Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 341
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: bubu1769 » 22 wrz 2021, o 13:30

Kilka osób już się pytała jak wyłączyć Skandynawie, czyli oryginalną opcje DRL, w poliftowych Aveo pierwszej generacji.
Ogólny problem polega na tym iż w przeciwieństwie do Aveo T200 nie ma tutaj oddzielnego modułu tylko jest on wbudowany w BCM (skrzynkę bezpieczników kabiny).
Schowek02.png
Można co prawda wymienić cały moduł ale jest prostszy sposób.
Korzystając ze schematów widać że sygnały przechodzą przez BCM i są dostępne na jego złączach.
T8B15024.png
Tak więc cała modyfikacja polega na odcięciu białego przewodu z pinu 2 złącza C203 i podpięciu go pod jasno-niebieski przewód na pinie 7 złącza C201 oraz na odcięciu białego przewodu z pinu 11 złącza C203 i podpięciu go pod biały przewód na pinie 51 złącza C201.
Aveo BCM.png
Żeby dostać się do złączy może być potrzeba odkręcenia BCM.
Po tym zabiegu światła drogowe będą sterowane jedynie z manetki natomiast światła postojowe oraz podświetlenie deski i akcesoriów nie będzie wie wyłączało automatycznie po wyciągnięciu kluczyka więc trzeba będzie pamiętać o wyłączeniu ich ręcznie manetką.

krzych1b
Fachman
Posty: 3057
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: krzych1b » 22 wrz 2021, o 16:56

Bartek .Czyli w Lacetti może być podobnie ? Bo ja po prostu wypinam wtyczkę z BCM.

P.S. Nie chciałbym mieszać samochodów , może założyć temat skandynawii na forum Lacetti ? A może stworzyć jeden wspólny temat np.w manualach p.t." Wyłączenie skandynawii w : Aveo , Lacetti Cruze...... itd."
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: etac » 22 wrz 2021, o 17:23

W każdym z nich jest inaczej więc, nie można porównywać Aveo T250, nawet z Aveo T300, a co dopiero Cruze
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 341
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: bubu1769 » 22 wrz 2021, o 18:33

Jak będę mieć chwilę to przejrze schematy i zobaczę jaką by była możliwość wyłączenia w innych samochodach.

krzych1b
Fachman
Posty: 3057
Rejestracja: 28 lis 2017, o 19:24
Reputacja: 41
Imię: Krzysztof
Samochód: NUBIRA /Lacetti
Silnik: 1.8 F18D3 121KM
LPG: Tech
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: krzych1b » 22 wrz 2021, o 23:26

etac pisze:
22 wrz 2021, o 17:23
W każdym z nich jest inaczej więc, nie można porównywać Aveo T250, nawet z Aveo T300, a co dopiero Cruze
A może jest wspólny mianownik dla wszystkich.
VIN >KL1NF35BJ6K335315

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: etac » 23 wrz 2021, o 06:06

Steruje tym elektronika
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 341
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: bubu1769 » 23 wrz 2021, o 09:31

I w każdym jest to inaczej rozwiązane.
W Aveo T200 jest dodatkowy moduł, w T250 jest on zintegrowany z BCM.
W Lacetti też jest dodatkowy moduł ale według schematów pracuje zupełnie inaczej aniżeli w Aveo.
W Cruzie jest już pełna integracja i wszystko jest sterowane z BCM i ustawiane programowo.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 341
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Aveo T250/T255 Wyłaczenie Skandynawii DRL

Post autor: bubu1769 » 28 wrz 2021, o 15:09

Obmyśliłem drugi sposób z wykorzystaniem dwóch przekaźników ale pozwalający zachować funkcjonalność wyłączania się postojówek po stacyjce. Potrzebny jest teraz chętny do sprawdzenia czy będzie to prawidłowo działać.
T8B15024.png

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości