AVEO / KALOS Wymiana regulatora ciśnienia paliwa.

czyli jak samemu coś naprawić, coś usprawnić
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

AVEO / KALOS Wymiana regulatora ciśnienia paliwa.

Post autor: bubu1769 » 8 wrz 2020, o 19:04

Jako że miałem podejrzenia co do wadliwego działania regulatora to postanowiłem go wymienić.
Prace zaczynamy od złożenia tylnych siedzeń i podniesieniu wykładziny by mieć dobry dostęp do otworu serwisowego.
IMG_20200908_100426.jpg
cienkim wkrętakiem podważamy pokrywkę by mieć dostęp do złączy
IMG_20200908_100437.jpg
przewody paliwowe trzymają się na zatrzaskach które trzeba wcisnąć, jednocześnie delikatnie ciągnąc złącze do góry i lekko ruszając na boki
IMG_20200908_100509.jpg
przy złączce elektrycznej najpierw trzeba odbezpieczyć i przestawić jedno zabezpieczenie
IMG_20200908_100848.jpg
by później dopiero nacisnąć zatrzask i ją zdjąć
IMG_20200908_100858.jpg
teraz przy pomocy wkrętaka i młotka można przestawić pierścień zabezpieczający, uderzając raz z jednej raz z drugiej strony by równomiernie się przekręcał
IMG_20200908_101015.jpg
możemy teraz wyciągnąć pierścień
IMG_20200908_101258.jpg
oraz sam zespół pompy (warto to robić jak w zbiorniku jest mało paliwa ponieważ ta biała puszka ma zaworek przez który paliwo z niej nie zlatuje przy wyciąganiu i można łatwo je rozlać)
IMG_20200908_101322.jpg
gdy już mamy całości wyciągniętą można rozmontować zespół pompy
IMG_20200908_101424.jpg
zaczynamy od złącza głównego, wciskając zatrzask i wyciągając wtyczkę
IMG_20200908_101524.jpg
następnie złącze samej pompy, wciskamy zatrzask i rozłączamy
IMG_20200908_101549.jpg
odplątujemy przewody z oczek i dajemy na bok
IMG_20200908_101613.jpg
teraz delikatnie podważamy zatrzaski wokół puszki, delikatnie ciągnąc do góry by wyskoczyły
IMG_20200908_101617.jpg
wyciągamy całość, można pomóc lekko regulatorowi wkrętakiem by wyskoczył
IMG_20200908_101655.jpg
podgrzewamy przewód na króćcu by zdemontować stary regulator (sugerowałbym nie używać otwartego ognia)
IMG_20200908_101840.jpg
oraz montujemy nowy i składamy wszystko w odwrotnej kolejności
IMG_20200908_101936.jpg
warto przed montażem zespołu pompy do zbiornika przeczyścić o-ring by nie było na nim zanieczyszczeń,
całość trzeba lekko docisnąć w dół ponieważ jest na sprężynie i dopiero wtedy założyć pierścień zabezpieczający,
po założeniu przewodów paliwowych trzeba sprawdzić czy dobrze siedzą by się nie wypięły w trakcie jazdy.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2670
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: AVEO / KALOS Wymiana regulatora ciśnienia paliwa.

Post autor: tdon » 7 paź 2020, o 15:04

Dlaczego go wymieniłeś ?
Jakie były objawy ?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: AVEO / KALOS Wymiana regulatora ciśnienia paliwa.

Post autor: bubu1769 » 7 paź 2020, o 15:16

Czasami miał ciężko odpalić po postoju i korekty długoterminowe mi się nie podobały.
Zmierzone ciśnienie też nie było w normie ale to kwestia mojego błędu przy pomiarze.
W sumie to i tak nie regulator jest przyczyną bo niepokojące objawy dalej są a stary regulator na warsztacie pod powietrzem prawidłowo regulował ciśnienie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Aveo/Kalos Manuale”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości