Strona 1 z 1

Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 22 wrz 2021, o 13:30
autor: bubu1769
Kilka osób już się pytała jak wyłączyć Skandynawie, czyli oryginalną opcje DRL, w poliftowych Aveo pierwszej generacji.
Ogólny problem polega na tym iż w przeciwieństwie do Aveo T200 nie ma tutaj oddzielnego modułu tylko jest on wbudowany w BCM (skrzynkę bezpieczników kabiny).
Schowek02.png
Można co prawda wymienić cały moduł ale jest prostszy sposób.
Korzystając ze schematów widać że sygnały przechodzą przez BCM i są dostępne na jego złączach.
T8B15024.png
Tak więc cała modyfikacja polega na odcięciu białego przewodu z pinu 2 złącza C203 i podpięciu go pod jasno-niebieski przewód na pinie 7 złącza C201 oraz na odcięciu białego przewodu z pinu 11 złącza C203 i podpięciu go pod biały przewód na pinie 51 złącza C201.
Aveo BCM.png
Żeby dostać się do złączy może być potrzeba odkręcenia BCM.
Po tym zabiegu światła drogowe będą sterowane jedynie z manetki natomiast światła postojowe oraz podświetlenie deski i akcesoriów nie będzie wie wyłączało automatycznie po wyciągnięciu kluczyka więc trzeba będzie pamiętać o wyłączeniu ich ręcznie manetką.

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 22 wrz 2021, o 16:56
autor: krzych1b
Bartek .Czyli w Lacetti może być podobnie ? Bo ja po prostu wypinam wtyczkę z BCM.

P.S. Nie chciałbym mieszać samochodów , może założyć temat skandynawii na forum Lacetti ? A może stworzyć jeden wspólny temat np.w manualach p.t." Wyłączenie skandynawii w : Aveo , Lacetti Cruze...... itd."

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 22 wrz 2021, o 17:23
autor: etac
W każdym z nich jest inaczej więc, nie można porównywać Aveo T250, nawet z Aveo T300, a co dopiero Cruze

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 22 wrz 2021, o 18:33
autor: bubu1769
Jak będę mieć chwilę to przejrze schematy i zobaczę jaką by była możliwość wyłączenia w innych samochodach.

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 22 wrz 2021, o 23:26
autor: krzych1b
etac pisze:
22 wrz 2021, o 17:23
W każdym z nich jest inaczej więc, nie można porównywać Aveo T250, nawet z Aveo T300, a co dopiero Cruze
A może jest wspólny mianownik dla wszystkich.

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 23 wrz 2021, o 06:06
autor: etac
Steruje tym elektronika

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 23 wrz 2021, o 09:31
autor: bubu1769
I w każdym jest to inaczej rozwiązane.
W Aveo T200 jest dodatkowy moduł, w T250 jest on zintegrowany z BCM.
W Lacetti też jest dodatkowy moduł ale według schematów pracuje zupełnie inaczej aniżeli w Aveo.
W Cruzie jest już pełna integracja i wszystko jest sterowane z BCM i ustawiane programowo.

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

: 28 wrz 2021, o 15:09
autor: bubu1769
Obmyśliłem drugi sposób z wykorzystaniem dwóch przekaźników ale pozwalający zachować funkcjonalność wyłączania się postojówek po stacyjce. Potrzebny jest teraz chętny do sprawdzenia czy będzie to prawidłowo działać.
T8B15024.png