AVEO / KALOS Wymiana regulatora ciśnienia paliwa.
: 8 wrz 2020, o 19:04
Jako że miałem podejrzenia co do wadliwego działania regulatora to postanowiłem go wymienić.
Prace zaczynamy od złożenia tylnych siedzeń i podniesieniu wykładziny by mieć dobry dostęp do otworu serwisowego. cienkim wkrętakiem podważamy pokrywkę by mieć dostęp do złączy przewody paliwowe trzymają się na zatrzaskach które trzeba wcisnąć, jednocześnie delikatnie ciągnąc złącze do góry i lekko ruszając na boki przy złączce elektrycznej najpierw trzeba odbezpieczyć i przestawić jedno zabezpieczenie by później dopiero nacisnąć zatrzask i ją zdjąć teraz przy pomocy wkrętaka i młotka można przestawić pierścień zabezpieczający, uderzając raz z jednej raz z drugiej strony by równomiernie się przekręcał możemy teraz wyciągnąć pierścień oraz sam zespół pompy (warto to robić jak w zbiorniku jest mało paliwa ponieważ ta biała puszka ma zaworek przez który paliwo z niej nie zlatuje przy wyciąganiu i można łatwo je rozlać) gdy już mamy całości wyciągniętą można rozmontować zespół pompy zaczynamy od złącza głównego, wciskając zatrzask i wyciągając wtyczkę następnie złącze samej pompy, wciskamy zatrzask i rozłączamy odplątujemy przewody z oczek i dajemy na bok teraz delikatnie podważamy zatrzaski wokół puszki, delikatnie ciągnąc do góry by wyskoczyły wyciągamy całość, można pomóc lekko regulatorowi wkrętakiem by wyskoczył podgrzewamy przewód na króćcu by zdemontować stary regulator (sugerowałbym nie używać otwartego ognia) oraz montujemy nowy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności warto przed montażem zespołu pompy do zbiornika przeczyścić o-ring by nie było na nim zanieczyszczeń,
całość trzeba lekko docisnąć w dół ponieważ jest na sprężynie i dopiero wtedy założyć pierścień zabezpieczający,
po założeniu przewodów paliwowych trzeba sprawdzić czy dobrze siedzą by się nie wypięły w trakcie jazdy.
Prace zaczynamy od złożenia tylnych siedzeń i podniesieniu wykładziny by mieć dobry dostęp do otworu serwisowego. cienkim wkrętakiem podważamy pokrywkę by mieć dostęp do złączy przewody paliwowe trzymają się na zatrzaskach które trzeba wcisnąć, jednocześnie delikatnie ciągnąc złącze do góry i lekko ruszając na boki przy złączce elektrycznej najpierw trzeba odbezpieczyć i przestawić jedno zabezpieczenie by później dopiero nacisnąć zatrzask i ją zdjąć teraz przy pomocy wkrętaka i młotka można przestawić pierścień zabezpieczający, uderzając raz z jednej raz z drugiej strony by równomiernie się przekręcał możemy teraz wyciągnąć pierścień oraz sam zespół pompy (warto to robić jak w zbiorniku jest mało paliwa ponieważ ta biała puszka ma zaworek przez który paliwo z niej nie zlatuje przy wyciąganiu i można łatwo je rozlać) gdy już mamy całości wyciągniętą można rozmontować zespół pompy zaczynamy od złącza głównego, wciskając zatrzask i wyciągając wtyczkę następnie złącze samej pompy, wciskamy zatrzask i rozłączamy odplątujemy przewody z oczek i dajemy na bok teraz delikatnie podważamy zatrzaski wokół puszki, delikatnie ciągnąc do góry by wyskoczyły wyciągamy całość, można pomóc lekko regulatorowi wkrętakiem by wyskoczył podgrzewamy przewód na króćcu by zdemontować stary regulator (sugerowałbym nie używać otwartego ognia) oraz montujemy nowy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności warto przed montażem zespołu pompy do zbiornika przeczyścić o-ring by nie było na nim zanieczyszczeń,
całość trzeba lekko docisnąć w dół ponieważ jest na sprężynie i dopiero wtedy założyć pierścień zabezpieczający,
po założeniu przewodów paliwowych trzeba sprawdzić czy dobrze siedzą by się nie wypięły w trakcie jazdy.