EU.
Pamiętam ze, żaden z parametrów nie był przekroczony, a konkluzja była ze to tylko brak chęci z strony firm nadzorujących ten rynek blokuje dopuszczenie żarówek LED na rynek EU.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3471
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Kiedyś pamiętam w automaniaku rozkładali ten temat na części pierwsze ,przeprowadzali różnego rodzaju testy porównujące H4 , xenony i właśnie żarówki LED, w finale stwierdzili dokładnie to samo co Etac. Wszystkie parametry mieściły się w normie i sami skomentowali , że to jakaś zacofka cywilizacyjna, że nie można ich stosować w UE. Gdyby nie tak wysoka cena i słaba dostępność na allegro już dawno bym wykurzył H4 z reflektorów. Nie będę się spierał bo nie siedzę tak w temacie , ale co do odcinka Uwaga pirat ( też go oglądałem ) , wydaję mi się że właśnie tutaj zdradziło kierowce złe ustawienie świateł - jarzył tym dostawczakiem jak latarnia morska.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Krzysiu, jeżeli ŻADEN z parametrów nie był przekroczony, czyli ilość światła wynosiła normatywne 1500lm +-10%, to JAKI JEST SENS inwestowania dużych pieniędzy w coś, czego efektów nie widać ???etac pisze: ↑26 kwie 2018, o 12:53poszukam gdzieś w domu mam artykuł i porównanie wszystkich parametrów wymaganych dla żarówek halogenowych wersus LED Philips. Pamiętam ze, żaden z parametrów nie był przekroczony, a konkluzja była ze to tylko brak chęci z strony firm nadzorujących ten rynek blokuje dopuszczenie żarówek LED na rynek EU.
Coś mi tu chyba bajki opowiadasz
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
taki, ze normalna żarówka H7 ma o połowę mniejsze parametry.
Kurde, chyba wyrzuciłem ten magazyn motoryzacyjny.
A co do ceny? Dobre żarówki kosztują 60-120 zł, a chińska podróbka jaką kupiłem i używam kosztuje 21$
Kurde, chyba wyrzuciłem ten magazyn motoryzacyjny.
A co do ceny? Dobre żarówki kosztują 60-120 zł, a chińska podróbka jaką kupiłem i używam kosztuje 21$
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Skoro ma mniejsza sprawność i inne takie tam parametry to dlaczego producenci nie zrobią tak aby żarówki trzymały zadane parametry.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
one trzymają te parametry, ale wymagania są wyższe niż żarówka może dać.
A oto dane dla H4 (żródlo AMiS 2/2018)
jak widać, nawet żarówki + coś tam przekraczają jasność, ale ilość światła jest 2 x większa w przypadku żarówek LED.
Zapraszam do artykułu.
Przy kupowaniu na ali trzeba uważać bo jest wiele tandetnych żarówek, jednak jest wiele które ładnie kopiują Philipsa, myślę ze powodem sukcesu jest moc i wielkość samych diod, które jako źródło światła są bliskie żarnikowi.
A oto dane dla H4 (żródlo AMiS 2/2018)
jak widać, nawet żarówki + coś tam przekraczają jasność, ale ilość światła jest 2 x większa w przypadku żarówek LED.
Zapraszam do artykułu.
Przy kupowaniu na ali trzeba uważać bo jest wiele tandetnych żarówek, jednak jest wiele które ładnie kopiują Philipsa, myślę ze powodem sukcesu jest moc i wielkość samych diod, które jako źródło światła są bliskie żarnikowi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Ja zwracam najwieksza uwage na filtr UV w zarowce. Mozna sobie wsadzac najmocniejsze zarowki, ledy, ksenony a to i tak nic nie da, jesli wczesniej wypalimy odblysniki tandetnymi zarowkami...
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Philips visiin +30 przekracza o całe 13 lumenów. Ale chyba jest najlepsza.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Tylko jak żarówka LED może dac 2x więcej światła przy tych samych lumenach, przecież lumeny to intensywność tak?
Mając 800 lumenów możesz decydować tylko o ich dystrybucji czyli szerzej i mniej lub wąsko i intensywnie.
Barwą też ma znaczenie i różnica jaką mam przy obecnych ledach mijania/drogowych powala w stosunku do h4 ale na pewno lumenów jest dużo więcej.
Chyba że coś źle rozumem...
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Mając 800 lumenów możesz decydować tylko o ich dystrybucji czyli szerzej i mniej lub wąsko i intensywnie.
Barwą też ma znaczenie i różnica jaką mam przy obecnych ledach mijania/drogowych powala w stosunku do h4 ale na pewno lumenów jest dużo więcej.
Chyba że coś źle rozumem...
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Barwa ma znaczenie. Ludzkie oko zdecydowanie lepiej postrzega kształty w widmie przesuniętym w kolor niebieski. Przy dużo mniejszym natężeniu światła ale w widmie niebieskawym widzimy lepiej niż jaśniej ale w kierunku czerwieni. Kiedyś czytałem taki fajny artukuł ntt chyba w neesweku.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Krzysiu, bardzo proszę podkreśl mi na czerwono w którym miejscu to wyczytałeś ?????
Bo z tego co widzę, to ILOŚĆ światła jest niemal taka sama jak żarówek (inaczej być nie może - norma), maksymalne natężenie światła dalece niższe, natężenie zmierzone w kilku charakterystycznych punktach znacznie wyższe, co świadczy o tym, że LED-y dają po prostu dużą dość jasną, mało zróżnicowaną plamę o NIŻSZEJ jasności maksymalnej (zapewne w żarówkach wypada ona tam, gdzie jest najbardziej pożądana).
Jak wiesz, sam jestem fanem LED-ów, jednak Twoje tłumaczenie nie trzyma się kupy.
EDIT: Bardzo jestem ciekawy, jak "magicy" pomierzyli parametr "zasięg"
Dodano po 6 minutach 17 sekundach:
Prawie dobrze zrozumiałeś.Avatar pisze: ↑27 kwie 2018, o 07:46Tylko jak żarówka LED może dac 2x więcej światła przy tych samych lumenach, przecież lumeny to intensywność tak?
Mając 800 lumenów możesz decydować tylko o ich dystrybucji czyli szerzej i mniej lub wąsko i intensywnie.
Barwą też ma znaczenie i różnica jaką mam przy obecnych ledach mijania/drogowych powala w stosunku do h4 ale na pewno lumenów jest dużo więcej.
Chyba że coś źle rozumem...
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
LUMENy oddają całkowitą ILOŚĆ emitowanej w przestrzeń (półprzestrzeń) energii świetlnej.
LUX jest jednostką MIEJSCOWEGO NATĘŻENIA wyrażoną w LUMENACH NA METR KWADRATOWY.
Obrazkowo:
Olbrzymie LUXy bardzo łatwo uzyskać np. soczewką skupiającą światło na pewnej powierzchni.
LUMENÓW w ten sposób uzyskać się nie da - można je tylko "przemieścić".
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Dla mnie w tej całej walce ważne jest:
- cena
- żywotność
- efekt użytkowy.
Zauważcie też, że wszystkie żarówki o podwyższonych parametrach nie mają mocy 55W.
- cena
- żywotność
- efekt użytkowy.
Zauważcie też, że wszystkie żarówki o podwyższonych parametrach nie mają mocy 55W.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 57
- Rejestracja: 7 paź 2017, o 21:34
- Reputacja: 0
- Imię: Maciek
- Samochód: CAPTIVA 2.0 2010
- Silnik:
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Mam pytanie. Czy ledy można zamontować w soczewki (Captiva) bo kiedyś oglądałem jakiś program i mówili że się nie nadają
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2018, o 17:14 przez Brzoza, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Led nie można w nic montować. Tylko w oświetlenie wewnętrzne jak ktoś lubi.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
ja mam w takich w Astra K, ale szukałem specjalnych, bardzo krótkich
działa super.
Normalne żarówki mają długi radiator i nie nadaje się do lamp z pokrywką.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Dalbys zdjecie jak rzucaja snop swiatla w sciane ? ale tak chociaż 10m a nie z 1m
Ostatnio zmieniony 7 maja 2018, o 22:34 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: chociarz
Powód: chociarz
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23826
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Tylko BOSMA, to nie Philips, to jest czysty produkt Made in Aliexpress, tylko brandowany w Polsce.
To jest takie same porównanie
289 zł
589 zł
a wygląda identycznie i świeci
To jest takie same porównanie
289 zł
589 zł
a wygląda identycznie i świeci
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Specjalista
- Posty: 493
- Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze SW
- Silnik:
- Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Nie, no serio classic gold?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
- tdon
- Zasłużony dla forum
- Posty: 2670
- Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
- Reputacja: 55
- Imię: Tomek
- Samochód: Hyundai i20 BC3
- Silnik: 1,2 16V 84KM
- LPG: BRC SQ32 DualJet
- Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
- Lokalizacja: Kozienice
- Kontakt:
Re: Sposób na super światła (krótkie, długie)
Odświeżę temat.
Dzisiaj (z okazji odebrania przesyłki zawierającej przetwornice) pobawiłem się trochę żarówką.
Niestety mam nieco za słaby zasilacz - 5A nie wystarcza do eksperymentów z podbijaniem napięcia i przewoltowywaniem żarówki H7. Niebawem podejdę do tematu ponownie, jednak z użyciem akumulatora.
Na razie zrobiłem sobie przynajmniej charakterystykę "napięciowo-świetlną" typowej żarówki.
"Stanowisko pomiarowe" wyglądało tak:
Pacjentem była żarówka H7 NARVA, 12V, 55W. Napięcie zadawałem przy użyciu zasilacza laboratoryjnego, na którym odczytywałem też prąd (nie uwzględniłem spadku napięcia na drodze zasilacz-żarówka). Natężenie światła "zmierzyłem" telefonem z aplikacją LIGHT METER w odległości 30cm od żarówki, niezmiennej podczas całej próby.
Wyniki zawiera tabelka poniżej:
Wnioski pozostawiam kolegom.
Dzisiaj (z okazji odebrania przesyłki zawierającej przetwornice) pobawiłem się trochę żarówką.
Niestety mam nieco za słaby zasilacz - 5A nie wystarcza do eksperymentów z podbijaniem napięcia i przewoltowywaniem żarówki H7. Niebawem podejdę do tematu ponownie, jednak z użyciem akumulatora.
Na razie zrobiłem sobie przynajmniej charakterystykę "napięciowo-świetlną" typowej żarówki.
"Stanowisko pomiarowe" wyglądało tak:
Pacjentem była żarówka H7 NARVA, 12V, 55W. Napięcie zadawałem przy użyciu zasilacza laboratoryjnego, na którym odczytywałem też prąd (nie uwzględniłem spadku napięcia na drodze zasilacz-żarówka). Natężenie światła "zmierzyłem" telefonem z aplikacją LIGHT METER w odległości 30cm od żarówki, niezmiennej podczas całej próby.
Wyniki zawiera tabelka poniżej:
Wnioski pozostawiam kolegom.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość